Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4125
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 sie 2023, 12:09

To już nawet nie jest poziom Moskwy, tylko jakiegoś zauralskiego Nowogrodu nad Wołgą.

Łukasz
Posty: 10665
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 sie 2023, 12:29

Ale tak poza narzekaniem, to był już jakiś realny problem niezabieralności czy coś?
ŁK

Georg
Posty: 6006
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 sie 2023, 13:31

Oferta mogłaby być lepsza. W końcu powinniśmy pasażerów zachęcać do jeżdżenia komunikacją, a nie czekania na przystankach.

Georg
Posty: 6006
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 sie 2023, 13:41

pawcio pisze:
07 sie 2023, 8:27
Przede wszystkim rzadko kiedy 100% pasażerów tramwajów przesiada się do zetek idealnie po śladzie. Dla istotnej części Jelonek lepiej będzie pojechać do metra, na Odolanach trzeba zweryfikować jeszcze 105.
W DS jak nie ma korków to szybciej jest dojechać bezpośrednio niż przesiadać się do metra. To, co zyskasz na szybkości, stracisz na dojście i wyjście.
105 przy obecnej częstotliwości jest mało atrakcyjne. Chyba, że akurat podjedzie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25397
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 sie 2023, 14:05

Łukasz pisze:
07 sie 2023, 12:29
Ale tak poza narzekaniem, to był już jakiś realny problem niezabieralności czy coś?
Z26 pierwszego dnia w środku wakacji wypakowana na 80-90%. Przeguby wskazane na szybko.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10665
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 sie 2023, 14:07

pawcio pisze:
Łukasz pisze:
07 sie 2023, 12:29
Ale tak poza narzekaniem, to był już jakiś realny problem niezabieralności czy coś?
Z26 pierwszego dnia w środku wakacji wypakowana na 80-90%. Przeguby wskazane na szybko.
Ooo, częstotliwość to jedno, ale solówki to już wyższa twórczość.
ŁK

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 sie 2023, 14:40

Georg pisze:
07 sie 2023, 13:31
Oferta mogłaby być lepsza. W końcu powinniśmy pasażerów zachęcać do jeżdżenia komunikacją, a nie czekania na przystankach.
76 wydawało mi się oczywiste że powinno mieć podwójną częstotliwość.

Łukasz
Posty: 10665
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 sie 2023, 14:46

michael112 pisze:
Georg pisze:
07 sie 2023, 13:31
Oferta mogłaby być lepsza. W końcu powinniśmy pasażerów zachęcać do jeżdżenia komunikacją, a nie czekania na przystankach.
76 wydawało mi się oczywiste że powinno mieć podwójną częstotliwość.
Jeszcze pytanie, czy mamy tyle dwukierunków i czy podwójna częstotliwość przy nakładce dałaby potem sensowne postoje na Piaskach.

Pierwsze to pewnie można było załatwić, łącząc 26 z 78, a na nakładkę posłać coś jadącego okrężnie PKP Wola - Kasprzaka - JPII - Solidarności, jedno w jedną, drugie w drugą (z wymianami motorniczych).

Drugie mogło być nie do obejścia.
ŁK

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 sie 2023, 14:51

Łukasz pisze:
07 sie 2023, 14:46
Jeszcze pytanie, czy mamy tyle dwukierunków i czy podwójna częstotliwość przy nakładce dałaby potem sensowne postoje na Piaskach.
[...]Drugie mogło być nie do obejścia.
A czy 76 ma własny tor na Piaskach?
Łukasz pisze:
07 sie 2023, 14:46
Jeszcze pytanie, czy mamy tyle dwukierunków i czy podwójna częstotliwość przy nakładce dałaby potem sensowne postoje na Piaskach.

Pierwsze to pewnie można było załatwić, łącząc 26 z 78, a na nakładkę posłać coś jadącego okrężnie PKP Wola - Kasprzaka - JPII - Solidarności, jedno w jedną, drugie w drugą (z wymianami motorniczych).
To pierwsza opcja. Druga to wysłać dwójkę na pętlę przy Winnicy razem z siedemnastką i zabrać z niej dwukierunki.
Nigdy nie doszedłem do tego, dlaczego ta linia koniecznie musi mieć duo niezależnie od tego ile dwukierunków jest potrzebne w innych częściach miasta z powodu remontów. Taka święta krowa?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8412
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 sie 2023, 15:07

michael112 pisze:
07 sie 2023, 14:51
To pierwsza opcja. Druga to wysłać dwójkę na pętlę przy Winnicy razem z siedemnastką i zabrać z niej dwukierunki.
Nigdy nie doszedłem do tego, dlaczego ta linia koniecznie musi mieć duo niezależnie od tego ile dwukierunków jest potrzebne w innych częściach miasta z powodu remontów. Taka święta krowa?
17 ma dłuższe postoje niż 2, za to 2 ma dużo wyższą częstotliwość od 17, a do tego na Winnicy jest tylko jeden tor na pętli. Jakbyś chciał to pogodzić?

Łukasz
Posty: 10665
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 sie 2023, 15:10

person pisze:
michael112 pisze:
07 sie 2023, 14:51
To pierwsza opcja. Druga to wysłać dwójkę na pętlę przy Winnicy razem z siedemnastką i zabrać z niej dwukierunki.
Nigdy nie doszedłem do tego, dlaczego ta linia koniecznie musi mieć duo niezależnie od tego ile dwukierunków jest potrzebne w innych częściach miasta z powodu remontów. Taka święta krowa?
17 ma dłuższe postoje niż 2, za to 2 ma dużo wyższą częstotliwość od 17, a do tego na Winnicy jest tylko jeden tor na pętli. Jakbyś chciał to pogodzić?
Zapytacie: dlaczego na Winnicy jest tylko jeden tor na pętli.
Odpowiedź jest prosta: nie wiadomo
ŁK

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 sie 2023, 15:14

person pisze:
07 sie 2023, 15:07
17 ma dłuższe postoje niż 2, za to 2 ma dużo wyższą częstotliwość od 17, a do tego na Winnicy jest tylko jeden tor na pętli. Jakbyś chciał to pogodzić?
Jedyna opcja to by było skrócić postoje 17. Może da się coś wydłużyć na Służewcu, tam 17 ma dla siebie dwa tory.

Ale jak nie to zawsze pozostaje druga opcja,
Łukasz pisze:
07 sie 2023, 14:46
łącząc 26 z 78, a na nakładkę posłać coś jadącego okrężnie PKP Wola - Kasprzaka - JPII - Solidarności, jedno w jedną, drugie w drugą (z wymianami motorniczych)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8412
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 sie 2023, 15:32

Łukasz pisze:
07 sie 2023, 15:10
person pisze: 17 ma dłuższe postoje niż 2, za to 2 ma dużo wyższą częstotliwość od 17, a do tego na Winnicy jest tylko jeden tor na pętli. Jakbyś chciał to pogodzić?
Zapytacie: dlaczego na Winnicy jest tylko jeden tor na pętli.
Odpowiedź jest prosta: nie wiadomo
Też nie wiem czemu powstała i ślepa krańcówka, i "tymczasowa" jednotorowa pętla :(
Ale mleko już się rozlało i trzeba operować na tym, co jest tu i teraz. Budowy Węzła Winnica nie widać na horyzoncie...
michael112 pisze:
07 sie 2023, 15:14
person pisze:
07 sie 2023, 15:07
17 ma dłuższe postoje niż 2, za to 2 ma dużo wyższą częstotliwość od 17, a do tego na Winnicy jest tylko jeden tor na pętli. Jakbyś chciał to pogodzić?
Jedyna opcja to by było skrócić postoje 17. Może da się coś wydłużyć na Służewcu, tam 17 ma dla siebie dwa tory.
Przelot 17tki to prawie 70 minut w jedną stronę. Nie wiem czy skracanie postojów to dobry pomysł (tym bardziej, że 2 zdaje się tych postojów za dużo nie ma na Winnicy...)

primoż
Posty: 3797
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 sie 2023, 15:37

Georg pisze:
07 sie 2023, 13:31
Oferta mogłaby być lepsza. W końcu powinniśmy pasażerów zachęcać do jeżdżenia komunikacją, a nie czekania na przystankach.
Dokładnie. Pasażer jadący z miasta M2/26/78 do np. Sowińskiego, przesiadając się do Z26 poza szczytem, jeśli mu odjedzie autobus, to potem w nagrodę czeka 15'-20' na kolejne Z26. Teraz zastanówmy się: czy jest większe prawdopodobieństwo, że następnym razem pasażer wracając do domu, chętniej wybierze zbiorkom czy taxi lub wyrób taksówkopodobny? :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4906
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 07 sie 2023, 16:01

Łukasz pisze:
07 sie 2023, 14:46
michael112 pisze:
76 wydawało mi się oczywiste że powinno mieć podwójną częstotliwość.
Jeszcze pytanie, czy mamy tyle dwukierunków i czy podwójna częstotliwość przy nakładce dałaby potem sensowne postoje na Piaskach.
76 ma wlasny tor na Piaskach, mieszczą się na nim 3 wozy więc nie licząc podciągania to i przy silnej linii da się ogarnąć te postoje.
Dwukierunków też by nie zabrakło - w skali całej dzisiejszej obsługi 17 wagonów jest na liniach nie wymagających zmiany kabiny a blisko 40 zostało w zajezdni. Wiadomo, część może być wyłączona z użytku ze względu na przeglądy bądź inne prace zaplanowane, niesprawna krótkoterminowo, część długoterminowo z racji na kolizje i wypadki a część wagonów musi pozostać w rezerwie. Jednak przy takich liczbach nie powinno to stanowić problemu skoro obecnie na 76 jest 6 brygad całodziennych i 2 dodatki.
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ