Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 23 maja 2007, 0:49

jasiu pisze:wystarczyłoby "Grodzisk" - przecież wiadomo że nie Wlkp. ani G.M. Radońska.
:arrow: Jeszcze ktoś gotów pomyśleć, że do Grodziska na Białołęce tory ułożyli :D.
Mimo tego sam Grodzisk to trochę za mało. Najlepiej jednak napisać Grodzisk Maz.

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 23 maja 2007, 8:57

Premo pisze: Wyświetlacze nie sprawdzają się w słoneczne dni. Trudno dostrzec co jest napisane. Dlatego w tegorocznych półmodernach zrezygnowano z nich. W zamian za to zamontowano nowy, bardziej czytelny film
Bajki opowiadasz. Akurat wyświetlacze z półmodern, te z pogrubioną czcionką i napisem wersalikami są najlepsze. Widac wszystko i zawsze. Ten sochaczewski kibel, którego zdjęcie zrobiłes, to chyba wyjątek. On ma datę naprawy 27.04.2007. A np. 1766, tez półmoderna, z tą samą data naprawy, ma wyświetlacz.
Nie lubię tylko tych wyświetlaczy montowanych w tegorocznych fulmodernach. Specjalnie powiększyli okienko na czole, zrobili dodatkowe z boku i co z tego, kiedy wstawili małe wyświetlacze, na których stacja końcowa jest wyświetlana drobną czcionką, małymi literami, a napisu Skierniewice nigdy na nich nie zobaczysz, bo ostatnie "e" już się nie mieści. Zawsze na tych tegorocznych fulmodernach jest wyświetlane Skierniewic.
Wagen fahr!

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 23 maja 2007, 14:54

EW 60 jest intensywnie testowane. Widziane dziś około 11.10 w Grodzisku Mazowieckim. Następnie pojechał w kierunku Żyrardowa, aby po około pół godzinie przemknąć (już bez zatrzymywania) w kierunku przeciwnym.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 23 maja 2007, 16:51

Przy tak silnym świetle słonecznym nawet wyświetlacze z półmodern z dalszej odległości są słabo widoczne. Ale te z 19xx i fullmodern wypadają tragicznie. Mimo wszystko taśmowe sa lepsze bo przynajmniej się nie psują

Flash8222
Posty: 7631
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 maja 2007, 17:25

Premo pisze:Przy tak silnym świetle słonecznym nawet wyświetlacze z półmodern z dalszej odległości są słabo widoczne. Ale te z 19xx i fullmodern wypadają tragicznie. Mimo wszystko taśmowe sa lepsze bo przynajmniej się nie psują
Taaa nie kupujmy nowych jednostek gdyż są gorsze i częściej się psują ](*,)

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 27 maja 2007, 23:39

Nie, teraz już wiem, one są dla PCC Arriva (d. Kolei Nadwiślańskich), a nie Kolei Mazowieckich.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 14 cze 2007, 14:24

W dniu dzisiejszym o godz. 11:30 odbyła sie prezentacja zmodernizowanych EZT serii EN57 -1109 i 1173.
Prezentacja była połaczona z wystapieniami Prezesów:H.Sekity,L.Ruty i Prezesa WKD.
Głos zabrał także Marszałek Województwa Mazowieckiego Pan A.Struzik.
Wiecej o tym wydarzeniu w TVP3 w Kurirach:Mazowieckim i Warszawskim oraz w radiu i gazetach jutrzejszych.
Ja tam byłem ,zdjecia porobiłem, EZT obejrzałem -fotki wrzuce wieczorem lub jutro na ztm.binares.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 14 cze 2007, 14:35

Obrazek

NIE mogłem się powstrzymac i daje jedno ;-)
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 cze 2007, 14:40

Czy od teraz wsio modernizowane sedesy będą miały takie pyski ? :P

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 14 cze 2007, 14:52

solaris8315 pisze:Czy od teraz wsio modernizowane sedesy będą miały takie pyski ? :P
Nie wiem.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 14 cze 2007, 15:16

Coś się im pomyliło z numeracją. Ryfle posiadały jednostki z numerami 1-1112

[ Dodano: 2007-06-14, 15:19 ]
rufio198 pisze:solaris8315 napisał/a:
Czy od teraz wsio modernizowane sedesy będą miały takie pyski ? :P


Nie wiem.
Wszystko się okaże gdy jednostka 1486 wróci z NG. Ponieważ w planie modernizacji jest rozruch impulsowy i hamulec ED zdziwiłbym się gdyby nie dostała nowego czoła

Flash8222
Posty: 7631
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 cze 2007, 19:01

W Telewizyjnym Kurierze Warszawskim była mowa też, że Koleje Mazowieckie zakupiły 11 jednostek piętrowych od firmy Bombardier.
Rynek Kolejowy pisze:Konferencja prasowa Kolei Mazowieckich

Kolejne zmodernizowane jednostki Kolei Mazowieckich oraz nowe oferty przewozowe (specjalna oferta na czas remontu torowiska tramwajowego na Moście Poniatowskiego w Warszawie oraz rozszerzenie oferty Wspólny Bilet) zostały zaprezentowane 14 czerwca 2007 r., podczas konferencji prasowej.

Spółka „Koleje Mazowieckie - KM” ogłosiła przetarg na leasing (na okres 10 lat) 3 szt. EZT: 2 szt. EN57 i 1 szt. EN71.

Prezentowany tabor typu EN57 został kompleksowo zmodernizowany, m.in.: unowocześnione zostało czoło jednostki, zainstalowano elektroniczne tablice informacyjne na czole jednostki, zmodernizowana i powiększona została kabina maszynisty, wprowadzono nowy wystrój wnętrza, wprowadzono system zabudowy toalety w systemie zamkniętym, zainstalowano monitoring, a także system indywidualnego sterowania drzwiami automatycznymi. Zmodernizowane pociągi zostały także przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.

W trakcie konferencji prasowej poinformowano także o tym, że od 16 czerwca 2007 r. rozszerza się zakres oferty „Wspólny bilet ZTM-KM” o odcinek Warszawa Wileńska – Ząbki. Zo oferty korzystać będą mogli także posiadacze biletów dobowych ZTM. Wspólna oferta ZTM-KM nie obowiązuje na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka Bankowa i w pociągu „Słoneczny”. Przejazd pociągiem KM odbywa się na podstawie ważnego ww. biletu tj. aktywowanego/skasowanego wcześniej w środkach komunikacji miejskiej.

Na czas remontu Al. Jerozolimskich i Mostu Poniatowskiego, Spółka „Koleje Mazowieckie-KM” wprowadza ofertę specjalną na przejazdy pociągami KM na podstawie biletów jednorazowych KM na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia. Cena biletu normalnego wynosi 2,40 zł. Oferta obowiązuje od 16 czerwca do 31 października 2007 roku.
Rynek Kolejowy pisze:Mazowieckie push-pulle od Bombardiera

Urząd Marszałkowski wybrał firmę, która dostarczy na mazowieckie tory składy push-pull.
16 maja 2007 roku minął termin składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu ograniczonego na wyprodukowanie i dostawę 11 wagonów sterowniczych i 26 wagonów środkowych do prowadzenia regionalnego pasażerskiego w ruchu kolejowego w zestawach typu push-pull.

Oferty złożyły dwa podmioty – Bombardier Transportation GmbH oraz konsorcjum firm Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA i Corifer.
Zamawiający wybrał Bombardiera, który swoje wagony zaoferował za 208,3 mln złotych. Pierwsze wagony środkowe pojawią się na Mazowszu już na przełomie 2007/2008 roku.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 14 cze 2007, 19:27

Czy ktoś wie na który zakład skierują?

Flash8222
Posty: 7631
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 cze 2007, 20:05

Prawde mówiąc to wolałbym gdyby wsytartował oraz wygrał Siemens + Stadler ze swoim RABe 514. Nie jest to jednostka push-pull tylko EZT, ale według mnie jest bardziej praktyczny niż push-pulle. Nawet nie wiadomo czy te push-pulle da się podłączyć z polskimi lokomotywami.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 14 cze 2007, 20:14

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/04/9056.jpg
Najprawdopodobniej KM zakupi z Włoch używane lokomotywy tej serii.

ODPOWIEDZ