Spis autobusów miejskich w złym stanie technicznym

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 08 lut 2016, 20:49

Komunikacja schodzi na psy, bo drzwi Ci trzaskają? Czepiasz się, to mało powiedziane.
Obrazek

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 lut 2016, 20:59

Michalk001 pisze:Po drugie przestronność wnętrza w Ikarusach biła na głowę współczesne konstrukcje w których stojąc gdziekolwiek w korytarzu jestem non stop gnieciony przez osoby próbujące wejść lub wyjść z autobusu - jeżeli jeszcze delikwent jest tak rozgarnięty i nie zdejmuje plecaka to już jest kompletna porażka.
Największa przestronność wnętrza, to byłaby w takich ciężarówkach co po wojnie jeździły po Warszawie. Tyle osób się mieściło... No i stare tramwaje - winogrona. Nie to co ten dzisiejszy szrot, tak mało ludzi zabiera.
Michalk001 pisze:Po trzecie drzwi - w Ikarusie po 15-16 latach zachowywały fabryczne ustawienia, nie trzaskały, zamykały się wciąż w odpowiedniej kolejności i były lepiej uszczelnione niż obecne
W strupiałych harmonijkowcach, jedna połówka często otwierała się z dużym opóźnieniem, bądź nie otwierała się w ogóle.

Michalk001 pisze:No i dużo mniejsza pojemność czy równomierne rozmieszczenie drzwi - o tym już nawet nie warto wspominać. Jedynym plusem jest niska podłoga która jest potrzebna tak naprawdę może 10% społeczeństwa
Postaw się w sytuacji matki z dzieckiem, osoby niepełnosprawnej, osoby z dużym bagażem, osoby starszej... Gdzieś chyba nawet były analizy, z których wynikało że w Warszawie aż 25% pasażerów komunikacji miejskiej to osoby starsze.

Ikarusy może były dobre, ale w latach siedemdziesiątych.

Awatar użytkownika
Matej
(mateuszsolaris)
Posty: 321
Rejestracja: 27 lip 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa Nowodwory

Post autor: Matej » 08 lut 2016, 22:09

Michalk001 pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Ja uważam, że się czepiasz. Po prostu. To nie jest zły stan techniczny. Drzwi trzaskają, tylko tyle. Pomijam rolę edukacyjną. Jak palant, który wsadził nogę w drzwi, zostaje na przystanku skacząc na jednej nodze, bo druga boli, a autobus odjeżdża, to jest szansa, że wyniesie jakąś naukę z tego skakania.
Nie powiedziałbym że się czepiam - jeżeli w ciągu dwóch dekad komunikacja schodzi na psy to chyba coś jest na rzeczy.
Porównajmy Ikarusa ostatniej serii 57xx do współczesnego Solarisa z ostatniej dostawy. Po pierwsze RABA D10 z systemem wyciszającym była cichsza od obecnego Solarisa jeżeli chodzi o głośność we wnętrzu autobusu - tu jedynie mosty napędowe są lepsze chociaż w Ikarusach montowano ciche mosty jak w 6410, 5211 i 5212. Po drugie przestronność wnętrza w Ikarusach biła na głowę współczesne konstrukcje w których stojąc gdziekolwiek w korytarzu jestem non stop gnieciony przez osoby próbujące wejść lub wyjść z autobusu - jeżeli jeszcze delikwent jest tak rozgarnięty i nie zdejmuje plecaka to już jest kompletna porażka. Po trzecie drzwi - w Ikarusie po 15-16 latach zachowywały fabryczne ustawienia, nie trzaskały, zamykały się wciąż w odpowiedniej kolejności i były lepiej uszczelnione niż obecne - w Solarisie i innych obecnych konstrukcjach te nędzne płatki gumy zachodzące ledwo za siebie nie zapewniają szczelności i często jak ostatnio widziałem jest centymetrowa szczelina w drzwiach, gdyż jedna połówka wystaje bardziej na regulacji. Nie wspominam o tłuczeniu drzwi nad głową przez całą trasę co przyjemne nie jest. No i dużo mniejsza pojemność czy równomierne rozmieszczenie drzwi - o tym już nawet nie warto wspominać. Jedynym plusem jest niska podłoga która jest potrzebna tak naprawdę może 10% społeczeństwa, ale jednak powoduje zagrożenie kiedy jakiś wariat wpakuje się z boku samochodem bezpośrednio do wnętrza autobusu, a nie pod podłogę jak w Ikarusach. Aha - i co do roli edukacyjnej, drzwi powinny zamykać się w miarę szybko, lecz delikatnie. Z autobusów korzystają też naprawdę małe dzieci i takie rozkręcone na max. drzwi walące w co popadnie bez ostrzeżenia mogą naprawdę doprowadzić do tragedii.
Fakt, że Ikarusy były super, ale ich czas już minął. Naprawdę nie widzę sensu eksploatacji szrotu, który z latami coraz częściej by się psuł, a w dodatku był nieprzystosowany do wszystkich użytkowników komunikacji miejskiej. Bo w dzisiejszych czasach, kiedy wszyscy się przesiadają (czy to z metra do autobusu, czy z tramwaju, obojętnie) utrudnianie życia pasażerom jest po prostu paradoksem. Z punktu widzenia osoby, która trochę się interesuje autobusami może i wszystko jest okej, ale z punktu zwykłego pasażera taki autobus zdecydowanie zachęca, ale do jazdy samochodem. Pamiętaj, nie wiesz jak będzie wyglądało wszystko w przyszłości, ale nie życzę Tobie takiej gimnastyki, jaką niektórzy muszą uprawiać żeby dostać się do wysokopodłogowego autobusu. Co do jakości nowych wyrobów - gdyby najważniejszym kryterium przetargów nie była cena, to może wszystko byłoby lepiej i staranniej wykonane.
Moje zdjęcia: Phototrans - WGKM

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 09 lut 2016, 20:00

EOT.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 15 lut 2016, 10:23

Sypią się wyświetlacze w krótkich manach ITS-u. Dzisiaj na linii 152 aż 3 sztuki naraz kursowały z bocznymi dechami za przednią szybą.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 lut 2016, 13:37

1000 pisze:Sypią się wyświetlacze w krótkich manach ITS-u. Dzisiaj na linii 152 aż 3 sztuki naraz kursowały z bocznymi dechami za przednią szybą.
Akurat to nie sypiące się wyświetlacze a problemy informatyczne. Dotknęły i solówki i przeguby.

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 18 lut 2016, 19:14

A737 Czerwone kontrolki świecą na desce , A102 , A106 Czerwone kontrolki świecą na desce, 8213 informacja pasażerska odnośnie trasy przewija się tak że po 2 przystankach cała trasa została przejechana wraz z wypowiedzeniem wszystkich przystanków przez lektora.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 kwie 2016, 23:02

8915 na wolnych obrotach trzęsie się tak, że plomby wypadają. Jak można tak jeździć...

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 01 maja 2016, 14:00

7331 - szyba po lewej stronie za drugimi drzwiami "odbija się" jak niezbyt twardy wybrzuszony plastik (nie wiem, jak to opisać, mam nadzieję, że napisałem w miarę zrozumiale). Nie wiem, czy to jest zły stan techniczny, ale czegoś takiego jeszcze nie widziałem i jakoś niezbyt pewnie się czuję, siedząc nie przy tym oknie...

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 01 maja 2016, 19:42

Okno pełne czy otwierane? W manach też szyby w pełnych oknach odkształcają się podczas jazdy. Szyba ma byc coraz lżejsza a wiec i cieńsza dlatego to tak reaguje.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 01 maja 2016, 20:10

Biorąc pod uwagę, że szkło jest materiałem kruchym, nie jest to rozwiązanie bezpieczne.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 01 maja 2016, 22:01

Patryk2222 pisze:Okno pełne czy otwierane?
Pełne.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 17 lip 2016, 19:12

A748: brak mocy, szarpiąca skrzynia biegów, niesprawny hamulec przystankowy.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3103
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 17 lip 2016, 19:25

Przystankowy to może miał odłączony? Nie jeden tak jeździ.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Walas
Posty: 17108
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 17 lip 2016, 20:36

Szeregowy_Równoległy pisze:A748: brak mocy, szarpiąca skrzynia biegów, niesprawny hamulec przystankowy.
Brak mocy to jak sam wiesz jeźdąc swego czasu nimi to norma w nich. Ostatnio jechałem jednym na "mediolanie" to przez to był prawie -5 a następna brygada za nim z Woroniczao czasie.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

ODPOWIEDZ