Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 10 cze 2016, 11:50

Też to słyszałem co Domas pisze do końca czerwca i papa szroty...
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 10 cze 2016, 12:33

bepe pisze:Toteż piszę, że nie chodzi mi o wywracanie komunikacji do góry nogami, tylko o rozdzielenie obsługi rozsądnie.
Wystarczy zrobić jedną rzecz: w warunkach przetargu z góry określić rejon obsługi, no i wtedy jest jasna sytuacja, a jeżeli ajent mając tę wiedzę, decyduje się z jakichś powodów na bazę daleko od części miasta, której obsługę ma określoną w umowie, to też ma problem, ale to jego sprawa. Wtedy nikt nie może czuć się oszukany a sytuacja jest fair.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 cze 2016, 13:45

pawcio pisze:Wejście do ruchu będzie w całości na raz.
Jesteś pewien?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 cze 2016, 13:51

Takie były warunki przetargu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
8239
Posty: 1000
Rejestracja: 28 lis 2006, 20:03
Lokalizacja: 327901

Post autor: 8239 » 10 cze 2016, 13:57

Komunikat na stronie www brzmi jednoznacznie: "9 sierpnia na ulice Warszawy wyjedzie 100 nowych autobusów, a tym samym rozpocznie się realizacja dwóch kontraktów na świadczenie usług przewozowych, po 50 wozów każdy."

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 cze 2016, 14:01

100 to raczej nie wyjedzie, bo to jednak będą wakacje.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 10 cze 2016, 14:43

fraktal pisze:Wystarczy zrobić jedną rzecz: w warunkach przetargu z góry określić rejon obsługi, no i wtedy jest jasna sytuacja, a jeżeli ajent mając tę wiedzę, decyduje się z jakichś powodów na bazę daleko od części miasta, której obsługę ma określoną w umowie, to też ma problem, ale to jego sprawa.(..)
A niby dlaczego ZTM miałby sobie wiązać ręce wpisując tego typu ograniczenia do przetargu? Tym bardziej, że dzisiaj ma pełen komfort, bo może wysyłać wozy wszędzie tam, gdzie sam uzna za stosowne...

Zgadzam się, że obsługa ajentów czasem jest nielogiczna. Ale skoro oni to akceptują... W końcu chyba świadomie startują w tych przetargach? Gdyby w jednym czy drugim przetargu nikt nie wystartował, ZTM pewnie musiałby nieco spuścić z tonu...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 cze 2016, 14:45

1000 pisze:
fraktal pisze:Wystarczy zrobić jedną rzecz: w warunkach przetargu z góry określić rejon obsługi, no i wtedy jest jasna sytuacja, a jeżeli ajent mając tę wiedzę, decyduje się z jakichś powodów na bazę daleko od części miasta, której obsługę ma określoną w umowie, to też ma problem, ale to jego sprawa.(..)
A niby dlaczego ZTM miałby sobie wiązać ręce wpisując tego typu ograniczenia do przetargu? Tym bardziej, że dzisiaj ma pełen komfort, bo może wysyłać wozy wszędzie tam, gdzie sam uzna za stosowne...
Bo takie coś było i się nie sprawdziło, dlatego ZTM już nie ogranicza się do małego obszaru. ;)

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 10 cze 2016, 17:03

Właśnie, że się jak najbardziej sprawdziło w przypadku ITSu. Ten miał linie praskie (solówkami) i pólnocno - warszawskie (przegubami) i zajezdnię miał tak dobraną, że na linię miał w miarę blisko, co miało także swoje znaczenie w przypadku pewnie w przypadku podmian za awarię. Dla ZTMu też nie było to złe, bo akurat MZA zaczęło w północnym rejonie miasta likwidować zajezdnię (najpierw Inflancką a potem Redutową) i tu również ajent wpasował się idealnie. A przecież nie jest nigdy tak, że ZTM może wysyłać ajenta na zupełnie dowolne linie, bo musi przestrzegać liczby wozokilometrów.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 cze 2016, 17:13

Tobie się zgadzało. Ale nie wiesz jakie czasami były do tego potrzebne kombinacje rozkładowo-obsługowe.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 10 cze 2016, 17:18

Za to obecnie pracuję w pewnej firmie z branży usługowej, która startuje w przetargu na usługi dla dużych firm (kooperant powiedzmy). I nie wiesz, jak się muszę namęczyć, żeby zrobić zamówienie, kiedy mam miesięczny limit w wysokości 60 złotych, a muszę zrobić zamówienie za 100. Prosić o zwiększenie limitu? Zapomnij, przynosimy straty, a firma chce zysków. Wygrała oczywiście najniższa stawka w przetargu.

Myślisz, że te przeloty Mobilisu z Ursusa na niepłatne kilometry, ten sobie nie odbija na przykład na serwisie?

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 10 cze 2016, 18:43

Co innego "wyraz dobrej woli", a co innego zobowiązanie zawarte w przetargu...

Napisałem, że ustawianie ajentów w ZTM nie zawsze jest logiczne. I pewnie nic nie stoi chyba na przeszkodzie, aby im życie trochę ułatwić... I można mieć nadzieję, że np. Arriva przejmie w większym stopniu linie na północy, a niekoniecznie musi pojawiać się w Piasecznie i Jankach :)

Dlatego nie liczyłbym, aby zobowiązanie do takich "udogodnień" znalazło się formalnie w SIWZ czy innych warunkach przetargowych... Bo po co ZTM ma sobie czynić komplikacje...

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 27 cze 2016, 21:17

Alpino numer 1 w Mobilisie widziałem dziś tablice WZ 8072S.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 01 lip 2016, 18:17

Dziś już widać pierwszy zwiastun pożegnania Grodzia. Jakaś Scania "otrzepała się" już z numerów taborowych i jeździ na linii zastępczej WKD. Niestety z daleka nie widziałem rejestracji tak więc nie wiadomo co to za egzemplarz. Sorry za jakość ale robione na szybko telefonem. :-D
Obrazek

Awatar użytkownika
Twmastersky
Posty: 96
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Twmastersky » 01 lip 2016, 18:40

Scanie były ze Starego Kontraktu, bodajże #A524.
Na Ursus przyjechała dziś kolejna Alpinka, jest ich już łącznie min.3. Conecto nadal jedno.

Dodano po 1 minucie 10 sekundach:
Michalk001 pisze:Dziś już widać pierwszy zwiastun pożegnania Grodzia. Jakaś Scania "otrzepała się" już z numerów taborowych i jeździ na linii zastępczej WKD. Niestety z daleka nie widziałem rejestracji tak więc nie wiadomo co to za egzemplarz. Sorry za jakość ale robione na szybko telefonem. :-D
Obrazek
Złapałeś mnie w niej :D
Obrazek

ODPOWIEDZ