Sąd nad 14

Moderator: Wiliam

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 25 mar 2013, 8:03

Z moich obserwacji 15 pracuje na odcinku Okęcie - M. politechnika. Dalej jedzie najpustsza/najpuściejsza (jest takie słowo jak to pierwsze? ;) ) z zestawu 4,15,18,35. W obydwu kierunkach tak ma się sytuacja. Połączyć 14 i 15 w jeden numerek na trasie Okęcie - M. Wilanowska?
Inna sprawa czy na Marymont-Potok tramwaj musi jeździć. Jeśli tak to..... 16 tam wpuścić przez Stawki skoro ta linia musi jeździć. Ewentualnie trochę hardkorowe rozwiązanie 6.... -Marymoncka-Arkadia-Stawki-Dw.Gdański :kekeke:

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 25 mar 2013, 8:27

RobertP pisze:Połączyć 14 i 15 w jeden numerek na trasie Okęcie - M. Wilanowska?
Mimo wszystko jednak na Marszałkowskiej "grozi" lepsza frekwencja, niż na Puławskiej...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 25 mar 2013, 9:15

R-9 Chełmska pisze:
RobertP pisze:Połączyć 14 i 15 w jeden numerek na trasie Okęcie - M. Wilanowska?
Mimo wszystko jednak na Marszałkowskiej "grozi" lepsza frekwencja, niż na Puławskiej...
Raczej nie... dubluje się z metrem to raz (sporo ludzi z 15 wysiada przy M.Politechnika). Druga sprawa to popatrz na kolejność odjazdów: 15 jedzie 2 minuty za 18 a ta kolejne 2 za 35 to kogo to ma wieść na Marszałkowskiej. W drugą stronę jedzie o tej samej albo chwilkę po 35. Później to przechodzi w kolejność:35 (3 minuty) 4 (minuta) 18 (2 minuty) 15 (3 minuty) 35. 15 nawet w szczycie potrafi mieć siedzące wolne na Marszałkowskiej. Mówię o szczycie A bo w B dawno nie jechałem.

W sobotę i święto rozwiąże się problem 10 i 14 co 2/13 a odcinek Pl.Narutowicza-Nowowiejska zdecydowanie sobie da radę z 4 odjazdami na godzinę

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 25 mar 2013, 10:29

RobertP pisze:Z moich obserwacji 15 pracuje na odcinku Okęcie - M. politechnika. Dalej jedzie najpustsza/najpuściejsza (jest takie słowo jak to pierwsze? ;) ) z zestawu 4,15,18,35. W obydwu kierunkach tak ma się sytuacja. Połączyć 14 i 15 w jeden numerek na trasie Okęcie - M. Wilanowska?
Inna sprawa czy na Marymont-Potok tramwaj musi jeździć. Jeśli tak to..... 16 tam wpuścić przez Stawki skoro ta linia musi jeździć. Ewentualnie trochę hardkorowe rozwiązanie 6.... -Marymoncka-Arkadia-Stawki-Dw.Gdański :kekeke:
Jakoś dziwnym trafem 15 często widzę zatłoczone jak jedzie z Muranowa do Centrum. Ciekawe dlaczego? :P Takiej frekwencji w 14 jednak ciężko było się dopatrzeć na odcinku pl. Zbawiciela - Metro Wilanowska. Nawet na Nowowiejskiej "15" jedzie zazwyczaj bardziej zapełniona, a fakt że z przystanku METRO POLITECHNIKA w kierunku wschodnim "15" rusza pełniejsze niż "14" zdecydowanie przemawia za tym, że linia która miałaby powstać z połączenia 14 i 15 powinna jechać na Żoliborz. Rozwiązanie pośrednie w postaci "15" co 5-10/10/10 i "14" przekształcone w "45" co 20/30 w DP wydaje się optymalne, bo zrównuje podaż na Puławskiej i Marszałkowskiej.

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 25 mar 2013, 10:57

Pan Piotr pisze:
RobertP pisze:Z moich obserwacji 15 pracuje na odcinku Okęcie - M. politechnika. Dalej jedzie najpustsza/najpuściejsza (jest takie słowo jak to pierwsze? ;) ) z zestawu 4,15,18,35. W obydwu kierunkach tak ma się sytuacja. Połączyć 14 i 15 w jeden numerek na trasie Okęcie - M. Wilanowska?
Inna sprawa czy na Marymont-Potok tramwaj musi jeździć. Jeśli tak to..... 16 tam wpuścić przez Stawki skoro ta linia musi jeździć. Ewentualnie trochę hardkorowe rozwiązanie 6.... -Marymoncka-Arkadia-Stawki-Dw.Gdański :kekeke:
Jakoś dziwnym trafem 15 często widzę zatłoczone jak jedzie z Muranowa do Centrum. Ciekawe dlaczego? :P Takiej frekwencji w 14 jednak ciężko było się dopatrzeć na odcinku pl. Zbawiciela - Metro Wilanowska. Nawet na Nowowiejskiej "15" jedzie zazwyczaj bardziej zapełniona, a fakt że z przystanku METRO POLITECHNIKA w kierunku wschodnim "15" rusza pełniejsze niż "14" zdecydowanie przemawia za tym, że linia która miałaby powstać z połączenia 14 i 15 powinna jechać na Żoliborz. Rozwiązanie pośrednie w postaci "15" co 5-10/10/10 i "14" przekształcone w "45" co 20/30 w DP wydaje się optymalne, bo zrównuje podaż na Puławskiej i Marszałkowskiej.
Nie wiem dlaczego.... może jak podasz godzinę to będzie łatwiej. Ja ile razy jadę to mam pusto... może takie brygady. W szczycie A podałem jak to jeździ.... w międzyszczycie jedzie 4 minuty po 4.... w 4 minuty tyle narodu się naszło? Poza tym z Muranowa dokąd ono jest pełne jeśli już.... Ratusz? tam 70% wysiada. 4 i 35 dać w równych odstępach i raczej po problemie. Nie uwierzę że Muranów generuje takie potoki by zawalić po dach 15 jadącą 4 minuty po 4...

Na puławskiej jednak trochę większy ma sens ale tam to trzeba by kolejnością zamienić by było 4-10-35-14 albo 4-14-35-10

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 mar 2013, 11:18

RobertP pisze:Poza tym z Muranowa dokąd ono jest pełne jeśli już.... Ratusz? tam 70% wysiada.
A po drugiej stronie skrzyżowania tyle samo wsiada.
RobertP pisze:4 i 35 dać w równych odstępach i raczej po problemie.
Gdzie słowo raczej jest kluczowe.

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 25 mar 2013, 11:28

Proszę Cię nie żartuj. Nijak ma się ilość wysiadających na Ratuszu do wsiadających na bankowym. Dobra.... wygraliście: będzie 15 - będą obserwacje. Tylko że temat lekko od tematu odbiegł ;)

Moje "raczej" oznacza 90% pewności ;) ale koniec pustej gadki, każdy wróci ze swoimi obserwacjami popartymi jakimiś (konkretnymi) danymi i można dyskutować dalej ;)

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 25 mar 2013, 11:35

RobertP pisze:Proszę Cię nie żartuj. Nijak ma się ilość wysiadających na Ratuszu do wsiadających na bankowym. Dobra.... wygraliście: będzie 15 - będą obserwacje. Tylko że temat lekko od tematu odbiegł ;)

Moje "raczej" oznacza 90% pewności ;) ale koniec pustej gadki, każdy wróci ze swoimi obserwacjami popartymi jakimiś (konkretnymi) danymi i można dyskutować dalej ;)

Jeździłem około 7:00 i 9:00 linią "15" w różnych dniach DP. Za każdym razem była zatłoczona z placu Bankowego do Centrum. Na odcinku Centrum - Metro Politechnika trochę luźniej było, ale luźniej na zasadzie, że mniej osób stało, bo nadal wszystkie miejsca zajęte. Później od Politechniki zapełnienie wzrasta.

"14" od placu Zbawiciela na południe nie ma jakiś obleganych odcinków.

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 25 mar 2013, 11:42

BO 14 o tej godzinie to raczej w drugą stronę powinna wieźć ludzi ;) ale co ona może wieść jak jedzie zaraz za 10...

W piątek będę gościł na 15 ale to chyba nie ma co obserwować bo to sobotni rozkład i tuż przed świętami więc pewnie nieprawdziwy obraz będzie.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 25 mar 2013, 11:50

RobertP pisze:BO 14 o tej godzinie to raczej w drugą stronę powinna wieźć ludzi ;) ale co ona może wieść jak jedzie zaraz za 10...

W piątek będę gościł na 15 ale to chyba nie ma co obserwować bo to sobotni rozkład i tuż przed świętami więc pewnie nieprawdziwy obraz będzie.
"14" obserwowałem w obie strony. Akurat jak stałem na przystanku TRASA ŁAZIENKOWSKA to widziałem jak w jedną stronę wiezie 20, w drugą 50 osób zależnie od pory dnia w DP i który kierunek jest przeciwpotokiem to taka proporcja. W DŚ natomiast sporadycznie widziałem "14", ale jak widziałem to była solówka z niewszystkimi miejscami siedzącymi zajętymi.


"15" na przystanku CENTRUM nigdy między 6:30 a 21:00 w DP nie widziałem z frekwencją 20-50 osób.

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 25 mar 2013, 12:02

Ja sam się zdziwiłem ale po godzinie 7 miałem siedzące wolne w 15 na Marszałkowskiej.

A 14 tak jak pisałem... jak to może ludzi wieźć? W przeciwpotoku puste, w kierunku zgodnym 3 minuty po 10. Jedyny sens tej linii to tramwaj co 7,5 minuty na odcinku Pl.Narutowicza-Nowowiejska tylko czy to jest potrzebne?

I to tylko w DS bo w DP to paranoja w stronę Nowowiejskiej w szczycie A i trochę mniejsza w międzyszczycie. W drugą stronę ładniej to wygląda.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 25 mar 2013, 13:02

RobertP pisze:Ja sam się zdziwiłem ale po godzinie 7 miałem siedzące wolne w 15 na Marszałkowskiej.

A 14 tak jak pisałem... jak to może ludzi wieźć? W przeciwpotoku puste, w kierunku zgodnym 3 minuty po 10. Jedyny sens tej linii to tramwaj co 7,5 minuty na odcinku Pl.Narutowicza-Nowowiejska tylko czy to jest potrzebne?

I to tylko w DS bo w DP to paranoja w stronę Nowowiejskiej w szczycie A i trochę mniejsza w międzyszczycie. W drugą stronę ładniej to wygląda.

Z jednej strony twierdzisz, że 15 ma słabą frekwencję, a z drugiej piszesz że 14 nie ma jak zyskać pasażerów, ale jest bardziej potrzebna niż 15. Dlatego proponujesz 30 kursów/h na Puławskiej, 18 kursów/h na Marszałkowskiej i 12 kursów/h na Andersa. :P

Trochę pokręcona ta argumentacja.

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 25 mar 2013, 13:38

Tylko pisałem też o koordynacji ale tego już nie zauważyłeś. W tej chwili jest zła. 4 i 35 powinny być co 5/7,5 i po między nie 10 i 14(15).

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 25 mar 2013, 14:14

RobertP pisze:Tylko pisałem też o koordynacji ale tego już nie zauważyłeś. W tej chwili jest zła. 4 i 35 powinny być co 5/7,5 i po między nie 10 i 14(15).
No tak, ale podstawowa myśl Twojego wywodu jest taka. Przynajmniej ja to tak rozumiem:

- Zlikwidujmy 15, mimo że jeździ gorzej zapełnione niż 14.

- Skoordynujmy 4 z 35. Czyli jak rozumiem skoro zostawiasz 4, 18, 35 na Marszałkowskiej to między PL. ZBAWICIELA a PL. BANKOWYM dajesz układ koordynacyjny:

- w szczycie: 2-3-5-2-3-5-2-3-5 :P
- poza szczytem i w weekendy: 7-4-4-7-4-4-7
- wieczorami: 10-5-5-10-5-5-10

Trochę słabo to widzę jak przez 5 minut w szczycie ludzie np. będą się gromadzić na przystanku CENTRUM, żeby jechać czymkolwiek. W tym samym czasie co ok. 2 minuty w szczycie tramwaj na Puławskiej.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 25 mar 2013, 14:24

Pan Piotr pisze: - Zlikwidujmy 15, mimo że jeździ gorzej zapełnione niż 14.
Chyba 14 jeździ gorzej zapełnione niż 15...

ODPOWIEDZ