Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 17 paź 2007, 20:28

Ostatnio w gazecie było, że od 1.01.2008

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 17 paź 2007, 21:04

Andrzej pisze:Skoro powstały już nocne linie podmiejskie, to może przełamie się kolejną barierę i zacznie uruchamiać podmiejskie linie przyspieszone :?:
Dla mnie bezsens. Mieszkasz dla przykładu gdzieś na wsi, i masz bardzo rzadki autobus. To jeśli już jedzie druga linia, niech się zatrzyma na Twoim przystanku, a nie, że nie masz z niej pozytku.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 18 paź 2007, 16:12

www.wiazowna.pl pisze:Posiedzenie Komisji ds. komunikacji
We wtorek 16 października odbyło się kolejne posiedzenie w/w komisji. Na posiedzenie prócz członków, przybyli zaproszeni goście: Przedstawiciele ZTM pan Daniel Złamal i pan Jacek Cegiełka oraz pani Izabela Stefanowska, właścicielka firmy Mikrobus. Zaproszeni goście przedstawili swoje stanowiska w sprawie możliwości poprawienia komunikacji w gminie.

Pani Stefanowska, zapowiedziała wprowadzenie najbliższym czasie większego autobusu, by móc jak najlepiej sprostać wymaganiom pasażerów i poprawić komfort jazdy. Poinformowała jednocześnie, że z powodu zbyt małej liczby pasażerów nie jest możliwe uruchomienie dodatkowych kursów do Pęclina i Malcanowa. Nie spotkało się to z akceptacją radnych tych miejscowości. Nie rentowne dla firmy Mikrobus jest również uruchomienie połączenia między Emowem a Wiązowną. Właścicielka firmy zapowiedziała jednak, że jest otwarta na rozmowy i sugestie mieszkańców, by w przyszłości współpraca układała się jak najlepiej.

W dalszej części spotkania głos zabrali przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, którzy na wstępie zaznaczyli, że borykają się z brakami kadrowymi. Wydział Administracji i Spraw Przestrzennych, w którego kompetencjach znajduje się komunikacja publiczna, od kilku miesięcy prowadzi rozmowy z ZTM w sprawie usprawnienia obsługi komunikacyjnej gminy Wiązowna. Od momentu, gdy ZTM wyraził na piśmie wolę szerszej współpracy, rozmowy i negocjacje nabrały tempa i przystąpiono do doprecyzowania szczegółów. Zostały one poparte danymi uzyskanymi z objazdu przystanków z pracownikami ZTM z pionu planowania i organizacji ruchu. Wynikiem przeprowadzonej ekspertyzy jest możliwość utworzenia nowej linii ZTM biegnącej przez Duchnów z pętlą w Brzezinach-gmina Halinów (docelowo). Nie wyklucza się w przyszłości utworzenia pętli w Kącku. Przedstawiciele ZTM dokładnie wyjaśnili uwarunkowania techniczne budowy przystanków, zatoczek i pętli posiłkując się przygotowaną wcześniej ekspertyzą.
Wypowiedziom zaproszonych gości towarzyszyły liczne pytania i wątpliwości członków komisji. Ostatecznie jednogłośnie zgodzono się, aby jak najszybciej zacząć prace nad uruchomieniem linii do Duchnowa. Przed gminą jeszcze wiele ustaleń, projektów i uzgodnień i prac, które mogą się toczyć jeszcze kilka miesięcy. W celu usprawnienia tych zabiegów zakres spraw i zagadnień został podzielony pomiędzy pracowników odpowiednich referatów. Najważniejsze jednak, że widać chęci współpracy po stronie przewoźnika.
O dalszych postępach w pracach będziemy na bieżąco informować
link do strony
Polityka złym doradcą w pracy!

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 18 paź 2007, 16:16

Czyli co, nowe linie dopiero w 2009....

kruk_djuk
Posty: 5
Rejestracja: 24 sie 2007, 21:23

Post autor: kruk_djuk » 18 paź 2007, 16:27

Piotrek pisze:
Andrzej pisze:Skoro powstały już nocne linie podmiejskie, to może przełamie się kolejną barierę i zacznie uruchamiać podmiejskie linie przyspieszone :?:
Dla mnie bezsens. Mieszkasz dla przykładu gdzieś na wsi, i masz bardzo rzadki autobus. To jeśli już jedzie druga linia, niech się zatrzyma na Twoim przystanku, a nie, że nie masz z niej pozytku.
no tak ale chodzi pewnie o to aby linie podmiejskie były przyspieszone już w samej Warszawie
Podróżuję najczęściej liniami:
4, 9, 23, 26, 112, 187, 190, 503, 508, 509, 512, 523, 718, 732, 805, metro

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27608
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 paź 2007, 16:29

kruk_djuk pisze:no tak ale chodzi pewnie o to aby linie podmiejskie były przyspieszone już w samej Warszawie
Spora część linii podmiejskich pełni niestety bardzo ważne funkcje lokalne i nie tylko w samej Warszawie i ciężko je przyspieszać na takich odcinkach. Sądzę, że Piotrek Ci to wyłoży dosadniej i na przykładach ;)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 18 paź 2007, 19:05

kruk_djuk pisze:linie podmiejskie były przyspieszone już w samej Warszawie
No żarty. Domniemam, że mieszkasz na terenie jakiś podmiejskich gmin. Wyobrażasz sobie, żeby na Arkuszowej czy Wólczyńskiej było przyspieszone 701,708,712,726??? Przecież to by oznaczało, że trzeba tworzyć nowe linie, bądź podkręcać częstotliwości dotychczasowym. Na Arkuszowej 110 by nie podołało, a na Wólczyńskiej 701 jest samo! (nie liczę weekendowego 409). Tak więc najpierw kilka razy pomyśl, a potem pisz.
Fikander pisze:Sądzę, że Piotrek Ci to wyłoży dosadniej i na przykładach ;)
Proszę bardzo ;)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 19 paź 2007, 0:42

www.wiazowna.pl pisze:W dalszej części spotkania głos zabrali przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, którzy na wstępie zaznaczyli, że borykają się z brakami kadrowymi.
:arrow: Chyba coś uprościli, bo to raczej nie ZTM, tylko przewoźnicy mają takie problemy.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27608
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 paź 2007, 0:44

ZTM boryka się z problemami kadrowymi przewoźników, lepiej? :P
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 19 paź 2007, 0:55

Fikander pisze:ZTM boryka się z problemami kadrowymi przewoźników, lepiej?
:arrow: Może i lepiej, ale to redaktorzy serwisu "Wiązowna" powinni to wiedzieć.

kruk_djuk
Posty: 5
Rejestracja: 24 sie 2007, 21:23

Post autor: kruk_djuk » 19 paź 2007, 9:29

Piotrek pisze:
kruk_djuk pisze:linie podmiejskie były przyspieszone już w samej Warszawie
No żarty. Domniemam, że mieszkasz na terenie jakiś podmiejskich gmin. Wyobrażasz sobie, żeby na Arkuszowej czy Wólczyńskiej było przyspieszone 701,708,712,726??? Przecież to by oznaczało, że trzeba tworzyć nowe linie, bądź podkręcać częstotliwości dotychczasowym. Na Arkuszowej 110 by nie podołało, a na Wólczyńskiej 701 jest samo! (nie liczę weekendowego 409). Tak więc najpierw kilka razy pomyśl, a potem pisz.
Fikander pisze:Sądzę, że Piotrek Ci to wyłoży dosadniej i na przykładach ;)
Proszę bardzo ;)
tylko jakbyś przeczytał całą wypowiedz razem z tym co cytowałem doszedłbyś do wniosku że tylko wyjaśniłem Piotrkowi o czym tak naprawdę pisał Andrzej. Zdaję sobie sprawę jakie niosłoby to konsekwencje za sobą wiec nie trzeba się spinać od razu i robić wykładu. Nie widzę w mojej wypowiedzi jakiejkolwiek deklaracji że jestem zwolennikiem tej teorii. Chyba że nie umiem czytać ze zrozumieniem nawet swoich tekstów :-s . Pozdrawiam ;-)

ps. i jeszcze jak mnie cytujesz to prosiłbym nie wycinać tylko ciekawszych wątków i czytać (cytować) całą wypowiedź :grin:
Podróżuję najczęściej liniami:
4, 9, 23, 26, 112, 187, 190, 503, 508, 509, 512, 523, 718, 732, 805, metro

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 paź 2007, 13:58

MZ pisze:
Fikander pisze:ZTM boryka się z problemami kadrowymi przewoźników, lepiej?
:arrow: Może i lepiej, ale to redaktorzy serwisu "Wiązowna" powinni to wiedzieć.
myślę, że wiedzą - skrót myślowy i tyle... I tak wiadomo o co chodzi
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 24 paź 2007, 16:36

Gazeta Miejscowa z dnia 24-10-2007:
Załączniki
144.jpg
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 24 paź 2007, 16:50

Ogólnie to może być smiesznie gdy 144 będzie nadal 144. W Jabłonnie 723 731 i 801 na taryfie podmiejskiej a 144 na taryfie miejskiej. A lista życzeń. Jak mają kasę to można zrobić 736 do Chotomowa. A z tym zwiedzaniem Tarchomina i Nowodworów przez 144 to nie sprawa Jabłonny bo to nie ich teren.

Awatar użytkownika
PiotrekP
Posty: 3538
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 24 paź 2007, 16:52

A wtedy co ze 144?

ODPOWIEDZ