Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Autobus Czerwon
Posty: 4327
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 kwie 2020, 16:20

vernalisadonis pisze:
18 kwie 2020, 15:39
Łukasz pisze:
18 kwie 2020, 10:51
Trochę nie wiem, po co miastu takie MPT. Bo nawet chyba w takim kryzysie jak teraz nie jest tak, że inni się pozamykali i nie jeżdżą...
Miejskie spółki są spółkami pożytku publicznego, które mają służyć mieszkańcom i miastu. One niekoniecznie muszą być dochodowe.
Zgoda, ale po co Warszawie komunalna korporacja taksówkowa, skoro dokładnie te same zadania świetnie wykonują podmioty prywatne?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3211
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 19 kwie 2020, 2:13

Nie mam pojęcia.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 19 kwie 2020, 16:00

Nie zdziwię się, jeśli w celu pogłębionej standaryzacji nie na poziomie oklejenia, koguta i taksometru, a typu pojazdu i jego wyposażenia (np. kombi z klimą, czy londyńskie taksówki), jego wyglądu, a także - co ważne obecnie - utrzymania pojazdu w stanie higienicznym (a bywa z tym róznie, o ile okolice taksówkarza są czyste/wyplakowane, o tyle już z tyłu łatwo podróżować na czymś, co jest jedynie odkurzane i to rzadko). Otwiera to też drogę do jakichś modyfikacji taksówki już na etapie zamówienia (a kiedyś mi mignęło zdjęcie świeżej Warszawy 203 w wersji taxi, w której kierowca miał swoją kabinę z rurek i pleksi).

Może podpatrzono sposób działania EcoCar (ci drożsi, biało-zieloni), ta korporacja zamawia auta "pod siebie", a jak pamiętam z rozmów z taksówkarzami - te auta są własnością EcoCaru, a taksówkarze są tylko ich użytkownikami.

A pamiętam zdziwienie w mojej pracy, gdy zmieniono operatora dowozów personelu i gości z EcoCar na MPT. Oj, lud się zdziwił, że jedyne, co jest w MPT wspólne to logo i kogut.

A dalej - dzięki stworzeniu komunalnej korporacji, można również myśleć o telebusach, czy nawet może obniżeniu stawki za kurs płaconej przez klienta, bo przecież byłaby to firma komunalna. To też z rozmów, co prawda, ale pamiętam, że taksówkarzowi wcale nie wpada do ręki te 3 złote za każdy kilometr tak nabijane przez licznik.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

fraktal
Posty: 5681
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 19 kwie 2020, 20:26

Tyrystor pisze:
19 kwie 2020, 16:00

Może podpatrzono sposób działania EcoCar (ci drożsi, biało-zieloni), ta korporacja zamawia auta "pod siebie", a jak pamiętam z rozmów z taksówkarzami - te auta są własnością EcoCaru, a taksówkarze są tylko ich użytkownikami.

A pamiętam zdziwienie w mojej pracy, gdy zmieniono operatora dowozów personelu i gości z EcoCar na MPT. Oj, lud się zdziwił, że jedyne, co jest w MPT wspólne to logo i kogut.
W MPT kiedyś taka standaryzacja też była, ale chyba już z 10-15 lat temu. Musiały być pojazdy koloru białego - najczęściej o standardzie Skody Octavii. Każdy kierowca, który chciał jeździć w MPT dostawał jakieś szczegółowe wytyczne co do pojazdów. Ale teraz - jak widać to już przeszłość.

Ale może rzeczywiście taksówki będą własnością przedsiębiorstwa i jak będzie nadwyżka kierowców na autobusach, to może ktoś dostanie z dyżuru kurs taksówką. :razz: Albo specjalistycznym pojazdem do przewozu osób niepełnosprawnych.

fluger
Posty: 524
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 19 kwie 2020, 21:31

fraktal pisze:
19 kwie 2020, 20:26
Ale może rzeczywiście taksówki będą własnością przedsiębiorstwa i jak będzie nadwyżka kierowców na autobusach, to może ktoś dostanie z dyżuru kurs taksówką. :razz: Albo specjalistycznym pojazdem do przewozu osób niepełnosprawnych.


Ale w odwrotnej sytuacji raczej kierowcy taxuwki nie będą kazali w zastępstwo prowadzić autobus bo raczej rzadko kiedy taksiarze mają prawo jazdy kategorii na autobus i wymagane do tego jeszcze kwalifikacje.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4838
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 kwie 2020, 19:16

fraktal pisze:
19 kwie 2020, 20:26
W MPT kiedyś taka standaryzacja też była, ale chyba już z 10-15 lat temu. Musiały być pojazdy koloru białego - najczęściej o standardzie Skody Octavii.
Peugeoty 406. Były wszędzie. Z trudem można było znaleźć taksówkę MPT nie na Peugeotcie.
Obrazek

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 20 kwie 2020, 20:32

Jeszcze wcześniej były Fiaty Tempra, Marea, Marea Weekend , Peugeoty 405 oraz Polonezy Caro ładne żółte.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

fluger
Posty: 524
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 20 kwie 2020, 22:52

I jeszcze Daewoo Nubira wersja nowsza i starsza. Prawie wszystkie samochody były koloru białego.

Boerner
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2012, 19:37
Lokalizacja: Górny Mokotów

Post autor: Boerner » 22 kwie 2020, 17:38

Żeby zorganizować telebusy czy przewóz niepełnosprawnych miasto nie potrzebuje własnej spółki. Zresztą w takich przypadkach organizuje się chyba przetarg, który miejska spółka musi wygrać. Tak jest chociażby z MPO - ta firma walczy z innymi przedsiębiorstwami śmieciowymi w przetargach na obsługę dzielnic (nie ma żadnego odgórnego zlecania przez miasto obsługi tego czy innego obszaru). Z Warexpo zdaje się też tak jest. O ile istnienie rentownej firmy należącej do miasta zajmującej się śmieciami można zrozumieć (vide przykład Mokotowa, z którego w trakcie kontraktu zrezygnowało Lekaro i wzięło tę dzielnicę MPO), o tyle miejskie taksówki nie są potrzebne. Oczywiście ktoś zauważył - posady.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 22 kwie 2020, 17:51

Boerner pisze:
22 kwie 2020, 17:38
Żeby zorganizować telebusy czy przewóz niepełnosprawnych miasto nie potrzebuje własnej spółki. Zresztą w takich przypadkach organizuje się chyba przetarg, który miejska spółka musi wygrać.
W Krakowie masz telebusy obsługiwane przez MPK, bezprzetargowo.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3487
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 23 kwie 2020, 9:18

Ogólnie, oprócz tych nieśmiesznych heheszków o kierowcach, to jest to całkiem dobry pomysł, o ile rzeczywiście z MPT zrobi się cokolwiek innego niż tylko włączy do MZA. No ale w to wątpię, bo miasto wybitnie nie umie w marketing.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 kwie 2020, 23:54

Czy to jakoś turbo mądre, że codziennie w Uwadze TVN jeździ się elektrycznym Solarisem? To nie jest jakoś tak, że to sprzęt dla ludzi?
ŁK

fraktal
Posty: 5681
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 kwie 2020, 1:02

Łukasz pisze:
23 kwie 2020, 23:54
Czy to jakoś turbo mądre, że codziennie w Uwadze TVN jeździ się elektrycznym Solarisem? To nie jest jakoś tak, że to sprzęt dla ludzi?
Kurier Warszawski prowadzony jest z balkonu, Uwaga TVN z autobusu, ot nowa rzeczywistość w mediach w związku z koronawirusem. :D Zastanawiam się skąd oni biorą kierowców, żeby sobie pojeździć z telewizją. I ciekawe, czy TVN dostał jakiś upust za wynajem, czy po komercyjnej stawce.

fraktal
Posty: 5681
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 kwie 2020, 1:07

Dantte pisze:
23 kwie 2020, 9:18
Ogólnie, oprócz tych nieśmiesznych heheszków o kierowcach, to jest to całkiem dobry pomysł, o ile rzeczywiście z MPT zrobi się cokolwiek innego niż tylko włączy do MZA. No ale w to wątpię, bo miasto wybitnie nie umie w marketing.
Nieśmieszna to może być sytuacja MZA po przejęciu MPT, bo pewnie chodzi o to, aby poprawić płynność finansową tego ostatniego podmiotu kosztem tego pierwszego. Wystarczająco poważnie było?

Jurand
Posty: 1304
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 24 kwie 2020, 9:05

fraktal pisze:
24 kwie 2020, 1:02
Łukasz pisze:
23 kwie 2020, 23:54
Czy to jakoś turbo mądre, że codziennie w Uwadze TVN jeździ się elektrycznym Solarisem? To nie jest jakoś tak, że to sprzęt dla ludzi?
Kurier Warszawski prowadzony jest z balkonu, Uwaga TVN z autobusu, ot nowa rzeczywistość w mediach w związku z koronawirusem. :D Zastanawiam się skąd oni biorą kierowców, żeby sobie pojeździć z telewizją. I ciekawe, czy TVN dostał jakiś upust za wynajem, czy po komercyjnej stawce.
Na R7 braki kierowców i codzienne zastępstwa, a na komercyjny wyjazd widocznie jest jakiś oddelegowany kierowiec (-(
Ajenci nie mogą już autobusów komercyjnie wykorzystywać, ostatnio do jakiegoś filmu wynajęto od Arrivy autobus i był nim któryś z pięciu su18 ex.Mobilis, odkupionych przez Arrivę.

ODPOWIEDZ