Strona 180 z 193
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 14 sty 2018, 12:37
autor: fik
Nie no, ja jednak zakładam, że centrum handlowe to jest taka rzecz, która może i musi ustąpić rozwojowi niezbędnej infrastruktury. Zresztą i tak
the malls are the soon-to-be ghost towns, jak śpiewał poeta
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 14 sty 2018, 15:49
autor: pawcio
Bardziej by mnie martwiło przechodzenie pod stacjami metra a tym bardziej integrowanie węzłów przesiadkowych. Reszta to kwestia głębokości tunelu.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 14 sty 2018, 22:28
autor: Emyl
Wileński mógłby się fajnie kończyć czołowo pod Solidarności tuż przed skrzyżowaniem, ale to raczej ucina możliwość przedłużenia. Z kolei gdyby miał być na -3 to robi się dość głęboko...
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 14 sty 2018, 23:09
autor: Łukasz
IMO kompletnie nierealne jest ingerowanie w okoliczną architekturę. Zwłaszcza, że dopiero wszystko było rozwalone przez 3 lata, a jeszcze w sumie nie wszystko jest pootwierane.
Generalnie jak to ma coś dać, to niech to będzie choć trochę realne.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 14 sty 2018, 23:33
autor: Matt Cubis
Na głównej miały niby kończyć pociągi z Radomia... Ale, czy w czasie przebudowy średnicy, czy w ogóle to niestety nie wiadomo.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 14 sty 2018, 23:56
autor: Łukasz
Tak w ogóle to po średnicy jeździ naprawdę skrajnie dużo kompletnie PUSTYCH pociągów (kończących na Wschodnim czy Zachodnim). Czy coś się da z tym zrobić? Nie wiem, ale pewnie tak.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 15 sty 2018, 11:07
autor: osa
Ale po co usprawniać coś takiego? Przecież nadarza się okazja, by wyrzucić w błoto 100 mln zł na Dworzec Główny.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 15 sty 2018, 11:24
autor: fik
Łącząc relacje da się odzyskać z 2 trasy na godzinę. Potrzeby są o rząd wielkości większe.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 15 sty 2018, 18:05
autor: Łukasz
Ale czy naprawdę każdy pociąg musi jechać przez średnicę? Dostosowanie linii obwodowej i Dw.Gdanskiego powinno być o rząd tańsze od budowania tunelu. Nie wiem też, czy na Wileńskim nie da się zarządzić ruchem, Białystok na dartach mógłby tu spokojnie kończyć, aczkolwiek zdecydowanie szkoda, że nie ma tu czwartego toru, jak kiedyś.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 15 sty 2018, 19:14
autor: KwZ
Wy tutaj o nowym tunelu z Głównej do Wileńskiego - to ja wspomnę o swoim, równie fantastycznym, pomyśle. Mianowicie, wg mnie nowa średnica powinna być N-S, na co wskazuje przepełnienie M1. Trasa: Żwirki - Pole Mokotowskie - JPII - łuk pod Arkadią - włączenie przed Gdańskim. Najlepiej do tego łącznica na linię na Białystok i koniecznie na Grochów.
Mogłyby nią jeździć pociągi z Lotniska do Legionowa/Modlina/Nasielska/Ciechanowa, do Piaseczna (Góry Kalwarii)/Radomia/Skarżyska i CPL Mszczonów i tlki na Kraków/Kielce/Radom oraz do Białegostoku i Olsztyna/Gdańska. Do tego można byłoby dołożyć część ruchu z Rembertowa.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 15 sty 2018, 21:44
autor: fik
To nie jest głupie, ale dokładnie dla tej relacji budowane jest/będzie przejście na Zachodnim, a na LK20, w przeciwieństwie do średnicy, występują realne rezerwy przepustowości. Jednak wydaje mi się to potrzebą niższego rzędu.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 15 sty 2018, 22:13
autor: Glonojad
fik pisze: ↑14 sty 2018, 12:37
Nie no, ja jednak zakładam, że centrum handlowe to jest taka rzecz, która może i musi ustąpić rozwojowi niezbędnej infrastruktury. Zresztą i tak
the malls are the soon-to-be ghost towns, jak śpiewał poeta
Co nie zmienia faktu, że schowanie pod Solidarności - gdzie niewiele innego jest sens chować - nie jest głupie i mogłoby nieco zbilansować koszt budowy odzyskanym terenem.
Natomiast czy nowa średnica, tak na logikę, nie powinna powstać w relacji północ-południe raczej? Główne potoki w Warszawie idą na osi N-S, a całą ciężką kolej prócz linii metra mamy w zasadzie W-Z...
fik pisze: ↑15 sty 2018, 21:44
To nie jest głupie, ale dokładnie dla tej relacji budowane jest/będzie przejście na Zachodnim, a na LK20, w przeciwieństwie do średnicy, występują realne rezerwy przepustowości. Jednak wydaje mi się to potrzebą niższego rzędu.
Na Moście Gdańskim też jest rezerwa, uwzględniając towary?
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 16 sty 2018, 9:30
autor: fik
Glonojad pisze: ↑15 sty 2018, 22:13
Co nie zmienia faktu, że schowanie pod Solidarności - gdzie niewiele innego jest sens chować - nie jest głupie i mogłoby nieco zbilansować koszt budowy odzyskanym terenem.
Tak, oczywiście.
Na Moście Gdańskim też jest rezerwa, uwzględniając towary?
Mniejsza, ale jest, a propozycja KwZ ruch na most Gdański tylko dokłada
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 16 sty 2018, 15:16
autor: KwZ
Z Gdańskiej odjeżdżają maks 4 pociągi na godzinę, nie licząc towarowych.
Tylko że pociągi jadące z południa przez Zachodnią na Gdańską nie zbliżą się nawet atrakcyjnością do tych jadących przez Centralną i Feminę.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
: 16 sty 2018, 15:34
autor: Łukasz
Największy problem to przesiadki, ale spora część Warszawy to Białołęka. Pora zacząć ludzi odzwyczajać, że istnieje tylko Dw.Centralny i M21, choć to drugie przy gdańskim mogłoby być jeszcze bardziej dostępne niż przy Centralnym.
A stacja przy Feminie? I tak nie wierzę, nawet jeśli ktoś zdecyduje się na tunel pod miastem. Pomijam już fakt kolejnej (jak Główny) stacji „daleko od metra”.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk