Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7775
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 27 lip 2007, 14:09

Czy odmówienie wysadzenia na stacji agresywnej pasażerki (lub choćby wezwania SOKu/Policji) może być podstawą do skargi na załogę pociągu?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lip 2007, 14:11

R-9 Chełmska pisze:Czy odmówienie wysadzenia na stacji agresywnej pasażerki (lub choćby wezwania SOKu/Policji) może być podstawą do skargi na załogę pociągu?
generalnie tak, ale nie jestem przekonany, czy będzie/powinna być rozpatrzona pozytywnie
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 30 sie 2007, 9:49

Gacek pisze:
Fikander pisze: Ta, na to samo ostatnio zwróciłem uwagę. Pekapiarzom ktoś powinien przypomnieć, że to prędzej oni są od zamykania drzwi, a nie pasażerowie :twisted:
racja, aczkolwiek zamknać drzwi w 16 wagonowym skąłdzie gdy ma sie minute jest hmmm...awykonalne...
W pociągach IC kierpoć zamyka drzwi w całym skladzie jednym naciśnięciem przycisku. W PR to jest niemożliwe? Poza tym jest chyba automat, który w sekundy po ruszeniu powinien to zrobić. Tylko czy działa...
Wagen fahr!

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 30 sie 2007, 9:51

chiste pisze:W pociągach IC kierpoć zamyka drzwi w całym skladzie jednym naciśnięciem przycisku. W PR to jest niemożliwe? Poza tym jest chyba automat, który w sekundy po ruszeniu powinien to zrobić. Tylko czy działa...
a jak ty chcesz zamknąc drzwi przyciskiem w "tradycyjnyc" wagonach ](*,)
PURA VIDA!

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 30 sie 2007, 10:02

mariow pisze:
chiste pisze:W pociągach IC kierpoć zamyka drzwi w całym skladzie jednym naciśnięciem przycisku. W PR to jest niemożliwe? Poza tym jest chyba automat, który w sekundy po ruszeniu powinien to zrobić. Tylko czy działa...
a jak ty chcesz zamknąc drzwi przyciskiem w "tradycyjnyc" wagonach ](*,)
Mówisz o mechpomach, bonanzach i BIPach?

One też są wyposazone w automatyczne zamykanie drzwi i blokadę po ruszeniu skladu. Problem w tym, czy ten system jest sprawny.
Wagen fahr!

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 30 sie 2007, 10:09

chiste pisze:Mówisz o mechpomach, bonanzach i BIPach?
nic mi to nie mówi - mowię o wagonach uzywanych przez PKP PR na trasach dalekobieznych (nie o EZT) i jakos nie potrafie sobie wyobrazic w nich mechanizmu samozamykającego to ustrojstwo
PURA VIDA!

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 30 sie 2007, 10:19

mariow pisze: nic mi to nie mówi - mowię o wagonach uzywanych przez PKP PR na trasach dalekobieznych (nie o EZT) i jakos nie potrafie sobie wyobrazic w nich mechanizmu samozamykającego to ustrojstwo
Ten system działał już wtedy, kiedy na PKP królowały expressy zestawione z oliwkowych wagonów ciagniętych przez czecha albo świnię.

Jak to dziala? Drzwi zamykają się automatycznie (drzwi łamane w wagonach osobowych maja układ pneumatycznego zamykania) po ruszeniu składu, potem zaskakuje blokada. Podaję przykład:
http://www.darpol.bydgoszcz.pl/linki.htm
Wagen fahr!

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 30 sie 2007, 12:02

te łamane nei zamykają sie automatycznie. (znane z mechpomów, bonanz)
Całuję Was w Wasze małe serduszka.

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 30 sie 2007, 13:36

Gacek pisze:te łamane nei zamykają sie automatycznie. (znane z mechpomów, bonanz)
W mechpomach jak najbardziej zamykają się (czyt. "powinny się zamykać") automatycznie. Podobnie w Bipach jest system pneumatycznego zamknięcia drzwi. Nie wiem tylko, jak jest w bonanzach.

Dla chętnych do studiowania sposobu zamykania drzwi podaje linkę:
http://tiny.pl/58l3
Wagen fahr!

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 30 sie 2007, 20:14

chiste pisze: W mechpomach jak najbardziej zamykają się (czyt. "powinny się zamykać") automatycznie.
Ja tylko raz i to baaardzo dawno temu widziałem, jak to zadziałało. No i oczywiście nie domknęły się...

kozioł

Post autor: kozioł » 30 sie 2007, 21:03

Ja raz widziałem zamykające się drzwi w zmodernizowanym składzie w Koluszkach. To było jakieś dwa lata temu. Doznałem szoku. Przesiadałem się na kibla do Tomaszowa, podróże do tej miejscowości już niedługo znów wrócą :dance:

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 30 sie 2007, 21:16

chiste pisze:W mechpomach jak najbardziej zamykają się
"u" w oznaczeniach to chyba właśnie zamykanie drzwi

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 31 sie 2007, 10:40

chiste pisze:
Gacek pisze:te łamane nei zamykają sie automatycznie. (znane z mechpomów, bonanz)
W mechpomach jak najbardziej zamykają się (czyt. "powinny się zamykać") automatycznie. Podobnie w Bipach jest system pneumatycznego zamknięcia drzwi. Nie wiem tylko, jak jest w bonanzach.

Dla chętnych do studiowania sposobu zamykania drzwi podaje linkę:
http://tiny.pl/58l3
dzięki. czyli jest, ale szczerze powiedziawszy nie widziałem aby to działało. A ostatnio jechałem dwójką (wag. Skarżysko- Kamienna) - tapicerka mechpom przedpotopowy tj nie w takie kwadraciiki ale w ośki PKP - wagon nie tylko nie maił zdalnego zamykania drzwi, ale również nie było w ogóle blokady klamki.

Wagon bez żadnej moderny- tłoczenie na gumie w przejściu międzywagonowym mówiło o 1988 roku produkcji....
Całuję Was w Wasze małe serduszka.

metron

Post autor: metron » 31 sie 2007, 22:14

Owszem to działało,niestety jedynie w expresach, reszta taboru była zdemolowana że o zdalnym zamykaniu drzwi i blokadzie drzwi można było jedynie pomarzyć
Same drzwi można było zamknąć zdalnie pod warunkiem że był podłączony sprzęg ze sprężonym powietrzem właśnie od zamykania drzwi.
Blokada drzwi podczas jazdy była realizowana za pomocą specjalnego siłownika w mechanizmie drzwi, napięcie do zasilania tego elektromagnesu było dostarczane ze specjalnej małej prądniczki gdy pociąg osiągnął prędkość 7-10 km/h

kozioł

Post autor: kozioł » 02 wrz 2007, 9:46

W mechpomach jak najbardziej zamykają się (czyt. "powinny się zamykać") automatycznie. Podobnie w Bipach jest system pneumatycznego zamknięcia drzwi. Nie wiem tylko, jak jest w bonanzach
Coś się rozpędziłeś.Bipy są w 100% ręczne.W Bohunach tak, jest aparatura to automatycznego zamykania..

ODPOWIEDZ