Strona 175 z 193
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 15:09
autor: pawcio
Tusz renina możliwość jest. A że w ruchu normalnym nie ma sensu jej używać bo straty w systemie są gigantyczne to inna rzecz.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 15:50
autor: MichalJ
Tusz renina mnie przerasta.
Zawsze można było wjechać/wyjechać z każdego z torów podmiejskich na tor 24 przy peronie 5. Zresztą nawet numer mówi o tym, że tor zalicza się podmiejskich.
Jedyne co dodano, to możliwość pojechania z toru 5 przy peronie 5 na tor podmiejski w kierunku centrum.
Jak często (i czy w ogóle) zdarzają się sytuacje awaryjne wymagające jednoczesnego użycia obu krawędzi przy peronie 5 i pojechania na/z tory P (bo tylko taka sytuacja korzysta na przebudowie) - nie wiem.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 18:24
autor: fik
Biorąc pod uwage, że to są jedyne dwa tory, które pozwalają obecnie wjechać na Wschodnią ze Śródmieścia i wyjechać po dalekich na Grochów, Rembertów albo WPTm, to znaczenie podwojenia ich liczby jest gigantyczne.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 18:29
autor: MichalJ
Ile razy wykorzystano obie krawędzie naraz? Zresztą na drugim końcu peronu te tory schodzą się w jeden...
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 18:43
autor: fik
Wyobraźmy sobie prostą sytuację: awaria sieci trakcyjnej, nieprzejezdna są oba tory linii 448 na wysokości podg Podskarbińska, cały ruch do i z Rembertowa musisz kierować przez linię nr 2. Ze względu na brak wjazdu z toru 2M na dowolny z omawianych torów WWO, Rembertów wyprawia pociągi podmiejskie do Wschodniej po torze lewym 1M. Niech w podobnym momencie do Wschodniej zbliżają się pociągi zarówno z Rembertowa na Śródmieście, jak i w relacji odwrotnej. Obecnie przyjmiesz pociąg z Rembertowa na tor nr 5, pociąg ze Śródmieścia na tor nr 24. W poprzednim układzie musiałbys najpierw przyjąć pociąg z Rembertowa przyjąć na tor nr 24, wyprawić go w kierunku Śródmieścia po 4S, a pociąg ze Śródmieścia potrzymać na wjeździe, robiąc korek na średnicy, i dopiero potem wpuścić na ten sam tor nr 24. Jak dla mnie to raczej spore ułatwienie.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 18:46
autor: MichalJ
Nie przeczę, że ułatwienie jest. Pytanie, jak często się przydaje.
Faktem jest również, że w czasie tych robót zapowiadano, że są one na potrzeby liniowego ruchu z lotniska. Jarek sobie tego nie zmyślił.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 18:53
autor: fik
Nie wiem, jak często, wydaje mi się, że potencjalnie jest to nierzadka sytuacja. Może ktoś z eksploatacji będzie wiedział więcej, ja tu od planowania jestem
A co do oficjalnego powodu: nie przypominam sobie tego w żaden sposób, ale albo ktoś myślał, że to będzie faktycznie wystarczające dla ruchu lotniskowców, ale się przeliczył, albo stwierdzono, że prawdziwy powód jest za mało sexy więc sprzedano historyjkę o lotniskach, żeby sie prasa nie czepiała. Niestety, jak widać na załączonym obrazku, prasa się czepia zawsze, nawet jeśli inwestycja obiektywnie była przydatna.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 19:12
autor: MichalJ
Podanie fałszywego powodu to proszenie się o kłopoty.
Podobnie jak składanie nierealnych obietnic (np. "65 minut z Warszawy do Łodzi").
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 20:04
autor: fik
Cóż, kwestia wieloletnich doświadczeń z prasą, która przekręci wszystko, a połowy rzeczy i tak nie zrozumie. Wypada chociażby przypomnieć, jak ten sam Stołek lamentował, że po wprowadzeniu EIP będzie mniej TLK do Krakowa, podczas gdy w rzeczywistości było ich więcej.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 20:39
autor: pawcio
MichalJ pisze:Podanie fałszywego powodu to proszenie się o kłopoty.
Podobnie jak składanie nierealnych obietnic (np. "65 minut z Warszawy do Łodzi").
Ale to zadaniem dziennikarza jest odsianie propagandy od prawdy, w szczególności tak doświadczonego dziennikarza. Przepisać/przekleić informację prasową potrafi byle studencik/praktykant na Warszawa w pigułce. Tu osa dziesięć lat temu łyknął kolejarską propagandę jak pelikan i teraz się dziwi, że mu się rzeczywistość rozjeżdża.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 21:45
autor: Łukasz
Osa tez kiedyś był uczulony na autobusy, potem pojeździł trochę to i mu się zmniejszyło.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 22:00
autor: osa
Zastanówcie się, co piszecie. Po pierwsze, z zasady nie przeklejam in extenso komunikatów podsyłanych przez rzeczników. Po drugie, dlaczego mam z góry zakładać, że urzędnik - nawet jeśli jest to urzędnik kolejowy, któremu z definicji należy mniej ufać - opowiada publicznie kłamstwa podczas konferencji prasowej? Pamiętam doskonale, że zgoniono wtedy prasę na Dworzec Wschodni i zapewniano, że bałagan, który zacznie się 2 albo 3 dni później jest spowodowany właśnie takim potrzebnym celem, jak przyszłe połączenie obu lotnisk. Kto teraz zresztą rozstrzygnie, co 10 lat temu zakładali urzędnicy kolejowi, którzy pewnie już dawno z pięć razy przeskoczyli z jednej do drugiej spółki PKP.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 24 sty 2017, 23:16
autor: Łukasz
Nikt tego nie kwestionuje. Jest możliwość przejazdu z Lotniska do Legionowa przez podmiejską? Jest. Nawet s3s tak jeździło! Można tez na pewno zrobić częstotliwość na średnicy 6 minut zamiast 3.5 i puścić S3. W obie strony.
Bo w jedną - jak już pisałem - to problem niewielki. Na kolei i dużych stacjach ciagle się coś z czymś przecina.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 25 sty 2017, 14:22
autor: rufio198
fik pisze:Nie wiem, jak często, wydaje mi się, że potencjalnie jest to nierzadka sytuacja. Może ktoś z eksploatacji będzie wiedział więcej, ja tu od planowania jestem
Potencjalnie rzadka. Nawet jakby zdarzyło się tak jak podałeś w przykładzie nikt by tak nie jeździł. Po prostu od Rembertowa po układzie dalekobieżnym do samej Zachodniej i byłoby to szybsze niż zabawa która opisałeś.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 03 lut 2017, 16:20
autor: Bastian