Strona 186 z 264

: 19 gru 2009, 22:20
autor: milosz
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... olicy.html
Pesa wygrała przetarg na dostawę 13 nowoczesnych pociągów elektrycznych dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie.
Nowe składy będą wozić pasażerów z lotniska Okęcie do Śródmieścia stolicy oraz do Legionowa i Sulejówka. Bydgoszczanie złożyli najkorzystniejszą ofertę pod względem ceny i terminu wykonania zamówienia. Pesa chce za usługę 299 mln zł i deklaruje, że dostarczy składy w ciągu 18 miesięcy od chwili podpisania umowy. Tymczasem sąd okręgowy w Poznaniu prawomocnie odrzucił protest Pesy na wyniki przetargu na dostarczenie 40 tramwajów dla poznańskiego MPK. Sąd uznał, że postępowanie przetargowe odbyło się zgodnie z prawem i skargi Pesy są bezzasadne.
te pociagi beda sie roznic od tych dla KM jedynie ukladem miejsc takim jak w metrze ?

: 20 gru 2009, 9:37
autor: Premo
te pociagi beda sie roznic od tych dla KM jedynie ukladem miejsc takim jak w metrze ?
Założę się że po prostestach pasażerów trzeba będzie te jednostki przebudowywać. SKM to nie metro i podróż nie trwa 10 min. Więc pasażerowie nie pogodzą się z tym że zwiększono liczbę miejsc stojących kosztem miejsc siedzących

: 20 gru 2009, 10:40
autor: zofey
Myślę że w jeżdżących solo 14WE by się pogodzili;)

: 20 gru 2009, 11:27
autor: Neoś_998
Ja uważam że układ siedzeń jak w metrze w pociągach SKM jest bardzo dobrym pomysłem. Przede wszystkim więcej miejsca poza tym to SKM ma być naziemnym metrem :D

: 20 gru 2009, 11:51
autor: zofey
Poza tym czyż metro nie odnotowuje ostatnio czasów przejazdu całej trasy jak SKM?

: 20 gru 2009, 12:38
autor: milosz
dla metra czas przejazdu to 38 min. dla skm od Pruszkowa do Milosnej to 52 min, a od Ursusa do Woli Grzybowskiej to 40 min. wiec w czasach przejazdu nie ma praktycznie roznicy. :)

: 20 gru 2009, 13:28
autor: zofey
Ursus - Centrum: 15 minut
Rembertów - Centrum: 17 minut
Słodowiec - Centrum: 12 minut + słynna wymiana pasażerów (czyli drugie tyle)
Wilanowska - Centrum: 9 minut

Różnice na dużych potokach widać (nawet jeśli wyznaczymy na siłę inne), ale czy jest to różnica istotna?

: 20 gru 2009, 18:43
autor: JacekM
Premo pisze:Założę się że po prostestach pasażerów trzeba będzie te jednostki przebudowywać. SKM to nie metro i podróż nie trwa 10 min. Więc pasażerowie nie pogodzą się z tym że zwiększono liczbę miejsc stojących kosztem miejsc siedzących
Czy ja wiem? Ostatnio jak jeżdżę SKM (14WE) to naród gęsto stoi przy drzwiach, podczas gdy w co drugim poczwórniaku jest co najmniej jedno wolne miejsce siedzące.

: 20 gru 2009, 18:53
autor: Glonojad
milosz pisze:dla metra czas przejazdu to 38 min. dla skm od Pruszkowa do Milosnej to 52 min, a od Ursusa do Woli Grzybowskiej to 40 min. wiec w czasach przejazdu nie ma praktycznie roznicy. :)
Dokładnie tak. SKM to nie Kible Mazowieckie, jeśli ktoś tu coś musi zrozumieć, to Premo.

[ Dodano: |20 Gru 2009|, 2009 18:55 ]
milosz pisze: te pociagi beda sie roznic od tych dla KM jedynie ukladem miejsc takim jak w metrze ?
Raczej więcej, na pewno będą miały więcej członów i prawdopodobnie więcej drzwi (wreszcie!). Szczegółów ku swej rozpaczy nie znam.

: 20 gru 2009, 19:55
autor: zofey
Zwracam uwagę że już KM życzy sobie gęściej niż 14WE (FLIRT, ELF mają zdecydowanie lepiej). Po dodaniu kolejnych 50% drzwi będzie naprawdę fajowo przy dopychaniu i opróżnianiu.

ps. mam nadzieję że SKM nie zażyczy siedzeń przydrzwiowych.

: 20 gru 2009, 20:30
autor: Premo
Ja wolę siedzieć a nie stać. I każdy to powie. A na pewno liczba miejsc siedzących będzie przez to mniejsza. Poza tym siedzenia bokiem do jazdy są mniej wygodne. Przy ruszaniu i hamowaniu rzuca na boki. Brakuje także zagłówka. Dodam jeszcze że niekomfortowo jest dla mnie patrzeć na męczących się w tłoku pasażerów. Czuć na swoich kolanach ich napieranie.
Metro i SKM to 2 światy. W metrze większość osób jeździ jednak na krótkich dystansach. I jego zadaniem jest przewiezienie jak największej ilości ludzi. Komfort jazdy nie ma większego znaczenia.

: 20 gru 2009, 20:45
autor: Glonojad
Dobrze, a teraz proszę o jakieś źródło twierdzenia, że podróż metrem jest o tyle krótsza niż koleją, że komfort jazdy ma mniejsze znaczenie.

Poza tym - lepiej stać w wagonie niż na peronie.

: 20 gru 2009, 20:49
autor: Wolfchen
Premo pisze:A na pewno liczba miejsc siedzących będzie przez to mniejsza. Poza tym siedzenia bokiem do jazdy są mniej wygodne. Przy ruszaniu i hamowaniu rzuca na boki. Brakuje także zagłówka. Dodam jeszcze że niekomfortowo jest dla mnie patrzeć na męczących się w tłoku pasażerów. Czuć na swoich kolanach ich napieranie.
Ależ nikt nie będzie Ci bronił zaczekać na hiperwygodnego kibla KM z normalnym układem siedzeń :term:
Glonojad pisze:Poza tym - lepiej stać w wagonie niż na peronie.
Przy przejazdach aglo, owszem.

: 20 gru 2009, 20:51
autor: Neoś_998
Premo pisze:W metrze większość osób jeździ jednak na krótkich dystansach. I jego zadaniem jest przewiezienie jak największej ilości ludzi. Komfort jazdy nie ma większego znaczenia.
Dlaczego nie chcesz pojąć że prawie o to samo chodzi w SKM. To co napisałeś to właśnie idea SKM jeżeli chodzi o komfort o 100 razy wole jechać 14WE niż kiblem dlaczego bo to dla zwykłego pasażera jest nowoczesny pociąg. Zresztą w SKMWA zaczyna się wreszcie ruszać teraz niech sobie tylko szopę własną wybudują i będzie super :D

: 20 gru 2009, 21:02
autor: Glonojad
Wolfchen pisze:
Glonojad pisze:Poza tym - lepiej stać w wagonie niż na peronie.
Przy przejazdach aglo, owszem.
Tłumy jadące w korytarzach IC znad morza udowadniają, że nie tylko tam!
Ba, te tłumy to nawet twierdzą, że "lepiej stać w tym wagonie gdzie wsiadłem niż w tym na końcu pociągu gdzie są wolne miejsca i działa klima" :p