Skreślenia ze stanu - kasacje, sprzedaż

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 30 lis 2013, 23:30

Kelly pisze:5742 cały po cws, 6306 też. Z 57 to rokowały 01, 15 i 94. Ale zawsze mogą podmienić laminaty.
Moim zdaniem 5742 jakiegoś znakomitego poziomu nie prezentuje, ale lepiej ten wóz niż żaden.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1515
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 30 lis 2013, 23:49

To jest oczywiste. I chwała im za to.

Awatar użytkownika
gniot88
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:55
Lokalizacja: WI/WX/TST

Post autor: gniot88 » 01 gru 2013, 0:50

ARTUR P pisze:
beni pisze:Docelowo:
5254, 6330 - barwy z początku eksploatacji
5742 - barwy z początku eksploatacji
6306 - barwy z ostatnich lat eksploatacji w tym przypadku po nowemu
6405 jest w lepszym stanie technicznym :!:
6306 był najgorszy z całej czwórki (6306, 6331, 6332, 6405).
Załóżmy, że masz rację, ale teza bez argumentów jest nic nie warta. Czym motywujesz taki osąd?

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 01 gru 2013, 8:41

Akurat z 6405 się zgodzę że to on powinien zostać zamiast 6306. Obecnie mamy 2 identyczne Ikarusy z tej samej dostawy. 6405 mimo że tylko rok młodszy to w oryginale znacząco różnił się od 6330 wystrojem wnętrza - wtedy właśnie Ikarus poszedł do przodu: Nowe lepsze laminaty, nowe lepsze okna, nowa wykładzina podłogi, inny kolor poręczy, no i skrzynia Voith, a nie ZF. Z 5742 tak samo, ciekawszy byłby któryś ekolog z klimą i Voithem pod klapami - nie wspominając o nowym rozmieszczeniu przycisków na pulpicie. Ale dobrze że zachowano cokolwiek więcej niż tylko 5254 i 6330.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 01 gru 2013, 8:45

A ja uważam że trzeba się cieszyć tym co zostało.

Razem: 289, 2600, 5254, 5742, 6306, 6330, 6454, 6550 żadne póki co miasto nie może pochwalić się taką ilością ikarusów zostawionych dla pokolenia młodszego i przyszłego.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 gru 2013, 10:12

A 5580?

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 01 gru 2013, 10:15

Dwóch Ikarusów 280 w starych barwach nie chcą. Jeden nieszczęsny 5742 zostaje...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 gru 2013, 13:32

Matrix2441 pisze:Dwóch Ikarusów 280 w starych barwach nie chcą. Jeden nieszczęsny 5742 zostaje...
Ale kto nie chce? Na TWB w komentarzach pojawiła się plotka, że KMKM jest zainteresowany 5580, a wcześniej ponoć chciał zachować 5715. :wink:

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 01 gru 2013, 15:58

No, 5715 to byłby idealny. Klima, oryginalny kleszczowy szablon i całkiem dobry jest to wóz. Poza tym to on zakończył liniową służbę Ikarów w stolicy.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 gru 2013, 16:02

To, że 5715 zjechał jako ostatni to akurat był przypadek, równie dobrze mogło paść na innego Ikarusa. Mało co, a 5254 mógłby być ostatnim Ikarusem zjeżdżającym z linii i byłoby wtedy śmiesznie. :wink:

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2234
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 01 gru 2013, 19:13

ashir pisze:Ważne, że MZA chce jakiekolwiek Ikarusy zachować poza 5254 i 6330. :) Widocznie 5742 i 6306 były w najlepszym stanie i w miarę oryginalne, a w przyszłości wóz zawsze można przemalować. :wink:
Akurat 5742 jeśli chodzi o silnik to nie jest w dobrym stanie.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 01 gru 2013, 19:41

Matrix2441 pisze:No, 5715 to byłby idealny. Klima, oryginalny kleszczowy szablon i całkiem dobry jest to wóz. Poza tym to on zakończył liniową służbę Ikarów w stolicy.
Historycznie powinno się zachować ikarusa z ostatniej serii, zresztą najliczniejszej automatycznej, czyli 57xx z klimą przywracając do TAKIEGO stanu (oczywiście oprócz tego pseudo tuningu na zderzaku) ale co ja tam się znam...
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 01 gru 2013, 23:33

Matrix2441 pisze:No, 5715 to byłby idealny. Klima, oryginalny kleszczowy szablon i całkiem dobry jest to wóz. Poza tym to on zakończył liniową służbę Ikarów w stolicy.
Też tak myślę :wink: Jeśli zachować też Ikarusa ze skrzynią ZF, bez kilmy i z klasycznym oświetleniem to lepszy byłby w tej roli 5741, niż 5742. Ale i tak wielkie brawa dla MZA za decyzję o zachowaniu jakiegokolwiek oprócz 5254 i 6330.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 01 gru 2013, 23:35

Przy #5742 będzie mnóstwo pracy, bo z tego co pamiętam on jest po CWS-ie, więc sporo części ma wymienionych na bardziej dostępne, ale niestety nie oryginalne.

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 03 gru 2013, 0:10

Trwa przygotowywanie do sprzedaży ostatnich warszawskich ikarusów. Nawet jeśli niektóre z nich fizycznie nie zostaną zezłomowane, to pewnie i tak opuszczą bezpowrotnie Warszawę.
Ponieważ MZA dotychczas nie było w ogóle zainteresowane zachowywaniem jakichkolwiek wozów, bardzo cieszy decyzja o pozostawieniu "dla potomnych" jeszcze dwóch ikarusów. A więc przełom i tak nastąpił!
Dla mnie nie ma większego znaczenia, który konkretnie wóz serii 57xx zostanie zachowany, a także które lata eksploatacji będzie odzwierciedlał swoim wyglądem. Wóz zabytkowy wcale nie musi wyglądać tak, jak wyglądał w pierwszym dniu jego eksploatacji. Równie dobrze może być w stanie z swojego ostatniego dnia kursowania. Nic nie stoi wiec na przeszkodzie, aby taki 6306 pozostał na "żółto" (a nawet "po nowemu").

W nawiązaniu do powyższej dyskusji, akurat mnie "nówki" ikarusy nigdy nie podobały się: nieestetyczne, niedbałe i kompletnie nie zunifikowane malowanie taborówek z szablonów (różne kroje cyfr i ich rozmieszczenie, cyfry bardzo ściśnięte lub bardzo rozstrzelone, malowane bardzo wysoko lub bardzo nisko, do tego różne kolory farby od białych po bladożółte i żółte, a wszystko w zależności od zakładu). Do tego brzydkie i toporne naklejki "MZA". To samo tyczy się także 5254, bo Inflancka wyjątkowo niechlujnie oznaczała swoje wozy. Dlatego wolę aktualną "wyklejaną" identyfikację, bo wszystko w miarę równo i estetycznie, nie widać też różnicy, który wóz, z którego zakładu...

PS. stan biało-czerwonego wozu 2600 też jest czysto umowny, bo sam takich barw, nawet w oryginale, nigdy nie miał...

ODPOWIEDZ