Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 kwie 2010, 15:22

dawidek pisze:Czy naprawdę szybsze prowadzenie remontu jest tak znacząco droższe?
Nie, nie jest, to czysta złośliwość firm budowlanych, że nie prowadzą robót całą dobę. Przecież sam bardzo chętnie byś chodził do pracy na 22 i wracał o 6 rano, prawda? No i super by było, jakbyś był na 50% przestojowego zimą, bo dla 3 razy tylu pracowników pracy na zimę łatwo się nie znajdzie.

A jaki byłbyś szczęśliwy, gdyby Ci koparka w tych godzinach pracowała pod oknem, cud i miód (logika, w końcu byłbyś w pracy w tym czasie... :p ).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 09 kwie 2010, 19:57

Glonojad pisze:A jaki byłbyś szczęśliwy, gdyby Ci koparka w tych godzinach pracowała pod oknem, cud i miód (logika, w końcu byłbyś w pracy w tym czasie).
:arrow: Już w Radomiu drogowcy próbowali raz przyspieszyć prace i zaczęli pracować w nocy. Okoliczni mieszkańcy natychmiast wezwali policję, strażników miejskich i w ogóle wszystkich świętych. Dla "świętego spokoju" drogowcy postanowili przerwać roboty i robić je tylko w ciągu dnia, co oczywiście sparaliżowało całą okolicę. Tak to można wykonywać tylko weekendowe remonty (bo każdy wie, że to tylko dwie-trzy noce), a nie kilkumiesięczne przebudowy. Niech ktoś zagwarantuje, że mieszkańcy nie będą blokować inwestycji. Ich nie obchodzi, że przez ich upór pół miasta będzie dłużej stało w korkach. Argument zawsze jest jeden: "bo my tu mieszkamy, a inni sobie tylko przejeżdżają, więc wynocha!".

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 10 kwie 2010, 9:30

pg698 pisze:A i przypominam to nie budowa metra, tunelu, mostu czy nowej trasy to zwykła rewitalizacji kilkusetmetrowego odcinka drogi
Akurat budować nową trasę w wielu przypadkach jest łatwiej niż rewitalizować ulicę w środku zabudowy.
pg698 pisze:widać w stolycy nie da się.
Skoro tak doskonale znasz się na budownictwie, załóż firmę budowlaną. I Ty na tym skorzystasz, i my... :D
Polityka złym doradcą w pracy!

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 06 maja 2010, 12:27

Od jakiegoś czasu zacząłem jeżdzić 411, ponieważ rano E-5 to jest porażka. Ale to całe 411 jeździ w parach zamiast co 8/12 minut, tak jak to pięknie widnieje w rozkładzie. Kursy z Miłosnej są opóźnione o ok. 8-10 minut, w wyniku czego kursy z Gocławia jadą 2-4 minuty po nich a później następuje 16-18 minutowa dziura. Na kursy z Miłosnej nie ma co wychodzić bo i tak nie pojawiają się o czasie. Gdy na początku uruchomiono tę linię tylko do Gocławia miała tyle samo kursów co obecnie tyle, że z równym taktem 10-minutowym i same solówki spokojnie wystarczały. Czy nie można powrócić do tej koncepcji, zaś dla Miłosnej wzmocnić 502? Czy teraz gdy na TŁ jest buspas Miłosnej opłaca się czasowo jazda w korku przez Gocław?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 maja 2010, 12:33

Tu nie chodzi o opłacalność dojazdu do Centrum, ale o połączenie z Gocławiem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 06 maja 2010, 12:42

pawcio pisze:Tu nie chodzi o opłacalność dojazdu do Centrum, ale o połączenie z Gocławiem.
Ile osób korzysta z tego połączenia? Gdy wsiadam przy Bora do 411 jadącego z Miłosnej to prawie nikt nie wysiada, tak jak i na kolejnych przystankach do Afrykańskiej, wszyscy natomiast jadą dalej przez Wisłę. Linia na Alpino co 30 minut z Miłosnej do starej pętli Wał Gocławski pewnie by wystarczyła dla obsłużenia tego potoku... Za to z Gocławia do centrum 411 jeździ nabite po dach, coraz więcej ludzi na niego czeka. Oczywiście dzieje się tak ponieważ rano nastąpił odpływ pasażerów z E-5 i teraz solówki by spokojnie na nim wystarczyły. Ale tylko rano, po południu przeguby na E-5 nie narzekają na frekwencję, bo i korek na Saskiej po południu nie daje się tak we znaki jak ten poranny.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 maja 2010, 12:56

Przede wszystkim trzeba lepiej wyregulować czasy na odcinku staromiłośniańskim. Bo są niedoszacowane. W ogóle cały rozkład 411 jest do poprawki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 06 maja 2010, 13:06

pawcio pisze: W ogóle cały rozkład 411 jest do poprawki.
Od 2 lat :)

W czerwcu otwierają to nowe Tesco, ciekawe jak wytrzymają obsługę tego hipermarketu Fieldorfa i skrzyzowania z Perkuna i Nowaka-Jez.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 06 maja 2010, 13:07

pawcio pisze:Przede wszystkim trzeba lepiej wyregulować czasy na odcinku staromiłośniańskim. Bo są niedoszacowane. W ogóle cały rozkład 411 jest do poprawki.
Jakby mu dodać 5 minut na tym odcinku już byłoby dużo lepiej. Bo sam rozkład jest dobrze pomyślany: kursy z Miłosnej jadą planowo 8 minut po skróconych, czyli jest zapas na opóźnienie góra 4 minutowe, które pozwala utrzymać takt: 8-12 :arrow: 12-8. Jednak przy obecnych opóźnieniach wszystko się rozjeżdża.

[ Dodano: |6 Maj 2010|, 2010 13:15 ]
Rosa pisze:W czerwcu otwierają to nowe Tesco, ciekawe jak wytrzymają obsługę tego hipermarketu Fieldorfa i skrzyzowania z Perkuna i Nowaka-Jez.
A propos: Real się wystraszył konkurencji i uruchomił bezpłatny autobus. Widziałem go już wczoraj, objeżdża Gocław jednokierunkowo po całym obwodzie zaczynając z Fieldorfa w Umińskiego (jak 123).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 maja 2010, 13:43

Lipa pisze:Jakby mu dodać 5 minut na tym odcinku już byłoby dużo lepiej. Bo sam rozkład jest dobrze pomyślany: kursy z Miłosnej jadą planowo 8 minut po skróconych, czyli jest zapas na opóźnienie góra 4 minutowe, które pozwala utrzymać takt: 8-12 :arrow: 12-8. Jednak przy obecnych opóźnieniach wszystko się rozjeżdża.
Taka była koncepcja. Błędnym okazało się założenie, że czas 502 na odcinku staromiłośniańskim jest właściwy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 06 maja 2010, 18:47

Lipa pisze: A propos: Real się wystraszył konkurencji i uruchomił bezpłatny autobus. Widziałem go już wczoraj, objeżdża Gocław jednokierunkowo po całym obwodzie zaczynając z Fieldorfa w Umińskiego (jak 123).
No właśnie się zdziwiłem jak dzisiaj zobaczylem darmobusa Reala na Umińskiego :)
Konkurencja jednak potrafi zdzialac cuda. :D

Gdzie mozna zobaczyć rozklad?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 maja 2010, 19:43

Rosa pisze: Gdzie mozna zobaczyć rozklad?
W dziale Tabor i Przewoźnicy, wątek "Tandem".

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 06 maja 2010, 19:51

Rozkład
Załączniki
rozklad_Real_Praga.pdf
(33.9 KiB) Pobrany 93 razy

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 06 maja 2010, 20:26

dzięki :)

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 07 maja 2010, 8:33

:shock: A to jednak nie jedzie Jugosłowiańską, tylko robi zawijas przez Umińskiego-Bora-Fieldorfa-Meissnera-Abrahama... Widziałem go na Umińskiego i Abrahama dlatego myślałem, że jedzie dookoła po obwodzie.

ODPOWIEDZ