W oczekiwaniu na #spotkajmysięwwarszawie w Rembertowie jeszcze raz przeanalizowałem to co sam proponowałem i przejrzałem głosy mieszkańców Wawra. Odnośnie tego drugiego sprawa dotyczy rzecz jasna podziału 115. Przypominam, że wszystko co przeczytacie poniżej dzieje się
po wy bu do wa niu tu ne lu.
Chciałbym, żeby każdy miał coś dobrego dla siebie i nikt nie został pokrzywdzony.
115 kończy swój bieg przy nowej pętli zlokalizowanej przy PKP Gocławek.
143 pozostaje bez zmian
153 przejmuje funkcję dwóch dowozówek Starego Rembertowa, mianowicie: Pastuszków - Mokry Ług - Czwartaków - Paderewskiego - Chruściela - Cyrulików - Republikańska - Frontowa - Czerwonych Beretów - Rembertów Kolonia. Innym wariantem może być oberek wokół osiedla Polanka, tak, żeby Buławy nie zostały nagle bez niczego: Cyrulików - Republikańska - Frontowa - Czerwonych Beretów - Cyrulików.... Mokry Ług/Pastuszków. Tylko wtedy przystanek w kierunku stacji jest "pod prąd" w stosunku do obecnego przyzwyczajenia co mogłoby bruździć tą fajną kombinację. 10/15/15
183 Wiatraczna - Wola Grzybowska, jak już wcześniej ustalaliśmy - mamy zachowane połączenie Nowego Rembertowa z punktami przesiadkowymi na Grochowie, dowóz Groszówki do stacji w Rembertowie, dwie porządne linie z Niemcewicza "do miasta". Częstotliwość do dopasowania i obgadania, ponieważ musimy mieć koordynację z 173 i 215.
199 zostaje na obecnej pętli Rembertów Strzelnica (
) ale! dalej skierowana zostaje Chruściela - Cyrulików - Strażacka - Żołnierska - Trocka. Dzięki temu AON w całości = osiedle, akademiki, uczelnia zyskują dojazd do centrum dzielnicy, stacji, Ząbki mają dopasowaną przesiadkę do pociągów i Z2 przestaje zabierać jej pasażerów
. Chciałbym, żeby to było 15/20/20 albo chociaż ładnie dopasowane przynajmniej z SKM 15/30/30.
215 jedną nogą wychodzi z grobu, ponieważ podział 115 jest nieunikniony. Przed tunelem, czy po, ale takich tasiemców powinno być jak najmniej.
Mokry Ług - Sztandarów - Nowy Rembertów - Zielona - Marysin - PKP Gocławek. Częstotliwość dopasowana razem z 173 i 183.
225/253 zyskuje nowe życie i nowe funkcje do wykonania. Od Mokrego Ługu - Czwartaków skręca w Kadrową - Chruściela - Strażacką i kończy przy Rondzie Granzowa. Tam powstanie też
w nie da le kiej przysz łoś ci wia dukt, dlatego będzie to zupełnie nowa okolica. Miejsce do przesiadki na:
- 145 w kierunku Ząbek
- 238 w kierunku Targówka
- 238 w kierunku Wygody
238/225 już zacytuję, bo sporo funkcji miałoby dać nam to połączenie:
Instytut Kardiologii - Kajki - Czecha (przesiadka osób z Wesołej/Wawra na Targówek, lepsze skomunikowanie Marysina) - Potockich (305out) Korkowa - Chełmżyńska - Strażacka - Rozwadowskiego - Trocka (lub okolice ratusza / Centrum Handlowego na Targówku). Dzięki temu połączeniu uzyskujemy nową alternatywę z trzema ważnymi puntami przesiadkowymi (przystanek Okularowa, Trocka, metro Trocka) z szybkim czasem przebiegu będącym inną możliwością w przedostaniu się we wcześniej już wymienianych kierunkach. Obecnie mogą być zrealizowane za pomocą auta lub okrężną drogą przez ulicę Grochowską/Łodygową. Linia 225/238 byłaby również odciążeniem oraz wsparciem dla linii 145, która jest często opóźniona przez korki na ulicy Marsa, Łodygowej, Trasie Toruńskiej. Ponadto dzięki niej znacznie skróciłaby się droga dla osób pracujących wzdłuż ulicy Zabranieckiej, na terenie Targówka Przemysłowego oraz dzielnicy Targówek. Końcowa przeze mnie trasa przebiega do zbiorczej pętli przy stacji Trocka *(CH Targówek), z racji bliższego położenia względem Dworca Wileńskiego przez co byłaby mniej podatna na opóźnienia. Jednocześnie wiązałoby się to z likwidacją linii 338. 15*/20*/20* ((?)*) natomiast nie wiem skąd brygady oprócz pozostałości po 245+338.