Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 mar 2016, 9:52

JacekM pisze:Pozwoliłem sobie odkopać temat z okazji uruchomienia połączenia ŁKA do Warszawy. 62 minuty z Widzewa na Zachodnią okazały się 68, ale wrażenia ogólnie pozytywne i widać było, że trochę osób specjalnie jedzie na wycieczkę "nowym pociągiem". Na plus też to, że ze względu na powodzenie połączenia wydłużono skład z 2 do 3 małych flirtów.
Mnie natomiast nie podoba się, że przez to mamy do czynienia z kulejarskim kanibalizmem. Odjazdy z Łodzi Kaliskiej:
8:03 - ŁKA
8:13 - TLK
(a później prawie 4-godzinna dziura z Kaliskiej; ok, wjeżdża w nią coś z Wrocławia, ale zawsze)
13:44 - IR
(w dziurę wjeżdża coś z Wrocławia)
15:43 - ŁKA
16:13 - TLK
19:05 - IR
Rano ŁKA zgarnie wszystkich chętnych a TLKa będzie jechać pusta (sprawdzić za pół roku, czy nie zlikwidują), a po południu... jeszcze niedawno TLKi miały godzinny takt (co znacznie pomagało w niedzielnym szczycie powrotów). Teraz wróciło gorsze. A w niedziele jeżdżą prawie sami biletowcy, którzy najłatwiej mogą zrezygnować z kolei na rzecz innych środków transportu...

W drugą stronę na szczęście jest dużo lepiej rozłożone.
Nota bene rozczula odpowiedź operatora fanpejdża ŁKA na FB - jeździmy tak dla dobra pasażerów i w ogóle jesteśmy zajebiści.
Lukasz436 pisze: Ogólnie chciałbym żeby trasę Warszawa - Łódź przejęło w całości KM / ŁKA z rozkładem 30/60/60. Kupić do tego połączenia ok. 10 jednostek 5 wagonowych.
A na scenę wjeżdża Uszatek ze swoimi 10-12 wagonami. Pozostałe szczytowe pociągi też miewają po tyle. I teraz powiedz mi jak ci ludzie mają zmieścić się do jednostek 5-wagonowych...

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2275
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 21 mar 2016, 10:02

@Person

Zapomniałem dopisać - składy 2 x 5.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 mar 2016, 10:36

I na pięciu składach chcesz zrobić półgodzinną częstotliwość? Odważnie :>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 21 mar 2016, 18:04

person pisze: Mnie natomiast nie podoba się, że przez to mamy do czynienia z kulejarskim kanibalizmem. Odjazdy z Łodzi Kaliskiej:
8:03 - ŁKA
8:13 - TLK
(a później prawie 4-godzinna dziura z Kaliskiej; ok, wjeżdża w nią coś z Wrocławia, ale zawsze)
13:44 - IR
(w dziurę wjeżdża coś z Wrocławia)
15:43 - ŁKA
16:13 - TLK
19:05 - IR
Rano ŁKA zgarnie wszystkich chętnych a TLKa będzie jechać pusta (sprawdzić za pół roku, czy nie zlikwidują), a po południu... jeszcze niedawno TLKi miały godzinny takt (co znacznie pomagało w niedzielnym szczycie powrotów). Teraz wróciło gorsze. A w niedziele jeżdżą prawie sami biletowcy, którzy najłatwiej mogą zrezygnować z kolei na rzecz innych środków transportu...
Ja tam widzę IR o 11:56 i TLK o 12:12 :> No i przed IR o 19:05 też się wciska Orzeszkowa z Wrocławia. Problemy to imho: dziura między 16:13 a Orzeszkową, brak taktu i długi czas przejazdu oraz częste na tle innych pociągów na linii opóźnienia wrocławskich IC.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 mar 2016, 9:12

fik pisze:I na pięciu składach chcesz zrobić półgodzinną częstotliwość? Odważnie :>
I to bez rezerwy! ;)
JacekM pisze: Ja tam widzę IR o 11:56 i TLK o 12:12 :>
Co jest taką samą patologią. IR i ŁKA są finansowane z tego samego garnuszka...

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2275
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 22 mar 2016, 20:28

fik pisze:I na pięciu składach chcesz zrobić półgodzinną częstotliwość? Odważnie :>
Rzeczywiście trochę przymało. Rozkładowcem nie jestem - 12 wystarczyłoby?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 mar 2016, 20:42

Raczej nie - licz, że skład, który wyjedzie z Łodzi o 4, w następny kurs wyruszy z Łodzi o 8, czyli potrzebujesz ośmiu obiegów do półgodzinnej częstotliwości w szczycie, czyli 16 jednostek do ruchu, czyli 18-20 na stanie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2275
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 23 mar 2016, 11:25

fik pisze:Raczej nie - licz, że skład, który wyjedzie z Łodzi o 4, w następny kurs wyruszy z Łodzi o 8, czyli potrzebujesz ośmiu obiegów do półgodzinnej częstotliwości w szczycie, czyli 16 jednostek do ruchu, czyli 18-20 na stanie.
Tyle składów to dużo (finanse) ale nie możliwe do zrealizowania. Ale i tak pewnie PKP IC nie zgodziłyby się na oddanie tej trasy.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 mar 2016, 11:39

Zapewniam cię, że w obecnej sytuacji PKP IC z pocałowaniem ręki odda obsługę tych pociągów komukolwiek.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 11 kwie 2016, 0:04

A co jest nie tak z łódzkimi TLK, że PIC z chęcią oddałby obsługę linii łódzkiej komukolwiek innemu?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4771
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 11 kwie 2016, 1:09

Ze względu na duży procent pasażerów na biletach miesięcznych, linia nie jest dochodowa?
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 kwie 2016, 13:03

Czy jakakolwiek linia/relacja w PL jest dochodowa?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 kwie 2016, 13:44

Tak, parę by się znalazło.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 11 kwie 2016, 18:47

Ciekawe, czy stanie się rentowniejsza po podwyżce.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

reserved
Posty: 14624
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 kwie 2016, 20:23

Przez rok nas katowali remontami, żeby teraz prawie nic się nie zmieniło? To powinni chyba właśnie obniżyć cenę w ramach rekompensaty...

Właśnie wyszukuję kolejny pociąg Łódź - Warszawa... 1h 45 min. To ma być ta dobra zmiana? Gdzie ta mityczna godzina? Chyba za nią powinno się więcej zapłacić...

ODPOWIEDZ