Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 4125
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
To już nawet nie jest poziom Moskwy, tylko jakiegoś zauralskiego Nowogrodu nad Wołgą.
Ale tak poza narzekaniem, to był już jakiś realny problem niezabieralności czy coś?
ŁK
Oferta mogłaby być lepsza. W końcu powinniśmy pasażerów zachęcać do jeżdżenia komunikacją, a nie czekania na przystankach.
W DS jak nie ma korków to szybciej jest dojechać bezpośrednio niż przesiadać się do metra. To, co zyskasz na szybkości, stracisz na dojście i wyjście.
105 przy obecnej częstotliwości jest mało atrakcyjne. Chyba, że akurat podjedzie.
Z26 pierwszego dnia w środku wakacji wypakowana na 80-90%. Przeguby wskazane na szybko.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ooo, częstotliwość to jedno, ale solówki to już wyższa twórczość.
ŁK
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Jeszcze pytanie, czy mamy tyle dwukierunków i czy podwójna częstotliwość przy nakładce dałaby potem sensowne postoje na Piaskach.
Pierwsze to pewnie można było załatwić, łącząc 26 z 78, a na nakładkę posłać coś jadącego okrężnie PKP Wola - Kasprzaka - JPII - Solidarności, jedno w jedną, drugie w drugą (z wymianami motorniczych).
Drugie mogło być nie do obejścia.
ŁK
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A czy 76 ma własny tor na Piaskach?
To pierwsza opcja. Druga to wysłać dwójkę na pętlę przy Winnicy razem z siedemnastką i zabrać z niej dwukierunki.Łukasz pisze: ↑07 sie 2023, 14:46Jeszcze pytanie, czy mamy tyle dwukierunków i czy podwójna częstotliwość przy nakładce dałaby potem sensowne postoje na Piaskach.
Pierwsze to pewnie można było załatwić, łącząc 26 z 78, a na nakładkę posłać coś jadącego okrężnie PKP Wola - Kasprzaka - JPII - Solidarności, jedno w jedną, drugie w drugą (z wymianami motorniczych).
Nigdy nie doszedłem do tego, dlaczego ta linia koniecznie musi mieć duo niezależnie od tego ile dwukierunków jest potrzebne w innych częściach miasta z powodu remontów. Taka święta krowa?
17 ma dłuższe postoje niż 2, za to 2 ma dużo wyższą częstotliwość od 17, a do tego na Winnicy jest tylko jeden tor na pętli. Jakbyś chciał to pogodzić?michael112 pisze: ↑07 sie 2023, 14:51To pierwsza opcja. Druga to wysłać dwójkę na pętlę przy Winnicy razem z siedemnastką i zabrać z niej dwukierunki.
Nigdy nie doszedłem do tego, dlaczego ta linia koniecznie musi mieć duo niezależnie od tego ile dwukierunków jest potrzebne w innych częściach miasta z powodu remontów. Taka święta krowa?
Zapytacie: dlaczego na Winnicy jest tylko jeden tor na pętli.person pisze:17 ma dłuższe postoje niż 2, za to 2 ma dużo wyższą częstotliwość od 17, a do tego na Winnicy jest tylko jeden tor na pętli. Jakbyś chciał to pogodzić?michael112 pisze: ↑07 sie 2023, 14:51To pierwsza opcja. Druga to wysłać dwójkę na pętlę przy Winnicy razem z siedemnastką i zabrać z niej dwukierunki.
Nigdy nie doszedłem do tego, dlaczego ta linia koniecznie musi mieć duo niezależnie od tego ile dwukierunków jest potrzebne w innych częściach miasta z powodu remontów. Taka święta krowa?
Odpowiedź jest prosta: nie wiadomo
ŁK
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Jedyna opcja to by było skrócić postoje 17. Może da się coś wydłużyć na Służewcu, tam 17 ma dla siebie dwa tory.
Ale jak nie to zawsze pozostaje druga opcja,
Też nie wiem czemu powstała i ślepa krańcówka, i "tymczasowa" jednotorowa pętla
Ale mleko już się rozlało i trzeba operować na tym, co jest tu i teraz. Budowy Węzła Winnica nie widać na horyzoncie...
Przelot 17tki to prawie 70 minut w jedną stronę. Nie wiem czy skracanie postojów to dobry pomysł (tym bardziej, że 2 zdaje się tych postojów za dużo nie ma na Winnicy...)michael112 pisze: ↑07 sie 2023, 15:14Jedyna opcja to by było skrócić postoje 17. Może da się coś wydłużyć na Służewcu, tam 17 ma dla siebie dwa tory.
Dokładnie. Pasażer jadący z miasta M2/26/78 do np. Sowińskiego, przesiadając się do Z26 poza szczytem, jeśli mu odjedzie autobus, to potem w nagrodę czeka 15'-20' na kolejne Z26. Teraz zastanówmy się: czy jest większe prawdopodobieństwo, że następnym razem pasażer wracając do domu, chętniej wybierze zbiorkom czy taxi lub wyrób taksówkopodobny?
Nie zawsze poważne opinie
76 ma wlasny tor na Piaskach, mieszczą się na nim 3 wozy więc nie licząc podciągania to i przy silnej linii da się ogarnąć te postoje.
Dwukierunków też by nie zabrakło - w skali całej dzisiejszej obsługi 17 wagonów jest na liniach nie wymagających zmiany kabiny a blisko 40 zostało w zajezdni. Wiadomo, część może być wyłączona z użytku ze względu na przeglądy bądź inne prace zaplanowane, niesprawna krótkoterminowo, część długoterminowo z racji na kolizje i wypadki a część wagonów musi pozostać w rezerwie. Jednak przy takich liczbach nie powinno to stanowić problemu skoro obecnie na 76 jest 6 brygad całodziennych i 2 dodatki.