Strona 19 z 27

: 09 gru 2011, 19:35
autor: Wolfchen
Adam G. pisze:Ustalmy coś. To, że Ty nie jesteś w stanie znaleźć lepiej płatnej pracy, to wcale nie znaczy, że jej nie ma.
Ustalmy coś, ja zarabiam powyżej 3k miesięcznie. Uroki mundurówki i różnych dodatków :) Co nie zmienia faktu, że np. w takim Radomiu na kogoś, kto zarobi więcej, jak 1500 netto miesiecznie patrzy się jak na kosmitę. Nie wspomnę o całej masie pracowników szeroko pojętej strefy handlowej. Warszawa ma wysokie zarobki, inne miasta - niekoniecznie.
Adam G. pisze:Trudno żebym porównywał do płacy minimalnej - byłaby to jakaś kompletna metodologiczna porażka.
Dlaczego? Obawiam się, że całkiem sporo takich osób jest - wyjdź z kręgu Warszawy, to otworzysz oczy.
Adam G. pisze:A Ty pojechałbyś sobie PKSem albo osobówkami - taniej.
Naturalnie, że PKSem.

Co nie zmienia faktu, ze dla większości pasażerów powinny zostać pośpiechy, które by znowu były zagrożone, bo:
- KDP by zeżarła kasę na budowę i ciągnęłaby spore dotacje,
- sieć kolejowa podlegałaby stopniowej degradacji,
- nikt nie zagwarantuje, że KDP dostałaby naganianych podróżnych, tak jak to będzie na E65 (monopol PICu, który sie postara, żeby TLK na tej trasie praktycznie nie było).
Adam G. pisze:Magiczne 2,5k powinien zarabiać bez problemu.
Nieco więcej, ale to odnosiłem konkretnie do 5 i 3 tysięcy podawanych przez KwZ.
Delfino pisze:Ech - od początku wam pisałem, że ten projekt jest bez sensu :)
Ja również...

: 09 gru 2011, 19:45
autor: KwZ
Zanim dostaniecie(my) punkty za wycieczki osobiste, apeluję o odnoszenie się do statystyk ogólnopolskich, które podlinkowałem wyżej. Ew. miast wojewódzkich, które miałyby być obsługiwane przez Y (akurat Radom słabo).

[ Dodano: |9 Gru 2011|, 2011 19:49 ]
Wolfchen pisze:- KDP by zeżarła kasę na budowę i ciągnęłaby spore dotacje,
- sieć kolejowa podlegałaby stopniowej degradacji,
Więc powtarzam: KDP kosztem autostrad, nie reszty kolei. I brak dotacji do (biznesowych) KDP, najwyżej do (społecznych) TLK.
Wolfchen pisze:- nikt nie zagwarantuje, że KDP dostałaby naganianych podróżnych, tak jak to będzie na E65 (monopol PICu, który sie postara, żeby TLK na tej trasie praktycznie nie było).
Powinien UOKiK...

: 09 gru 2011, 19:55
autor: fik
Wolfchen pisze: Co nie zmienia faktu, że np. w takim Radomiu na kogoś, kto zarobi więcej, jak 1500 netto miesiecznie patrzy się jak na kosmitę.
Dlatego nie było w planach KDP do Radomia.

: 09 gru 2011, 20:05
autor: Wolfchen
KwZ pisze:Powinien UOKiK...
Z E65 się nie postarał, to tutaj też nie ma co się łudzić...
fik pisze:Dlatego nie było w planach KDP do Radomia.
Dlatego jako mieszkaniec Radomia wolę, zeby zamiast KDP zrobili inne linie kolejowe, jak np. linię nr 22 czy połączenie Łódź - Wrocław. Myślę, że mieszkańcy innych miast, które nie będą objęte KDP mają podobne zdanie :P

PS. Zakłądanie, że z KDP będą korzystać wyłącznie mieszkańcy Warszawy, Łodzi, Poznania i Wrocławia jest hiperbolizacją.

: 09 gru 2011, 20:19
autor: KwZ
Tylko że Łódź-Wrocław może być zrobione za kwotę porównywalną z Y. I tak w koło Macieju...

: 09 gru 2011, 20:20
autor: Bastian
Wolfchen pisze:w takim Radomiu na kogoś, kto zarobi więcej, jak 1500 netto miesiecznie patrzy się jak na kosmitę.
Trochę obcych w tym Radomiu musi być, skoro średnie zarobki w tym mieście (choć rzeczywiście niższe, niż średnia krajowa) to 2437 PLN netto.

: 09 gru 2011, 20:21
autor: KwZ
Chociaż mnie zastanawia: lepiej było się zdecydować dawno temu i jeśli byłaby decyzja o "Y", to nie modernizować Wawa-Poznań i Wawa-Łódź do 160, a jedynie 120 km/h.

: 09 gru 2011, 20:35
autor: px33
KwZ pisze:Wawa-Łódź do 160
Do 140

: 09 gru 2011, 20:40
autor: KwZ
Faktycznie.

: 09 gru 2011, 22:22
autor: esbek
Zamiast robić x, y, z (czy inne litery) należy doprowadzić zwykłe linie do prędkości 160 km/h. W Polsce większa część podróży jest na trasach do 500 km, a to dawałoby do 4 godzin jazdy. Pamiętam jak po otworzeniu CMK-i czas jazdy z Warszawy do Katowic zmalał z 4 h 30, do 2 h 35. I nagle podróż przestała być uciążliwa.

: 09 gru 2011, 22:59
autor: Delfino
esbek pisze:Zamiast robić x, y, z (czy inne litery) należy doprowadzić zwykłe linie do prędkości 160 km/h. W Polsce większa część podróży jest na trasach do 500 km, a to dawałoby do 4 godzin jazdy. Pamiętam jak po otworzeniu CMK-i czas jazdy z Warszawy do Katowic zmalał z 4 h 30, do 2 h 35. I nagle podróż przestała być uciążliwa.
Dokładnie to pisałem od początku. Żadna szybka kolej w Polsce nie ma sensu, bo po prostu nie miałby kto nią jeździć. Ludzie dalej wybierali by 2x dłuższy transport jakimiś PRami czy sypiącym się busem, bo taniej.

: 15 gru 2011, 15:43
autor: KwZ
Ogłoszenie: od godziny 16 w magazynie "Nie do zobaczenia" ma być dyskusja o KDP w Radiu Zet.

: 15 gru 2011, 17:54
autor: Aligator
Tak ogólnie biorąc rzecz to zastanawiałbym się w ogóle nad sensownością wprowadzania szybkich połaczeń pasażerskich w Polsce. Bilety IC (mowa o pierwszej klasie) już dziś bywają droższe od połączeń lotniczych. A ostatnimi czasy miałem okazję nabyć bilety w Locie na rejsy Wawa- Wrocław - Warszawa za 150 PLN (w obie strony!!!) więc jaki jest sens ładowania miliardów w "średniodystansową" kolej pasażerską skoro przy mniejszych nakładach zastąpić ją może usługa "sky taxi"?

Na dzień dzisiejszy chyba jedyny realny sens rozbudowy infrastruktury kolejowej to transport cargo.

Ludzie dalej wybierali by 2x dłuższy transport jakimiś PRami czy sypiącym się busem, bo taniej.
Powiem tak:
Warszawa-Wrocław
IC klasa 1 170 PLN - 5,5h
IC klasa 2 120 + miejscówka - 5,5h podróży
TLK 70 pln - 6h
PLL LOT: 80 PLN - 2,5h (wliczając odprawę i podróż z i na lotniska).

IC <===> LOT :-k

IC >===> LOT :D

I to chyba wyjaśnia wszystko - ludzie szanują swój czas, jeśli za tę samą kasę mogą w obie strony oszczędzić pół dnia to jaki jest sens wydawać kasę na kolej?

: 15 gru 2011, 18:30
autor: Delfino
Dokładnie podnosiłem ten problem. Taka kolej w polskich warunkach nie ma sensu. Nikogo nie było by na nią stać, a tych co byłoby stać i tak polecieliby samolotem. Od początku postulowałem dla tych bogatszych raczej rozbudowę infrastruktury zapewniającej sprawny i szybki dojazd z centrum do lotnisk (np. z odprawą już w pociągu).

Ten szybki pociąg praktycznie nie ma jak konkurować z lotnictwem. Nie przebije go ani ceną, ani szybkością z wyjątkiem może najkrótszych tras.

EDIT: jeszcze jedna rzecz - pamiętajcie, że ten IC za 170 zł ciągnie ogromne dotacje z budżetu państwa, a lotnictwo jest całkowicie samowystarczalne.

: 15 gru 2011, 18:33
autor: Wolfchen
Aligator pisze:Na dzień dzisiejszy chyba jedyny realny sens rozbudowy infrastruktury kolejowej to transport cargo.
Do tego KDP się nijak nie przyda :P
Aligator pisze:Bilety IC (mowa o pierwszej klasie) już dziś bywają droższe od połączeń lotniczych.
Owszem, sam do Gdańska często latam samolotem, zamiast tłuc się pociągiem czy PKSem w dzień.
Delfino pisze:Ten szybki pociąg praktycznie nie ma jak konkurować z lotnictwem. Nie przebije go ani ceną, ani szybkością z wyjątkiem może najkrótszych tras.
Dokładnie w tym rzecz.