Strona 186 z 239

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 9:18
autor: TGM
Tymczasem siatka połączeń autobusowych pozostaje praktycznie taka sama od czasów PRL.
Dobre :lol: .

Jest 402, a z M. Wilanowska to i większość DM nie ma połączenia. Za wyjątkiem rzadkiego 108 z niewielkiego obszaru.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 9:47
autor: Yelonker
Na Idzikowskiego wystarczy wydłużyć 218 Idzikowskiego i Gołkowską do EC Siekierki. Do stacji metra bliżej, bo Wierzbno i tworzy się bezpośredni dojazd do każdego zakątka Mordoru.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 10:01
autor: Delwin
Najszybsze do centrum z DM jest 185: do Metra Centrum Kopernik a potem M2. Są tylko dwa problemy:
- częstotliwość 4 razy na godzinę (tylko pomiędzy 8 a 9 jest 5 kursów) w szczycie do centrum
- przystanek w tunelu. O ile opcję do metra da się znieść zaciskając zęby tak nikt normalny nie wytrzyma tam czekania na autobus...

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 10:42
autor: TGM
Chyba nie o taki dojazd chodzi... Na Idzikowskiego są za duże kroki aby pchać po całej długości autobus. Co prawda korki są wszędzie. Ale piechotą od Puławskiej szybciej się idzie :P . Jeśli już puszczać takie 231 to nie pchać do Sadyby, gdzie nic nie ma, tylko do Siekierek. Tam też nic nie ma :P. Ale obsłuży Gołkowską, gdzie 164 jako połączenie z południem to "trochę" mało. Ewentualnie po pętli jaką miało dawniej 164 jeśli Siekierki to za daleko. Wtedy będzie połączenie z bemolem i bazarem jeśli os. Idzikowskiego potrzebuje.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 10:56
autor: Łukasz
Yelonker pisze:Na Idzikowskiego wystarczy wydłużyć 218 Idzikowskiego i Gołkowską do EC Siekierki. Do stacji metra bliżej, bo Wierzbno i tworzy się bezpośredni dojazd do każdego zakątka Mordoru.
Jesteś Genialny w swojej Genialności. Rzeczywiscie, mordorowi brakowało do tej pory dobrego generatora liczb losowych - i właśnie rozwiązałeś ten problem! Einstein, - Zweistein.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 13:35
autor: Basia
Dantte pisze:
07 lut 2019, 11:30
KwZ pisze:
07 lut 2019, 7:16
W jakim sensie uzależniony od skrzyżowań? I tak przystanki muszą być z nimi związane, aby zapewnić dojście poprzeczne.
Nie chodzi mi o przystanki, a np. o sygnalizację (odstawanie samochodowych lewoskrętów) czy większe parcie na robienie wszystkich relacji skrętnych (vide Marszałkowska) niż przy torowisku z boku ulicy. Tramwaj to wtedy bardziej "pociąg" i trzeba robić przejazdy i można go uniezależnić od reszty ruchu, tramwaj na środku jezdni jest bardziej zintegrowany z ruchem samochodowym. A samo dojście piesze jest o wiele mniej problematyczne niż samochody; piesze przejścia imho w ogóle nie powinny być osygnalizowywane.
"piesze przejścia imho w ogóle nie powinny być osygnalizowywane" - no tak, a tramwaje wieczorem mogłyby jeździć bez świateł żeby nie oślepiać

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 13:37
autor: Basia
Yelonker pisze:
12 lut 2019, 9:47
Na Idzikowskiego wystarczy wydłużyć 218 Idzikowskiego i Gołkowską do EC Siekierki. Do stacji metra bliżej, bo Wierzbno i tworzy się bezpośredni dojazd do każdego zakątka Mordoru.
Doskonałe rozwiązanie Yelonker. A na co tam na Jelonkach?

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 13:43
autor: Basia
Gdynianin pisze:
12 lut 2019, 8:03
MJN Mokotów prosi o linię 231:
Powsińska - Dolinka - WIlanowska - Metro
https://www.facebook.com/events/246964922859768/
Z Sadyby 131 albo 180 (z przesiadką) do MPolitechnika około 20-25 min, 231 do Wilanowskiej ok 35 min plus dojazd do Politechniki. Czyli nowa linia to ok 10 minut dłużej pomijając fakt, że byłaby w stylu 339 czyli dwa razy dziennie

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 14:53
autor: Autobus Czerwon
Yelonker pisze:
12 lut 2019, 9:47
Na Idzikowskiego wystarczy wydłużyć 218 Idzikowskiego i Gołkowską do EC Siekierki. Do stacji metra bliżej, bo Wierzbno i tworzy się bezpośredni dojazd do każdego zakątka Mordoru.
Już teraz 218 ma problemy z regularnością, pakowanie go w Idzikowskiego to prawie jak zawieszenie kursowania. Może to jest jakiś pomysł dla linii które trzeba zlikwidować a nikt nie ma odwagi tego zrobić? Po wygięciu 521 przez Idzikowskiego założę się że już nikt nie będzie go bronił.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 20:19
autor: rubeus
Faktem jest, że wkrótce będzie potrzebna jakaś linia do obsługi Sikorskiego na odcinku Tor Stegny - Dolina Służewiecka, zapewniająca dojazd na Metro Wilanowska. Jakieś 2xx ze Stegien na M. Wilanowska.
Kolejne bloki są na różnym etapie budowy (od wykończenia wewnątrz do wychodzenia z ziemi) i ludzi będzie przybywać.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 20:39
autor: Łukasz
Będzie potrzebna. Może nawet 218, jeśli na Wilanowskiej pojawiłby się buspas. Są zakusy na 218 prosto przez Domaniewską, ale to pewnie do czasu tramwaju nie nastąpi.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 20:56
autor: mb112
Dojazd z tamtych osiedli do Metra Wilanowska miałby sens, gdyby przewidywano tam jakąś ulicę łączącą się z Bukowińską. A niestety takowej w obowiązującym tam planie miejscowym nie ma. W ogóle nie bardzo jest jak wpuścić jakiś autobus w te nowe osiedla, chyba że byłaby to tylko linia wjeżdżająca z Sikorskiego i tam gdzieś kończąca. Ale nie wiem czy jest sens, chyba po prostu najbardziej się będzie tym wszystkim ludziom opłacało wsiadać w 166 czy 503 przy Warneńskiej i tyle.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 21:09
autor: Placuszek44
Od Toru Stegny do Warneńskiej jest około 800 metrów. Od Doliny Służewieckiej tyle samo. Patrząc na taką szybkość zabudowywania terenów wzdłuż Sikorskiego przydałby się może jakiś nowy przystanek? Chociaż dla 166 i nowej 2xx. Na początek na żądanie.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 21:57
autor: TGM
Się tam przejmować... Widziały gały co brały :P . A na dostawienie przystanku był czas jak skręty do osiedla robili i zebrę malowali.

Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

: 12 lut 2019, 22:50
autor: rubeus
mb112 pisze:
12 lut 2019, 20:56
Dojazd z tamtych osiedli do Metra Wilanowska miałby sens, gdyby przewidywano tam jakąś ulicę łączącą się z Bukowińską. A niestety takowej w obowiązującym tam planie miejscowym nie ma.
Bo wymagałoby to naprawdę dużej ingerencji w skarpę lub budywy sporych rozmiarów obiektu inżynieryjnego - nie zapominaj o różnicy wysokości między tymi obszarami.


W ogóle nie bardzo jest jak wpuścić jakiś autobus w te nowe osiedla, chyba że byłaby to tylko linia wjeżdżająca z Sikorskiego i tam gdzieś kończąca. Ale nie wiem czy jest sens, chyba po prostu najbardziej się będzie tym wszystkim ludziom opłacało wsiadać w 166 czy 503 przy Warneńskiej i tyle.
Docelowo, po zakończeniu zabudowy terenu i powstaniu zaplanowanej siatki ulic, można będzie pomyśleć o czymś wjeżdżającym i kończącym gdzieś na pętli ulicznej lub jadącym przelotowo przez od skrzyżowania Al. Wilanowska/Potoki do wyjazdu koło Toru Stegny (o ile będzie połączenie dwóch jezdni ).

Na razie tylko jedno "osiedle" sięga w głąb terenu na maksymalnie 540 metrów od krawędzi zachodniej jezdni Sikorskiego, a główna zabudowa idzie zwartą "ścianą" w pasie najbliższym trasy. Developerzy stawiają równocześnie I i II linię budynków, więc za chwilę to co kursuje będzie zbyt szupłą ofertą.