Jednak wielka szkoda, że dzięki Arrivie nie debiutuje u nas IV generacja. Po całej Polsce jeździ już ponad 200 sztuk, kolejne zamówienia są realizowane, tylko jakoś do Warszawy nie mogą dojechać. Mamy za to oklepaną od 11 lat III generację, której pierwsi warszawscy przedstawiciele niedługo udadzą się na zasłużoną emeryturę. A według forum skyscrapercity solaris różnica w cenie między generacjami to zaledwie 3 procent.1000 pisze:Nie, jeden Solaris Arrivy już jest. To #9411, który testuje się w ZTM i nie tylko.
Tutaj jest nawet jego zdjęcie:
http://www.wgkm.waw.pl/galeria/albums/u ... cinska.jpg
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Spokojnie, prędzej czy później do Warszawy dotrze IV generacja, to tylko kwestia czasu.
Baza jest na Płochocińskiej. W Toruniu jest siedziba spółki ARRIVA SP Z O O. .Flash8222 pisze:W Toruniu.marco_wawa pisze:To gdzie będzie baza Arrivy, skoro zgłaszali tereny Michała?
Jest jeszcze inna spółka - Arriva Bus Transport Polska sp. z o.o. w Warszawie (tam mogą zgłaszać się chętni do pracy jako kierowca).
Ale skoro pierwszy wóz ma toruńskie blachy, więc zarejestrowali go na siebie czyli spółkę w Toruniu. Podejrzewam, że wozy będą kupione w leasingu, więc to są blachy tymczasowe, później ten i pozostałe zostaną zarejestrowane na firmę leasingową. Zresztą podobnie zrobił Mobilis rejestrując na siebie pierwsze wozy 9201 oraz 9801 i 9802.
Kiedyś tam dotrze. Dopóki jednak Solarisowi będzie opłacać się utrzymywanie w ofercie III generacji (tak samo jak Mercedesowi - Connecto), to IV-generację w Warszawie nieprędko zobaczymy ... Bo taka jest polityka miasta - stawia na cenę, a designerskie wozy nie są potrzebne. Skoro nie kupuje IV generacji MZA, to tym bardziej nie spodziewałbym się jej u ajentów. W przetargach liczy się cena, a ajent (przewoźnik) kalkuluje tak ofertę by kontraktu wyciągnąć jak najwięcej. Wóz ma być jak najtańszy w zakupie i jak najtańszy w eksploatacji. Reszta się nie liczy.wincenty pisze:Jednak wielka szkoda, że dzięki Arrivie nie debiutuje u nas IV generacja. Po całej Polsce jeździ już ponad 200 sztuk, kolejne zamówienia są realizowane, tylko jakoś do Warszawy nie mogą dojechać.
Ciekawe tylko, że ajenci w Olsztynie, Radomiu i GOPie kupili IV generację.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Kupili, bo widocznie opłacało się im to (nie wiem co było "premiowane" w tamtych przetargach). Ale patrząc na kryteria przetargowe stosowane w Warszawie, można być prawie pewnym, że na IV generację trzeba będzie poczekać... Chyba, że wcześniej Solaris zakończy produkcję III generacji.wincenty pisze:Ciekawe tylko, że ajenci w Olsztynie, Radomiu i GOPie kupili IV generację.
No cóż. W Warszawie tylko Solarisy III się kupuje, ewentualnie Conecto. Trochę nuda, ale w przypadku Solarisa - sprawdzony dobry produkt, a Conecta - podróbka Citaro. Szkoda, że Solbus i Autosan mają mało do powiedzenia, ale ajenci boją się ich trochę.
A IV generacja prędzej czy później będzie.
A IV generacja prędzej czy później będzie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- Twmastersky
- Posty: 102
- Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
- Lokalizacja: Wrocław
Wszyscy rękami I nogami bronią się od Solbusów i Autosanów, to po prostu nie nadaje się do użytku w mieście. Czy był jakiś dzień w którym chociaż jeden gazowy Solbus nie padł?zxcvbnm pisze:No cóż. W Warszawie tylko Solarisy III się kupuje, ewentualnie Conecto. Trochę nuda, ale w przypadku Solarisa - sprawdzony dobry produkt, a Conecta - podróbka Citaro. Szkoda, że Solbus i Autosan mają mało do powiedzenia, ale ajenci boją się ich trochę.
A IV generacja prędzej czy później będzie.
Wiem o tym.1000 pisze:Baza jest na Płochocińskiej. W Toruniu jest siedziba spółki ARRIVA SP Z O O. .Flash8222 pisze: W Toruniu.
Jest jeszcze inna spółka - Arriva Bus Transport Polska sp. z o.o. w Warszawie (tam mogą zgłaszać się chętni do pracy jako kierowca).
Widać nie wszyscy, skoro EEC zdecydował się na Autosany Sancity 9, a KDD Trans na Solbusy SM12 LNG dla Olsztyna i SM12 oraz SM18 dla Bydgoszczy.zxcvbnm pisze:No cóż. W Warszawie tylko Solarisy III się kupuje, ewentualnie Conecto. Trochę nuda, ale w przypadku Solarisa - sprawdzony dobry produkt, a Conecta - podróbka Citaro. Szkoda, że Solbus i Autosan mają mało do powiedzenia, ale ajenci boją się ich trochę.
A IV generacja prędzej czy później będzie.
Osobiście widziałem Urbino 12 dla Arrivy z rejestracją zaczynającą się na WA...1000 pisze:Baza jest na Płochocińskiej. W Toruniu jest siedziba spółki ARRIVA SP Z O O. .Flash8222 pisze: W Toruniu.
Jest jeszcze inna spółka - Arriva Bus Transport Polska sp. z o.o. w Warszawie (tam mogą zgłaszać się chętni do pracy jako kierowca).
Ale skoro pierwszy wóz ma toruńskie blachy, więc zarejestrowali go na siebie czyli spółkę w Toruniu. Podejrzewam, że wozy będą kupione w leasingu, więc to są blachy tymczasowe, później ten i pozostałe zostaną zarejestrowane na firmę leasingową.
I jak na tym wyszedł?Widać nie wszyscy, skoro EEC zdecydował się na Autosany Sancity 9
Ma czym jeździć.
No właśnie widać bardzo dobrze, skoro ciągnie przy jakimkolwiek braku rezerwy.px33 pisze:I jak na tym wyszedł?
EEC jeździł jakiś czas 30 brygad / 30 sztuk taboru - nie miał wpadek. Jak widać Sancity się nie psują. Może na początku trochę, ale nie było jakiś "efektownych" awarii. Jedyne co do poprawy, to wibracje - problem ten w 12m i 18m nie występuje. Niestety, problemy finanoswe Autosana nie pozwalają na zdecydowane wkroczenie na szerszy rynek autobusów.
A Solbusy - nawala w nich pompa paliwa często. Co do awaryjności LNG się nie wypowiadam - nie wiem jak jest.
Wracając do Arrivy, to czy również otrzymają 100% obsługi linii jak to było z Mobilisem i EEC?
A Solbusy - nawala w nich pompa paliwa często. Co do awaryjności LNG się nie wypowiadam - nie wiem jak jest.
Wracając do Arrivy, to czy również otrzymają 100% obsługi linii jak to było z Mobilisem i EEC?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Przecież cały czas tak jest, zgodnie z umową.zxcvbnm pisze:EEC jeździł jakiś czas 30 brygad / 30 sztuk taboru - nie miał wpadek.
Żaden kontrakt jakiegokolwiek ajenta nie ma 100% obsługi na wszystkich liniach w ramach kontraktu.zxcvbnm pisze:Wracając do Arrivy, to czy również otrzymają 100% obsługi linii jak to było z Mobilisem i EEC?