Strona 187 z 264

: 20 gru 2009, 21:08
autor: Wolfchen
Nie popadajmy ze skrajności w skrajność :P

: 21 gru 2009, 6:51
autor: Premo
O ile wiem ani wolfchen ani Glonojad nie są stałymi pasażerami SKM. Fakt, taki układ siedzeń pozwoli przewieźć więcej ludzi. Tyle że podróż takim składem jest bardzo niewygodna.

: 21 gru 2009, 8:27
autor: zofey
Premo pisze:Ja wolę siedzieć a nie stać.
Ja też (i na szczęście dojeżdżając z Mińska rano mogę). Tylko że w relacjach Śródmieście-Ursus/Rembertów liczy się żeby w ogóle wejść. (chyba że komuś akurat pasuje SKM z Rembertowa)

: 21 gru 2009, 15:20
autor: Wolfchen
Premo pisze:Fakt, taki układ siedzeń pozwoli przewieźć więcej ludzi. Tyle że podróż takim składem jest bardzo niewygodna.
SKM ma spełnić takie same wymagania, jak metro - przewieźć szybko dużą liczbę pasażerów. Z tym, że SKM funkcjonuje na liniach o mniejszych potokach pasażerskich.
Wygoda w takim przypadku się najmniej liczy - nikt nie zmusza do jazdy SKM, zawsze można pojechać osobowym...

: 21 gru 2009, 22:03
autor: Premo
Póki co SKM bliżej do kolei podmiejskiej niż metra.

: 21 gru 2009, 22:12
autor: Glonojad
Premo pisze:O ile wiem ani wolfchen ani Glonojad nie są stałymi pasażerami SKM. Fakt, taki układ siedzeń pozwoli przewieźć więcej ludzi. Tyle że podróż takim składem jest bardzo niewygodna.
O ile wiem, znasz się na wymaganiach dla taboru komunikacji miejskiej jak kura na pieprzu. Poza tym, byłeś wiernym fanem KM-KM. Możesz zatem nie wchodzić w zagrywki personalne? Bo Ci nie posłużą, zapewniam.

Abstrachując od tego, owszem, swego czasu sporo jeździłem SKMką a jeszcze więcej kiblami mazowieckimi (jeszcze za czasów MZPR) i doskonale znam z autopsji warunki dojazdu z przedmieść.

EOT i PLONK (z dawna przez Ciebie oczekiwany, na gwiazdkę dostaneisz).

: 22 gru 2009, 16:32
autor: Premo
Z resztą w wymaganiach przetargu byłą wzmianka o tym żeby można było zmienić układ siedzeń z metrowskiego na tradycyjny bez ingerencji w konstrukcję. Mam nadzieję ze zrobią to jak najszybciej.
Glonojad pisze:EOT i PLONK (z dawna przez Ciebie oczekiwany, na gwiazdkę dostaneisz).
Zawsze o nim marzyłem. Dzięki:*

: 23 gru 2009, 18:09
autor: Neoś_998
Teraz SKMW wysyła w dzień powszedni osiem brygad więc nie ma co liczyć że jakiś skład będzie podwójny przynajmniej do pierwszej 19WE. Dziś słyszałem rozmowę jednego kierownika SKM z pasażerem i ten bardzo chwalił PR stwierdził, że myślał nad przejściem do nich i trochę narzekał na kierownictwo SKM. Wspomniał coś o tym, że do Legionowa od marca mogą jeździć szynobusy sprowadzone bodaj z Holandii wyremontowane przez ZNTK Poznań czy coś w tym stylu

: 23 gru 2009, 20:18
autor: Glonojad
Ha. Owszem, SIGMA, właściciel ZNTK-Pń (prezesowi zarzuca się wyprowadzenie majątku metodą zaciągania długów na jego zastaw) miała jakieś holenderskie SZT... z tym, że wydaje mi się iż Intercity było nimi zainteresowane.

: 23 gru 2009, 20:30
autor: Neoś_998
SIGMA podobno kupiła to w ilości 46 sztuk w wersji jedno i dwuwagonowych więc może być ciekawie :D

: 23 gru 2009, 20:35
autor: kebe
Neoś_998 pisze:SIGMA podobno kupiła to w ilości 46 sztuk w wersji jedno i dwuwagonowych więc może być ciekawie :D
A ile to ludu zabiera? To są EZT czy SZT ?

: 23 gru 2009, 20:39
autor: Neoś_998
To są SZT tu jest link do opisu tych pojazdów: http://inforail.pl/text.php?id=29339&from=tag

Co ciekawe ZNTK Poznań ostro szuka nabywcy a SKMWA szuka taboru więc jednak może to być prawda :D

: 23 gru 2009, 20:45
autor: kebe
Neoś_998 pisze:Co ciekawe ZNTK Poznań ostro szuka nabywcy a SKMWA szuka taboru więc jednak może to być prawda :D
No dobra ale SKMWA raczej od tak sobie takich SZT nie przywłaszczy jeżeli nie ma na to żadnego przetargu... Nawet na dzierżawę musi coś być. No chyba, że jakimś sposobem wykażą, że to są modernizację EZT na które są przetargi w SKMWA :)
Spojrzałem przed chwilą na BIP i nic nie ma.

: 23 gru 2009, 20:47
autor: Glonojad
Być może mogą to zrobić jako zamówienie sektorowe, czyli związane z rodzajem działalności firmy. Wówczas 2 tygodnie od ogłoszenia do otwarcia ofert, zero protestów etc.

Tramwaje by dawno stanęły gdyby wszystkie przetargi, od śrubek po wozy pogotowia, musiały być zamawiane w pełnej procedurze PZP.

: 23 gru 2009, 20:48
autor: Neoś_998
Mamy grudzień taki przetarg można rozpisać w styczniu jeżeli jest tabor i to w dodatku już zmodernizowany to chyba nie ma problemu