Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sty 2017, 15:09

Tusz renina możliwość jest. A że w ruchu normalnym nie ma sensu jej używać bo straty w systemie są gigantyczne to inna rzecz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 sty 2017, 15:50

Tusz renina mnie przerasta.

Zawsze można było wjechać/wyjechać z każdego z torów podmiejskich na tor 24 przy peronie 5. Zresztą nawet numer mówi o tym, że tor zalicza się podmiejskich.

Jedyne co dodano, to możliwość pojechania z toru 5 przy peronie 5 na tor podmiejski w kierunku centrum.

Jak często (i czy w ogóle) zdarzają się sytuacje awaryjne wymagające jednoczesnego użycia obu krawędzi przy peronie 5 i pojechania na/z tory P (bo tylko taka sytuacja korzysta na przebudowie) - nie wiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 sty 2017, 18:24

Biorąc pod uwage, że to są jedyne dwa tory, które pozwalają obecnie wjechać na Wschodnią ze Śródmieścia i wyjechać po dalekich na Grochów, Rembertów albo WPTm, to znaczenie podwojenia ich liczby jest gigantyczne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 sty 2017, 18:29

Ile razy wykorzystano obie krawędzie naraz? Zresztą na drugim końcu peronu te tory schodzą się w jeden...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 sty 2017, 18:43

Wyobraźmy sobie prostą sytuację: awaria sieci trakcyjnej, nieprzejezdna są oba tory linii 448 na wysokości podg Podskarbińska, cały ruch do i z Rembertowa musisz kierować przez linię nr 2. Ze względu na brak wjazdu z toru 2M na dowolny z omawianych torów WWO, Rembertów wyprawia pociągi podmiejskie do Wschodniej po torze lewym 1M. Niech w podobnym momencie do Wschodniej zbliżają się pociągi zarówno z Rembertowa na Śródmieście, jak i w relacji odwrotnej. Obecnie przyjmiesz pociąg z Rembertowa na tor nr 5, pociąg ze Śródmieścia na tor nr 24. W poprzednim układzie musiałbys najpierw przyjąć pociąg z Rembertowa przyjąć na tor nr 24, wyprawić go w kierunku Śródmieścia po 4S, a pociąg ze Śródmieścia potrzymać na wjeździe, robiąc korek na średnicy, i dopiero potem wpuścić na ten sam tor nr 24. Jak dla mnie to raczej spore ułatwienie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 sty 2017, 18:46

Nie przeczę, że ułatwienie jest. Pytanie, jak często się przydaje.

Faktem jest również, że w czasie tych robót zapowiadano, że są one na potrzeby liniowego ruchu z lotniska. Jarek sobie tego nie zmyślił.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 sty 2017, 18:53

Nie wiem, jak często, wydaje mi się, że potencjalnie jest to nierzadka sytuacja. Może ktoś z eksploatacji będzie wiedział więcej, ja tu od planowania jestem ;)

A co do oficjalnego powodu: nie przypominam sobie tego w żaden sposób, ale albo ktoś myślał, że to będzie faktycznie wystarczające dla ruchu lotniskowców, ale się przeliczył, albo stwierdzono, że prawdziwy powód jest za mało sexy więc sprzedano historyjkę o lotniskach, żeby sie prasa nie czepiała. Niestety, jak widać na załączonym obrazku, prasa się czepia zawsze, nawet jeśli inwestycja obiektywnie była przydatna.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 sty 2017, 19:12

Podanie fałszywego powodu to proszenie się o kłopoty.

Podobnie jak składanie nierealnych obietnic (np. "65 minut z Warszawy do Łodzi").

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 sty 2017, 20:04

Cóż, kwestia wieloletnich doświadczeń z prasą, która przekręci wszystko, a połowy rzeczy i tak nie zrozumie. Wypada chociażby przypomnieć, jak ten sam Stołek lamentował, że po wprowadzeniu EIP będzie mniej TLK do Krakowa, podczas gdy w rzeczywistości było ich więcej. :D
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sty 2017, 20:39

MichalJ pisze:Podanie fałszywego powodu to proszenie się o kłopoty.

Podobnie jak składanie nierealnych obietnic (np. "65 minut z Warszawy do Łodzi").
Ale to zadaniem dziennikarza jest odsianie propagandy od prawdy, w szczególności tak doświadczonego dziennikarza. Przepisać/przekleić informację prasową potrafi byle studencik/praktykant na Warszawa w pigułce. Tu osa dziesięć lat temu łyknął kolejarską propagandę jak pelikan i teraz się dziwi, że mu się rzeczywistość rozjeżdża.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 sty 2017, 21:45

Osa tez kiedyś był uczulony na autobusy, potem pojeździł trochę to i mu się zmniejszyło.
ŁK

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 24 sty 2017, 22:00

Zastanówcie się, co piszecie. Po pierwsze, z zasady nie przeklejam in extenso komunikatów podsyłanych przez rzeczników. Po drugie, dlaczego mam z góry zakładać, że urzędnik - nawet jeśli jest to urzędnik kolejowy, któremu z definicji należy mniej ufać - opowiada publicznie kłamstwa podczas konferencji prasowej? Pamiętam doskonale, że zgoniono wtedy prasę na Dworzec Wschodni i zapewniano, że bałagan, który zacznie się 2 albo 3 dni później jest spowodowany właśnie takim potrzebnym celem, jak przyszłe połączenie obu lotnisk. Kto teraz zresztą rozstrzygnie, co 10 lat temu zakładali urzędnicy kolejowi, którzy pewnie już dawno z pięć razy przeskoczyli z jednej do drugiej spółki PKP.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 sty 2017, 23:16

Nikt tego nie kwestionuje. Jest możliwość przejazdu z Lotniska do Legionowa przez podmiejską? Jest. Nawet s3s tak jeździło! Można tez na pewno zrobić częstotliwość na średnicy 6 minut zamiast 3.5 i puścić S3. W obie strony.

Bo w jedną - jak już pisałem - to problem niewielki. Na kolei i dużych stacjach ciagle się coś z czymś przecina.
ŁK

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 25 sty 2017, 14:22

fik pisze:Nie wiem, jak często, wydaje mi się, że potencjalnie jest to nierzadka sytuacja. Może ktoś z eksploatacji będzie wiedział więcej, ja tu od planowania jestem ;)
Potencjalnie rzadka. Nawet jakby zdarzyło się tak jak podałeś w przykładzie nikt by tak nie jeździł. Po prostu od Rembertowa po układzie dalekobieżnym do samej Zachodniej i byłoby to szybsze niż zabawa która opisałeś.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36659
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 lut 2017, 16:20

Na Zachodnim szykuje się Wielki Świat ;)

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54190.html
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ