Pośpieszne IC i osobowe samorządowe - czyli reforma kolejowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10663
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 lis 2009, 20:13

Wolfchen pisze:A zepsuty wizerunek PICu zostanie na wieki.
Najwyżej u tych, którzy wiedzą, co się dzieje. Na razie ludzie uczą się, że mając bilet na pospieszny mogą wejść do wagonu w malowaniu Intercity.
Wolfchen pisze:A to daleko tak do przyszłego roku? Dwa miesiące.
To daleko dla bankrutującej spółki, która nie jest w stanie płacić bieżących zobowiązań.

Ponawiam pytanie: czy IC słusznie uważa, że ma monopol (choćby tylko do 1.01.2010) na przewozy międzyregionalne? Jeśli tak, kto i jakim prawem im to dał? Jeśli nie, to co się czepiają IR?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 lis 2009, 20:17

Glonojad pisze:Bo zapewniam Cię, CD nie wjedzie tutaj by za dotację wielkości czeskiej obsługiwać 8x większą powierzchnię (liczby z głowy, rząd wielkości ważny).
Hoho, gdyby tylko u nas dotacja była wielkości czeskiej - w .cz dotacja z Ministerstwa Transportu (do pociągów kategorii R i wyższych) wynosi ponad 4 mld CZK, czyli około 700 mln PLN. Ministerstwo Infrastruktury na finansowanie pociągów międzywojewódzkich w Polsce wydaje ZTCP 160 mln PLN.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 02 lis 2009, 20:25

Wolfchen pisze:A moim zdaniem PIC zostanie wywalony z tras dochodowych i się skupi na socjalu, bo za to dostaje dotacje, a ma za słaby tabor, żeby konkurować z DB.
Uważasz że DB do Polski wyśle najlepsze wagony jakie ma? Albo składy kategorii ICE? Zawiodę Cię - wyślą taki sam tabor wagonowy jaki pęta się po sieci DB. A tym to już różnie bywa.
Jeżeli jest coś w czym DB bije IC i inne spółki rodem z PKP to podejście do pasażera.
Prędzej tu bym upatrywał szans DB w konkurencji z IC
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

patryk148
Posty: 556
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 02 lis 2009, 20:33

po pierwsze to konkurencja jest tylko na trasach międzynarodowych czyli ewentualnie z Pragi do Krakowa, z Pragi do Wrocławia, Z Pragi do Warszawy przez Katowice, ewentualnie do Gdyni oraz Z Berlina do Warszawy

ponieważ BWE jest dotowane i bilet jest obecnie promocyjny, nie wierzę, że na tej trasie pojawi się konkurencja.

jedynie może CD wejść, ale dla nich to my jesteśmy jak Rosja, krajem olbrzymim, więc tylko mogą puścić na głownych trasach w pobliżu granicy. problemem będą lokomotywy, bo w Czechach jest inny system, a ich nie mają odpowiednich pozwoleń. PKP Cargho postara się o odpowiednią cenę za wynajem tych lokomotyw :) to samo się tyczy DB zresztą, a składem spalinowym nie wjadą wszędzie.

chyba, że CD dogada się np. z PR PKP (już wspólny bilet jest). tego życzę polskiej kolei.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14800
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lis 2009, 20:38

patryk148 pisze:bo w Czechach jest inny system
Czesi mają dwa systemy zasilania kolei. Jeden analogiczny, jk nasz, a drugi o wyższym napięciu. Była chyba jeszcze gdzieś linia o trzecim napięciu zasilania, ale nie mam pojęcia, czy jeszcze funkcjonuje...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lis 2009, 20:59

Wolfchen pisze:
patryk148 pisze:bo w Czechach jest inny system
Czesi mają dwa systemy zasilania kolei. Jeden analogiczny, jk nasz, a drugi o wyższym napięciu. Była chyba jeszcze gdzieś linia o trzecim napięciu zasilania, ale nie mam pojęcia, czy jeszcze funkcjonuje...
Nie mniej jednak musieliby zatrudnić polskich maszynistów bądź wyszkolić swoich i nauczyć ich polskiego.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 02 lis 2009, 21:12

To akurat jest najmniejszym problemem- Polscy maszyniści już mają czeskie prawo kierowania pojazdami trakcyjnymi ważne na terenie całej sieci CD.
Od grudnia maja jeździć do Bohumina.

patryk148 pisze:po pierwsze to konkurencja jest tylko na trasach międzynarodowych czyli ewentualnie z Pragi do Krakowa, z Pragi do Wrocławia, Z Pragi do Warszawy przez Katowice, ewentualnie do Gdyni oraz Z Berlina do Warszawy
O planach puszczenia przez CD Pendolino po tej trasie głośno było kilka lat temu.

patryk148 pisze: więc tylko mogą puścić na głownych trasach w pobliżu granicy. problemem będą lokomotywy, bo w Czechach jest inny system, a ich nie mają odpowiednich pozwoleń.
Tjaaa - a te 163 to jeżdżące po PL to pewnie z CFR?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lis 2009, 22:16

fik pisze:
Glonojad pisze:Bo zapewniam Cię, CD nie wjedzie tutaj by za dotację wielkości czeskiej obsługiwać 8x większą powierzchnię (liczby z głowy, rząd wielkości ważny).
Hoho, gdyby tylko u nas dotacja była wielkości czeskiej - w .cz dotacja z Ministerstwa Transportu (do pociągów kategorii R i wyższych) wynosi ponad 4 mld CZK, czyli około 700 mln PLN. Ministerstwo Infrastruktury na finansowanie pociągów międzywojewódzkich w Polsce wydaje ZTCP 160 mln PLN.
No, to już widzę, jak Czesi wchodzą i łoją IC na niezwykle dochodowym rynku międzyregionalnym. :D

Inna rzecz, że MT powinno ogłosic przetarg na 10 lat obsługi pospiechów na określonych trasach, z określoną stawką pociągokilometra...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 02 lis 2009, 23:27

Słusznie, to jedyne rozwiązanie tego szaleństwa. Ciekawe tylko czy doczekam takiego przetargu ze strony MI. Inaczej będzie rywalizacja taka jak PKS kontra busy. Busiarze jeżdżą tam, gdzie jest zarobek. PKS aby nawiązać walkę obniża ceny na dochodowych trasach ale za to wycina kursy na tych niedochodowych. Co niektórzy samorządowcy z mojego terenu maja dość busiarstwa, bo niektóre wioski, na skutek tej wojny, są omijane przez komunikację publiczną. Jeśli ma być wojna między IC a PR to skończy się to fatalnie dla wielu zakątków naszego kraju. Padł Zamość, zaraz padną Bieszczady a i Suwałki nie mogą spać spokojnie. Droga donikąd.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 03 lis 2009, 6:24

Glonojad pisze:Inna rzecz, że MT powinno ogłosic przetarg na 10 lat obsługi pospiechów na określonych trasach, z określoną stawką pociągokilometra..
Teraz, kiedy jeszcze zagraniczni przewoźnicy nie mają taboru dopuszczonego na polskie tory?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14800
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 lis 2009, 14:25

Glonojad pisze:Inna rzecz, że MT powinno ogłosic przetarg na 10 lat obsługi pospiechów na określonych trasach, z określoną stawką pociągokilometra...
To by było najlepsze. Tylko jak w takim przypadku z taryfą?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 03 lis 2009, 16:03

MI chce ogłosić przetarg na 15 lat.
Będzie przetarg na połączenia międzywojewódzkie?

Ministerstwo Infrastruktury jeszcze w tym roku może ogłosić przetarg, w którym wyłoniony zostanie operator kolejowych połączeń międzywojewódzkich - informuje „Dziennik Gazeta Prawna”. Jak na razie głównym pretendentem do wygranej jest spółka PKP Intercity.

Resort rozważa oddanie przewozów nawet na 15 lat. Przygotowania do przetargu objętę są głęboką tajmenicą. Powód - resort z jego ogłoszeniem chce poczekać, aż opadnie temperatura związana z konfliktem między spółkami z Grupy PKP i samorządowymi PKP Przewozy Regionalne. Niemal codziennie prowadzone są rozmowy w sprawie rozłożenia zaległości PKP PR na raty i resort nie chce pogarszać napiętej atmosfery. Dlaczego? PKP PR byłyby bardzo zainteresowane wystartowaniem w takim przetargu. Mogą jednak nie mieć żadnych szans już na starcie, ponieważ są w fatalnej kondycji finansowej.

- Przetarg na połączenia międzywojewódzkie może oznaczać, że Ministerstwo Infrastruktury dba tylko o interes spółek PKP. Samorządowe PR w obecnej sytuacji finansowej i komornikiem w fimie nie miałyby szans na skuteczną walkę z Intercity. Może właśnie o to chodzi - mówi Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Obecnie obowiązująca umowa na połączenia międzywojewódzkie wygasa w 2013 roku.
Żrodło: Rynek Kolejowy 03-11-2009

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 03 lis 2009, 23:26

A jednak chyba się doczekam :)

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 19 gru 2009, 12:38

Obrazek
Nowy plan rozwoju polskiej kolei

Resort infrastruktury ma nowy plan, jak rozwijać kolej w Polsce do 2015 r. Chce masowo prywatyzować spółki kolejowe, modernizować dworce i tory, oddłużyć PKP. - Musimy działać, inaczej kolej ulegnie dalszej degradacji - mówi "Gazecie" Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury ds. kolei

[...] Rząd chce zacząć od oddłużenia PKP. - Długi narastają jak kula śnieżna. Zaciąganie nowych kredytów na spłatę starych jest coraz droższe. Musimy przerwać to błędne koło - mówi Engelhardt. Jak to zrobić? Resort infrastruktury chce stopniowo oddłużać spółkę PKP SA za pieniądze z budżetu i z Funduszu Kolejowego. Obecnie jej długi przekraczają 5 mld zł. W zamian PKP SA przekaże do skarbu państwa akcje zarządcy infrastruktury kolejowej, czyli spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Taka operacja jest wszystkim na rękę. Uniezależnienia PLK od PKP domaga się od Polski Komisja Europejska.

Drugim pomysłem na ratowanie kolei jest masowa prywatyzacja. Dotychczas w Europie przeprowadzili ją m.in. Brytyjczycy, a częściowo Słowacy i Węgrzy, którzy sprzedali towarowego przewoźnika MAV Cargo.

Najpierw pod koniec 2010 r. na giełdę ma trafić PKP Intercity. W latach 2010-11 sprzedana miałaby być też trójmiejska SKM, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, a w 2011 r. - PKP Energetyka (to spółka zajmująca się dystrybucją energii elektrycznej). Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w 2011-12 r. sprywatyzowany będzie też towarowy kolos PKP Cargo. Właściciela ma zmienić też LHS (linia szerokotorowa), Telekomunikacja Kolejowa oraz PKP Informatyka. Spółka-matka, czyli PKP SA, pozostałaby przez kilka lat jako agencja restrukturyzująca majątek kolejowy, ale docelowo zostałaby zlikwidowana.[...]
Całość

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,738 ... kolei.html

-------------------------

Realne ? Chyba nie...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14800
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 gru 2009, 12:47

Najpierw pod koniec 2010 r. na giełdę ma trafić PKP Intercity
Obawiam się, że spowoduje to naciski na PR celem usunięcia konkurencji... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ