Strona 19 z 91

: 01 gru 2007, 21:32
autor: ness
Tm pisze:pewnie chodzi o Dzielna
Fakt.
Nie skojarzylem :]

: 02 gru 2007, 8:40
autor: Glonojad
Tm pisze:
inż. Glonojad pisze:(tzn. o likwidacji dwoch i scaleniu dwóch innych w jeden
to znaczy? :>
O ile dobrze pamiętam, chodziło o likwidację DYREKCJI FSO, rozważeniu likwidacji BUDZYŃSKIEJ-TYLICKIEJ (tu rekomendacja była wariantowa, bo bardzo rosła odległość międzyprzystankowa, a opracowanie zakładało ostre cięcia w liniach autobusowych). ZTM niestety nie zajął stanowiska w ogóle w sprawie. Podobno uznali, że zbyt mały zakres cięć zaproponowano i dlatego nie przeprowadził żadnego (SIC!).
Opróćz tego, przy okazji budowy trasy Krasińskiego powstałby nowy przystanek pomiędzy przystankami ŚLIWICE i BATALIONU PLATERÓWEK - zastępując je oba.
inż. Glonojad pisze:Oj, nie wiem - funkcja przesiadki między tramwajami chyba jest przyćmiona przez obecność metra, a do przesiadek z TŁ z kolei jest para przystanków MARSZAŁKOWSKA - PLAC ZBAWICIELA 04. Pytanie, co z przystankiem 03 :-k .
to przystanki w kierunku Śródmieściu i Mokotowa za skrzyżowaniem, a zamiast przystanku na Ochotę ten przy metrze - odległość od placu jeszcze mniejsza niż w odwrotną stronę
Moim zdaniem w obu przypadkach jest około 150 metrów.
no własnie - TŁ out
To raczej nie przejdzie - skoro nawet czerwone na dole stają? Naprawdę uważasz, że z tej przesiadki nikt nie korzysta? :-k

Moim zdaniem układ optymalny to byłaby para przystanków przy metrze i para przystanków przy TŁ, bez przystanków w obecnym zespole Plac Zbawiciela.

[ Dodano: 2007-12-02, 08:49 ]
ness pisze:
Tm pisze:pewnie chodzi o Dzielna
Fakt.
Nie skojarzylem :]
Niestety, mam problemy z podobnymi nazwami - przy czym kryteria podobieństwa są u mnie czasem bardzo dziwne (np. myląs mi się skrzyżowania Powstańców Śl. z Conrada i z Broniewskiego). :oops:

DZIELNA oczywiście.

[ Dodano: 2007-12-02, 08:52 ]
solaris8315 pisze:
inż. Glonojad pisze:POŻAROWA - ograniczona wymiana pasażerów (zwłaszcza w porównaniu z liczbą pasażerów wyjeżdżających z Bródna), jednostronne zagospodarowanie częściowo magazynowo - składowe, odległość do sąsiedniego przystanku ok 320 metrów - przy czym na przystanku tym kursować będzie tramwaj szybki po Trasie Krasińskiego.
Ja bym wywalił Staniewicką a nie Pożarową.
Tyle, że wtedy będziesz miał odległości w rodzaju 350 - 1200, to raz. Dwa, że wszystko, co jest na pożarowej, jest w strefie dojścia do BUDOWLANEJ i będzie tam naturalnie ciążyło, szczególnie (ale nie tylko) po odpaleniu trasy tramwajowej na Krasińskiego (więcej połączeń, w tym do św. Metra).

[ Dodano: 2007-12-02, 08:58 ]
ness pisze: Z niewymienionych imo Kickiego OUT i moze Wybrzeze Helskie.
Kickiego wobec braku sprzeciwów wpisuję i uzasadniam - proszę o uwagi ;).

Możemy o Wybrzeżu Helskim pogadać?

: 02 gru 2007, 10:18
autor: SławekM
inż. Glonojad pisze:
solaris8315 pisze:Ja bym wywalił Staniewicką a nie Pożarową.
Tyle, że wtedy będziesz miał odległości w rodzaju 350 - 1200, to raz. Dwa, że wszystko, co jest na pożarowej, jest w strefie dojścia do BUDOWLANEJ i będzie tam naturalnie ciążyło, szczególnie (ale nie tylko) po odpaleniu trasy tramwajowej na Krasińskiego (więcej połączeń, w tym do św. Metra).
?
Zawsze można coś postawić pośrodku między Pożarową a Staniewicką :>

: 02 gru 2007, 10:29
autor: Hetman Ciemności
inż. Glonojad pisze: Niestety, mam problemy z podobnymi nazwami - przy czym kryteria podobieństwa są u mnie czasem bardzo dziwne (np. myląs mi się skrzyżowania Powstańców Śl. z Conrada i z Broniewskiego). :oops:
Jedynie dla ścisłości: to nie jest Powstańców Śląskich, od Gen. Maczka jest już Al. Reymonta ;)

: 02 gru 2007, 10:39
autor: Glonojad
Sam widzisz :>

[ Dodano: 2007-12-02, 10:40 ]
solaris8315 pisze:Zawsze można coś postawić pośrodku między Pożarową a Staniewicką :>
Jakoś mnie ten pomysł, przypominając sobie zagospodarowanie, nie przekonuje... :>

: 02 gru 2007, 11:16
autor: Ikarus 5780
solaris8315 pisze:Zawsze można coś postawić pośrodku między Pożarową a Staniewicką :>
Tłumacz ludziom uczącym się w szkole przy Pożarowej :P Staniewicka won na zawsze, a pożarowa niech zostanie. To samo powinno być z jednym przystankiem PKP Toruńska dla 732 i 132 w kierunku Bródna. Jeżdżę codziennie 732 do domu i do tej pory raz się kierowca zatrzymał na tym przystanku, w drugą stronę 2 albo 3 ale kierowcy czasami się tam zatrzymują na minutę albo dwie, żeby czasy wyrównać (głównie w międzyszczycie i wieczorami).

: 02 gru 2007, 11:22
autor: Glonojad
Ikarus 5780 pisze: Tłumacz ludziom uczącym się w szkole przy Pożarowej :P.
Do Budowlanej jest blisko - gdyby szkoła nie była przy ulicy, tylko w głębi, nikt by na 300 metrów dojścia nie pomstował. Liczba uczących się w tej szkole w porównaniu z liczbą podróżujących z Bródna jest zapewne pomijalna; jeśli nie zdecydujemy się na cięcie takich przystanków, to możemy zapomnieć o jakimkolwiek przyspieszaniu czegokolwiek :(

: 02 gru 2007, 11:34
autor: Ikarus 5780
inż. Glonojad pisze:
Ikarus 5780 pisze: Tłumacz ludziom uczącym się w szkole przy Pożarowej :P.
Do Budowlanej jest blisko - gdyby szkoła nie była przy ulicy, tylko w głębi, nikt by na 300 metrów dojścia nie pomstował. Liczba uczących się w tej szkole w porównaniu z liczbą podróżujących z Bródna jest zapewne pomijalna; jeśli nie zdecydujemy się na cięcie takich przystanków, to możemy zapomnieć o jakimkolwiek przyspieszaniu czegokolwiek :(
Masz rację, ja przychylam się do projektu Szamota, z wywaleniem Parku Traugutta, Na odcinku Gdański - Bródno powinny polecieć IMHO : Park Traugutta, Wybrzeże Helskie (Most Gdański nie, bo troche osób przesiada się chociażby z 185, a odcinek od Bonifraterskiej do Starzyńskiego byłby za duży (licząc zakładane wywalenie przeze mnie wybrzeża), dalej Namysłowska, Staniewicka, Pożarowa, (tu się przychylam, jest przecież 416 i 176), dalej czasami myślę o Bolesławickiej, bo z tym przystankiem to też żarty. I chyba tyle, co prawda jeszcze jest przystanek Poborzańska chyba ze 150 metrów za Rembielińską, ale tam sporo osób wsiada i wysiada z osiedli, więc ten powinien zostać. I chyba wszystko, nie wspominając o Faradaya, ale tak myśląc pętla powinna być przy Odlewniczej, (bo na pętli Żerań Wschodni dosłownie kilka razy na dzień przewinie się kilku pracowników Coca Coli i okolicznych i wszystko).

: 02 gru 2007, 11:38
autor: Glonojad
A co z POŁCZYŃSKĄ-PARKINGIEM? Do przystanku przy Ciepłowni jest z niej jakieś 300-350 metrów, co przy prędkości pieszego 1,4m/s oznacza około 3-4 minut dojścia (przyjmijmy nawet 5).

Policzmy.

Jeśli samochodów staje codziennie koło 10, to przy średniowarszawskim zapełnieniu 1,4 osoby, wychodzi nam 14 pasażerów. Przyjmijmy jednak dla bezpieczeństwa, że jest ich 20.
Razem na dojście (tam i z powrotem) straciliby dziennie 5*2*20 około 200 pasażerominut.
Tramwaj ma przyspieszenie i opóźnienie w okolicach 1,2m/(s*s). Oznacza to, że z prędkości 50 km/h (14 m/s). Zakładając liniowe przyspieszanie i opóźnianie, na kompletną procedurę zahamowania i rozpędzenia zużywa 23 sekundy, w czasie których pokonuje 160 metrów; z prędkością podróżną drogę tę pokonuje w 12 sekund, a więc zatrzymanie i ponowne przyspieszenie oznacza stratę 11 sekund. Do tego należy dodać czas wymiany lub poczekania na otwarcie, co nie może raczej zająć mniej, niż 4 sekundy (tę daną należałoby zweryfikować) - łączna strata na jednym tramwaju to co najmniej 15 sekund.

Tramwajów w dniu powszednim przejeżdża tamtędy ok. 250 kursów (szczegółowo nie liczę obecnie). W jedną stronę.
Wystarczy zatem, by w każdym tramwaju siedziało średnio dwóch pasażerów, a łączne straty wyniosą 15*2*500=250 pasażerominut.

Przypominam, że korzyści wynoszą około 200 pasażerominut...

: 02 gru 2007, 11:47
autor: Solaris U10
Na dobry początek ten przystanek powinien obowiązywać tylko w DP, bo w weekendy parking jest nieczynny

: 02 gru 2007, 11:48
autor: Tm
inż. Glonojad pisze:Moim zdaniem w obu przypadkach jest około 150 metrów.
byłoby bliżej - przystanek MP 04(w stronę Ochoty) niemal stykałby sie z przeniesionym przystankiem PZ
inż. Glonojad pisze:To raczej nie przejdzie - skoro nawet czerwone na dole stają? Naprawdę uważasz, że z tej przesiadki nikt nie korzysta? :-k
to wszystko jest ze sobą powiązane - przystanek przy PZ za skrzyżowaniem w stronę Mokotowa byłby na tyle blisko, że zastąpiłby ten nad TŁ
inż. Glonojad pisze:Możemy o Wybrzeżu Helskim pogadać?
biorąc pod uwagę ich lokalizacje całkiem sporo osób z nich korzysta(podobnie Most Gdański), ale 103 i 127 bez problemu zastąpią tramwaje

: 02 gru 2007, 11:51
autor: Glonojad
Solaris U10 pisze:Na dobry początek ten przystanek powinien obowiązywać tylko w DP, bo w weekendy parking jest nieczynny
Jak uzasadnisz jego funkcjonowanie w DP w świetle ww obliczeń? :-k

[ Dodano: 2007-12-02, 11:52 ]
Tm pisze:
inż. Glonojad pisze:Moim zdaniem w obu przypadkach jest około 150 metrów.
byłoby bliżej - przystanek MP 04(w stronę Ochoty) niemal stykałby sie z przeniesionym przystankiem PZ
inż. Glonojad pisze:To raczej nie przejdzie - skoro nawet czerwone na dole stają? Naprawdę uważasz, że z tej przesiadki nikt nie korzysta? :-k
to wszystko jest ze sobą powiązane - przystanek przy PZ za skrzyżowaniem w stronę Mokotowa byłby na tyle blisko, że zastąpiłby ten nad TŁ
Jest tylko drobny problem - nie zmieścisz przystanków za skrzyżowaniem w obecnym ukłądzie torowo - drogowym.
A boję się, że przystanek na wylocie w stronę Placu Konstytucji się nawet przy przebudowie nie bardzo zmieści.

: 02 gru 2007, 11:57
autor: Tm
inż. Glonojad pisze:Jest tylko drobny problem - nie zmieścisz przystanków za skrzyżowaniem w obecnym ukłądzie torowo - drogowym.
no fakt, można to było zrobić podczas remontu ulicy, teraz byłoby ciężko

: 02 gru 2007, 12:03
autor: Solaris U10
inż. Glonojad pisze:Jak uzasadnisz jego funkcjonowanie w DP w świetle ww obliczeń? :-k
Nie widzę uzasadnienia oprócz "ideologicznego" (co to za P&R, z którego trzeba 5 minut do tramwaju iść). Dlatego też zaproponowałem usunięcie go w DŚ z czym, jak sądzę, nie powinno być problemu.

: 02 gru 2007, 15:03
autor: Glonojad
Solaris U10 pisze:
inż. Glonojad pisze:Jak uzasadnisz jego funkcjonowanie w DP w świetle ww obliczeń? :-k
Nie widzę uzasadnienia oprócz "ideologicznego" (co to za P&R, z którego trzeba 5 minut do tramwaju iść). Dlatego też zaproponowałem usunięcie go w DŚ z czym, jak sądzę, nie powinno być problemu.
Moim zdaniem okres próby dla PnR już się skończył - nie ma sensu zatrzymywać tysięcy pasażerów tramwaju dla dziesięciu samochodów.
Zwłaszcza, że tramwaj jest podstawowym środkiem transportu w tym korytarzu, a autobus uzupełniającym - tymczasem niektóre autobusy tam nawet nie stają.
Ja bym zostawił tam zwyklasy.

[ Dodano: 2007-12-02, 15:05 ]
Tm pisze:
inż. Glonojad pisze:Jest tylko drobny problem - nie zmieścisz przystanków za skrzyżowaniem w obecnym ukłądzie torowo - drogowym.
no fakt, można to było zrobić podczas remontu ulicy, teraz byłoby ciężko
Dlatego uważam, że działaniem "na dziś" jest skasowanie przystanku przed placem na Nowowiejskiej, do dyskusji jest przystanek przy Berlinie, natomiast na przestawanie przystanków jest już po prostu za późno.