Objazdy i inne okresowe zmiany tras - 2012

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 kwie 2012, 10:56

Szeregowy_Równoległy pisze:To MZA na takim Z-1 by były w pupę bite. Swoją drogą: czemu? Wina przewoźnika, że brygady się zestadziły? Jaki wpływ ma przewoźnik na warunki na drodze? I na styl jazdy kierowców? Ja powalczę, ktoś nie powalczy, jedziemy razem. A przecież nie można przerwać półkursu, dopóki do krańca nie dojedziemy, to będziemy się tak razem turlać. Rozumiem, że jak na Popularnej zdechły światła i 7/8 wozów na 178 wjechało stadkiem na Konwiktorską, to ani Mobilis, ani Grodzio nie powinni dostać pieniążków za ten półkurs?
Sugerujesz, że kierowca żadnego z 7 wozów nie widział, że jedzie w stadzie?

Ale mówiłem o trochę innej sytuacji: co innego jest zbicie na mieście,
a co innego odjazdy grupowe z pętli. Za odjazdy grupowe z pętli i kontynuacje
nie powinno być pieniędzy. A takie 170 i 138 potrafi przejeździć całą zmianę w parce.

Naprawdę powiadomienie przewoźnika przez radio + skrót jest czymś nierealnym?
Już pomijam fakt, że powinien to robić komputer automatycznie.
ŁK

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 23 kwie 2012, 11:03

Ekspedytor na placu Hallera sam powinien takie rzeczy wychwytywać i na takim 338 wprowadzać SB. Jak dobrze pamiętam to kiedyś, nie wiem jak jest teraz, opóźniony powyżej 8 minut przyjazd na kraniec należało zgłaszać do CR.

Walas
Posty: 17108
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 23 kwie 2012, 11:05

Łukasz pisze: A takie 170 i 138 potrafi przejeździć całą zmianę w parce.
Bodajże we Wtorek na Utratę wpadło 4x138 i odrazu odjechały.

Awatar użytkownika
Cypis
Posty: 521
Rejestracja: 03 paź 2008, 18:41
Lokalizacja: DC
Kontakt:

Post autor: Cypis » 23 kwie 2012, 12:20

Glonojad pisze:No właśnie - to po co ma sterować, skoro dostanie za to mniej pieniędzy?
Po to, że powinien* dostać więcej, gdyby ZTM jakkolwiek zależało na czymkolwiek, poza PR?

*) Zgodnie z umowami. Kwestię kar za opóźnienia (współczynnik punktualności vs. klasy swobody ruchu), zasad sterowania oraz zwolnienia z kar za punktualność na tej podstawie (ale też kar za sterowanie złe/niezasadne) tudzież za jazdę stadną są DOKŁADNIE określone w umowach.

Chryste, o czym jest ta dyskusja??
Zapraszam na pokład!

Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz
- 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11


Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 kwie 2012, 15:22

Łukasz pisze:Sugerujesz, że kierowca żadnego z 7 wozów nie widział, że jedzie w stadzie?

Ale mówiłem o trochę innej sytuacji: co innego jest zbicie na mieście,
a co innego odjazdy grupowe z pętli. Za odjazdy grupowe z pętli i kontynuacje
nie powinno być pieniędzy. A takie 170 i 138 potrafi przejeździć całą zmianę w parce.

Naprawdę powiadomienie przewoźnika przez radio + skrót jest czymś nierealnym?
Już pomijam fakt, że powinien to robić komputer automatycznie.
Komputer... automatycznie... Chłopie, wracaj do Polski :)
Oczywiście, że wiedzieliśmy, że jedziemy w stadzie. Tylko co z tej wiedzy miało wynikać? Skoro nie było fizycznej możliwości wyjazdu z Ursusa, to nie było możliwości sterowania, bo NR Mobilisu nie posiada helikopterów. A 138 to wina Organizatora, który wie, że linia jest tragicznie nieregularna i obrzydliwie niepunktualna, ale nie widzi potrzeby żadnych zmian w rejonie Ząbkowskiej. Jak w czterech na Utratę wjadą, to ten czwarty powinien czekać godzinę z odjazdem, żeby takt zachować? Poza tym: cztery wozy w jednym miejscu to zdecydowany deficyt wozów na pozostałej części trasy. A dwóch przewoźników na 138 uniemożliwia sterowanie przez radio.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Marvin
Posty: 172
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:55
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: Marvin » 23 kwie 2012, 16:43

Cypis pisze:
Glonojad pisze:No właśnie - to po co ma sterować, skoro dostanie za to mniej pieniędzy?
Po to, że powinien* dostać więcej, gdyby ZTM jakkolwiek zależało na czymkolwiek, poza PR?
Jeśli już mówimy o tym, jak być powinno, to... przyjeżdżają cztery wozy na kraniec i: jeden rusza w trasę z powrotem, a drugi czeka. Trzeci i czwarty mogłyby być wysłane jako PT na drugi kraniec, ale jeśli te PT i tak utkną w korku z brygadą pozostałą w ruchu, to lepiej, żeby też poczekały. W przypadku 138 PT w kierunku Bokserskiej mógłby pojechać Strażacką, Marsa, i Trasą Siekierkowską do Rzymowskiego.
Łukasz pisze:Za odjazdy grupowe z pętli i kontynuacje nie powinno być pieniędzy.
W komunikacji opłacanej przez ZTM obowiązuje Dogmat Półkursu. Pieniądze są za pełne półkursy, obojętnie, czy w stadzie, czy w rozkładowych odstępach. Bo niepunktualność jest usprawiedliwiona przez korki. Aby poprawić zarządzanie ruchem w sytuacjach nadzwyczajnych, trzeba zerwać z Dogmatem Półkursu. Tak, żeby przewoźnik nie tracił finansowo na półkursach, które wypadły nie z jego winy. Dopiero wtedy pomoże poprawa organizacji (np. koordynowanie dwóch przwoźników na danej linii) i postęp technologiczny (komputerowe powiadamianie, śledzenie autobusów przez GPS itp.).

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 23 kwie 2012, 22:07

person pisze:
ashir pisze:Jak czytałem rano komunikat to też mi się wydawało nielogiczne, ale kto wie co ZTM wymyślił...
ZTM jest wykonawcą remontu, czy TW?
ZTM dowiedział się o remoncie w jego trakcie... :/
Polityka złym doradcą w pracy!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 kwie 2012, 22:24

Glonojad pisze:
MeWa pisze:Bardziej chodzi o założenia - skoro jest wymieniana nawierzchnia na wspólnym pasie, to jak w ogóle mogą jeździć tramwaje?
Nawierzchnia drogowa to zabudowa torowiska. Jej wymiana nie oznacza wymiany szyn - dlaczego zatem miałyby tam tramwaje NIE jeździć?
Między przejazdami kolejnych tramwajów jest trochę mało czasu na kładzenie asfaltu - ale, o ile widziałem z auta, faktycznie coś w tym rodzaju się odbywało...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 kwie 2012, 19:47

A noce?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 kwie 2012, 19:50

No pewnie grubsze robili w nocy, ale w dzień też robili coś.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 kwie 2012, 20:19

No to nie marudź, że tramwajarze ociągają się z robotą :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 kwie 2012, 20:21

A co tam na Powstańców? :)

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3829
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 kwie 2012, 20:23

MichalJ pisze:A co tam na Powstańców? :)
Zapytaj się Organizatora co tam na Tarchodworach :term:

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 kwie 2012, 20:26

O tym było świeżo, a o P. nie... :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 kwie 2012, 20:49

MichalJ pisze:A co tam na Powstańców? :)
No i widzisz? Jesteś malkontent. :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Zablokowany