Spis autobusów miejskich w złym stanie technicznym
Komunikacja schodzi na psy, bo drzwi Ci trzaskają? Czepiasz się, to mało powiedziane.
-
- Posty: 4145
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Największa przestronność wnętrza, to byłaby w takich ciężarówkach co po wojnie jeździły po Warszawie. Tyle osób się mieściło... No i stare tramwaje - winogrona. Nie to co ten dzisiejszy szrot, tak mało ludzi zabiera.Michalk001 pisze:Po drugie przestronność wnętrza w Ikarusach biła na głowę współczesne konstrukcje w których stojąc gdziekolwiek w korytarzu jestem non stop gnieciony przez osoby próbujące wejść lub wyjść z autobusu - jeżeli jeszcze delikwent jest tak rozgarnięty i nie zdejmuje plecaka to już jest kompletna porażka.
W strupiałych harmonijkowcach, jedna połówka często otwierała się z dużym opóźnieniem, bądź nie otwierała się w ogóle.Michalk001 pisze:Po trzecie drzwi - w Ikarusie po 15-16 latach zachowywały fabryczne ustawienia, nie trzaskały, zamykały się wciąż w odpowiedniej kolejności i były lepiej uszczelnione niż obecne
Postaw się w sytuacji matki z dzieckiem, osoby niepełnosprawnej, osoby z dużym bagażem, osoby starszej... Gdzieś chyba nawet były analizy, z których wynikało że w Warszawie aż 25% pasażerów komunikacji miejskiej to osoby starsze.Michalk001 pisze:No i dużo mniejsza pojemność czy równomierne rozmieszczenie drzwi - o tym już nawet nie warto wspominać. Jedynym plusem jest niska podłoga która jest potrzebna tak naprawdę może 10% społeczeństwa
Ikarusy może były dobre, ale w latach siedemdziesiątych.
Fakt, że Ikarusy były super, ale ich czas już minął. Naprawdę nie widzę sensu eksploatacji szrotu, który z latami coraz częściej by się psuł, a w dodatku był nieprzystosowany do wszystkich użytkowników komunikacji miejskiej. Bo w dzisiejszych czasach, kiedy wszyscy się przesiadają (czy to z metra do autobusu, czy z tramwaju, obojętnie) utrudnianie życia pasażerom jest po prostu paradoksem. Z punktu widzenia osoby, która trochę się interesuje autobusami może i wszystko jest okej, ale z punktu zwykłego pasażera taki autobus zdecydowanie zachęca, ale do jazdy samochodem. Pamiętaj, nie wiesz jak będzie wyglądało wszystko w przyszłości, ale nie życzę Tobie takiej gimnastyki, jaką niektórzy muszą uprawiać żeby dostać się do wysokopodłogowego autobusu. Co do jakości nowych wyrobów - gdyby najważniejszym kryterium przetargów nie była cena, to może wszystko byłoby lepiej i staranniej wykonane.Michalk001 pisze:Nie powiedziałbym że się czepiam - jeżeli w ciągu dwóch dekad komunikacja schodzi na psy to chyba coś jest na rzeczy.Szeregowy_Równoległy pisze:Ja uważam, że się czepiasz. Po prostu. To nie jest zły stan techniczny. Drzwi trzaskają, tylko tyle. Pomijam rolę edukacyjną. Jak palant, który wsadził nogę w drzwi, zostaje na przystanku skacząc na jednej nodze, bo druga boli, a autobus odjeżdża, to jest szansa, że wyniesie jakąś naukę z tego skakania.
Porównajmy Ikarusa ostatniej serii 57xx do współczesnego Solarisa z ostatniej dostawy. Po pierwsze RABA D10 z systemem wyciszającym była cichsza od obecnego Solarisa jeżeli chodzi o głośność we wnętrzu autobusu - tu jedynie mosty napędowe są lepsze chociaż w Ikarusach montowano ciche mosty jak w 6410, 5211 i 5212. Po drugie przestronność wnętrza w Ikarusach biła na głowę współczesne konstrukcje w których stojąc gdziekolwiek w korytarzu jestem non stop gnieciony przez osoby próbujące wejść lub wyjść z autobusu - jeżeli jeszcze delikwent jest tak rozgarnięty i nie zdejmuje plecaka to już jest kompletna porażka. Po trzecie drzwi - w Ikarusie po 15-16 latach zachowywały fabryczne ustawienia, nie trzaskały, zamykały się wciąż w odpowiedniej kolejności i były lepiej uszczelnione niż obecne - w Solarisie i innych obecnych konstrukcjach te nędzne płatki gumy zachodzące ledwo za siebie nie zapewniają szczelności i często jak ostatnio widziałem jest centymetrowa szczelina w drzwiach, gdyż jedna połówka wystaje bardziej na regulacji. Nie wspominam o tłuczeniu drzwi nad głową przez całą trasę co przyjemne nie jest. No i dużo mniejsza pojemność czy równomierne rozmieszczenie drzwi - o tym już nawet nie warto wspominać. Jedynym plusem jest niska podłoga która jest potrzebna tak naprawdę może 10% społeczeństwa, ale jednak powoduje zagrożenie kiedy jakiś wariat wpakuje się z boku samochodem bezpośrednio do wnętrza autobusu, a nie pod podłogę jak w Ikarusach. Aha - i co do roli edukacyjnej, drzwi powinny zamykać się w miarę szybko, lecz delikatnie. Z autobusów korzystają też naprawdę małe dzieci i takie rozkręcone na max. drzwi walące w co popadnie bez ostrzeżenia mogą naprawdę doprowadzić do tragedii.
Moje zdjęcia: Phototrans - WGKM
EOT.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Sypią się wyświetlacze w krótkich manach ITS-u. Dzisiaj na linii 152 aż 3 sztuki naraz kursowały z bocznymi dechami za przednią szybą.
Akurat to nie sypiące się wyświetlacze a problemy informatyczne. Dotknęły i solówki i przeguby.1000 pisze:Sypią się wyświetlacze w krótkich manach ITS-u. Dzisiaj na linii 152 aż 3 sztuki naraz kursowały z bocznymi dechami za przednią szybą.
A737 Czerwone kontrolki świecą na desce , A102 , A106 Czerwone kontrolki świecą na desce, 8213 informacja pasażerska odnośnie trasy przewija się tak że po 2 przystankach cała trasa została przejechana wraz z wypowiedzeniem wszystkich przystanków przez lektora.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus
Ikarus
8915 na wolnych obrotach trzęsie się tak, że plomby wypadają. Jak można tak jeździć...
7331 - szyba po lewej stronie za drugimi drzwiami "odbija się" jak niezbyt twardy wybrzuszony plastik (nie wiem, jak to opisać, mam nadzieję, że napisałem w miarę zrozumiale). Nie wiem, czy to jest zły stan techniczny, ale czegoś takiego jeszcze nie widziałem i jakoś niezbyt pewnie się czuję, siedząc nie przy tym oknie...
- Patryk2222
- Posty: 1305
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
- Lokalizacja: Legionowo
Okno pełne czy otwierane? W manach też szyby w pełnych oknach odkształcają się podczas jazdy. Szyba ma byc coraz lżejsza a wiec i cieńsza dlatego to tak reaguje.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 >>5457>>1804
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
Biorąc pod uwagę, że szkło jest materiałem kruchym, nie jest to rozwiązanie bezpieczne.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Pełne.Patryk2222 pisze:Okno pełne czy otwierane?
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A748: brak mocy, szarpiąca skrzynia biegów, niesprawny hamulec przystankowy.
- vernalisadonis
- Posty: 3103
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Przystankowy to może miał odłączony? Nie jeden tak jeździ.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Brak mocy to jak sam wiesz jeźdąc swego czasu nimi to norma w nich. Ostatnio jechałem jednym na "mediolanie" to przez to był prawie -5 a następna brygada za nim z Woroniczao czasie.Szeregowy_Równoległy pisze:A748: brak mocy, szarpiąca skrzynia biegów, niesprawny hamulec przystankowy.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1