[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 09 lut 2018, 9:29

1462+1461 przeprowadził się Mokotowa na R-4

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 09 lut 2018, 10:20

Dobrze, ostatnio się spsuł, więc może u was naprawia :D

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 09 lut 2018, 10:58

Pewnie dlatego przeszedł :)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 mar 2018, 17:34

Wszystkie 120N dzisiaj zjechały, bo w jednej sztuce motorniczy stwierdził usterkę hamulców.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58020.html
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 mar 2018, 17:53

A jak w Swingu wystąpi usterka to też wszystkie zjadą? :> Przy okazji tylko 8 z 15 Tramicusów w ruchu, słaby wynik. Cityrunnery w Łodzi potrafią osiągnąć lepszy wskaźnik uruchomienia. :(

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 mar 2018, 18:26

Może był międzyszczyt?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 16 mar 2018, 18:43

Cityrunnery w Łodzi potrafią osiągnąć lepszy wskaźnik uruchomienia. :(
122N też, w tej chwili jeździ 70% :P

5556
Posty: 2591
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 16 mar 2018, 19:39

KwZ pisze:
16 mar 2018, 17:34
Wszystkie 120N dzisiaj zjechały, bo w jednej sztuce motorniczy stwierdził usterkę hamulców.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58020.html
Ładnie napisane... Usterka akurat pojawia się nie w jednej i nie od teraz... Bezwładny tramwaj to jednak nie jest błahy problem.
185 - najlepsza linia w mieście!

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 mar 2018, 1:10

Niektóre 105tki z Mokotowa też być może mają problemy z hamulcami, jak się okazuje. Z tym, że ich przecież nikt nie wycofa z ruchu, bo nie byłoby czym jeździć.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 mar 2018, 9:13

A na czym polegają te usterki? Czy nie można powiedzieć?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 mar 2018, 9:41

Jest jakieś prawo Murphiego - jeżeli coś może się zepsuć, to na pewno się zepsuje, w najmniej odpowiednim momencie.
miłośnik 13N

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 23 mar 2018, 13:16

Każdy wagon nie zależnie od typu ma trzy nie zależne układy hamulcowe:

1) Elektrodynamiczne
2) Szczękowe lub tarczowe
3) Szynowe

Jeśli w jakimś przypadku nie zadziałają hamulce elektrodynamiczne automatycznie łapią szczęki lub hamulce tarczowe, jeśli szczęki są słabe lub klocki wytarte pozostaje walnięcie szynowymi. Zawsze któryś musi zadziałać.

120N od początku prawie eksploatacji miały syndrom zaniku hamowania nie zawsze i nie we wszystkich. Po zadaniu jazdy i od razu hamowania był objaw zaniku hamowania i łapały tylko tarczówki lub trza było walnąć szynowymi. Teraz dopiero udowodniono Pesie wadę układu hamowania po 11 latach. Występuje ona w wagonach po NG jak i w 3108 jeszcze przed NG. Od i tyle. W 105 i pochodnych zanik hamowania rzadko występuje bynajmniej w Warszawie no chyba że na skutek awarii rozrusznika lub silnika trakcyjnego może wystąpić zanik hamowania elektrodynamicznego ale to jednostkowe przypadki. Zawsze w obwodzie pozostają szczęki i szynowe.

120Na też mają humory wszelakie ale o zaniku hamowania nie słyszałem w tych wagonach. 128N i 134N to są wynalazki i na miejscu TW o te wagony bym się najbardziej martwił za kilka lat.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 24 kwie 2018, 2:00

beni pisze:
23 mar 2018, 13:16
120N od początku prawie eksploatacji miały syndrom zaniku hamowania nie zawsze i nie we wszystkich.
[..]
120Na też mają humory wszelakie ale o zaniku hamowania nie słyszałem w tych wagonach. 128N i 134N to są wynalazki i na miejscu TW o te wagony bym się najbardziej martwił za kilka lat.
Wyleczysz się kiedyś z pisania bredni zasłyszanych w zajezdniowym bufecie? :)
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 24 kwie 2018, 16:02

128N mają inny problem związany z hamowaniem a chodzi o błąd B od razu po zadaniu hamowania. Po chwili błąd znika i można jechać dalej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 kwie 2018, 16:31

Tylko wcześniej wóz bezwarunkowo się zatrzymuje i nic z tym zrobić nie można. Zdarzyło mi się w ten sposób stanąć w poprzek al. Lotników. Nawet na święta tyłu życzeń nie dostałem co wtedy ;-)
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ