Strona 185 z 193

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 11 sie 2018, 14:55
autor: Blotny
Na transporcie-publiczym.pl pojawił się artykuł Rusza przetarg na rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Nowy tunel i dwie kładki.

Dla forumowych kronik:
Termin składania ofert mija 24 września. O wyborze zadecydują cena (70%) oraz termin realizacji (30%). Prace mają zostać wykonane w terminie, który nie przekracza 20 miesięcy. Szacowana wartość zamówienia wynosi 54,3 mln zł netto.
Jednym ze zdjęć ilustrujących artykuł jest plan pochodzący z materiałów PKP PLK - jeśli ktoś wie gdzie poszukać tego obrazka w lepszej jakości, mógłby go tu wstawić.
Obrazek

Wydaje mi się, że całkiem rozsądnie to wymyślili. Może nie do końca widzę sens zastępowania obecnych zwykłych schodów w istniejącym przejściu nowymi ruchomymi (dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych są windy, dla leniwych schody ruchome będą przy nowym tunelu). Poza tym, skoro peron 1 raczej nigdy nie zostanie zrealizowany, nazewnictwo obecnie istniejących mogłoby zostać zracjonalizowane.

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 29 sie 2018, 19:52
autor: Pamar
Na dworcu PKP w Warszawie urodziło się dziecko. "Jest całe i zdrowe"
https://wiadomosci.wp.pl/na-dworcu-pkp- ... 023136897a

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 14 wrz 2018, 18:58
autor: Wolfchen
Gdzieś mi mignęło, że pawilon p.o. Warszawa Ochota został wpisany do rejestru zabytków. Ktoś coś? :)

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 14 wrz 2018, 20:36
autor: MC

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 14 wrz 2018, 23:48
autor: Łukasz
Czyli jakoś szansa na przykrycie linii średnicowej w tym miejscu spada?

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 15 wrz 2018, 10:34
autor: pawcio
Teoretycznie jest prawie niemożliwa. Ale są też i na to sposoby.

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 29 gru 2018, 10:42
autor: Blotny
Poślizg na kolei. Nie będzie remontu Dworca Zachodniego w przyszłym roku

W artykule:
  • Ireneusz Merchel stwierdza, że projektowanie Dworca Zachodniego potrwa do końca 2019 i zgodnie z harmonogramem, na początku 2020 wykonawca przystąpi do prac
  • Projektant przedstawił różne warianty remontu całej średnicy, ale projekt jest bardzo istotny i nie wiedzą, kiedy się na któryś w końcu zdecydują

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 29 gru 2018, 10:51
autor: zxcvbnm
Wiem, że z za okna przeglądarki internetowej łatwo to sobie napisać, ale dlaczego nie pomyślano wcześniej o czymś na kształt południowej obwodnicy Warszawy, lub linii średnicowej bis od Wileńskiego przez Stare Miasto odpowiednio wcześniej, by można było ukończyć tą inwestycję, a potem zacząć modernę Średnicówki by ludzie tego nie odczuli?

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 29 gru 2018, 11:26
autor: Łukasz
Gdzieś już widziałem dyskusję o tym.

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 29 gru 2018, 12:57
autor: KwZ
Fik proponował średnicę-bis, południową obwodnicę proponowało Miasto Jest Nasze albo Razem albo Śpiewak, nie pamiętam, w ostatniej kampanii samorządowej. Przy czym nie są to pomysły nowe.

Natomiast przed (kolejnym, grr) remontem średnicy miała być gotowa północna obwodnica, w tym modernizacja Dworca Gdańskiego i mostu Gdańskiego, która właśnie jest w trakcie.

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 31 gru 2018, 10:39
autor: osa
Odsyłam do koncepcji drugiej linii średnicowej, która wykluła się w tym roku w spółce PKP PLK: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... sci-i.html

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 03 sty 2019, 15:47
autor: Wolfchen
zxcvbnm pisze:
29 gru 2018, 10:51
Wiem, że z za okna przeglądarki internetowej łatwo to sobie napisać, ale dlaczego nie pomyślano wcześniej o czymś na kształt południowej obwodnicy Warszawy
Taką rolę pełni linia Skierniewice - Łuków. Rozbijania potoków pasażerskich na kilka linii nie da się obronić - szczególnie tych dalekobieżnych.

zxcvbnm pisze:
29 gru 2018, 10:51
lub linii średnicowej bis od Wileńskiego przez Stare Miasto odpowiednio wcześniej, by można było ukończyć tą inwestycję, a potem zacząć modernę Średnicówki by ludzie tego nie odczuli?
W sensie budować metodą tunelową całkiem długą linię jako zastępstwo za średnicę? Kiepsko to widzę, przy czym nie kwestionuję sensu budowy takiej linii w przyszłości (ale na Wileniaku trzeba by było zejść dość głęboko pod ziemię).

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 03 sty 2019, 17:01
autor: KwZ
Wolfchen pisze:
03 sty 2019, 15:47
zxcvbnm pisze:
29 gru 2018, 10:51
Wiem, że z za okna przeglądarki internetowej łatwo to sobie napisać, ale dlaczego nie pomyślano wcześniej o czymś na kształt południowej obwodnicy Warszawy
Taką rolę pełni linia Skierniewice - Łuków. Rozbijania potoków pasażerskich na kilka linii nie da się obronić - szczególnie tych dalekobieżnych.
Czekaj, przez Czachówek? Tamtędy coś jeździ pasażerskiego? Jakiś czas temu był ekspres Praga - Moskwa i to był ewenement.

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 03 sty 2019, 17:36
autor: fik
Wolfchen pisze:
03 sty 2019, 15:47
zxcvbnm pisze:
29 gru 2018, 10:51
Wiem, że z za okna przeglądarki internetowej łatwo to sobie napisać, ale dlaczego nie pomyślano wcześniej o czymś na kształt południowej obwodnicy Warszawy
Taką rolę pełni linia Skierniewice - Łuków. Rozbijania potoków pasażerskich na kilka linii nie da się obronić - szczególnie tych dalekobieżnych.
Nie da się obronić wciskania wszystkich pociągów na jedną linię przy tak gigantycznym węźle.

Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

: 03 sty 2019, 17:45
autor: zxcvbnm
To albo 4 tory, albo niewydajny układ torowy. Choć można by się było pokusić o tak 90 sekundowy.