Rozdysponowanie taboru
Namacalnie przejedź się 14xx i 54xx i porównaj, który jest utrzymany w lepszym stanie.
- ZielonyJamnik
- Posty: 1188
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Trzeba by było czterech Mroczków (a zaraz pięciu) żeby większość wozów była porządnie utrzymana. Ile to już razy zjeżdżałem na to samo, to tylko ja wiem i mechanicy. A to tylko ja. Chociaż trzeba uczciwie oddać, że i tak w MZA jest lepiej niż u prywaciarzy. Chociażby Scanie, gdzie tarcze były nie raz tak zjechane, że nawet jak wsadzano nowe klocki hamulcowe to i tak się świecił czujnik zużytych okładzin.
Jednak jeśli chce się utrzymać niski współczynnik potrzebnej rezerwy taborowej to jeszcze daleko.
Mkną po koleinach zielone jamniki... 

Kiedyś na Bródnie-Podgrodziu rozmawiałem z kierowcą z ITSu i na pytanie czemu tyle mu się świeci na desce rozdzielczej tych ikonek powiedział że to u nich normalne. Coś tam też widziałem właśnie o okładzinach ale nie pamiętam dokładnie co, świeciło się na czerwonoZielonyJamnik pisze: ↑22 lis 2024, 7:42Trzeba by było czterech Mroczków (a zaraz pięciu) żeby większość wozów była porządnie utrzymana. Ile to już razy zjeżdżałem na to samo, to tylko ja wiem i mechanicy. A to tylko ja. Chociaż trzeba uczciwie oddać, że i tak w MZA jest lepiej niż u prywaciarzy. Chociażby Scanie, gdzie tarcze były nie raz tak zjechane, że nawet jak wsadzano nowe klocki hamulcowe to i tak się świecił czujnik zużytych okładzin.
Jednak jeśli chce się utrzymać niski współczynnik potrzebnej rezerwy taborowej to jeszcze daleko.
Rzeczywiście balansujący na granicy upadłości przewoźnik to dobre porównanie.ZielonyJamnik pisze: ↑22 lis 2024, 7:42Ile to już razy zjeżdżałem na to samo, to tylko ja wiem i mechanicy. A to tylko ja. Chociaż trzeba uczciwie oddać, że i tak w MZA jest lepiej niż u prywaciarzy.
Nie wiem, szczerze mówiąc obecnie wozy 93xx z PKSu nie wyglądają na zaniedbane...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- ZielonyJamnik
- Posty: 1188
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Nieważne czy balansuje czy nie. Na hamulcach się nie oszczędza, bo to kwestia bezpieczeństwa. O Mobilisie też można by było się rozpisać np o lusterkach zewnętrznych regulowanych patykami, to nie o to chodzi.
To, że dla was z zewnątrz autobusy wyglądają ładnie, a nie jak Grodziowe Scanie, czy stare Solarisy z Mobilisu to nie znaczy, że pod lakierem i warstwą szpachli jest ok.
Mkną po koleinach zielone jamniki... 

Ciężko, żeby wozy robiące 90 tysięcy kilometrów rocznie i gdzie kara za brak np. zaślepki w podsufitce to kilkaset złotych były zaniedbane.
4301-4304, 4310-4314, 4320 dotarły na Płochocińską.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
Takie same jak twoje.
Jeśli macie jakąś wiedzę, że któraś firma olewa hamulce, co jest naruszeniem bezpieczeństwo, to dlaczego tego nigdzie nie zgłosicie?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Co z tego skoro nikt z tym nic nie zrobi? W sumie w warszawskiej sieci najskuteczniejsze mogłoby być powiadomienie ZTM-u, który ma prawo skierować pojazd na przegląd na wybranej przez siebie stacji. Z drugiej strony, pewnie nawet gdyby wynik był negatywny to pewnie i tak autobus następnego dnia miałby pieczątkę w dowodzie i to nie dlatego że został naprawiony
-
- Posty: 2148
- Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
- Lokalizacja: Wawa / Wrocław
1414 jeszcze ze Stalowej
- ZielonyJamnik
- Posty: 1188
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Dokładnie. Znam przypadek z największej wrocławskiej prywatnej firmy, której ITD zabierało dowody za opony. Żeby zaoszczędzić to zrobili tak, że na jednym komplecie opon wszystkie autobusy, które straciły dowód, przeszły przegląd.
Mkną po koleinach zielone jamniki... 

Czy to nie ta firma co w przyszłym roku kończy kontrakt i skutecznie zniechęciła MPK/miasto do współpracy z prywaciarzami? 

- vernalisadonis
- Posty: 3284
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
https://youtu.be/p_hgh3iU-jgZielonyJamnik pisze: ↑22 lis 2024, 21:47Dokładnie. Znam przypadek z największej wrocławskiej prywatnej firmy, której ITD zabierało dowody za opony. Żeby zaoszczędzić to zrobili tak, że na jednym komplecie opon wszystkie autobusy, które straciły dowód, przeszły przegląd.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej