Strona 180 z 224

Mapa komunikacji miejskiej

: 21 kwie 2018, 10:40
autor: pawcio
W Bostonie czy Nowym Jorku nie mają takich dylematów.

Mapa komunikacji miejskiej

: 21 kwie 2018, 14:09
autor: fik
Piottr pisze:
20 kwie 2018, 16:07
To, że "decyzje są podejmowane dynamicznie" to jest jakiś dramat. Wiadomo przecież, kiedy czoło peletonu biegaczy dobiegnie do każdego z punktów trasy.
Obrazek

Mapa komunikacji miejskiej

: 23 kwie 2018, 10:01
autor: Piottr
Efekt jakości i dostępności informacji był taki, że do Powsina wybrałem się z rodziną po 15-tej, kiedy to całe wariactwo z zamykaniem miasta się skończyło...

Mapa komunikacji miejskiej

: 23 kwie 2018, 10:37
autor: bartoni722
W przypadku takich utrudnień zawsze warto tak postępować - jeśli nie musisz być na konkretną godzinę to lepiej wyjechać po wszystkim. BTW, wczoraj w celach miłośniczo-fotograficznych pojeździłem trochę objazdowymi liniami i wpadło mi do głowy coś takiego: gdyby na ostatnim przystanku trasy podstawowej zobligować każdego kierowcę żeby przez mikrofon powiedział jaki jest następny przystanek po powrocie na trasę podstawową? Wczoraj w 172 miałem taki przykład, pokłony dla kierowcy. Wygłosił komunikat: "uwaga, objazd, następny przystanek na stałej trasie Goraszewska". I tyle wystarczy, jakby nic nie powiedział albo zaczął wymieniać swój objazd i zawrotkę przy Siekierkach to część ludzi by się przeraziła i wysiadła. Tak było np. w 167 gdzie po zjeździe na Wisłostradę w stronę Mostu Poniatowskiego tłumek zagadywał kierowcę. Nie ma się co dziwić, taki rejon dla 167 to już daleko od podstawowej trasy a na Bartycką i tak wjechało na idealne "0".

Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka


Mapa komunikacji miejskiej

: 24 kwie 2018, 10:11
autor: person
Piottr pisze:
20 kwie 2018, 16:07
Zanim znalazłem, jak pojedzie moje 519, wtedy kiedy będę potrzebował, minęło kilka minut przewijania.
Ja używam Ctrl+F ;-)

Mapa komunikacji miejskiej

: 24 kwie 2018, 11:54
autor: fik
Ale Ty masz potrzebę gdzieś dojechać, a nie pokazać wszystkim wokół, jak jesteś skrzywdzony. :)

Mapa komunikacji miejskiej

: 03 cze 2018, 17:54
autor: fik
Kreska do Fortu Radiowo powinna być chyba ciągła, 154+320 zapewniają tam komunikację codziennie całodziennie.

Mapa komunikacji miejskiej

: 04 cze 2018, 8:48
autor: MC
Kwestia do przedyskutowania. 320 jest okresowe i należy mu się linia przerywana, a 154 dojeżdża tam tylko kursami wariantowymi, które również dostają linię przerywaną. Jeśli uważasz że dwie linie przerywane po nałożeniu się na siebie dają linię ciągłą to niech tak się stanie ;)

Mapa komunikacji miejskiej

: 04 cze 2018, 9:32
autor: fik
Jakbym miał dwie równoległe linie przerywane, to bym nie dyskutował, ale skoro mamy jedną kreskę na danym odcinku, to wydaje mi się, że powinna ona obrazować sposób obsługi odcinka. Wydaje mi się to przynajmniej bardziej intuicyjne.

Mapa komunikacji miejskiej

: 04 cze 2018, 9:33
autor: KwZ
Mnie się wydaje, że mając przerywaną kreskę człowiek sprawdzi, co i kiedy tam dojeżdża.

Mapa komunikacji miejskiej

: 06 cze 2018, 9:32
autor: yavorius
Ja bym się zgodził z Fikiem. A takie 519 nie ma zaznaczonego przerywaną linią kursu do Powsina (pomijam fakt, że kursów do Powsina jest 19, a do Wilanowa 18, więc to ten do Powsina powinien być podstawowy, a ten do Wilanowa skrócony, ale rozumiem że idea była inna).

Mapa komunikacji miejskiej

: 06 cze 2018, 14:13
autor: MC
Sęk w tym, że czasami już nie wiadomo czy dana linia ma trasę podstawową z kursami skróconymi, czy trasę podstawową z kursami wydłużonymi. Wtedy faktycznie liczę liczbę kursów i te, których jest więcej uznaję za trasę podstawową i zdaje się z 519 było podobnie.

Mapa komunikacji miejskiej

: 06 cze 2018, 14:51
autor: Yelonker
105 nie ma czasem więcej kursów skróconych, niż podstawowych? Ale moim zdaniem powinno się w tych kwestiach patrzeć przede wszystkim na DŚ, kiedy to wiele urozmaiceń tras nie funkcjonuje i to przeważająca trasa w te dni powinna być podstawowa. W związku z tym zarówno 105, jak i 519 i 521 powinny mieć dłuższe trasy uznawane za podstawowe.

Mapa komunikacji miejskiej

: 06 cze 2018, 15:06
autor: KwZ
ZTM zawsze ma w papierach, która trasa jest podstawowa.

Mapa komunikacji miejskiej

: 06 cze 2018, 15:23
autor: Dantte
Nie, miśki, po prostu, trasa podstawowa to trasa podstawowa. I to powinno wynikać z rozkładu i papierów.

A linia przerywana to nie tylko okresowość, ale i wariantowość.

Co do tego Fortu Radiowo: z jednej strony bym się skłaniał do oznaczenia linią ciągłą, co wiąże się z tym, że komunikacja autobusowa dociera tam rzeczywiście w sposób nieokreślany jako "okresowy", niemniej jednak - ciągle "wariantowy". Dlatego zostawiłbym jak jest.


PS.
To, że tablice wmawiają ludziom, że ten autobus dojeżdża na ich wiochę w specjalnym kursie wydłużonym - inna sprawa.
Z tego co kojarzę, rozwinięte HAFASy, które same generują PDFki, bardzo ładnie to ogarniają - właśnie poprzez przeliczenie liczby kursów.

Praktyka (dane za DP):
- 170 Rondo Starzyńskiego
-> Elsnerów: 31 oznaczone w rozkładzie jako główny kierunek, na mapie linia przerywana (pewnie zgodnie z logiką "bo jednak dociera tam co drugi kurs")
-> PKP Zacisze-Wilno: 34 oznaczone w rozkładzie jako "kurs skrócony do"; mimo, że jest ich więcej, nie jest to główny kierunek na rozkładzie

- 166 Pl. Hallera
-> Os. Kabaty: oznaczone w rozkładzie jako główny kierunek
-> Kabaty-STP: oznaczone w rozkładzie jako "kurs wydłużony do"

- 519 Pl. Konstytucji
-> Wilanów: oznaczone w rozkładzie jako "kurs tylko do"
-> Powsin-Park Kultury: oznaczone w rozkładzie jako główny kierunek, razem z dopiską "kurs wydłużony do" (żeby zdenerwować księdza?)