Skoro ajenci mogą mieć we wszystkich wozach to dlaczego nie MZA?
Quo vadis, MZA?
Kasa i skala.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Będąc dalej złośliwym roszczeniowcem.bartoni722 pisze: ↑01 cze 2019, 13:41I napisał ale przedstawił plan brygadowy w bardzo wygodny dla siebie sposób nie uwzględniając:
a) tego, że część wozów zjechała późno z nocek
b) tego, że jakieś 10-15 brygad sprawnych elektrodeskowych musi dziś wyjechać na zasilenia na OWF i Dni Bemowa
c) tego, że musi być rezerwa wozów ze skrzynką oraz sprawnych elektrodeskowych np. pod kątem 169
d) tego, że część wozów jest rozbita lub z usterkami
e) dzisiejszych przegubów na 122
f) być może nawet kilka przegubów ma zmieniane wyświetlacze na białe
Sumując to wcale nie robi się tak kolorowo i nie sądzę by dyspozytor robił to celowo - po prostu zabezpieczył dużo rezerw na wieczór i wcale mu się nie dziwię.
Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
a) Nie wiem jak mam interpretować "zjechała z nocek". Jeżeli chodzi o linie nocne "N", to Stalowa ma aż jedną na przeguba.
b) A z jakiej racji muszą być sprawne elektrodeski? Szczególnie bardzo potrzebne są na OWF, gdzie między Wyścigami, a metrem nie mają żadnego przystanku. Wystarczy napis na wyświetlaczu "DO METRA". Szczególnie, że jazda może wynieść najwyżej 10 minut, a i tak będą pojazdy przeciążone. Wysłanie starych MANów, które i tak niektóre zaraz znikną na złomie, nie zrobiłoby żadnej rożnicy.
c) ZTM przyoszczędza na drukowaniu kartek do tablic tymczasowych? W końcu dalej tworzy "wyklejki" na stare wozy. Tak, do obsługi 169 też, w DP parę razy jeździły już stare MANy, tak więc nakaz elektrodech na 169 to bujda.
d) To musi być bardzo dużo wozów z usterkami lub po kolizjach/wypadkach. Ajent nie może sobie pozwolić by wóz mu stał pod płotem bo tylko traci. Ale MZA to widać bogata firma...
e) Stalowa ma trzy brygady na 122. Normalnie bida z nędzą.
f) Kilka znaczy ile? 10, 20?
Bo ZTM ma większe wymagania od ajentów, a MZA ciągle traktuje "po macoszemu". Sorry, ale kaucja na Viatolla to tylko 120 zł. Ajenci też mogliby ciąć koszty i wyposażyć je tylko w np. 50% wozów.
-
- Posty: 12177
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
a) Tej nocy miała ich więcej a najbliższej będzie mieć jeszcze więcej niż wczoraj.
b) Napis na wyświetlaczu "Do metra" nie zmieści się na tylnym wyświetlaczu NGtki. Poza tym czy przypadkiem nie jest tak, że to organizatorzy płacą w pełni za kursowanie linii "do metra"? Mogli zażyczyć sobie klimy. Właśnie - i tu dochodzimy do kolejnej kwestii zabrania kilku wozów: wynajmy na których zamawiający wymaga klimy.
c) Oczywiście. Jeździły też wozy z niedziałającymi wyświetlaczami. Co nie znaczy że jest to stan pożądany. Elektrodecha w przypadku 169 jest po prostu najczytelniejsza.
d) Może być ich dużo, zwłaszcza usterek które są odpisane w kartę a nie są na tyle poważne że wóz musiał zjeżdżać z linii. Co do porównania z ajentami: "nie ta skala".
e) Ziarnko do ziarnka...to nie jest jedyny podpunkt, a część składowa jednego z kilku.
f) Nie pracuję na "Stalowej". Szukam prawdopodobnych przyczyn, a nie złej woli dyspozytora.
No i możesz, oczywiście, pisać jak powinno być, czemu jest tak a nie inaczej. Ale omawiamy konkretny, dzisiejszy przypadek w którym nie wszystkie wozy mają skrzynki. Co siłą rzeczy wymaga zostawienia ich rezerwy.
b) Napis na wyświetlaczu "Do metra" nie zmieści się na tylnym wyświetlaczu NGtki. Poza tym czy przypadkiem nie jest tak, że to organizatorzy płacą w pełni za kursowanie linii "do metra"? Mogli zażyczyć sobie klimy. Właśnie - i tu dochodzimy do kolejnej kwestii zabrania kilku wozów: wynajmy na których zamawiający wymaga klimy.
c) Oczywiście. Jeździły też wozy z niedziałającymi wyświetlaczami. Co nie znaczy że jest to stan pożądany. Elektrodecha w przypadku 169 jest po prostu najczytelniejsza.
d) Może być ich dużo, zwłaszcza usterek które są odpisane w kartę a nie są na tyle poważne że wóz musiał zjeżdżać z linii. Co do porównania z ajentami: "nie ta skala".
e) Ziarnko do ziarnka...to nie jest jedyny podpunkt, a część składowa jednego z kilku.
f) Nie pracuję na "Stalowej". Szukam prawdopodobnych przyczyn, a nie złej woli dyspozytora.
No i możesz, oczywiście, pisać jak powinno być, czemu jest tak a nie inaczej. Ale omawiamy konkretny, dzisiejszy przypadek w którym nie wszystkie wozy mają skrzynki. Co siłą rzeczy wymaga zostawienia ich rezerwy.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
ZTM nie może tego wymagać, bo nie może wymagać wstecz. 15-20 lat temu była moda na kupowanie autobusów bez klimy i z małymi okienkami i ZTM się na to godził.
Ja to bym przede wszystkim chciał, żeby klimatyzacja działała odpowiednio w tych autobusach, które je mają, np. w solbusach 12xx.
Ja to bym przede wszystkim chciał, żeby klimatyzacja działała odpowiednio w tych autobusach, które je mają, np. w solbusach 12xx.
ŁK
Czemu nie może? Kiedyś nie było tramwajów czy autobusów z niską podłogą, a jednak ZTM później ich wymagał. Problem w tym, że nie może tego oficjalnie zrobić, bo musiałby jednych pasażerów traktować lepiej, a drugich gorzej. Zresztą: wymagał podobno w zeszłym roku wozów z klimą na liniach na Trakcie Królewskim np. na 116. Dziś nie było jeszcze tak gorąco, żeby był konieczny tabor z klimą, a mogli istotnie zostawić wozy z elektrodechami na zasilenia.
Warto też przypomnieć fakt że Jelcze 18m z R6 też były niemile widziane na moście Kierbedzia ( zakaz taborowy na 190) . Wszystko dzięki swojej awaryjności i możliwości zablokowania trambus pasafraktal pisze: ↑01 cze 2019, 22:08Czemu nie może? Kiedyś nie było tramwajów czy autobusów z niską podłogą, a jednak ZTM później ich wymagał. Problem w tym, że nie może tego oficjalnie zrobić, bo musiałby jednych pasażerów traktować lepiej, a drugich gorzej. Zresztą: wymagał podobno w zeszłym roku wozów z klimą na liniach na Trakcie Królewskim np. na 116. Dziś nie było jeszcze tak gorąco, żeby był konieczny tabor z klimą, a mogli istotnie zostawić wozy z elektrodechami na zasilenia.
To też był zasadniczo prikaz ZTMu.
O ile dobrze pamiętam to chyba Redutowa obsługiwała wówczas 805 i te odkurzacze przez ten most Kierbedzia się musiały jakoś przedostać
Tak, to był jakiś ponury żart z tymi odkurzaczami.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Może jak jechały na pusto, to się mniej psuły, albo jeździły bokiem.
Czy ZTM ma w swoich wymaganiach jakieś obostrzenia co do wieku, utrzymywania stanu albo konieczności dostosowań do wymogów? Dla ajentów to jest pewnie prosto. Kontrakt na z czasu i musi działać. A dla MZA/TW?
Czy ZTM ma w swoich wymaganiach jakieś obostrzenia co do wieku, utrzymywania stanu albo konieczności dostosowań do wymogów? Dla ajentów to jest pewnie prosto. Kontrakt na z czasu i musi działać. A dla MZA/TW?
ŁK
Dowozówki/Odwozówki z Orange Warsaw Festival.
W nocy z piątku na sobotę doszło już do drugiej w tym miesiącu awarii stacji tankowania gazu na Kleszczowej. Wczoraj wyjechały 24 wozy przegubowe z 50 oraz 18 z 30 solowych. Poprzednio wyjechało ok. 20 przegubowych oraz 15 solowych. Dobrze, że na Kleszczowej jeszcze jest sporo zwykłych wozów ale co będzie się działo jak gazowych będzie połowa albo i więcej stanu zajezdni? Zastanawiam się też, co zrobi Arriva jak u nich dojdzie do podobnej awarii bo na pewno dojdzie tylko pytanie kiedy. Michalczewski też miał takie awarie ale radził sobie tankując wozy na Prądzyńskiego, co w przypadku Arrivy może być ciekawe jak przyjedzie 40 wozów na tankowanie.
Może to trochę nie na temat, ale wtedy to było quo vadis...
Dlaczego właściwie w 97 kupowano sztywne neoplany n4020? Czy nie było wtedy wersji przegubowej?
Dlaczego właściwie w 97 kupowano sztywne neoplany n4020? Czy nie było wtedy wersji przegubowej?
ŁK
Przegubowa wersja była, N4021. Tylko marketingowo sprzedano bajer, że pojazd 15m jest prawie tak samo pojemny jak 18m oraz tańszy.