Strona 18 z 79

: 27 lip 2007, 14:09
autor: R-9 Chełmska
Czy odmówienie wysadzenia na stacji agresywnej pasażerki (lub choćby wezwania SOKu/Policji) może być podstawą do skargi na załogę pociągu?

: 27 lip 2007, 14:11
autor: fik
R-9 Chełmska pisze:Czy odmówienie wysadzenia na stacji agresywnej pasażerki (lub choćby wezwania SOKu/Policji) może być podstawą do skargi na załogę pociągu?
generalnie tak, ale nie jestem przekonany, czy będzie/powinna być rozpatrzona pozytywnie

: 30 sie 2007, 9:49
autor: chiste
Gacek pisze:
Fikander pisze: Ta, na to samo ostatnio zwróciłem uwagę. Pekapiarzom ktoś powinien przypomnieć, że to prędzej oni są od zamykania drzwi, a nie pasażerowie :twisted:
racja, aczkolwiek zamknać drzwi w 16 wagonowym skąłdzie gdy ma sie minute jest hmmm...awykonalne...
W pociągach IC kierpoć zamyka drzwi w całym skladzie jednym naciśnięciem przycisku. W PR to jest niemożliwe? Poza tym jest chyba automat, który w sekundy po ruszeniu powinien to zrobić. Tylko czy działa...

: 30 sie 2007, 9:51
autor: mariow
chiste pisze:W pociągach IC kierpoć zamyka drzwi w całym skladzie jednym naciśnięciem przycisku. W PR to jest niemożliwe? Poza tym jest chyba automat, który w sekundy po ruszeniu powinien to zrobić. Tylko czy działa...
a jak ty chcesz zamknąc drzwi przyciskiem w "tradycyjnyc" wagonach ](*,)

: 30 sie 2007, 10:02
autor: chiste
mariow pisze:
chiste pisze:W pociągach IC kierpoć zamyka drzwi w całym skladzie jednym naciśnięciem przycisku. W PR to jest niemożliwe? Poza tym jest chyba automat, który w sekundy po ruszeniu powinien to zrobić. Tylko czy działa...
a jak ty chcesz zamknąc drzwi przyciskiem w "tradycyjnyc" wagonach ](*,)
Mówisz o mechpomach, bonanzach i BIPach?

One też są wyposazone w automatyczne zamykanie drzwi i blokadę po ruszeniu skladu. Problem w tym, czy ten system jest sprawny.

: 30 sie 2007, 10:09
autor: mariow
chiste pisze:Mówisz o mechpomach, bonanzach i BIPach?
nic mi to nie mówi - mowię o wagonach uzywanych przez PKP PR na trasach dalekobieznych (nie o EZT) i jakos nie potrafie sobie wyobrazic w nich mechanizmu samozamykającego to ustrojstwo

: 30 sie 2007, 10:19
autor: chiste
mariow pisze: nic mi to nie mówi - mowię o wagonach uzywanych przez PKP PR na trasach dalekobieznych (nie o EZT) i jakos nie potrafie sobie wyobrazic w nich mechanizmu samozamykającego to ustrojstwo
Ten system działał już wtedy, kiedy na PKP królowały expressy zestawione z oliwkowych wagonów ciagniętych przez czecha albo świnię.

Jak to dziala? Drzwi zamykają się automatycznie (drzwi łamane w wagonach osobowych maja układ pneumatycznego zamykania) po ruszeniu składu, potem zaskakuje blokada. Podaję przykład:
http://www.darpol.bydgoszcz.pl/linki.htm

: 30 sie 2007, 12:02
autor: Gacek
te łamane nei zamykają sie automatycznie. (znane z mechpomów, bonanz)

: 30 sie 2007, 13:36
autor: chiste
Gacek pisze:te łamane nei zamykają sie automatycznie. (znane z mechpomów, bonanz)
W mechpomach jak najbardziej zamykają się (czyt. "powinny się zamykać") automatycznie. Podobnie w Bipach jest system pneumatycznego zamknięcia drzwi. Nie wiem tylko, jak jest w bonanzach.

Dla chętnych do studiowania sposobu zamykania drzwi podaje linkę:
http://tiny.pl/58l3

: 30 sie 2007, 20:14
autor: piotram
chiste pisze: W mechpomach jak najbardziej zamykają się (czyt. "powinny się zamykać") automatycznie.
Ja tylko raz i to baaardzo dawno temu widziałem, jak to zadziałało. No i oczywiście nie domknęły się...

: 30 sie 2007, 21:03
autor: kozioł
Ja raz widziałem zamykające się drzwi w zmodernizowanym składzie w Koluszkach. To było jakieś dwa lata temu. Doznałem szoku. Przesiadałem się na kibla do Tomaszowa, podróże do tej miejscowości już niedługo znów wrócą :dance:

: 30 sie 2007, 21:16
autor: jasiu
chiste pisze:W mechpomach jak najbardziej zamykają się
"u" w oznaczeniach to chyba właśnie zamykanie drzwi

: 31 sie 2007, 10:40
autor: Gacek
chiste pisze:
Gacek pisze:te łamane nei zamykają sie automatycznie. (znane z mechpomów, bonanz)
W mechpomach jak najbardziej zamykają się (czyt. "powinny się zamykać") automatycznie. Podobnie w Bipach jest system pneumatycznego zamknięcia drzwi. Nie wiem tylko, jak jest w bonanzach.

Dla chętnych do studiowania sposobu zamykania drzwi podaje linkę:
http://tiny.pl/58l3
dzięki. czyli jest, ale szczerze powiedziawszy nie widziałem aby to działało. A ostatnio jechałem dwójką (wag. Skarżysko- Kamienna) - tapicerka mechpom przedpotopowy tj nie w takie kwadraciiki ale w ośki PKP - wagon nie tylko nie maił zdalnego zamykania drzwi, ale również nie było w ogóle blokady klamki.

Wagon bez żadnej moderny- tłoczenie na gumie w przejściu międzywagonowym mówiło o 1988 roku produkcji....

: 31 sie 2007, 22:14
autor: metron
Owszem to działało,niestety jedynie w expresach, reszta taboru była zdemolowana że o zdalnym zamykaniu drzwi i blokadzie drzwi można było jedynie pomarzyć
Same drzwi można było zamknąć zdalnie pod warunkiem że był podłączony sprzęg ze sprężonym powietrzem właśnie od zamykania drzwi.
Blokada drzwi podczas jazdy była realizowana za pomocą specjalnego siłownika w mechanizmie drzwi, napięcie do zasilania tego elektromagnesu było dostarczane ze specjalnej małej prądniczki gdy pociąg osiągnął prędkość 7-10 km/h

: 02 wrz 2007, 9:46
autor: kozioł
W mechpomach jak najbardziej zamykają się (czyt. "powinny się zamykać") automatycznie. Podobnie w Bipach jest system pneumatycznego zamknięcia drzwi. Nie wiem tylko, jak jest w bonanzach
Coś się rozpędziłeś.Bipy są w 100% ręczne.W Bohunach tak, jest aparatura to automatycznego zamykania..