Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 lis 2016, 18:03

Na Marynarskiej masz organizację ruchu i przez 3 miesiące poza zwinięcie tramwaju nie wyszli. To ja już wolę, żeby nie zamykali, dopóki nie ma gwarancji rozpoczęcia prawdziwych prac w dniu zamknięcia.

Łukasz
Posty: 10711
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 lis 2016, 20:28

Ale można ją uzgodnić, przygotować, a potem tylko wprowadzić - teraz chyba czekają na uzgodnienia a nie na start budowy...
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 lis 2016, 20:35

Czekają na zatwierdzenia. Te nie mogły ruszyć do czasu podpisania umowy, bo ciężko ruszać machinę administracyjną bez papierków. I tak dobrze, że pierwsze projekty już były.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 lis 2016, 20:46

A potem będą czekać na umowę z elektrownią, bo nie można ruszyć z umawianiem, dopóki...

(Jakoś docelowa organizacja ruchu może być częścią projektu i można ją narysować przed umową, a nawet przetargiem. Zresztą pośrednie organizacje też chyba w projekcie są...)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 lis 2016, 21:45

Docelowa organizacja ruchu decyduje o projektach budowlanych, więc musi być wcześniej. Czasówki praktycznie zawsze są w gestii wykonawcy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 09 lis 2016, 23:00

Projekt organizacji ruchu jest ważny półtora roku, więc o ile był jakiś zatwierdzony (w co wątpię), to na pewno nie według niego odtworzenia nad metrem będą zrobione. Jeśli zaś chodzi o czasówki, to zwykle robi je wykonawca,
stosownie do przyjętego przez siebie etapowania (przypominam o ograniczonym terminie ważności projektu). Inna rzecz, że można było lepiej przygotować założenia do projektów, a nie teraz zastanawiać się nad identyfikatorami i innymi ogólnikami.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 lis 2016, 23:37

Wątpię? Przecież zawsze elementem projektu jest stała organizacja ruchu, ze wszystkimi możliwymi pieczątkami i podpisami Galasa.
To nie jest tak, że wszystko się buduje i dopiero wtedy zastanawia, ile pasów wymalować, gdzie będą przejścia dla pieszych i gdzie sygnalizatory postawić.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 lis 2016, 23:41

Nie można przedłużyć ważności takiego projektu (pewnie z podpisem inż. Galasa)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 10 lis 2016, 18:53

MichalJ pisze:Wątpię? Przecież zawsze elementem projektu jest stała organizacja ruchu, ze wszystkimi możliwymi pieczątkami i podpisami Galasa.
To nie jest tak, że wszystko się buduje i dopiero wtedy zastanawia, ile pasów wymalować, gdzie będą przejścia dla pieszych i gdzie sygnalizatory postawić.
Sprawdziłem temat dokładnie, żeby rozjaśnić swoje wątpliwości. Poniżej wklejam link do programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy metra, gdzie od 378 strony jest wszystko wyjaśnione.
https://zamowienia.metro.waw.pl/servlet ... &expired=1
Dla budowy metra IR wydał opinię komunikacyjną, gdzie określone są jego ogólne wymagania. Zapewne można ją znaleźć gdzieś wśród dokumentów do przetargu (https://zamowienia.metro.waw.pl/servlet ... &expired=1).
KwZ pisze:Nie można przedłużyć ważności takiego projektu (pewnie z podpisem inż. Galasa)?
Nie można. Można tylko złożyć jeszcze raz ten sam projekt do uzgodnień, a następnie zatwierdzenia. Na obu tych etapach mogą się pojawić jakieś zmiany względem pierwotnej wersji.

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 14 lis 2016, 22:18

Wiadomo może cokolwiek kiedy mogą zostać wprowadzone zmiany?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 lis 2016, 6:15

Nie wcześniej niż 26.11.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 15 lis 2016, 6:55

26.11 też raczej nie wejdzie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 lis 2016, 7:18

Słyszałam wczoraj wersję pół-żartobliwą że szanse na 26.11 właśnie wzrosły. Z 10 na 12%.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 15 lis 2016, 17:23

IR już napełnia tuszem stemple ;-)

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5311
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 lis 2016, 20:01

Czy teraz E-2 będzie obowiązkowo musiało jechać Obozowa - lewoskręt w al. Solidarności? Czy ten manewr nie jest sporo gorszy od skrętu Młynarska - Wolska? I co tak właściwe powoduje, że często się widzi E-2 dwa na raz jedno za drugim?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

ODPOWIEDZ