Strona 167 z 238

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 13 lut 2016, 18:03
autor: Poc Vocem
Tak, też uważam, że skręcanie w lewo powinno być dostępne z drugiego pasa tylko autobusom. Wtedy mielibyśmy przynajmniej jakieś uprzywilejowanie komunikacji. Samochodów z centrum trzeba się raczej pozbyć...
Glonojad pisze:Jeśli już, to zezwolić na taki manewr autobusom, skoro już muszą jeździć na pusto do Centrala, bo komuś się ubzdurało, że plan Hitlera się powiódł i Warszawa została stotysięcznym, niemieckim miasteczkiem... :-?
Jak mi znajdziesz tam pusty autobus (w szczycie, nie o 5 rano w niedzielę), to pogadamy...

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 13 lut 2016, 18:27
autor: MichalJ
Proszę bardzo, drugi pas od lewej jako buspas do skrętu...

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 13 lut 2016, 18:43
autor: Glonojad
Poc Vocem pisze:Tak,
Glonojad pisze:Jeśli już, to zezwolić na taki manewr autobusom, skoro już muszą jeździć na pusto do Centrala, bo komuś się ubzdurało, że plan Hitlera się powiódł i Warszawa została stotysięcznym, niemieckim miasteczkiem... :-?
Jak mi znajdziesz tam pusty autobus (w szczycie, nie o 5 rano w niedzielę), to pogadamy...
Wiele razy jechałem tam z siedzącymi zajętymi w połowie, które opróżniały się po skręcie (czyli gdyby autobus jechał prosto, to pasażerowie jechaliby krócej do celu).

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 13 lut 2016, 19:04
autor: Emyl
Gdyby jechał prosto to by nie miał gdzie zawrócić, a gdyby nie miał gdzie zawrócić, to by musiał daleko jechać, a więc w zasadzie powinien kończyć na Politechnice i oferować przesiadkę do M1 / tramwajów. :term:

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 13 lut 2016, 19:18
autor: Szeregowy_Równoległy
Zaraz. Centralny to albo cel, wtedy ludzie jadą z torbami i sugerowanie zasuwania po kretowisku w centrum jest wręcz śmieszne, albo punkt przesiadkowy i sugerowanie zasuwania po kretowisku w centrum, żeby podjechać jeden przystanek a potem znowu pobiegać po kretowisku również jest niepoważny. Czym innym jest przesiadka jednoperonowa, a czym innym propozycja biegania po schodach w miejscu, w którym przesiadka zajmuje kilka minut. Dogmaty to jedno, życie to drugie.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 13 lut 2016, 19:22
autor: Emyl
No tak. Dlatego 131, "140" i 525 jak najbardziej powinny dostać ten lewoskrętny buspas. W zasadzie nie tylko ze względu na cele podróży, ale też w ramach infrastruktury do zawacania. Bo na Politechnice i tak nie ma gdzie zawrócić i zgasić na parę minut tylu pojazdów.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 14 lut 2016, 10:38
autor: osa
Na potrzeby bloga od pewnego czasu zastanawiam się nad różnymi wariantami objazdów na Woli podczas budowy metra i docelowym układzie linii po jego otwarciu. Może to paradoks, a może nie, ale wychodzi mi to w połączeniu ze zmianami na Dolnym Mokotowie (167, 171 itp.). Miałem tu pewne wątpliwości, ale teraz zainspirował mnie pomysł wydłużenia 187 do Wilanowa i skrócenia 131 do skrzyżowania Nehru/Wisłostrada. Zwłaszcza to ostatnie uważam za świetny ruch. W dodatku rozwojowy ze względu na szykowaną budowę al. Polski Walczącej (Czerniakowskiej-bis) - obsługa nowych osiedli między Wisłostradą a Siekierkami.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 14 lut 2016, 15:54
autor: Woronicz
osa pisze:wydłużenia 187
Wydłużanie ciągnącego się przez całe miasto potwora? To należy skrócić, a nie wydłużyć. W dodatku skracanie 131, którego obecna trasa wcale nie jest zbyt długa. To się nie trzyma kupy.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 14 lut 2016, 16:07
autor: Poc Vocem
187 należy podzielić po prostu. I tyle w temacie.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 14 lut 2016, 16:52
autor: Glonojad
Szeregowy_Równoległy pisze:Zaraz. Centralny to albo cel, wtedy ludzie jadą z torbami i sugerowanie zasuwania po kretowisku w centrum jest wręcz śmieszne, albo punkt przesiadkowy i sugerowanie zasuwania po kretowisku w centrum, żeby podjechać jeden przystanek a potem znowu pobiegać po kretowisku również jest niepoważny. Czym innym jest przesiadka jednoperonowa, a czym innym propozycja biegania po schodach w miejscu, w którym przesiadka zajmuje kilka minut. Dogmaty to jedno, życie to drugie.
Tyle, że to nie jest ani cel, ani punkt przesiadkowy, bo ludzie wysiadają z tego 131 czy 519 na "Centrum".

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 14 lut 2016, 17:51
autor: MichalJ
Z WC wiele razy jechałem (i to w godzinach typu niedziela wieczór) wraz z ludźmi stojącymi.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 14 lut 2016, 17:58
autor: pawcio
W niedzielę wieczór przy DWC są relatywnie duże tłumy w porównaniu z całym weekendem. Stąd kiedyś w tramwajach była różnicą w godzinach końca szczytu w soboty i niedziele.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 15 lut 2016, 5:54
autor: Glonojad
Dokładnie. 10 potrafi być niezabieralne.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 15 lut 2016, 8:51
autor: henio_wpz
A może 187 do Siekierki-Sanktuarium przez Bartycką, 131 do Nehru, a 159 do Wilanowa?

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 15 lut 2016, 9:25
autor: MichalJ
Uporczywe kombinacje, żeby pozbawić ciąg Chełmska-Sadyba połączenia z Patelnią i metrem... Co to ma być?