Tramwajem za miasto?

Moderator: Wiliam

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 18 lut 2009, 19:36

Tm pisze:I to ze względu na to pustkowie trzeba było puścić 319?
Nie lubie tych trzech literek, ale jednak LOL
Skad na to 319 zdjeto brygady?
Z 'miasta'?
a zreszta:
viewtopic.php?p=302888&highlight=#302888
dęboszczak pisze:Między godz 7:30 a 9:30 potrzebna jest podaż w kierunku Piaseczna (dojazd od biur, firm etc.)
do wysokości przystanku Pelikanów. Autobusy powinny jeździć co ok. 5 min. Ale znowu po godz. 8:00 z Piaseczna 709 nie jest potrzebne co 5 a jedynie co 10 min. Więc będą przebieranki dodatków z 709 (bryg. 051, 052, 053, 055, 056, 057, 058) na 1 kółko 319. Taka optymalizacja km w dostosowaniu do potrzeb przewozowych.
A teraz pytanie z gwiazdka :>
Jaka linia i o jakiej czest kursowania robi tam za socjal (dojazd do UD etc)?
Znajdz mi bardziej widmowa linie spelniajaca takie funkcje.
Takie sa realne potrzeby komunikacyjne tego obszaru.
Socjal co godzine i bus do centrum (wilanowska) co 10 min w szczycie, a nie tram co 2.
robert-c pisze:I to pustkowie generuje ruch dobowy samochodów rzędu 45 tys. pojazdów.
Ewenement skoro mieszka tam kilka tys osob, a pracuje moze polowa tego.
80% wypuszcza samochody na Pulawska na autopilocie? o_O
Czytaj o czym jest mowa, a nie wylatujesz z takim textem.
MOWA JEST O WARSZAWSKIEJ CZESCI PULAWSKIEJ TZW ZIELONYM URSYNOWIE.
robert-c pisze:PS. Tramwaj na Tarchomin po TMP niemal od węzła Młociny do Świderskiej jedzie przez kompletne pustkowie. To jakies 2,5 km.
Jedzie to troche na wyrost na dzien dziesiejszy.
Tyle ze po tych 2 km (tory do marymonckiej juz sa) wjezdzie na osiedle, na ktorym mieszkaja ludzie, ktorzy ten tramwaj beda utrzymywac, takze ten odcinek przez TMP, a nie jedzic nim na "krzywy ryj".

Co do ukladu drogowego.
Jak ten tramwaj ma biec wzgledem jezdni?
Srodkiem czy al.waszyngtona style?
Jesli to pierwsze to z tego 2/2 zostanie 2/1 i i tak trzeba bedzie ten jeden pas dobudowac, i to przed budowa torowiska, bo gdaka raczej nie zgodzi sie na zwezenie do jednego pasa na niewiadomo ile czasu.
Jesli to drugie to bedzie sie niemilosiernie wlokl (co chwila wjazdy na posesje).
Opcji w warszawie srodkiem, a potem przejazd na zewnetrzna strone nie biore pod uwage bo to kulawe i kuriozalne na drodze o takim ruchu.
Czy buspas po calosci czy tram i tak protestow sie nie uniknie.

Nie jestem przeciwny tramowi jako takiemu.
Ale nie za $ stolicy w 8X% (tak jak 7xx w tym momencie).
Jesli bedzie to na zasadzie, robimy pomiar ruchu, gdzie ile osob wsiada i na jakim dystansie podrozuje, a potem na tej podstawie rozliczamy koszty to spoko.
Argument ze jesli nie zafundujemy im trama, to nie beda miec dobrej komunikacji i beda wlewac nam sie pulawska do warszawy samochodami jest zabawny.
I tak beda sie wlewac i tak beda korki.
Jesli beda odpowiednio duze to zaczna sie przesiadac do zbiorkomu.
Jesli zmaleja to znow wsiada w samochod.
To co nalezy do organizatora komunikacji to zapewnienie im alternatywy.
Imo buspas po calosci jest adekwatna alternatywa.
Nie funkcjonuje to inaczej niz w stolicy.
Jesli jest marchewka musi byc i kij.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 lut 2009, 19:49

ness pisze:Skad na to 319 zdjeto brygady?
Z 709, ale co z tego? Tę linię uruchomiono dla jak to raczyłeś nazwać "komunikacyjnej pustyni".
ness pisze:Takie sa realne potrzeby komunikacyjne tego obszaru.
(...) bus do centrum (wilanowska) co 10 min w szczycie,
Skoro to pustynia to kto będzie tam jeździł autobusem co 10 minut? Wystarczy socjal co godzinę, a 709 można przyspieszyć.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 18 lut 2009, 19:51

Czyżbyś sugerował, że 319 wozi muchy? =P~

Ta komunikacyjna pustynia to często co najmniej 1/4 zapełnienia 709.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 lut 2009, 19:55

BJ.2052 pisze:Czyżbyś sugerował, że 319 wozi muchy? =P~
Że niby ja? A przeczytaj jeszcze raz dyskusję.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 18 lut 2009, 19:59

Tm pisze:Że niby ja?
Nie, nie. Chodziło mi o usera "Ness". Ty napisałeś posta podczas, gdy ja pisałem swojego i nie zauważyłem, że mój post nie będzie bezpośrednio po poście Nessa.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 lut 2009, 20:08

Glonojad pisze:Dobrze wiesz, że nie o taką opłacalność chodzi, ale o społeczno-ekonomiczną.
ja tylko odpowiadałem na pytanie O-)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 18 lut 2009, 20:37

Tm pisze:Z 709, ale co z tego? Tę linię uruchomiono dla jak to raczyłeś nazwać "komunikacyjnej pustyni".
Dla poleczki w 40-50%, a potem malejaco dalej na pulawskiej.
Wiekszosc tego daloby sie obsluzyc senswnymi dowozowkami z ursynowskiego metra (148 a tym bardziej 306 na pewno takimi nie sa)
Zreszta od granicy warszawy jadac 7xx maja 4 przystanki NZ i tylko jeden staly. Wynika to pewnie z tego ogromnego popytu na tym odcinku, trzeba to naprawic i zbudowac tramwaj za pol miliarda co?
Tm pisze:Skoro to pustynia to kto będzie tam jeździł autobusem co 10 minut?
Olesin, Vogla czy tego typu miejsca.
Bus tam sie pojawia co te ~10 min w szczycie.
Tez sie kwalifikuja na dzien dziesiejszy na ciagniecie tam trama?

temat jest o tramwaju.
~600 miejsc/h (bus 10 min) w perspektywie trama to podaz "pustynna".

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 lut 2009, 20:50

ness pisze:Dla poleczki w 40-50%, a potem malejaco dalej na pulawskiej.
Wiekszosc tego daloby sie obsluzyc senswnymi dowozowkami z ursynowskiego metra (148 a tym bardziej 306 na pewno takimi nie sa)
Obawiam się, że masz niedostateczna wiedzę na temat komunikacji na Puławskiej.
ness pisze:reszta od granicy warszawy jadac 7xx maja 4 przystanki NZ i tylko jeden staly.
Nie wiem o jakim rejonie piszesz, ale na pewno nie o Puławskiej.
ness pisze:Olesin,
Jedna linia co pół godziny i jedna linia co 20 minut to rzadziej niż 20 minut.
ness pisze:Vogla
A czy taką częstotliwość osiąga linia dedykowana do obsługi tego przystanku czy tez po prostu zatrzymuje sie tam coś przelotowego/

Nie wspomnę już o bezsensie porównywania gęstości zabudowy wzdłuż Płochocińskiej czy Przyczółkowej z Puławska, gdyż jest to oczywiste dla każdego kto tam był lub choćby spojrzał na mapę.
ness pisze:~600 miejsc/h (bus 10 min)
Ilość pasażerów w 319 czy 715 znacząco przekracza pojemność Libera.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 lut 2009, 20:52

Ja bym poleciał na całość. Zakrańcował tramwaj koło Okulickiego i ograniczył liczbę przystanków (szybki trawmaj), w zamian dorobił kilka lini dowożących do konkretnych przystanków.
709 powinni zapewnić około 4.500 ludzi/h w szczycie PKS, Rojbus, 727, kierowcy samochodów drugie tyle. Szybka trasa zapewniałaby duże zainteresowanie.
W ramach oszczędności można to przeprowadzić przy jakimś remoncie i puławską zrobić 2x2. To powinno się zwrócić.

PS. Da sie jakoś przyśpieszyć te tramwaje powyżej tych 50km/h przepisowych, jakiś specjalny system, albo coś?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 18 lut 2009, 21:27

a nie lepiej jakoś dociągnąć, nawet ulicami, ten kilometr do stacji Piaseczno Miasto, i dalej splot z wąskim torem w stronę Głoskowa?

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 lut 2009, 21:39

kajo pisze:Zakrańcował tramwaj koło Okulickiego
Bez sensu jest krańcować cokolwiek na granicy najgęściejszej zabudowy.
kajo pisze:i ograniczył liczbę przystanków (szybki trawmaj)
Szybki tramwaj można zrobić bez ograniczenia ilości przystanków, zwłaszcza dla części pasażerów oznaczać to będzie wydłużenie czasu podróży.
kajo pisze:709 powinni zapewnić około 4.500 ludzi/h w szczycie PKS, Rojbus, 727, kierowcy samochodów drugie tyle.
Nie mam pojęcia skąd wziąłeś te liczby.
jasiu pisze:a nie lepiej jakoś dociągnąć, nawet ulicami, ten kilometr do stacji Piaseczno Miasto, i dalej splot z wąskim torem w stronę Głoskowa?
Można, w centrum Piaseczna niewydzielone torowisko nie spowodowałoby znaczących kłopotów ani dla tramwaju, ani dla pozostałego ruchu.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lut 2009, 21:40

Oczywiście, że w Piasecznie ulicami, wystarczy w tym celu układ dwukierunkowy częściowo przerobić na jednokierunkowy dwupasowy, z jednym pasem autobusowo-tramwajowym. Zresztą kawałki takiego rozwiązania już w Piasecznie są.

Co do szybkości tramwaju - już studium Transeko zakładało dość wysoką odległość międzyprzystankową (na odcinku tranzytowym pow. 1 km, o ile pamiętam), co oznacza Vkomunikacyjną powyżej 30 km/h. Co do prędkości maksymalnej, jest to ciekawe zagadnienie, które mam obecnie na liście rzeczy "do zrobienia" (podobnie jak absurdalne ograniczenia prędkości na mostach) - na własne oczy widziałem tramwaje wg zasady "na widoczność" z Vmax 60 km/h w Dreźnie, o odcinkach tunelowych z SHP i Vmax 70 km/h nie wspominając.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 18 lut 2009, 21:41

Można, w centrum Piaseczna niewydzielone torowisko nie spowodowałoby znaczących kłopotów ani dla tramwaju, ani dla pozostałego ruchu.
tym bardziej, że pas ziemi po kolejce miedzy stacją a Puławską pozostał chyba niezabudowany?

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 lut 2009, 21:53

Glonojad pisze:Oczywiście, że w Piasecznie ulicami, wystarczy w tym celu układ dwukierunkowy częściowo przerobić na jednokierunkowy dwupasowy, z jednym pasem autobusowo-tramwajowym. Zresztą kawałki takiego rozwiązania już w Piasecznie są.
Zależy gdzie, na IMHO najlepszej trasie (z grubsza pokrywającej sie z 709) częściowo tak jest, a częściowo nie da sie tego wprowadzić.
jasiu pisze:tym bardziej, że pas ziemi po kolejce miedzy stacją a Puławską pozostał chyba niezabudowany?
Zabudowany, choć trochę wolnego terenu jeszcze jest.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lut 2009, 22:28

Dlaczego nie da?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ