Wyłączenie z ruchu Mostu Łazienkowskiego

Moderator: Wiliam

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 18 lut 2015, 10:12

Jest jeszcze inna możliwość: Gocław- Jugosłowiańska- Fieldorfa- Nowaka Jeziorańskiego- Poligonowa- Ostrobramska - Stanów Zjednoczonych- Międzynarodowa- Aleja Jerzego Waszyngtona- Kinowa- Rozłucka- Spalinowa- Turbinowa- Grenadierów- Poligonowa- Nowaka Jeziorańskiego- Fieldorfa- Jugosłowiańska- Gocław.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 18 lut 2015, 10:13

Po co robić kolejną linię, skoro można skorygować bieg innej i dołożyć brygad, żeby częstotliwość była sensowniejsza?

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 18 lut 2015, 10:17

Zastanawiałem się nad skierowaniem 151 zamiast do Centralnego lecz wtedy pozostała część osiedla Gocław oprócz Rechniewskiego musi się raz jeszcze na Gocławiu przesiadać. Można czasowo zmienić trasę 117 dublowaną przez 507 i 411 oraz 151. Trzeba popatrzeć ile i jakiego taboru możemy użyć do obsługi takiego połączenia, przeguby na podanej trasie się chyba zmieszczą?.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 18 lut 2015, 10:27

ikarus pisze:Zastanawiałem się nad skierowaniem 151 zamiast do Centralnego lecz wtedy pozostała część osiedla Gocław oprócz Rechniewskiego musi się raz jeszcze na Gocławiu przesiadać. Można czasowo zmienić trasę 117 dublowaną przez 507 i 411 oraz 151. Trzeba popatrzeć ile i jakiego taboru możemy użyć do obsługi takiego połączenia, przeguby na podanej trasie się chyba zmieszczą?.
117 nie ruszysz, bo Francuska, 151 nie ruszysz, bo bezpośredni dojazd do centrum, 411 jak dla mnie jest do wywalenia (zastąpienie przez 502 co 10/15/20). Jak już pisałem jedyna opcja w tamtym rejonie, jak dla mnie, to modyfikacja trasy 311. Jak napisał pawcio - dobrą opcją jest wysłanie tej linii przez ZP Kinowa.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 18 lut 2015, 10:32

Mysle ze trzeba zobaczyć jak bedą działały te buspasy na Wale. Gdyby były skuteczne to wtedy myslę że najlepiej by było puscic linie Gocław-Bora-Egipska-Ateńska i potem Wałem do Sokolej i do Stacji Warszawa Stadion (docelowo metra).

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4783
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 18 lut 2015, 10:53

Rosa pisze:Mysle ze trzeba zobaczyć jak bedą działały te buspasy na Wale. Gdyby były skuteczne to wtedy myslę że najlepiej by było puscic linie Gocław-Bora-Egipska-Ateńska i potem Wałem do Sokolej i do Stacji Warszawa Stadion (docelowo metra).
Nie było by to głupie gdyby nie brak przesiadki na naprawdę ważny ciąg Al.Jerozolimskich. Dlatego wydaje mi się że Gocław jeśli dowozić do M2 to albo przez Grenadierów, albo przez Zieleniecką (co raczej odpada chwilowo). Chyba że z Wału na Rondo Waszyngtona (akurat w przeciwszczyt)? :-k
Rosa pisze:
Wiliam pisze: Drogówka sterująca ruchem przez rok? Tu trzeba sygnalizacje zmieniać a nie prowizorkę pielęgnować.
Ale nic nie pomoże zmiana sygnalizacji. Tam trzeba naprawde się bawic w ręczne sterowanie aby JAKOŚ to dzialalo.
Bezwględny priorytet dla ciągu Jerozlimskich. Tramów w Marszałkowskiej będzie pewnie lekką ręką licząc 2/3 jeśli nie połowa tego co w Jerozolimskich. Zresztą samochodowo Jerozolimskie też mogą na tym zyskać.
Obrazek

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 18 lut 2015, 11:21

Wiliam pisze:
Rosa pisze:Mysle ze trzeba zobaczyć jak bedą działały te buspasy na Wale. Gdyby były skuteczne to wtedy myslę że najlepiej by było puscic linie Gocław-Bora-Egipska-Ateńska i potem Wałem do Sokolej i do Stacji Warszawa Stadion (docelowo metra).
Nie było by to głupie gdyby nie brak przesiadki na naprawdę ważny ciąg Al.Jerozolimskich. Dlatego wydaje mi się że Gocław jeśli dowozić do M2 to albo przez Grenadierów, albo przez Zieleniecką (co raczej odpada chwilowo). Chyba że z Wału na Rondo Waszyngtona (akurat w przeciwszczyt)? :-k
.
Jasne, Al Jerozolimskie to ważny ciąg ale też niemiłosiernie obecnie zapchany, dlatego myślę że lepiej by było aby potok z Gocławia dostarczyc jednak do pociągów (metra) gdzie jest jeszcze sporo wolnego miejsca.

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 lut 2015, 11:35

Powinien powstać porządny węzeł przesiadkowy na Wiatraku.
1. 143 aż się prosi, żeby skrócić do Wiatraka, zamiast dublowania tramwaju i stania do Centrum w korkach.
2. Reforma w Wesołej i Starej Miłosnej, celem likwidacji 315, 502 i 514, kosztem wzmocnienia pozostałych linii (173, 183 - do Woli Grzybowskiej i 198).
3. 188 skrócenie do Metra Politechnika
4. 138 podział na 138 i 238 Bokserska - Centrum i Utrata - Dw. Wschodni
5. Zrobienie bardzo częstej dowozówki z ciągu Szaserów do Ronda Wiatraczna
Na objeździe z Saskiej na Rozbrat i dalej do Zachodniego, w związku ze znacznym spadkiem częstotliwości spokojnie wystarczyłoby mocne 182.

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 18 lut 2015, 11:36

Georg pisze:Powinien powstać porządny węzeł przesiadkowy na Wiatraku.
1. 143 aż się prosi, żeby skrócić do Wiatraka, zamiast dublowania tramwaju i stania do Centrum w korkach.
2. Reforma w Wesołej i Starej Miłosnej, celem likwidacji 315, 502 i 514, kosztem wzmocnienia pozostałych linii (173, 183 - do Woli Grzybowskiej i 198).
3. 188 skrócenie do Metra Politechnika
4. 138 podział na 138 i 238 Bokserska - Centrum i Utrata - Dw. Wschodni
5. Zrobienie bardzo częstej dowozówki z ciągu Szaserów do Ronda Wiatraczna
Na objeździe z Saskiej na Rozbrat i dalej do Zachodniego, w związku ze znacznym spadkiem częstotliwości spokojnie wystarczyłoby mocne 182.
A co proponujesz dla 523?

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 lut 2015, 12:01

Ze względu na długą trasę, podobnie jak 188 skróciłbym do Politechniki, uruchamiając Z23 i Z88:
Z-23 5/7,5/10
[...]
- OLSZYNKA
Z-88 15/15/15
GOCŁAWEK WSCHODNI - Makowska - Szaserów - Chłopickiego - Zamieniecka - Łukowska - WITOLIN
141
OKĘCIE - ... - Czerniakowska - Torwar (+wzmocnienie linii 107 jako dojazd Czerniakowskiej do tramwajów w ZP Krucza). Lepsze to, niż latanie po schodach do tramwajów na przystanku Most Poniatowskiego.

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 18 lut 2015, 12:08

Georg pisze:Ze względu na długą trasę, podobnie jak 188 skróciłbym do Politechniki, uruchamiając Z23 i Z88:
Z-23 2,5/5/5
OLSZYNKA - Chłopickiego - Szaserów - Wiatraczna - Rondo Wiatraczna - Al. USA - Grenadierów - Al. Waszyngtona - Rondo Wiatraczna - Zakole - Wiatraczna - Szaserów - Chłopickiego - OLSZYNKA
Z-88 10/10/10
GOCŁAWEK WSCHODNI - Makowska - Szaserów - Chłopickiego - Zamieniecka - Łukowska - WITOLIN
141
OKĘCIE - ... - Czerniakowska - Torwar (+wzmocnienie linii 107 jako dojazd Czerniakowskiej do tramwajów w ZP Krucza). Lepsze to, niż latanie po schodach do tramwajów na przystanku Most Poniatowskiego.
Problem w tym, że spora część uczniów szkół z Saskiej Kępy mieszka na północnym Grochowie i czy to na Szaserów czy na Wiatraku wsiadali w 188/523 i do Saskiej jakoś dojeżdżali, a teraz?

Ja (jak już) widziałbym to tak z Z23:
OLSZYNKA - Chłopickiego - Szaserów - Wiatraczna - Rondo Wiatraczna - Al. USA - Międzynarodowa - Brazylijska - Saska (z wysiadką wszystkich na wiadukcie) - Ateńska - Wał - Al. USA - SASKA (zabieranie pasażerów) - powrót na Olszynkę jak 523
Zapewni to stabilne połączenie Grochowa z Saską (123 wg mnie nie jest argumentem) i będzie do przełknięcia. Tylko nie wiem czy konieczna będzie 2,5/5/5, wg mnie starczy 5/10/10(15)

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 lut 2015, 12:17

Saska stoi po południu w kierunku Gocławia. A na przystanku Saska w kierunku Wiatraka nie ma miejsca na postój wyrównawczy. Też o tym myślałem.

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 18 lut 2015, 12:20

Georg pisze:Saska stoi po południu w kierunku Gocławia. A na przystanku Saska w kierunku Wiatraka nie ma miejsca na postój wyrównawczy. Też o tym myślałem.
No to bez postoju, albo postój jakoś na Ateńskiej? No to ... - USA - Międzynarodowa - Zwycięzców - Wał - USA - ...

Wtedy postój np. na Krynicznej

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 18 lut 2015, 12:21

141: P+R Al. Krakowska - ... - Czerniakowska - Torwar (10/15/15)
188: zawieszenie
382: Witolin - Łukowska - Zamieniecka - Grochowska - aleja Stanów Zjednoczonych - Saska (10/-/-)
411: zawieszenie
507: trasa bez zmian (3/7-8/7-8)
523: Gocławek Wschodni - Makowska - Szaserów - Wiatraczna - ... - Centrum (5/10/10)
524: Stare Bemowo - Radiowa - Powstańców Śląskich - Górczewska - aleja Prymasa Tysiąclecia - Aleje Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Kopińska - Wawelska - aleja Armii Ludowej - Torwar (6/12/12)

Oczywiście dodajemy do tego buspas na całej długości mostu Poniatowskiego.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 lut 2015, 12:22

Lewobrzeżna część 523 do Torwaru jednak.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Zablokowany