Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)
Moderator: Wiliam
Na Marynarskiej masz organizację ruchu i przez 3 miesiące poza zwinięcie tramwaju nie wyszli. To ja już wolę, żeby nie zamykali, dopóki nie ma gwarancji rozpoczęcia prawdziwych prac w dniu zamknięcia.
Ale można ją uzgodnić, przygotować, a potem tylko wprowadzić - teraz chyba czekają na uzgodnienia a nie na start budowy...
ŁK
Czekają na zatwierdzenia. Te nie mogły ruszyć do czasu podpisania umowy, bo ciężko ruszać machinę administracyjną bez papierków. I tak dobrze, że pierwsze projekty już były.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
A potem będą czekać na umowę z elektrownią, bo nie można ruszyć z umawianiem, dopóki...
(Jakoś docelowa organizacja ruchu może być częścią projektu i można ją narysować przed umową, a nawet przetargiem. Zresztą pośrednie organizacje też chyba w projekcie są...)
(Jakoś docelowa organizacja ruchu może być częścią projektu i można ją narysować przed umową, a nawet przetargiem. Zresztą pośrednie organizacje też chyba w projekcie są...)
Docelowa organizacja ruchu decyduje o projektach budowlanych, więc musi być wcześniej. Czasówki praktycznie zawsze są w gestii wykonawcy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Projekt organizacji ruchu jest ważny półtora roku, więc o ile był jakiś zatwierdzony (w co wątpię), to na pewno nie według niego odtworzenia nad metrem będą zrobione. Jeśli zaś chodzi o czasówki, to zwykle robi je wykonawca,
stosownie do przyjętego przez siebie etapowania (przypominam o ograniczonym terminie ważności projektu). Inna rzecz, że można było lepiej przygotować założenia do projektów, a nie teraz zastanawiać się nad identyfikatorami i innymi ogólnikami.
stosownie do przyjętego przez siebie etapowania (przypominam o ograniczonym terminie ważności projektu). Inna rzecz, że można było lepiej przygotować założenia do projektów, a nie teraz zastanawiać się nad identyfikatorami i innymi ogólnikami.
Wątpię? Przecież zawsze elementem projektu jest stała organizacja ruchu, ze wszystkimi możliwymi pieczątkami i podpisami Galasa.
To nie jest tak, że wszystko się buduje i dopiero wtedy zastanawia, ile pasów wymalować, gdzie będą przejścia dla pieszych i gdzie sygnalizatory postawić.
To nie jest tak, że wszystko się buduje i dopiero wtedy zastanawia, ile pasów wymalować, gdzie będą przejścia dla pieszych i gdzie sygnalizatory postawić.
Nie można przedłużyć ważności takiego projektu (pewnie z podpisem inż. Galasa)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Sprawdziłem temat dokładnie, żeby rozjaśnić swoje wątpliwości. Poniżej wklejam link do programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy metra, gdzie od 378 strony jest wszystko wyjaśnione.MichalJ pisze:Wątpię? Przecież zawsze elementem projektu jest stała organizacja ruchu, ze wszystkimi możliwymi pieczątkami i podpisami Galasa.
To nie jest tak, że wszystko się buduje i dopiero wtedy zastanawia, ile pasów wymalować, gdzie będą przejścia dla pieszych i gdzie sygnalizatory postawić.
https://zamowienia.metro.waw.pl/servlet ... &expired=1
Dla budowy metra IR wydał opinię komunikacyjną, gdzie określone są jego ogólne wymagania. Zapewne można ją znaleźć gdzieś wśród dokumentów do przetargu (https://zamowienia.metro.waw.pl/servlet ... &expired=1).
Nie można. Można tylko złożyć jeszcze raz ten sam projekt do uzgodnień, a następnie zatwierdzenia. Na obu tych etapach mogą się pojawić jakieś zmiany względem pierwotnej wersji.KwZ pisze:Nie można przedłużyć ważności takiego projektu (pewnie z podpisem inż. Galasa)?
Wiadomo może cokolwiek kiedy mogą zostać wprowadzone zmiany?
Nie wcześniej niż 26.11.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
26.11 też raczej nie wejdzie.
Słyszałam wczoraj wersję pół-żartobliwą że szanse na 26.11 właśnie wzrosły. Z 10 na 12%.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
IR już napełnia tuszem stemple ![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czy teraz E-2 będzie obowiązkowo musiało jechać Obozowa - lewoskręt w al. Solidarności? Czy ten manewr nie jest sporo gorszy od skrętu Młynarska - Wolska? I co tak właściwe powoduje, że często się widzi E-2 dwa na raz jedno za drugim?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.