SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 cze 2009, 13:42

Ja rozumiem, że Tobie wszystko jedno, czy siedzisz w pociągu, czy w barze, ale to nie znaczy, że każdemu :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 17 cze 2009, 14:10

Obecnie już w Miłosnej często miejsc siedzących brakuje

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 17 cze 2009, 14:44

Układ siedzeń w SKM "jak w metrze" to będzie katorga dla osób z awarią odcinka szyjnego kręgosłupa #-o . Coś wiem na ten temat. Znacznie lepiej przetrwać przyspieszanie i hamowanie w jednostce z klasycznym układem siedzeń niż w składzie z siedzeniami typu metro.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 17 cze 2009, 16:23

A tak właściwe o co się kłócicie. SIWZ na leasing mówi, ze układ typu metro ma być między I a II drzwiami patrząc do czoła jednostki. Reszta klasycznie. Poza tym jest wy,aganie, by układ metro można było zastąpić klasycznym bez ingerencji w konstrukcje pojazdu. Czyli mamy układ jak w 14WE.
Ja się obawiam bardziej o przetarg na 13 szt. na lotniskową.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 19 cze 2009, 14:37

Przyznam szczerze, że mimo uciążliwej lokalizacji to stacja Warszawa Żwirki i Wigury jest świetnie wykorzystywana przez pracowników wszyskich pobliskich biurowców (Szczególnie nowe biurowce PKO ) kursem przed 9 rano od strony Służewca pzyjechała grupka z 15 osób i niemal wszyscy poszli w stronę przystanku Baleya) natomiast kursem o 9:00 z Śródmieścia przyjechało z 20 osób.
Przydałoby się więcej kursów pociągów na tej stacji ale domyślam się, że poprawi się dopiero po zupełnym ukoczeniu modernizacji torów w pobliżu Służewca?!

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 19 cze 2009, 15:52

Premo pisze:Obecnie już w Miłosnej często miejsc siedzących brakuje
Ale to chyba jak się trafia 1 jednostka? Po wprowadzeniu wspólnego biletu to się z wielu kursów prawdziwe muchowozy zrobiły. Szeroki wybór miejsc na Śródmieściu czasem wręcz razi w kontekście naładowanych pociągów KM (nawet poza szczytem).

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 cze 2009, 19:01

zofey pisze:Po wprowadzeniu wspólnego biletu to się z wielu kursów prawdziwe muchowozy zrobiły.
To po co więcej miejsc stojących?

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 19 cze 2009, 19:13

zakładam że te 19WE to nie będą w 2 składy zestawione;)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 cze 2009, 19:41

zakładam że te 19WE to nie będą w 2 składy zestawione;)
Ech, te 4 składy to taka liczba, że nic z nimi nie zrobisz. Można spróbować ułożyć pod 3 obiegi dopasowane pod charakterystykę trakcyjną 19WE (zawsze te 4-5 minut na całej trasie powinien zgubić).

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 19 cze 2009, 20:17

zofey pisze:zakładam że te 19WE to nie będą w 2 składy zestawione;)
Czy te pociągi mają już dopuszczenie? Bo jeśli tak to moim zdaniem powinny zacząć jak najszybciej trenować jazdę do Miłosnej. Te stosunkowo ciężkie i mocne jednostki, zwłaszcza jeśli pojadą w podwójnej trakcji, rozpędzane ostro do 130 mogą zdrowo obciążyć podstacje. A chyba już teraz nie jest za wesoło z zasilaniem na tym odcinku. Żeby się potem nie zrobił syf.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 cze 2009, 21:12

Czy te pociągi mają już dopuszczenie?
Z tego co mi wiadomo - nie.
podrozny113 pisze:Bo jeśli tak to moim zdaniem powinny zacząć jak najszybciej trenować jazdę do Miłosnej.
Tu jeszcze sprawa otwarta, ale jak już napisałem - do jazdy obserwowanej mają większą szansę trafić do Gdyni - tamtejsza SKM ma odpowiednią bazę dla nich, można wszystko zmierzyć, sprawdzić... Jeszcze chyba nie ma decyzji.
podrozny113 pisze:zwłaszcza jeśli pojadą w podwójnej trakcji, rozpędzane ostro do 130 mogą zdrowo obciążyć podstacje.
2,2MW, razem 4,4MW w szczycie, to jeszcze nie jest źle, odcinek Rembertów - Miłosna jest pod tym względem dość mocny na razie :] Gorzej będzie, jak więcej mocniejszych składów wyjedzie na trasy. W końcu KMy będą miały takich (podobnych) wiecej i EN57 w wersji asynchro, to też 1MW. Duże nagromadzenie takich jednostek może faktycznie stanowić pewien problem, choć E20 podstacje ma mocne,

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 19 cze 2009, 21:33

ej tam, to są jakieś chwilowe zużycia. przecież do jazdy ze stałą 130 km/h te nowe pociągi nie będą potrzebowały dużo prądu;)

[ Dodano: |19 Cze 2009|, 2009 21:52 ]
kursy wyznaczone jako o 2 minuty krótsze:
te 4 które ze Śródmieścia ruszają do Miłosnej między 15:00-17:00
te 4 które z Miłosnej na Śródmieście wjeżdżają między 6:00-8:00

jeśli w zastępstwie pojedzie 14WE/EN57 to będą 2 minuty opóźnienia w Rembertowie, z których na Stadionie zrobi się minuta.

dlaczego nie Pruszków? Bo potrzebuje raczej 2-3 x 14WE

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 cze 2009, 22:10

zofey pisze:ej tam, to są jakieś chwilowe zużycia. przecież do jazdy ze stałą 130 km/h te nowe pociągi nie będą potrzebowały dużo prądu;)
Ale to trzeba wszystko uwzględniać.
3 pociągi 4 MW wiszące na jednym odcinku i podstacja wywali. Od Wschodniej do Miłosnej nieco jest, a Rembertów to tylko podstacja dosilająca. Zwykle ten układ wystarcza, ale kiedyś może nie wystarczyć. Warto dodać, że w okresie zimowym Rembertów sam zasila cały odcinek do Podskarbińskiej. Wschodnia nie wyrabia (grzanie składów). No i na przykład wtedy mogą być problemy.

Jak usłyszycie komentarz "rzadki prąd" to będzie właśnie to :]
zofey pisze:dlaczego nie Pruszków? Bo potrzebuje raczej 2-3 x 14WE
2x19WE to wszak 8 wagonów. Pruszków może też ich potrzebować. Zysk czasowy też około 2 minut pewnie....

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 cze 2009, 22:13

Jak prąd rzadki, to weź wiadro idź i przynieść dodatkowego :p (stary dowcip motorniczych)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 cze 2009, 12:57

Własnie z 15 minut temu z Mińska w kierunku Warszawy pojechał dwuskład 14WE. Nie podejrzewam o wizytę w ZNTK, bo w soboty nie ma czego tam szukać. Prędziej przypuiszczam, że PLK wzięła się za rozjazdy w Miłosnej i może jeden tor jest nieprzejezdny i zawrotka dopiero w Mińsku. Możliwe.

ODPOWIEDZ