Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu trasy W-Z

Moderator: Wiliam

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 26 sie 2008, 17:30

Tyrystor 8401 pisze:Ale tego kto wymyślił, by z powrotem postawić stare, usyfione słupki przystankowe, to chyba ostro pogrzało. Można chociaż było w międzyczasie wymienić te czarne od brudnych resztek kleju szybki uniemożliwiające odczytanie rozkładu!
Właścicielem słupków i tabliczek jest ZTM
Tyrystor 8401 pisze:Na ulotce ZTM-u lub TW była informacja o wyposażeniu przystanków na trasie W-Z w tablice SIP. Przystanki są gotowe, ale słupków, do których będą umocowane wyświetlacze nie ma. Będą kiedykolwiek?
Jak sobie ZTM zrobi...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 sie 2008, 22:08

Może będą, może nie będą. Na pewno nie teraz.

Przecież wszystkie papiery są na stronie TW, można sobie poczytać co wchodzi w zakres obecnego remontu, a co nie. Ale po co, można powrzeszczeć.

Ja osobiście nie jestem do końca zadowolony z rezultatów. Boli mnie zwłaszcza mały zakres poszerzenia platform na przystankach Sokołowska i Płocka (chociaż chwała i za te parędziesiąt cm, które się zrobić udało). No, ale ZiW nie pozwala na tyle, co oddzielny projekt, ech.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 27 sie 2008, 0:00

inż. Glonojad pisze:Może będą, może nie będą. Na pewno nie teraz.

Przecież wszystkie papiery są na stronie TW, można sobie poczytać co wchodzi w zakres obecnego remontu, a co nie. Ale po co, można powrzeszczeć.
O. Nie wiedziałem (nie przypuszczałem nawet), że dali te dokumenty na stronę... :oops:
inż. Glonojad pisze:Ja osobiście nie jestem do końca zadowolony z rezultatów. Boli mnie zwłaszcza mały zakres poszerzenia platform na przystankach Sokołowska i Płocka (chociaż chwała i za te parędziesiąt cm, które się zrobić udało). No, ale ZiW nie pozwala na tyle, co oddzielny projekt, ech.
Hm. Przez to, że jeszcze ludzi nie wpuścili to nawet nie zauważyłem :D Niech i będzie chociaż niewielkie poszerzenie, a przy tej szerokości to dużo da :)
mkm101 pisze:
Tyrystor 8401 pisze: Ale tego kto wymyślił, by z powrotem postawić stare, usyfione słupki przystankowe, to chyba ostro pogrzało. Można chociaż było w międzyczasie wymienić te czarne od brudnych resztek kleju szybki uniemożliwiające odczytanie rozkładu!
Właścicielem słupków i tabliczek jest ZTM
Ok, ale w tej chwili mamy taki paradoks, że słupki dla Z-1 w ZP Sokołowska (długo nieużywane) są czystsze niż te tramwajowe. (choćby przy wymianie rozkładów na te BusManowe można było przetrzeć jakimś płynem zmywającym resztki klejów te szybki... :boohoo: )
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 30 sie 2008, 18:40

Tyrystor 8401 pisze:Istnieje duże prawdopodobieństwo, że przystanek CM.PRAWOSŁAWNY 02 nie wróci po remoncie
Został skasowany!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sie 2008, 2:24

Jarek pisze:
Tyrystor 8401 pisze:Istnieje duże prawdopodobieństwo, że przystanek CM.PRAWOSŁAWNY 02 nie wróci po remoncie
Został skasowany!
Schemat linii tramwajowych twierdzi inaczej ;-)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 31 sie 2008, 14:27

Jarek pisze:
Tyrystor 8401 pisze:Istnieje duże prawdopodobieństwo, że przystanek CM.PRAWOSŁAWNY 02 nie wróci po remoncie
Został skasowany!
A kto go wiedział?
Na dzień dzisiejszy też wiem, że został skasowany.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 31 sie 2008, 22:15

Tyrystor 8401 pisze:
Jarek pisze:Został skasowany!
A kto go wiedział?
Na dzień dzisiejszy też wiem, że został skasowany.
Dziś na miejscu przystanku była zagrabiona ziemia i zasiana trawa. Pozostałością są betonowe kosze na śmieci.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 01 wrz 2008, 7:55

drobert pisze:
Tyrystor 8401 pisze: A kto go wiedział?
Na dzień dzisiejszy też wiem, że został skasowany.
Dziś na miejscu przystanku była zagrabiona ziemia i zasiana trawa. Pozostałością są betonowe kosze na śmieci.
Które mogłyby się pojawić na którymś z przystanków tramwajowych (chyba, że przez noc śmietniczki zostały powieszone na barierkach).

Ponadto: jest głośniej niż przed remontem... :neutral:
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 01 wrz 2008, 10:14

Tyrystor 8401 pisze:Ponadto: jest głośniej niż przed remontem... :neutral:
Może zaczyna się rodzić nowa, świecka tradycja ? :D

A tak bardziej poważnie, jeśli rzeczywiście jest głośniej niż przed remontem, to ktoś powinień za to, że się tak wyrażę, beknąć. Żeby w XXI wieku przeprowadzać remont, po którym torowisko jest głośniejsze niż przed, to nie jest coś co można zaakceptować.
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 01 wrz 2008, 14:18

Jest, mam te tory około 20m od okna. Przed remontem było sobie torowisko i byłem sobie ja. Każdy żył własnym życiem. Na około rok przed remontem się nieco pogorszyło, torowisko postanowiło trochę zagłuszać telewizor. Teraz ledwo go słychać gdy tramwaj przejeżdża. ](*,)

[ Dodano: Pon 01 Wrz, 2008 14:21 ]
Na odcinku Cm. Wolski - ZP Sowińskiego tramwajem rzucało w każdym kierunku (przecież tory tam wymieniali), natomiast za wykonanie odcinka Reduta Wolska - Elekcyjna ZUE należy się wielki plus. Równe tory, nie rzuca, cud miód truskawki po prostu :)
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

smoła
Posty: 47
Rejestracja: 01 cze 2006, 15:37

Post autor: smoła » 01 wrz 2008, 15:52

Ponadto: jest głośniej niż przed remontem... :neutral:[/quote]

Ale dokładnie o którym odcinku piszesz?

Ta trasa w porównaniu do innych i tak jest super cicha (choćby z racji "zAbÓjczych" prędkości). Przejedź się Broniewskiego albo Starzyńskiego.Fakt, że tam szyny wymieniali kilka lat temu, ale hałas był już od początku. A jak talepie między Włościańską a Sadami Żoliborskimi przy 70 km/h- tak jak na starych szynach S 42 z 1988 r.... :boohoo: :jupi:

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 01 wrz 2008, 16:56

A czym telepało? Nowym taborem, czy nienajnowszym (np 105)? A i tak najlepszy test "równości torowiska" to jazda taborem zabytkowym bez żadnego resorowania. W Al. Jerozolimskich rozpędzony wagon zabytkowy 4N nie buja - nawet szklankę z wodą można pewnie postawić na podłodze i ta się nie wyleje.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 wrz 2008, 19:47

Jechałem dziś tą trasą na ostatnim pomoście składu i nigdzie nie rzucało.

Co do hałasu nie jestem w stanie się wypowiedzieć, oprócz tego, że jeśli dwa miesiące tramwaje nie jeździły wcale, to MSZ ciężko coś ocenić.

Odcinek Cm. Wolski - Sowińskiego nie był remontowany. Jest problem z czystością podsypki, co ma wpływ na trwałość geometrii, niemniej dopóki nie zostanie zrobione porządne odwodnienie ulicy, za wiele pomóc w tej materii nie można.

4N ma moim zdaniem resory piórowe, czyli 1 stopień osprężynowania jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 01 wrz 2008, 22:48

Odcinek cm.Wolski-Elekcyjna nie był remontowany, ale musiał być podbity i wyregulowany, widać przeczyszczony tłuczeń i nie ma błota. Rzuca tylko w niektórych miejscach łączenia nowych szyn ze starymi, ale może to kwestia dotarcia.
Co do hałasu: Nie wiem ile w tym prawdy, kolega rozmawiał z pracownikami budującymi tory w okolicach Sokołowskiej i powiedzieli mu, ze ta nowa super technologia została nam sprzedana przez Niemców w celu przetestowania, czy będzie się sprawdzać, a jak tak to będą ją stosowac u siebie ;)
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

smoła
Posty: 47
Rejestracja: 01 cze 2006, 15:37

Post autor: smoła » 01 wrz 2008, 23:52

tarantula01 pisze:A czym telepało? Nowym taborem, czy nienajnowszym (np 105)? A i tak najlepszy test "równości torowiska" to jazda taborem zabytkowym bez żadnego resorowania
Sęk w tym, że na Żoliborzu ostatnio najczęściej spotyka się 105 Na i 13N , czasem 105 n2k. Ale to nie ma nic do rzeczy. Ten sam 105 Na np. na 22 na Bielanach tłucze i trzęsie na wszystkie strony.Dalej jak jedzie Jerozolimskimi jedzie równo (przy dużych prędkościach). A tak odnośnie taboru to często właśnie 13N /105 Na jedzie znacznie bardziej "gładko" niż już np.105 Nf, Nm (te numery 14xx...) oraz 105 N2k, które mają (chyba) jakieś elementy gumowe niby to do wyciszania , ale strasznie w ich wnętrzu wibruje, trzęsą się szyby, dzwonią poręcze, tablice, nawet zęby zgrzytają :mad:
Taka jazda jest okropna.

A co do odcinka na Wolskiej to nie zauważyłem tam ani hałasu , ani trzęsień.
Fakt, że leżą (od cmentarza do Sowińskiego) szyny z 1997 r. ale zostały wyrównane i ich stan jest dużo lepszy niż przed remontem.
Podczas jazdy po łukach zawsze są jakieś szarpnięcia.
Miałem dziś porównanie właśnie po równiótkich szynach między Elekcyjną a Redutą Wolska : jazda 105 Nf, który trząsł się, wibrował i wlókł tak ,że prawie dostałem torsji
:beczy:
innym razem 105 Na, który jechał gładko i mocno :twisted: przyspieszał 8-) -tak mógłbym jechać i jechać...

A tory w okolicach zwłaszcza Płockiej, Sokołowskiej muszą się dotrzeć jak napisał piotram, bo leżały zardzewiałe. Przecież w Alejach początkowo tramy jeździły głosniej a teraz (po dotarciu) jest ciszej.

ODPOWIEDZ