Poprawa komunikacji na Ochocie
Moderator: Wiliam
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
W tytule.KwZ pisze:Pół?MeWa pisze:Szkoda komentować w ogóle takie wypocinydobrze, ze dodała, że jest półamatorem
Gdzie to pisze?
Drawską i jej przedłużeniem do Włodarzewskiej (to naprawdę dziwne, ale kiedyś dało się Drawską przejechać "na wylot", a potem, jak zaczęły się budować osiedla, ta możliwość zniknęła).KwZ pisze:A dojazd do niej przez Drawską, Śmigłowca czy Włodarzewską?MeWa pisze:Co do planu - faktycznie zakłada likwidację pętli Szczęśliwice. Nowa miałaby powstać przy Włodarzewskiej w rejonie Zadumanej.
Niepotrzebne jak niepotrzebne. Przy Włodarzewskiej też mieszkają pasażerowie.KwZ pisze:Poza tym to byłyby dodatkowe, niepotrzebne kilometry.
Natomiast wbrew temu, co twierdziła pani, plan nic nie mówi o linii tramwajowej na Szczęśliwicach.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Pomijając to, że 208 jest jednokierunkowe, nie narzeka na brak pasażerów (a raczej problem jest w drugą stronę) i pętla znalazłaby się nieopodal biurowców i stacji kolejowych, to tak, masz racjęKwZ pisze:Tak, pasażerowie 208. Ale puszczanie tam wszystkiego ze Szczęśliwic to dla mnie nadmiar.MeWa pisze:Niepotrzebne jak niepotrzebne. Przy Włodarzewskiej też mieszkają pasażerowie.
![:roll: :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Pomijając też to, że miną lata świetlne, zanim ktoś coś zrobi z tą pętlą...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na Dickensa nie ma żadnych parkingów! Pan Projektant Planu był i widział - tam jest tylko i wyłacznie Park! Więc cóż by miał zastąpić nowy garaż? ![:-" :-"](./images/smilies/eusa_whistle.gif)
Ogólnie pani coś tam przemyślała, coś tam usłyszała, coś tam sobie pisze, jej dziennikarskie prawo. Także do śmiałych tez typu "tramwaj musi iść dużą ulicą" - najlepiej 2x3 pasy, nieprawdaż?
Jeśli przypadkiem czyta forum, to polecam Jej na początek parę fotek:
(Graz)
(Angers)
Więcej nie chce mi się szukać, ale idea jest mocno nieświeża po prostu - transport zbiorowy planuje się blisko ludzi, na obrzeża wyrzuca się motoryzację. Dlatego Aleje są ściekiem takim, jakim są.
![:-" :-"](./images/smilies/eusa_whistle.gif)
Ogólnie pani coś tam przemyślała, coś tam usłyszała, coś tam sobie pisze, jej dziennikarskie prawo. Także do śmiałych tez typu "tramwaj musi iść dużą ulicą" - najlepiej 2x3 pasy, nieprawdaż?
Jeśli przypadkiem czyta forum, to polecam Jej na początek parę fotek:
![Obrazek](http://farm5.static.flickr.com/4053/4664036340_d999852e78.jpg)
(Graz)
![Obrazek](http://www.trams-in-france.net/dgna/ang02.jpg)
(Angers)
Więcej nie chce mi się szukać, ale idea jest mocno nieświeża po prostu - transport zbiorowy planuje się blisko ludzi, na obrzeża wyrzuca się motoryzację. Dlatego Aleje są ściekiem takim, jakim są.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
No, plan akurat zakłada "wydzielone miejsce parkingowe" między dwiema uliczkami osiedlowymi na odcinku Dickensa między Szczęśliwicką a UrbanistówGlonojad pisze:Na Dickensa nie ma żadnych parkingów! Pan Projektant Planu był i widział - tam jest tylko i wyłacznie Park! Więc cóż by miał zastąpić nowy garaż?
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
To?! Serio??Glonojad pisze:Na Dickensa nie ma żadnych parkingów! Pan Projektant Planu był i widział - tam jest tylko i wyłacznie Park! Więc cóż by miał zastąpić nowy garaż?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36681
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jak najbardziej.KwZ pisze:To?! Serio??Glonojad pisze:Na Dickensa nie ma żadnych parkingów! Pan Projektant Planu był i widział - tam jest tylko i wyłacznie Park! Więc cóż by miał zastąpić nowy garaż?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27443
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nie wiem, skąd ta informacja o likwidacji pętli autobusowej - w wersji planu, którą ja widziałem (ze strony IOiW, a jakże
) pozostaje ona na obecnym miejscu, z warunkowym dopuszczeniem pętli tramwajowej tamże.
Aha, za przytaczanie tego szmatławca winny być punkty![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:keke:](./images/smilies/keke.gif)
Aha, za przytaczanie tego szmatławca winny być punkty
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Tu tekst i rysunki planu.Fik pisze:Nie wiem, skąd ta informacja o likwidacji pętli autobusowej - w wersji planu, którą ja widziałem (ze strony IOiW, a jakże) pozostaje ona na obecnym miejscu, z warunkowym dopuszczeniem pętli tramwajowej tamże.
http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotow ... ozenie.htm
Pytanie skąd IOiW miał?
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pętla tramwajowa, owszem, jest dopuszczona, ale w nowym miejscu. Zgodnie z tekstem studium, pętla autobusowa przy Szczęśliwickiej jest rozwiązaniem tymczasowym (i nie ma mowy o lokowaniu tam tramwaju).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Działka E1.1 ma wpisane KA/MW/U, czyli komunikacja autobusowa (teren pętli)/mieszkaniówka wielorodzinna/usługi.
Natomiast dziwi minimalna wysokość zabudowy (3 kond.) i brak wyrysowanego wjazdu na nią. Jest także nieco przycięta od zachodu w porównaniu do dotychczasowej pętli - jakby miała zostać, ale zmniejszona pod projektowany szpaler drzew
[ Dodano: |10 Mar 2012|, 2012 01:31 ]
Poza tym żadna inna działka nie ma wpisane KA.
Natomiast dziwi minimalna wysokość zabudowy (3 kond.) i brak wyrysowanego wjazdu na nią. Jest także nieco przycięta od zachodu w porównaniu do dotychczasowej pętli - jakby miała zostać, ale zmniejszona pod projektowany szpaler drzew
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
[ Dodano: |10 Mar 2012|, 2012 01:31 ]
Poza tym żadna inna działka nie ma wpisane KA.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Jak to nie ma? A "1 KA" pod "B1" pomiędzy Zadumaną, Trasą N-S, Al. Jerozolimskimi i Włodarzewską? Przy czym zgodnie z tekstem, może to być pętla tramwajowaKwZ pisze:Poza tym żadna inna działka nie ma wpisane KA.
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co tu dziwnego, skoro pętla jest docelowo przeznaczona do likwidacji?KwZ pisze:Działka E1.1 ma wpisane KA/MW/U, czyli komunikacja autobusowa (teren pętli)/mieszkaniówka wielorodzinna/usługi. Natomiast dziwi minimalna wysokość zabudowy (3 kond.) i brak wyrysowanego wjazdu na nią. Jest także nieco przycięta od zachodu w porównaniu do dotychczasowej pętli - jakby miała zostać, ale zmniejszona pod projektowany szpaler drzew
Zgodnie z tekstem studium:
Czyli wolna droga dla miasta do sprzedania terenu pętliWarunki zabudowy i zagospodarowania terenu oraz zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego: Ustala się likwidację lub przeniesienie w inne miejsce istniejącej pętli autobusowej.
Warunki tymczasowego zagospodarowania: Dopuszcza się zachowanie, remont lub przebudowę istniejącej pętli autobusowej do czasu jej likwidacji lub przeniesienia w inne miejsce.
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Co do tramwaju:
Prędzej podejrzewałem trasę tramwajową "z drugiej strony"![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Szczerze nie wiedziałem, że na Szczęśliwickiej planowany jest jakikolwiek tramwaj: ... - Szczęśliwicka - Dickensa - Drawska - Trasa N-S. Skąd ta linia miałaby prowadzić?Ustala się zasady obsługi terenu objętego planem przez komunikację tramwajową:
1) ustala się zachowanie, przebudowę, modernizację istniejącej linii tramwajowej w ulicy Grójeckiej;
2) rozwiązania techniczne torowiska tramwajowego powinny zapewniać ograniczenie uciążliwości związanej z hałasem i drganiami, tak aby uciążliwość ta nie wykraczała poza linie rozgraniczające ul. Grójeckiej;
3) dopuszcza się zachowanie dotychczasowej lokalizacji przystanków tramwajowych lub wyznaczenie nowych lokalizacji przystanków tramwajowych, np. w miejscach wskazanych na rysunku planu;
4) w związku z projektowaną realizacją linii tramwajowej w ul. Szczęśliwickiej dopuszcza się realizację linii tramwajowej stanowiącej jej przedłużenie, w szczególności na terenie ulic: Drawskiej 1KDL, 2KDL, 1KD-PM oraz na terenach położonych w liniach rozgraniczających Trasy N-S 2KDGP; rozwiązania techniczne torowiska tramwajowego powinny zapewniać ograniczenie uciążliwości związanej z hałasem i drganiami, tak aby uciążliwość ta nie wykraczała poza linie rozgraniczające
ulic i placów;
5) dopuszcza się realizację pętli tramwajowej lub przystanku końcowego na terenie oznaczonym na rysunku planu symbolem 1KA w rejonie węzła Al. Jerozolimskich z Trasą N-S lub na terenie położonym w liniach rozgraniczających Trasy N-S; przy czym obiekty i urządzenia tramwajowe nie mogą kolidować z ruchem kołowym.
Prędzej podejrzewałem trasę tramwajową "z drugiej strony"
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Czyli zgadza się, że pętla na Szczęśliwicach na długo nie zostanie w obecnym miejscu. Ciekawe czy rzeczywiście zostałaby przeniesiona w rejon Włodarzewskiej i Zadumanej czy też nie. Nawet przystanki autobusowe zostały oznaczone na Drawskiej. Pętla przy Zachodnim się kurczy, przy CH Reduta i Blue City więcej linii nie wejdzie więc gdzieś powinni przenieść te ze Szczęśliwic (co prawda o wycofaniu 184 czy 521 od dawna się mówi ale takie 157, 128 czy 186 powinny mieć pętlę w okolicy). Chyba, że liczą na wydłużenie czegoś z obecnej BC/CHR do Krańcowej wtedy miejsce pod sklepami na inne linie się znajdzie.