Rozdysponowanie taboru

Moderatorzy: JacekM, Dantte

SU89
Posty: 499
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 22 lis 2024, 7:22

Namacalnie przejedź się 14xx i 54xx i porównaj, który jest utrzymany w lepszym stanie.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1188
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 22 lis 2024, 7:42

zxcvbnm pisze:
21 lis 2024, 22:57
Kelly pisze:
21 lis 2024, 17:11
No tak średnio bym powiedział.
Jakieś dane, dowody?
Trzeba by było czterech Mroczków (a zaraz pięciu) żeby większość wozów była porządnie utrzymana. Ile to już razy zjeżdżałem na to samo, to tylko ja wiem i mechanicy. A to tylko ja. Chociaż trzeba uczciwie oddać, że i tak w MZA jest lepiej niż u prywaciarzy. Chociażby Scanie, gdzie tarcze były nie raz tak zjechane, że nawet jak wsadzano nowe klocki hamulcowe to i tak się świecił czujnik zużytych okładzin.

Jednak jeśli chce się utrzymać niski współczynnik potrzebnej rezerwy taborowej to jeszcze daleko.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

KR88
Posty: 386
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 22 lis 2024, 7:46

ZielonyJamnik pisze:
22 lis 2024, 7:42
zxcvbnm pisze:
21 lis 2024, 22:57


Jakieś dane, dowody?
Trzeba by było czterech Mroczków (a zaraz pięciu) żeby większość wozów była porządnie utrzymana. Ile to już razy zjeżdżałem na to samo, to tylko ja wiem i mechanicy. A to tylko ja. Chociaż trzeba uczciwie oddać, że i tak w MZA jest lepiej niż u prywaciarzy. Chociażby Scanie, gdzie tarcze były nie raz tak zjechane, że nawet jak wsadzano nowe klocki hamulcowe to i tak się świecił czujnik zużytych okładzin.

Jednak jeśli chce się utrzymać niski współczynnik potrzebnej rezerwy taborowej to jeszcze daleko.
Kiedyś na Bródnie-Podgrodziu rozmawiałem z kierowcą z ITSu i na pytanie czemu tyle mu się świeci na desce rozdzielczej tych ikonek powiedział że to u nich normalne. Coś tam też widziałem właśnie o okładzinach ale nie pamiętam dokładnie co, świeciło się na czerwono 🫤

BrdzJkb
Posty: 332
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 22 lis 2024, 8:03

ZielonyJamnik pisze:
22 lis 2024, 7:42
Ile to już razy zjeżdżałem na to samo, to tylko ja wiem i mechanicy. A to tylko ja. Chociaż trzeba uczciwie oddać, że i tak w MZA jest lepiej niż u prywaciarzy.
Rzeczywiście balansujący na granicy upadłości przewoźnik to dobre porównanie.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2438
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 lis 2024, 8:06

Nie wiem, szczerze mówiąc obecnie wozy 93xx z PKSu nie wyglądają na zaniedbane...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1188
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 22 lis 2024, 8:27

BrdzJkb pisze:
22 lis 2024, 8:03
Rzeczywiście balansujący na granicy upadłości przewoźnik to dobre porównanie.
Nieważne czy balansuje czy nie. Na hamulcach się nie oszczędza, bo to kwestia bezpieczeństwa. O Mobilisie też można by było się rozpisać np o lusterkach zewnętrznych regulowanych patykami, to nie o to chodzi.

To, że dla was z zewnątrz autobusy wyglądają ładnie, a nie jak Grodziowe Scanie, czy stare Solarisy z Mobilisu to nie znaczy, że pod lakierem i warstwą szpachli jest ok.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

BrdzJkb
Posty: 332
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 22 lis 2024, 8:33

Ciężko, żeby wozy robiące 90 tysięcy kilometrów rocznie i gdzie kara za brak np. zaślepki w podsufitce to kilkaset złotych były zaniedbane.

Flash8222
Posty: 7974
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 lis 2024, 8:38

zxcvbnm pisze:
22 lis 2024, 8:06
Nie wiem, szczerze mówiąc obecnie wozy 93xx z PKSu nie wyglądają na zaniedbane...
Jakieś argumenty?

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1367
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 22 lis 2024, 19:37

4301-4304, 4310-4314, 4320 dotarły na Płochocińską.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2438
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 lis 2024, 19:49

Flash8222 pisze:
22 lis 2024, 8:38
zxcvbnm pisze:
22 lis 2024, 8:06
Nie wiem, szczerze mówiąc obecnie wozy 93xx z PKSu nie wyglądają na zaniedbane...
Jakieś argumenty?
Takie same jak twoje.
Jeśli macie jakąś wiedzę, że któraś firma olewa hamulce, co jest naruszeniem bezpieczeństwo, to dlaczego tego nigdzie nie zgłosicie?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

px33
Posty: 1687
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 22 lis 2024, 20:04

Co z tego skoro nikt z tym nic nie zrobi? W sumie w warszawskiej sieci najskuteczniejsze mogłoby być powiadomienie ZTM-u, który ma prawo skierować pojazd na przegląd na wybranej przez siebie stacji. Z drugiej strony, pewnie nawet gdyby wynik był negatywny to pewnie i tak autobus następnego dnia miałby pieczątkę w dowodzie i to nie dlatego że został naprawiony

Robert 514
Posty: 2148
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 22 lis 2024, 21:46

marco_wawa pisze:
21 lis 2024, 14:08
1412-1416 już na Ostrobramskiej
1414 jeszcze ze Stalowej

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1188
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 22 lis 2024, 21:47

Dokładnie. Znam przypadek z największej wrocławskiej prywatnej firmy, której ITD zabierało dowody za opony. Żeby zaoszczędzić to zrobili tak, że na jednym komplecie opon wszystkie autobusy, które straciły dowód, przeszły przegląd.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ashir
Posty: 28120
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 lis 2024, 21:53

Czy to nie ta firma co w przyszłym roku kończy kontrakt i skutecznie zniechęciła MPK/miasto do współpracy z prywaciarzami? ;-)

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3284
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 22 lis 2024, 21:56

ZielonyJamnik pisze:
22 lis 2024, 21:47
Dokładnie. Znam przypadek z największej wrocławskiej prywatnej firmy, której ITD zabierało dowody za opony. Żeby zaoszczędzić to zrobili tak, że na jednym komplecie opon wszystkie autobusy, które straciły dowód, przeszły przegląd.
https://youtu.be/p_hgh3iU-jg
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

ODPOWIEDZ