Strona 169 z 264

: 17 cze 2009, 13:42
autor: Glonojad
Ja rozumiem, że Tobie wszystko jedno, czy siedzisz w pociągu, czy w barze, ale to nie znaczy, że każdemu :p

: 17 cze 2009, 14:10
autor: Premo
Obecnie już w Miłosnej często miejsc siedzących brakuje

: 17 cze 2009, 14:44
autor: a/p TALENT
Układ siedzeń w SKM "jak w metrze" to będzie katorga dla osób z awarią odcinka szyjnego kręgosłupa #-o . Coś wiem na ten temat. Znacznie lepiej przetrwać przyspieszanie i hamowanie w jednostce z klasycznym układem siedzeń niż w składzie z siedzeniami typu metro.

: 17 cze 2009, 16:23
autor: humptyangel
A tak właściwe o co się kłócicie. SIWZ na leasing mówi, ze układ typu metro ma być między I a II drzwiami patrząc do czoła jednostki. Reszta klasycznie. Poza tym jest wy,aganie, by układ metro można było zastąpić klasycznym bez ingerencji w konstrukcje pojazdu. Czyli mamy układ jak w 14WE.
Ja się obawiam bardziej o przetarg na 13 szt. na lotniskową.

: 19 cze 2009, 14:37
autor: dzidek
Przyznam szczerze, że mimo uciążliwej lokalizacji to stacja Warszawa Żwirki i Wigury jest świetnie wykorzystywana przez pracowników wszyskich pobliskich biurowców (Szczególnie nowe biurowce PKO ) kursem przed 9 rano od strony Służewca pzyjechała grupka z 15 osób i niemal wszyscy poszli w stronę przystanku Baleya) natomiast kursem o 9:00 z Śródmieścia przyjechało z 20 osób.
Przydałoby się więcej kursów pociągów na tej stacji ale domyślam się, że poprawi się dopiero po zupełnym ukoczeniu modernizacji torów w pobliżu Służewca?!

: 19 cze 2009, 15:52
autor: zofey
Premo pisze:Obecnie już w Miłosnej często miejsc siedzących brakuje
Ale to chyba jak się trafia 1 jednostka? Po wprowadzeniu wspólnego biletu to się z wielu kursów prawdziwe muchowozy zrobiły. Szeroki wybór miejsc na Śródmieściu czasem wręcz razi w kontekście naładowanych pociągów KM (nawet poza szczytem).

: 19 cze 2009, 19:01
autor: Premo
zofey pisze:Po wprowadzeniu wspólnego biletu to się z wielu kursów prawdziwe muchowozy zrobiły.
To po co więcej miejsc stojących?

: 19 cze 2009, 19:13
autor: zofey
zakładam że te 19WE to nie będą w 2 składy zestawione;)

: 19 cze 2009, 19:41
autor: przewoz
zakładam że te 19WE to nie będą w 2 składy zestawione;)
Ech, te 4 składy to taka liczba, że nic z nimi nie zrobisz. Można spróbować ułożyć pod 3 obiegi dopasowane pod charakterystykę trakcyjną 19WE (zawsze te 4-5 minut na całej trasie powinien zgubić).

: 19 cze 2009, 20:17
autor: podrozny113
zofey pisze:zakładam że te 19WE to nie będą w 2 składy zestawione;)
Czy te pociągi mają już dopuszczenie? Bo jeśli tak to moim zdaniem powinny zacząć jak najszybciej trenować jazdę do Miłosnej. Te stosunkowo ciężkie i mocne jednostki, zwłaszcza jeśli pojadą w podwójnej trakcji, rozpędzane ostro do 130 mogą zdrowo obciążyć podstacje. A chyba już teraz nie jest za wesoło z zasilaniem na tym odcinku. Żeby się potem nie zrobił syf.

: 19 cze 2009, 21:12
autor: przewoz
Czy te pociągi mają już dopuszczenie?
Z tego co mi wiadomo - nie.
podrozny113 pisze:Bo jeśli tak to moim zdaniem powinny zacząć jak najszybciej trenować jazdę do Miłosnej.
Tu jeszcze sprawa otwarta, ale jak już napisałem - do jazdy obserwowanej mają większą szansę trafić do Gdyni - tamtejsza SKM ma odpowiednią bazę dla nich, można wszystko zmierzyć, sprawdzić... Jeszcze chyba nie ma decyzji.
podrozny113 pisze:zwłaszcza jeśli pojadą w podwójnej trakcji, rozpędzane ostro do 130 mogą zdrowo obciążyć podstacje.
2,2MW, razem 4,4MW w szczycie, to jeszcze nie jest źle, odcinek Rembertów - Miłosna jest pod tym względem dość mocny na razie :] Gorzej będzie, jak więcej mocniejszych składów wyjedzie na trasy. W końcu KMy będą miały takich (podobnych) wiecej i EN57 w wersji asynchro, to też 1MW. Duże nagromadzenie takich jednostek może faktycznie stanowić pewien problem, choć E20 podstacje ma mocne,

: 19 cze 2009, 21:33
autor: zofey
ej tam, to są jakieś chwilowe zużycia. przecież do jazdy ze stałą 130 km/h te nowe pociągi nie będą potrzebowały dużo prądu;)

[ Dodano: |19 Cze 2009|, 2009 21:52 ]
kursy wyznaczone jako o 2 minuty krótsze:
te 4 które ze Śródmieścia ruszają do Miłosnej między 15:00-17:00
te 4 które z Miłosnej na Śródmieście wjeżdżają między 6:00-8:00

jeśli w zastępstwie pojedzie 14WE/EN57 to będą 2 minuty opóźnienia w Rembertowie, z których na Stadionie zrobi się minuta.

dlaczego nie Pruszków? Bo potrzebuje raczej 2-3 x 14WE

: 19 cze 2009, 22:10
autor: przewoz
zofey pisze:ej tam, to są jakieś chwilowe zużycia. przecież do jazdy ze stałą 130 km/h te nowe pociągi nie będą potrzebowały dużo prądu;)
Ale to trzeba wszystko uwzględniać.
3 pociągi 4 MW wiszące na jednym odcinku i podstacja wywali. Od Wschodniej do Miłosnej nieco jest, a Rembertów to tylko podstacja dosilająca. Zwykle ten układ wystarcza, ale kiedyś może nie wystarczyć. Warto dodać, że w okresie zimowym Rembertów sam zasila cały odcinek do Podskarbińskiej. Wschodnia nie wyrabia (grzanie składów). No i na przykład wtedy mogą być problemy.

Jak usłyszycie komentarz "rzadki prąd" to będzie właśnie to :]
zofey pisze:dlaczego nie Pruszków? Bo potrzebuje raczej 2-3 x 14WE
2x19WE to wszak 8 wagonów. Pruszków może też ich potrzebować. Zysk czasowy też około 2 minut pewnie....

: 19 cze 2009, 22:13
autor: Glonojad
Jak prąd rzadki, to weź wiadro idź i przynieść dodatkowego :p (stary dowcip motorniczych)

: 27 cze 2009, 12:57
autor: przewoz
Własnie z 15 minut temu z Mińska w kierunku Warszawy pojechał dwuskład 14WE. Nie podejrzewam o wizytę w ZNTK, bo w soboty nie ma czego tam szukać. Prędziej przypuiszczam, że PLK wzięła się za rozjazdy w Miłosnej i może jeden tor jest nieprzejezdny i zawrotka dopiero w Mińsku. Możliwe.