Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

wincenty
Posty: 1529
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 03 lis 2016, 15:57

1000 pisze:Nie, jeden Solaris Arrivy już jest. To #9411, który testuje się w ZTM i nie tylko.
Tutaj jest nawet jego zdjęcie:
http://www.wgkm.waw.pl/galeria/albums/u ... cinska.jpg
Jednak wielka szkoda, że dzięki Arrivie nie debiutuje u nas IV generacja. Po całej Polsce jeździ już ponad 200 sztuk, kolejne zamówienia są realizowane, tylko jakoś do Warszawy nie mogą dojechać. Mamy za to oklepaną od 11 lat III generację, której pierwsi warszawscy przedstawiciele niedługo udadzą się na zasłużoną emeryturę. A według forum skyscrapercity solaris różnica w cenie między generacjami to zaledwie 3 procent.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ashir
Posty: 27973
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 lis 2016, 16:15

Spokojnie, prędzej czy później do Warszawy dotrze IV generacja, to tylko kwestia czasu. ;)

1000
Posty: 632
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 03 lis 2016, 16:54

Flash8222 pisze:
marco_wawa pisze:To gdzie będzie baza Arrivy, skoro zgłaszali tereny Michała?
W Toruniu.
Baza jest na Płochocińskiej. W Toruniu jest siedziba spółki ARRIVA SP Z O O. .
Jest jeszcze inna spółka - Arriva Bus Transport Polska sp. z o.o. w Warszawie (tam mogą zgłaszać się chętni do pracy jako kierowca).

Ale skoro pierwszy wóz ma toruńskie blachy, więc zarejestrowali go na siebie czyli spółkę w Toruniu. Podejrzewam, że wozy będą kupione w leasingu, więc to są blachy tymczasowe, później ten i pozostałe zostaną zarejestrowane na firmę leasingową. Zresztą podobnie zrobił Mobilis rejestrując na siebie pierwsze wozy 9201 oraz 9801 i 9802.
wincenty pisze:Jednak wielka szkoda, że dzięki Arrivie nie debiutuje u nas IV generacja. Po całej Polsce jeździ już ponad 200 sztuk, kolejne zamówienia są realizowane, tylko jakoś do Warszawy nie mogą dojechać.
Kiedyś tam dotrze. Dopóki jednak Solarisowi będzie opłacać się utrzymywanie w ofercie III generacji (tak samo jak Mercedesowi - Connecto), to IV-generację w Warszawie nieprędko zobaczymy ... Bo taka jest polityka miasta - stawia na cenę, a designerskie wozy nie są potrzebne. Skoro nie kupuje IV generacji MZA, to tym bardziej nie spodziewałbym się jej u ajentów. W przetargach liczy się cena, a ajent (przewoźnik) kalkuluje tak ofertę by kontraktu wyciągnąć jak najwięcej. Wóz ma być jak najtańszy w zakupie i jak najtańszy w eksploatacji. Reszta się nie liczy.

wincenty
Posty: 1529
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 03 lis 2016, 17:10

Ciekawe tylko, że ajenci w Olsztynie, Radomiu i GOPie kupili IV generację.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

1000
Posty: 632
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 03 lis 2016, 17:42

wincenty pisze:Ciekawe tylko, że ajenci w Olsztynie, Radomiu i GOPie kupili IV generację.
Kupili, bo widocznie opłacało się im to (nie wiem co było "premiowane" w tamtych przetargach). Ale patrząc na kryteria przetargowe stosowane w Warszawie, można być prawie pewnym, że na IV generację trzeba będzie poczekać... Chyba, że wcześniej Solaris zakończy produkcję III generacji.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2331
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 lis 2016, 19:17

No cóż. W Warszawie tylko Solarisy III się kupuje, ewentualnie Conecto. Trochę nuda, ale w przypadku Solarisa - sprawdzony dobry produkt, a Conecta - podróbka Citaro. Szkoda, że Solbus i Autosan mają mało do powiedzenia, ale ajenci boją się ich trochę.
A IV generacja prędzej czy później będzie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Twmastersky
Posty: 102
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Twmastersky » 03 lis 2016, 19:39

zxcvbnm pisze:No cóż. W Warszawie tylko Solarisy III się kupuje, ewentualnie Conecto. Trochę nuda, ale w przypadku Solarisa - sprawdzony dobry produkt, a Conecta - podróbka Citaro. Szkoda, że Solbus i Autosan mają mało do powiedzenia, ale ajenci boją się ich trochę.
A IV generacja prędzej czy później będzie.
Wszyscy rękami I nogami bronią się od Solbusów i Autosanów, to po prostu nie nadaje się do użytku w mieście. Czy był jakiś dzień w którym chociaż jeden gazowy Solbus nie padł?
Obrazek

Flash8222
Posty: 7809
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 lis 2016, 19:41

1000 pisze:
Flash8222 pisze: W Toruniu.
Baza jest na Płochocińskiej. W Toruniu jest siedziba spółki ARRIVA SP Z O O. .
Jest jeszcze inna spółka - Arriva Bus Transport Polska sp. z o.o. w Warszawie (tam mogą zgłaszać się chętni do pracy jako kierowca).
Wiem o tym.

ashir
Posty: 27973
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 lis 2016, 20:03

zxcvbnm pisze:No cóż. W Warszawie tylko Solarisy III się kupuje, ewentualnie Conecto. Trochę nuda, ale w przypadku Solarisa - sprawdzony dobry produkt, a Conecta - podróbka Citaro. Szkoda, że Solbus i Autosan mają mało do powiedzenia, ale ajenci boją się ich trochę.
A IV generacja prędzej czy później będzie.
Widać nie wszyscy, skoro EEC zdecydował się na Autosany Sancity 9, a KDD Trans na Solbusy SM12 LNG dla Olsztyna i SM12 oraz SM18 dla Bydgoszczy.

chudy5d
Posty: 311
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 03 lis 2016, 20:07

1000 pisze:
Flash8222 pisze: W Toruniu.
Baza jest na Płochocińskiej. W Toruniu jest siedziba spółki ARRIVA SP Z O O. .
Jest jeszcze inna spółka - Arriva Bus Transport Polska sp. z o.o. w Warszawie (tam mogą zgłaszać się chętni do pracy jako kierowca).

Ale skoro pierwszy wóz ma toruńskie blachy, więc zarejestrowali go na siebie czyli spółkę w Toruniu. Podejrzewam, że wozy będą kupione w leasingu, więc to są blachy tymczasowe, później ten i pozostałe zostaną zarejestrowane na firmę leasingową.
Osobiście widziałem Urbino 12 dla Arrivy z rejestracją zaczynającą się na WA... :)

px33
Posty: 1653
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 03 lis 2016, 20:15

Widać nie wszyscy, skoro EEC zdecydował się na Autosany Sancity 9
I jak na tym wyszedł?

alojz
Posty: 2707
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 03 lis 2016, 20:29

Ma czym jeździć.

ashir
Posty: 27973
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 lis 2016, 20:30

px33 pisze:I jak na tym wyszedł?
No właśnie widać bardzo dobrze, skoro ciągnie przy jakimkolwiek braku rezerwy.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2331
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 lis 2016, 21:41

EEC jeździł jakiś czas 30 brygad / 30 sztuk taboru - nie miał wpadek. Jak widać Sancity się nie psują. Może na początku trochę, ale nie było jakiś "efektownych" awarii. Jedyne co do poprawy, to wibracje - problem ten w 12m i 18m nie występuje. Niestety, problemy finanoswe Autosana nie pozwalają na zdecydowane wkroczenie na szerszy rynek autobusów.
A Solbusy - nawala w nich pompa paliwa często. Co do awaryjności LNG się nie wypowiadam - nie wiem jak jest.

Wracając do Arrivy, to czy również otrzymają 100% obsługi linii jak to było z Mobilisem i EEC?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27973
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 lis 2016, 21:47

zxcvbnm pisze:EEC jeździł jakiś czas 30 brygad / 30 sztuk taboru - nie miał wpadek.
Przecież cały czas tak jest, zgodnie z umową.
zxcvbnm pisze:Wracając do Arrivy, to czy również otrzymają 100% obsługi linii jak to było z Mobilisem i EEC?
Żaden kontrakt jakiegokolwiek ajenta nie ma 100% obsługi na wszystkich liniach w ramach kontraktu. ;)

ODPOWIEDZ