SÄ d nad 14
Moderator: Wiliam
Z moich obserwacji 15 pracuje na odcinku Okęcie - M. politechnika. Dalej jedzie najpustsza/najpuściejsza (jest takie słowo jak to pierwsze? ) z zestawu 4,15,18,35. W obydwu kierunkach tak ma się sytuacja. Połączyć 14 i 15 w jeden numerek na trasie Okęcie - M. Wilanowska?
Inna sprawa czy na Marymont-Potok tramwaj musi jeździć. Jeśli tak to..... 16 tam wpuścić przez Stawki skoro ta linia musi jeździć. Ewentualnie trochę hardkorowe rozwiązanie 6.... -Marymoncka-Arkadia-Stawki-Dw.Gdański
Inna sprawa czy na Marymont-Potok tramwaj musi jeździć. Jeśli tak to..... 16 tam wpuścić przez Stawki skoro ta linia musi jeździć. Ewentualnie trochę hardkorowe rozwiązanie 6.... -Marymoncka-Arkadia-Stawki-Dw.Gdański
- R-9 Chełmska
- Posty: 7774
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Raczej nie... dubluje się z metrem to raz (sporo ludzi z 15 wysiada przy M.Politechnika). Druga sprawa to popatrz na kolejność odjazdów: 15 jedzie 2 minuty za 18 a ta kolejne 2 za 35 to kogo to ma wieść na Marszałkowskiej. W drugą stronę jedzie o tej samej albo chwilkę po 35. Później to przechodzi w kolejność:35 (3 minuty) 4 (minuta) 18 (2 minuty) 15 (3 minuty) 35. 15 nawet w szczycie potrafi mieć siedzące wolne na Marszałkowskiej. Mówię o szczycie A bo w B dawno nie jechałem.R-9 Chełmska pisze:Mimo wszystko jednak na Marszałkowskiej "grozi" lepsza frekwencja, niż na Puławskiej...RobertP pisze:Połączyć 14 i 15 w jeden numerek na trasie Okęcie - M. Wilanowska?
W sobotę i święto rozwiąże się problem 10 i 14 co 2/13 a odcinek Pl.Narutowicza-Nowowiejska zdecydowanie sobie da radę z 4 odjazdami na godzinę
-
- (XXXX)
- Posty: 865
- Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
- Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny
Jakoś dziwnym trafem 15 często widzę zatłoczone jak jedzie z Muranowa do Centrum. Ciekawe dlaczego? Takiej frekwencji w 14 jednak ciężko było się dopatrzeć na odcinku pl. Zbawiciela - Metro Wilanowska. Nawet na Nowowiejskiej "15" jedzie zazwyczaj bardziej zapełniona, a fakt że z przystanku METRO POLITECHNIKA w kierunku wschodnim "15" rusza pełniejsze niż "14" zdecydowanie przemawia za tym, że linia która miałaby powstać z połączenia 14 i 15 powinna jechać na Żoliborz. Rozwiązanie pośrednie w postaci "15" co 5-10/10/10 i "14" przekształcone w "45" co 20/30 w DP wydaje się optymalne, bo zrównuje podaż na Puławskiej i Marszałkowskiej.RobertP pisze:Z moich obserwacji 15 pracuje na odcinku Okęcie - M. politechnika. Dalej jedzie najpustsza/najpuściejsza (jest takie słowo jak to pierwsze? ) z zestawu 4,15,18,35. W obydwu kierunkach tak ma się sytuacja. Połączyć 14 i 15 w jeden numerek na trasie Okęcie - M. Wilanowska?
Inna sprawa czy na Marymont-Potok tramwaj musi jeździć. Jeśli tak to..... 16 tam wpuścić przez Stawki skoro ta linia musi jeździć. Ewentualnie trochę hardkorowe rozwiązanie 6.... -Marymoncka-Arkadia-Stawki-Dw.Gdański
Nie wiem dlaczego.... może jak podasz godzinę to będzie łatwiej. Ja ile razy jadę to mam pusto... może takie brygady. W szczycie A podałem jak to jeździ.... w międzyszczycie jedzie 4 minuty po 4.... w 4 minuty tyle narodu się naszło? Poza tym z Muranowa dokąd ono jest pełne jeśli już.... Ratusz? tam 70% wysiada. 4 i 35 dać w równych odstępach i raczej po problemie. Nie uwierzę że Muranów generuje takie potoki by zawalić po dach 15 jadącą 4 minuty po 4...Pan Piotr pisze:Jakoś dziwnym trafem 15 często widzę zatłoczone jak jedzie z Muranowa do Centrum. Ciekawe dlaczego? Takiej frekwencji w 14 jednak ciężko było się dopatrzeć na odcinku pl. Zbawiciela - Metro Wilanowska. Nawet na Nowowiejskiej "15" jedzie zazwyczaj bardziej zapełniona, a fakt że z przystanku METRO POLITECHNIKA w kierunku wschodnim "15" rusza pełniejsze niż "14" zdecydowanie przemawia za tym, że linia która miałaby powstać z połączenia 14 i 15 powinna jechać na Żoliborz. Rozwiązanie pośrednie w postaci "15" co 5-10/10/10 i "14" przekształcone w "45" co 20/30 w DP wydaje się optymalne, bo zrównuje podaż na Puławskiej i Marszałkowskiej.RobertP pisze:Z moich obserwacji 15 pracuje na odcinku Okęcie - M. politechnika. Dalej jedzie najpustsza/najpuściejsza (jest takie słowo jak to pierwsze? ) z zestawu 4,15,18,35. W obydwu kierunkach tak ma się sytuacja. Połączyć 14 i 15 w jeden numerek na trasie Okęcie - M. Wilanowska?
Inna sprawa czy na Marymont-Potok tramwaj musi jeździć. Jeśli tak to..... 16 tam wpuścić przez Stawki skoro ta linia musi jeździć. Ewentualnie trochę hardkorowe rozwiązanie 6.... -Marymoncka-Arkadia-Stawki-Dw.Gdański
Na puławskiej jednak trochę większy ma sens ale tam to trzeba by kolejnością zamienić by było 4-10-35-14 albo 4-14-35-10
Proszę Cię nie żartuj. Nijak ma się ilość wysiadających na Ratuszu do wsiadających na bankowym. Dobra.... wygraliście: będzie 15 - będą obserwacje. Tylko że temat lekko od tematu odbiegł
Moje "raczej" oznacza 90% pewności ale koniec pustej gadki, każdy wróci ze swoimi obserwacjami popartymi jakimiś (konkretnymi) danymi i można dyskutować dalej
Moje "raczej" oznacza 90% pewności ale koniec pustej gadki, każdy wróci ze swoimi obserwacjami popartymi jakimiś (konkretnymi) danymi i można dyskutować dalej
-
- (XXXX)
- Posty: 865
- Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
- Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny
RobertP pisze:Proszę Cię nie żartuj. Nijak ma się ilość wysiadających na Ratuszu do wsiadających na bankowym. Dobra.... wygraliście: będzie 15 - będą obserwacje. Tylko że temat lekko od tematu odbiegł
Moje "raczej" oznacza 90% pewności ale koniec pustej gadki, każdy wróci ze swoimi obserwacjami popartymi jakimiś (konkretnymi) danymi i można dyskutować dalej
Jeździłem około 7:00 i 9:00 linią "15" w różnych dniach DP. Za każdym razem była zatłoczona z placu Bankowego do Centrum. Na odcinku Centrum - Metro Politechnika trochę luźniej było, ale luźniej na zasadzie, że mniej osób stało, bo nadal wszystkie miejsca zajęte. Później od Politechniki zapełnienie wzrasta.
"14" od placu Zbawiciela na południe nie ma jakiś obleganych odcinków.
-
- (XXXX)
- Posty: 865
- Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
- Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny
"14" obserwowałem w obie strony. Akurat jak stałem na przystanku TRASA ŁAZIENKOWSKA to widziałem jak w jedną stronę wiezie 20, w drugą 50 osób zależnie od pory dnia w DP i który kierunek jest przeciwpotokiem to taka proporcja. W DŚ natomiast sporadycznie widziałem "14", ale jak widziałem to była solówka z niewszystkimi miejscami siedzącymi zajętymi.RobertP pisze:BO 14 o tej godzinie to raczej w drugą stronę powinna wieźć ludzi ale co ona może wieść jak jedzie zaraz za 10...
W piątek będę gościł na 15 ale to chyba nie ma co obserwować bo to sobotni rozkład i tuż przed świętami więc pewnie nieprawdziwy obraz będzie.
"15" na przystanku CENTRUM nigdy między 6:30 a 21:00 w DP nie widziałem z frekwencją 20-50 osób.
Ja sam się zdziwiłem ale po godzinie 7 miałem siedzące wolne w 15 na Marszałkowskiej.
A 14 tak jak pisałem... jak to może ludzi wieźć? W przeciwpotoku puste, w kierunku zgodnym 3 minuty po 10. Jedyny sens tej linii to tramwaj co 7,5 minuty na odcinku Pl.Narutowicza-Nowowiejska tylko czy to jest potrzebne?
I to tylko w DS bo w DP to paranoja w stronę Nowowiejskiej w szczycie A i trochę mniejsza w międzyszczycie. W drugą stronę ładniej to wygląda.
A 14 tak jak pisałem... jak to może ludzi wieźć? W przeciwpotoku puste, w kierunku zgodnym 3 minuty po 10. Jedyny sens tej linii to tramwaj co 7,5 minuty na odcinku Pl.Narutowicza-Nowowiejska tylko czy to jest potrzebne?
I to tylko w DS bo w DP to paranoja w stronę Nowowiejskiej w szczycie A i trochę mniejsza w międzyszczycie. W drugą stronę ładniej to wygląda.
-
- (XXXX)
- Posty: 865
- Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
- Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny
RobertP pisze:Ja sam się zdziwiłem ale po godzinie 7 miałem siedzące wolne w 15 na Marszałkowskiej.
A 14 tak jak pisałem... jak to może ludzi wieźć? W przeciwpotoku puste, w kierunku zgodnym 3 minuty po 10. Jedyny sens tej linii to tramwaj co 7,5 minuty na odcinku Pl.Narutowicza-Nowowiejska tylko czy to jest potrzebne?
I to tylko w DS bo w DP to paranoja w stronę Nowowiejskiej w szczycie A i trochę mniejsza w międzyszczycie. W drugą stronę ładniej to wygląda.
Z jednej strony twierdzisz, że 15 ma słabą frekwencję, a z drugiej piszesz że 14 nie ma jak zyskać pasażerów, ale jest bardziej potrzebna niż 15. Dlatego proponujesz 30 kursów/h na Puławskiej, 18 kursów/h na Marszałkowskiej i 12 kursów/h na Andersa.
Trochę pokręcona ta argumentacja.
-
- (XXXX)
- Posty: 865
- Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
- Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny
No tak, ale podstawowa myśl Twojego wywodu jest taka. Przynajmniej ja to tak rozumiem:RobertP pisze:Tylko pisałem też o koordynacji ale tego już nie zauważyłeś. W tej chwili jest zła. 4 i 35 powinny być co 5/7,5 i po między nie 10 i 14(15).
- Zlikwidujmy 15, mimo że jeździ gorzej zapełnione niż 14.
- Skoordynujmy 4 z 35. Czyli jak rozumiem skoro zostawiasz 4, 18, 35 na Marszałkowskiej to między PL. ZBAWICIELA a PL. BANKOWYM dajesz układ koordynacyjny:
- w szczycie: 2-3-5-2-3-5-2-3-5
- poza szczytem i w weekendy: 7-4-4-7-4-4-7
- wieczorami: 10-5-5-10-5-5-10
Trochę słabo to widzę jak przez 5 minut w szczycie ludzie np. będą się gromadzić na przystanku CENTRUM, żeby jechać czymkolwiek. W tym samym czasie co ok. 2 minuty w szczycie tramwaj na Puławskiej.