Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 28 paź 2018, 9:04

desert_eag pisze:
28 paź 2018, 2:19
I dobrze byłeś przekonany, a Walas wie swoje :P
Swoją drogą wymiana wyświetlaczy w Solbusach z R-7 już na finiszu.
Widziałem że już raczej wszystkie.
Niepokoi mnie za to informacja, iż ponoć w starszych Mercedesach wymieniono system tylko częściowo, pozostawiając stare monitory z Novamedia. Miałem zdjęcia jak na ekranie widać takie białe pionowe paski: fot1, fot2.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 lis 2018, 11:51

Najlepszy miejski przewoźnik 1 listopada:
- W jednym autobusie kasowniki miały ustawione czerwcową datę, życzę powodzenia pasażerom w przypadku kontroli w innym pojeździe;
- W innym autobusie biletomat sprzedawał pieniądze i pobierał pieniądze z karty, mimo braku papieru w drukarce;
- Kierowcy mieli wpisaną w grafikach pracę do 15. A jeździć musieli co najmniej do 19, co dawało im ponad 12 godzin pracy...
- W połowie autobusów tradycyjnie nie działał SIP. Tablice wsadzane za szybę po ciemku są kompletnie niewidoczne;

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 04 lis 2018, 12:38

Autobus Czerwon pisze:
04 lis 2018, 11:51
Najlepszy miejski przewoźnik 1 listopada:
- Kierowcy mieli wpisaną w grafikach pracę do 15. A jeździć musieli co najmniej do 19, co dawało im ponad 12 godzin pracy...
Kierowca może jeździć do 13h a po drugie może odmówić dalszej jazdy i zjechać na zajezdnie.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 lis 2018, 12:49

Autobus Czerwon pisze:
04 lis 2018, 11:51
- Kierowcy mieli wpisaną w grafikach pracę do 15. A jeździć musieli co najmniej do 19, co dawało im ponad 12 godzin pracy...
Wiem że to dużo nie polepsza sprawy, ale na zakładzie wisiały kartki, że kierowcom mogą się wydłużyć godziny pracy w zależności od sytuacji.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 lis 2018, 13:13

Którzy kierowcy (w sensie na jakich liniach i brygadach) mieli wpisaną w grafikach pracę do 15? Bo generalnie pierwsze zjazdy cmentarnych na zajezdnię powinny być ok. 16 i nie chce mi się wierzyć, że brygady 0x jeździły co najmniej do 19, czyli do samego końca kursowania linii cmentarnych...

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 lis 2018, 13:42

Kierowcy na liniach cmentarnych mieli wpisani czas pracy 10:00 (z możliwością przedłużenia). Więc wydaje mi się, że nikt nie kończył o 15:00, bo by musiał o 5:00 wyjeżdżać. Chyba że były jakieś wyjątki.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 04 lis 2018, 14:39

Walas pisze:
04 lis 2018, 12:38
Kierowca może jeździć do 13h a po drugie może odmówić dalszej jazdy i zjechać na zajezdnie.
Jeździć do 13 godzin? Zastanów się 5 razy zanim coś napiszesz...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 lis 2018, 14:42

13 godzin pracy. 10 godzin czystej jazdy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 lis 2018, 17:35

Pod warunkiem zachowania przepisowych przerw.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 lis 2018, 17:53

Trzech godzin OC raczej robić nie będzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3101
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 04 lis 2018, 17:55

Walas pisze:
04 lis 2018, 12:38
Autobus Czerwon pisze:
04 lis 2018, 11:51
Najlepszy miejski przewoźnik 1 listopada:
- Kierowcy mieli wpisaną w grafikach pracę do 15. A jeździć musieli co najmniej do 19, co dawało im ponad 12 godzin pracy...
Kierowca może jeździć do 13h a po drugie może odmówić dalszej jazdy i zjechać na zajezdnie.
Ustawa o czasie pracy kierowcy.
Art. 15. 1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na dobę – w ramach systemu równoważnego czasu pracy.

Okresy prowadzenia pojazdów, obowiązkowe przerwy w prowadzeniu i gwarantowane okresy odpoczynku kierowców wykonujących przewozy regularne, których trasa nie przekracza 50 km
Art. 31a. 1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub między dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku nie może przekroczyć 10 godzin.
2. Dzienny czas prowadzenia pojazdu oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu określony w rozkładzie czasu pracy kierowcy na daną dobę, zgodnie z ustalonym rozkładem jazdy.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 lis 2018, 17:59

Wymiar czasu pracy a faktyczne wykonanie to są odmienne pojęcia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3101
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 04 lis 2018, 18:19

No tak, w grafiku do 12h a na trasie jakby co do 13h.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 lis 2018, 21:15

ashir pisze:
04 lis 2018, 13:13
Którzy kierowcy (w sensie na jakich liniach i brygadach) mieli wpisaną w grafikach pracę do 15? Bo generalnie pierwsze zjazdy cmentarnych na zajezdnię powinny być ok. 16 i nie chce mi się wierzyć, że brygady 0x jeździły co najmniej do 19, czyli do samego końca kursowania linii cmentarnych...
Nie wiem dokładnie którzy, nie wymienię ich z imienia i nazwiska. Ale obserwując sytuację, to owszem, brygady 0xx także jeździły do 19.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 lis 2018, 21:31

A to nie były brygady całodzienne z linii powązkowskich jeżdżących do 21?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ