: 17 paź 2007, 20:28
Ostatnio w gazecie było, że od 1.01.2008
Dla mnie bezsens. Mieszkasz dla przykładu gdzieś na wsi, i masz bardzo rzadki autobus. To jeśli już jedzie druga linia, niech się zatrzyma na Twoim przystanku, a nie, że nie masz z niej pozytku.Andrzej pisze:Skoro powstały już nocne linie podmiejskie, to może przełamie się kolejną barierę i zacznie uruchamiać podmiejskie linie przyspieszone
link do stronywww.wiazowna.pl pisze:Posiedzenie Komisji ds. komunikacji
We wtorek 16 października odbyło się kolejne posiedzenie w/w komisji. Na posiedzenie prócz członków, przybyli zaproszeni goście: Przedstawiciele ZTM pan Daniel Złamal i pan Jacek Cegiełka oraz pani Izabela Stefanowska, właścicielka firmy Mikrobus. Zaproszeni goście przedstawili swoje stanowiska w sprawie możliwości poprawienia komunikacji w gminie.
Pani Stefanowska, zapowiedziała wprowadzenie najbliższym czasie większego autobusu, by móc jak najlepiej sprostać wymaganiom pasażerów i poprawić komfort jazdy. Poinformowała jednocześnie, że z powodu zbyt małej liczby pasażerów nie jest możliwe uruchomienie dodatkowych kursów do Pęclina i Malcanowa. Nie spotkało się to z akceptacją radnych tych miejscowości. Nie rentowne dla firmy Mikrobus jest również uruchomienie połączenia między Emowem a Wiązowną. Właścicielka firmy zapowiedziała jednak, że jest otwarta na rozmowy i sugestie mieszkańców, by w przyszłości współpraca układała się jak najlepiej.
W dalszej części spotkania głos zabrali przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, którzy na wstępie zaznaczyli, że borykają się z brakami kadrowymi. Wydział Administracji i Spraw Przestrzennych, w którego kompetencjach znajduje się komunikacja publiczna, od kilku miesięcy prowadzi rozmowy z ZTM w sprawie usprawnienia obsługi komunikacyjnej gminy Wiązowna. Od momentu, gdy ZTM wyraził na piśmie wolę szerszej współpracy, rozmowy i negocjacje nabrały tempa i przystąpiono do doprecyzowania szczegółów. Zostały one poparte danymi uzyskanymi z objazdu przystanków z pracownikami ZTM z pionu planowania i organizacji ruchu. Wynikiem przeprowadzonej ekspertyzy jest możliwość utworzenia nowej linii ZTM biegnącej przez Duchnów z pętlą w Brzezinach-gmina Halinów (docelowo). Nie wyklucza się w przyszłości utworzenia pętli w Kącku. Przedstawiciele ZTM dokładnie wyjaśnili uwarunkowania techniczne budowy przystanków, zatoczek i pętli posiłkując się przygotowaną wcześniej ekspertyzą.
Wypowiedziom zaproszonych gości towarzyszyły liczne pytania i wątpliwości członków komisji. Ostatecznie jednogłośnie zgodzono się, aby jak najszybciej zacząć prace nad uruchomieniem linii do Duchnowa. Przed gminą jeszcze wiele ustaleń, projektów i uzgodnień i prac, które mogą się toczyć jeszcze kilka miesięcy. W celu usprawnienia tych zabiegów zakres spraw i zagadnień został podzielony pomiędzy pracowników odpowiednich referatów. Najważniejsze jednak, że widać chęci współpracy po stronie przewoźnika.
O dalszych postępach w pracach będziemy na bieżąco informować
no tak ale chodzi pewnie o to aby linie podmiejskie były przyspieszone już w samej WarszawiePiotrek pisze:Dla mnie bezsens. Mieszkasz dla przykładu gdzieś na wsi, i masz bardzo rzadki autobus. To jeśli już jedzie druga linia, niech się zatrzyma na Twoim przystanku, a nie, że nie masz z niej pozytku.Andrzej pisze:Skoro powstały już nocne linie podmiejskie, to może przełamie się kolejną barierę i zacznie uruchamiać podmiejskie linie przyspieszone
Spora część linii podmiejskich pełni niestety bardzo ważne funkcje lokalne i nie tylko w samej Warszawie i ciężko je przyspieszać na takich odcinkach. Sądzę, że Piotrek Ci to wyłoży dosadniej i na przykładachkruk_djuk pisze:no tak ale chodzi pewnie o to aby linie podmiejskie były przyspieszone już w samej Warszawie
No żarty. Domniemam, że mieszkasz na terenie jakiś podmiejskich gmin. Wyobrażasz sobie, żeby na Arkuszowej czy Wólczyńskiej było przyspieszone 701,708,712,726??? Przecież to by oznaczało, że trzeba tworzyć nowe linie, bądź podkręcać częstotliwości dotychczasowym. Na Arkuszowej 110 by nie podołało, a na Wólczyńskiej 701 jest samo! (nie liczę weekendowego 409). Tak więc najpierw kilka razy pomyśl, a potem pisz.kruk_djuk pisze:linie podmiejskie były przyspieszone już w samej Warszawie
Proszę bardzoFikander pisze:Sądzę, że Piotrek Ci to wyłoży dosadniej i na przykładach
Chyba coś uprościli, bo to raczej nie ZTM, tylko przewoźnicy mają takie problemy.www.wiazowna.pl pisze:W dalszej części spotkania głos zabrali przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, którzy na wstępie zaznaczyli, że borykają się z brakami kadrowymi.
Może i lepiej, ale to redaktorzy serwisu "Wiązowna" powinni to wiedzieć.Fikander pisze:ZTM boryka się z problemami kadrowymi przewoźników, lepiej?
tylko jakbyś przeczytał całą wypowiedz razem z tym co cytowałem doszedłbyś do wniosku że tylko wyjaśniłem Piotrkowi o czym tak naprawdę pisał Andrzej. Zdaję sobie sprawę jakie niosłoby to konsekwencje za sobą wiec nie trzeba się spinać od razu i robić wykładu. Nie widzę w mojej wypowiedzi jakiejkolwiek deklaracji że jestem zwolennikiem tej teorii. Chyba że nie umiem czytać ze zrozumieniem nawet swoich tekstów . PozdrawiamPiotrek pisze:No żarty. Domniemam, że mieszkasz na terenie jakiś podmiejskich gmin. Wyobrażasz sobie, żeby na Arkuszowej czy Wólczyńskiej było przyspieszone 701,708,712,726??? Przecież to by oznaczało, że trzeba tworzyć nowe linie, bądź podkręcać częstotliwości dotychczasowym. Na Arkuszowej 110 by nie podołało, a na Wólczyńskiej 701 jest samo! (nie liczę weekendowego 409). Tak więc najpierw kilka razy pomyśl, a potem pisz.kruk_djuk pisze:linie podmiejskie były przyspieszone już w samej WarszawieProszę bardzoFikander pisze:Sądzę, że Piotrek Ci to wyłoży dosadniej i na przykładach
myślę, że wiedzą - skrót myślowy i tyle... I tak wiadomo o co chodziMZ pisze:Może i lepiej, ale to redaktorzy serwisu "Wiązowna" powinni to wiedzieć.Fikander pisze:ZTM boryka się z problemami kadrowymi przewoźników, lepiej?