Rozdysponowanie SwingĂłw

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

michael112
Posty: 2843
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 paź 2011, 20:25

A ciekawe, czy problemem byłoby oficjalne zwiększenie planu Swingów. 72-49=23 To dość sporo, i sądzę, że rezerwę można troszeczkę zmniejszyć. W sam raz, aby nikomu nie zabierać, a 15 dać.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 paź 2011, 20:49

Pan Piotr pisze:Ale przydałaby się poprawa rozkładu niskopodłogowych w DP na "4". Obecnie jest słabo z tym. Raz w odstępie 20 minut, później długo przerwa. Szkoda, że nie dałoby się zrobić sztywno co 30 minut przez cały dzień.
Przy 11 całkach będzie ciężko.
michael112 pisze:A ciekawe, czy problemem byłoby oficjalne zwiększenie planu Swingów. 72-49=23 To dość sporo, i sądzę, że rezerwę można troszeczkę zmniejszyć.
Plan był zwiększany dwa tygodnie temu (przy 70 sztukach na stanie). Póki co rezerwy są większe niż docelowe z uwagi na choroby wieku dziecięcego dostarczanych egzemplarzy. A oprócz tego rezerwy nie należy rozpatrywać globalnie tylko przez pryzmat zajezdni i projektów unijnych. Co rezerwę oczywiście zwiększa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5831
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 paź 2011, 20:51

Jak dziecko ma rok, to nie powinno już chorować.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 paź 2011, 20:52

Ale nowe sztuki tyle nie mają.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 paź 2011, 20:57

Samochód nówka też ma te choroby?
A rezerwę ma mieć każda zajezdnia na każdy kontrakt z osobna? Łojezu...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 paź 2011, 20:59

MichalJ pisze:A rezerwę ma mieć każda zajezdnia na każdy kontrakt z osobna? Łojezu...
Generalnie tak, choć co do zasady rezerwę buduje się z puli ogólnomiejskiej, by ją jednak zmniejszyć. Problem ten jest jednak mocno przejściowy, bo jak już będzie komplet Swingów, to w zajezdniach projekty będą pogrupowane w duże partie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 paź 2011, 23:52

pawcio pisze:DOjazd u-boota na 5 i 15 jest równie karkołomny. Jak niemal wszędzie.
No jednak prościej się włączyć na Naruciaku, niż tłuc na Koło...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł D.
Posty: 5297
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 09 paź 2011, 0:44

pawcio pisze:Na czwórce było 5 sztuk. Z czterema też da radę. Zwłaszcza, że ten piąty to mój błąd, który od dawna powinien kursować na 17/33. Ale z 23 to się zgadzam. Szczególnie jeśli nie zostaną przestawione brygady praskie.
Byłoby wielkim sukcesem jakby się udało zlikwidować te wyjazdy/zjazdy z Pragi na Bródno bladym świtem i późną nocą.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2011, 7:54

MichalJ pisze:Samochód nówka też ma te choroby?
Samochody mają po pierwsze wieloletnie próby z wieloma prototypami (do dziś pamiętam X1-79), po drugie są chyba jednak "troszkę" mniej skomplikowane.

Poza tym Pawcio przesadza z tymi chorobami - wagony jeżdżą i wyjeżdżają, problem leży przede wszystkim w tempie usuwania skutków zdarzeń i kolizji, które jest bardzo wolne... tak czy siak, wagony są sukcesywnie wpisywane do planu niskiego (z czym na przykład w MZA były przez wiele lat opory) a im będzie ich więcej, tym rezerwa będzie procentowo mniejsza.

[ Dodano: |9 Paź 2011|, 2011 07:56 ]
Stary Pinwin pisze:Jak dziecko ma rok, to nie powinno już chorować.
Masz dzieci? Bo ja mam jednak wrażenie, że chorują dłużej (na podstawie obserwacji o 7 lat młodszej siostry).

A np. takie 13N miało choroby dziecięce przez lat kilkanaście - w porównaniu z nimi, czy ze stoszesnastkami, pesy sprawują się wręcz rewelacyjnie. Kurczę, ja wiem, że ty swingów nie lubisz z zasady, ale czy naprawdę ciągle musisz o tym pisać? Nudne się to robi i nic z tego nie wynika.

Nawiasem mówiąć, półprawdy, strzępki informacji a nawet bezczelne kłamstwa krążące po zajezdniach rządzą się swoimi prawami... doskonale pamiętam, jak, przy 12 brygadach na mieście na 9 i 15 wagonach w inwentarzu, niektórzy dawali się pokroić, że w ciągu dnia "co najmniej 7" pes "stoi permanentnie w serwisie". Jak dla mnie 12+7=19, a nie 15, lecz cóż. Mam nadzieję, że masz lepsze źródła informacji niż takie ploty..

[ Dodano: |9 Paź 2011|, 2011 08:09 ]
pawcio pisze:Raz na półtorej to na pewno nie. Ale dwa Swingi na 4 (czyli co 30 minut zamiast co 45) to jednak mniejszy pożytek niż przejście na 33 z godziny na 30 minut. Ja bym najpierw na ruszcie zapewnił częstotliwość niskaczy rzędu 30 minut, a dopiero potem zatykał kratki.
Ale tu jednak mówimy o popsuciu 4, gdzie już prawie połowa kursów poza szczytem była niska, oraz 23, na rzecz zapewnienia niskaczy co godzinę z hakiem (nie wiem, ile będzie brygad) na dodatkowej relacji. Gdyby ta jedna brygada z 4 przeszła na 33 a nie 35, to bym nie marudził - ale tak się nie stało i zrobiono dokładnie to, czego nie należało robić. Co zresztą dla działań ZTM w zakresie tramwajów nie jest niczym nowym.
W sam raz, aby nikomu nie zabierać, a 15 dać.
Czasem coś komuś trzeba zabrać, żeby zrobić lepiej ogółowi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 paź 2011, 9:47

No ale ile tych swingów w przeciętny dzień wyjeżdża? Tylko tyle, ile jest w rozkładzie, czy więcej?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2011, 9:56

Mógłbym uzyskać taką statystykę, ale wówczas nie mógłbym Ci o niej powiedzieć. Ogólnie wiem, że wyjeżdża dużo więcej, a problemy z obsadą planu zdarzają się bardzo sporadycznie i związane są np. z komasacją kolizji (była taka chwila na Mokotowie, że wyłączone na uszkodzenia były łącznie bodaj cztery 120N/Na). Chyba musisz się w tej sprawie zwrócić oficjalnie do TW...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5831
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 paź 2011, 10:26

Glonojad, Dzieci mam czworo+ dwie wnuczki. O ile przy dzieciach nie masz dużego wpływu na ich choroby, to już wykonanie mało awaryjnego trama zależy w dużym stopniu od projektanta i producenta oraz zastosowania sprawdzonych podzespołów. Ważne jest też środowisko, w którym wyrób będzie działał. Warszawa to specyficzne miasto-ogromne natężenie ruchu i dużo pasażerów, małe odległości międzyprzystankowe, duże przebiegi dzienne, fatalna koordynacja świateł. Tu jazda jest tylko rozruch i hamownie, nie ma praktycznie wybiegu- obwody się przegrzewają i tram stoi. Analogicznie do samochodu, tram dla Warszawy powinien być wykonany w wersji tropikalnej. Mnie cieszy, że moje miasto ma nowoczesny tabor, tylko dlaczego jest on taki niedopracowany? Nie porównuj proszę, Swinga do 13N, bo przez 50 lat świat poszedł z wiedzą do przodu i chyba projektowanie można wspomóc choćby symulacją komputerową , żeby uniknąć awarii na żywym organizmie- tramie w ruchu z pasażerami.Żeby nie było-prowadzę Swinga, jeżeli oprogramowanie nie wariuje, to jest to całkiem przyjemny wóz. A teraz idę spełnić obywatelski obowiązek.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2011, 10:31

To też porównuję ze 116N - wagonem opracowanym przy współpracy z Alsthomem - albo na przykład z Sirio - które Sztokholm niemal odesłał do producenta...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 paź 2011, 10:36

A cóż to nagle za święta tajemnica? Przecież każdy, komu by to było potrzebne do czegoś więcej niż ploteczki przy śniadaniu, może niewielkim kosztem policzyć sobie sam...

Anyway, jeśli TW wolą przedstawiać światu wersję, że uruchamiają tylko 68% posiadanego nowoczesnego taboru, to już ich strata.

A czy taki tramwaj naprawdę jest bardziej skomplikowaną maszyną od samochodu? No nie wiem, silnik elektryczny w porównaniu ze spalinowym (a jeszcze turbo) to jest prosty jak budowa cepa....

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 09 paź 2011, 10:55

Z 72 Swingów na stanie wyjeżdża zgodnie z planem 49 sztuk plus około 15 nie planowo więc 63 sztuki średnio chodzą w szczycie na liniach. Czyli ponad 80 procent Swingów się porusza. Inną kwestią jest to że ZTM jakoś nie kwapi się zbytnio z wpisaniem Swingów w rozkłady na przykład w miesiącu przychodzi 6 tramów z jakiś tam projektów to powinno się cztery wpisać od razu w rozkłady a 2 zostawiać na rezerwę w przypadku dużych rezerw wpisywać wszystkie 6 sztuk. Dość opornie to idzie w ZTM-ie. Tym bardziej że nie trzeba zmieniać od razu całego rozkładu wystarczy całki lub dodatki wysokie zamienić na niskie.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

ODPOWIEDZ