Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 04 sty 2012, 18:36

Chodziło mi o absurdalność żądań dotyczących Jasielskiej. 208 jest świetne. Brakuje dwukierunkowości i częstotliwości w weekendowe wieczory.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2012, 18:40

Dwukierunkowości rzeczywiście brakuje (choć nie wiem, jak zawijałaby na BW1920 żeby mieć pętlę tam gdzie dziś), ale do tego wystarczyłaby drobna korekta programu przy 1 sierpnia lub osygnalizowanie zawrotki przez tory przed nowa Racławicką.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 sty 2012, 19:20

I szerokość Włodarzewskiej wystarczy :> ?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 04 sty 2012, 19:20

fik pisze:Pytanie, czy to oznacza, że obecna oferta jest za słaba, czy poprzednia była za mocna.
mając na uwadze znaczną rozbudowę osiedla w ostatnich latach to trzy mocne linie powinny stanowić absolutne minimum
powtórzę - 228 jest realnym wzmocnieniem 128 tylko w weekendy - nie rozwiązuje problemów z komunikacją, w dni powszednie w godzinach szczytu praktycznie nie ma co czekać na odjazd zgodnie z rozkładem, ale jest to przyczyna do rozważenia zmian (np. wprowadzenie 172, wydłużenie 228 w okolice Galerii Mokotów), zaś na pewno nie jest to powód do zawieszania linii nie dając nic w zamian, z drugiej strony ciekawe, czy również zawieszą 228 na wakacje bez żadnych zmian ...
Bastian pisze:Mimo wszystko to porównywanie tej lokalnej ulicy (jaki tam jest przekrój, jakie natężenie?) z Trasą Łazienkowską jest brednią.
nie było moją intencją porównywanie ulic, tylko schematu myślenia, że jeżeli jest 128 to 228 jest już niepotrzebne, idąc takim schematem 182 jest również niepotrzebne, skoro jest 523, a do końca tak przecież nie jest, w szczególności na odcinku Politechnika - Saska
wojtor pisze:Może najpierw powalcz o jakieś międzydzielnicowe połączenie dla południowych Szczęśliwic, a potem postaraj się o kolejną międzydzielnicówkę z Jasielskiej.
wcale nie uważam, że jest to zły pomysł, na Włodarzewskiej jest ten sam problem co na Racławickiej związany z jednostronnym ruchem autobusów. zatem mamy podobne problemy
również uważam, że wprowadzenie na Włodarzewską 208 było świetnym rozwiązaniem, chociaż udało się przez przypadek, gdyż w pierwotnych założeniach zakładano pętlę na Szczęśliwicach

[ Dodano: |4 Sty 2012|, 2012 19:22 ]
... przed wprowadzeniem 228 najszybszym dojazdem z Rakowca Płd. do CH Blue City było 10-12 min. na piechotę + 208 :)
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 sty 2012, 19:39

tomi pisze:wprowadzenie na Włodarzewską 208 było świetnym rozwiązaniem, chociaż udało się przez przypadek, gdyż w pierwotnych założeniach zakładano pętlę na Szczęśliwicach
W pierwotnych planach miało jechać przez BC od razu na Szczęśliwice al. Bohaterów Września. Najważniejsze punkty - dojazd na Berestecką, odwóz z BW1920/Korotyńskiego - byłyby zachowane.
tomi pisze:idąc takim schematem 182 jest również niepotrzebne, skoro jest 523,
Różnica jest fundamentalna: do pary 182+523 ludzie się nie mieszczą, co nie grozi 128 na Rakowcu. Gdyby jednak np. 523 było pustawe, to owszem, można by myśleć nad skomasowaniem tego ze 188.
tomi pisze:ciekawe, czy również zawieszą 228 na wakacje bez żadnych zmian ...
W wakacje ludzie też pracują i handlują.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 04 sty 2012, 19:53

KwZ pisze:Różnica jest fundamentalna: do pary 182+523 ludzie się nie mieszczą, co nie grozi 128 na Rakowcu. Gdyby jednak np. 523 było pustawe, to owszem, można by myśleć nad skomasowaniem tego ze 188.
wcale nie twierdzę, że 182 jest niepotrzebne na odcinku Politechnika - Saska, tak samo jak nie uważam, że 228 jest niepotrzebne na Rakowcu,
po prostu w dość wyraźny sposób próbowałem obalić teorię, że skoro jest 128, to 228 jest niepotrzebne
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 sty 2012, 19:55

Ale para 182+523 jest zupełnie inaczej osadzona w rzeczywistości, niż 128+228! Z zupełnie, ale to zupełnie różnych powodów te linie się pokrywają.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2012, 20:06

KwZ pisze:I szerokość Włodarzewskiej wystarczy :> ?
Przepis nie zabrania. Pytanie, czy ZTMowi wystarczy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 sty 2012, 8:10

Przewoźnikowi, nie ZTM-owi. Jak przewoźnik powie, że nie da rady, to ZTM niewiele może.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 05 sty 2012, 13:50

Słabo mi się robi, jak tu widzę ciągłe przepychanki, że trzeba dochodzić na Rakowiec z ZP Jasielska. To raptem 3 minuty dla zdrowego człowieka. 128 w DS ma przyzwoitą częstotliwość, więc nie ma co gdybać.
Sam wysiadając z 504 na Rakowcu 02 i widząc, że 172 i 228 mi zwiało, to lecę na piechotę wzdłuż Korotyńskiego na Pawińskiego w niecałe 10 minut. Nie ważne, czy to lód czy śnieg czy deszcz. Nogi mi nie odpadły, samo zdrowie!
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 05 sty 2012, 13:56

Domino2001 pisze:To raptem 3 minuty dla zdrowego człowieka. 128 w DS ma przyzwoitą częstotliwość, więc nie ma co gdybać.
W trzy minuty to czasami się nie da przejechać od ZP Jasielska do ZP Rakowiec. :P

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27437
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 sty 2012, 14:00

Glonojad pisze:Dwukierunkowości rzeczywiście brakuje (choć nie wiem, jak zawijałaby na BW1920 żeby mieć pętlę tam gdzie dziś),
SZCZĘŚLIWICE - Opaczewska/Dickensa - Białobrzeska - BW20 - Grójecka - Włodarzewska - Aleje Jerozolimskie - DW ZACHODNI.
tomi pisze:mając na uwadze znaczną rozbudowę osiedla w ostatnich latach to trzy mocne linie powinny stanowić absolutne minimum
18 kursów/h to "absolutne minimum" dla obsługi jednej jedynej Jasielskiej? :bredzisz:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 05 sty 2012, 14:06

fik pisze:
tomi pisze:mając na uwadze znaczną rozbudowę osiedla w ostatnich latach to trzy mocne linie powinny stanowić absolutne minimum
18 kursów/h to "absolutne minimum" dla obsługi jednej jedynej Jasielskiej? :bredzisz:
Gdzie się osiedle ostatnio rozbudowało? Ja tylko zauważyłem dwa budynki na terenie po dawnym SPC. Południowa część osiedla ma strefę dojścia do ZP Baleya.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

paolo11051
Posty: 155
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:19
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: paolo11051 » 05 sty 2012, 15:57

fik pisze:
tomi pisze:mając na uwadze znaczną rozbudowę osiedla w ostatnich latach to trzy mocne linie powinny stanowić absolutne minimum
18 kursów/h to "absolutne minimum" dla obsługi jednej jedynej Jasielskiej? :bredzisz:
W tej sytuacji moim zdaniem wydaje się niezbędne pociągnięcie M2 do Jasielskiej, i najlepiej zrobić tam stację przesiadkową do przyszłego M3 ;)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sty 2012, 16:02

Na początek wystarczy przypomnieć o pociągach Kolei Mazowieckich...

A M3 jakie kiedyś wymyśliłem rzeczywiście miałoby mieć stację na Rakowcu :P
Ale nie na Jasielkiej.

ODPOWIEDZ