Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 maja 2012, 17:21

fik pisze:Pomysł z 504 do PTK jest tak idiotyczny, jak tylko może być.
Popierałem ten pomysł w czasach, jak jeszcze nie było 128 - dopiero takie 504 dające przesiadkę na Trakt skutecznie odciążyłoby 175. Ale teraz jest 128 od tego i atrakcyjność spadła. Nie krytykowałbym tego pomysłu aż tak silnie, niemniej moim zdaniem 504 lepiej, żeby wylądowała na Daszyńskiego.
fik pisze:188 to muchowóz.
No albo, albo. Albo 504 niepotrzebnie omija Plotnika, albo ósemki to muchowóz.
(Może 188 --> 388, a na Gocławek Wsch. wysłać 102?)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 19 maja 2012, 17:27

KwZ pisze:No albo, albo. Albo 504 niepotrzebnie omija Plotnika, albo ósemki to muchowóz.
(Może 188 --> 388, a na Gocławek Wsch. wysłać 102?)
Ludzie jadący trasą Ł mają do wyboru 188, które tam jeździ nabite, albo 182/523 jeżdżące częściej i regularniej. To, że chcą się przy plotniku przesiadać, zamiast jechać bezpośrednim 188, świadczy raczej o 188, a nie o wykorzystaniu plotnika jako punktu przesiadkowego.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 maja 2012, 17:31

To inaczej: jeśli 388 będzie silne (w każdym razie silniejsze niż dziś), dość, żeby ludzie wybierali je zamiast się przesiadać* przy Lotniku, to może to 504 jednak nie będzie tam potrzebne?
Sytuacja jest dość podobna do 523 i PKP Koło.

* Ta przesiadka wcale nie jest taka zła. Wystarczy przejść przez światła.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 19 maja 2012, 17:39

Wtedy tak, teraz, szczególnie w szczycie A w kierunku lotniska, jest tam tłoczno. Na tyle, że zdarza mi się nie zabrać wszystkich chętnych. Ciekawi mnie tylko, czy ci ludzie faktycznie biorą się tam z tego, co jedzie od strony Pragi, czy jednak jakiś znaczniejszy odsetek nie przesiada się tam z linii jadących od strony Grójeckiej.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 maja 2012, 18:28

Szeregowy_Równoległy pisze:Ciekawi mnie tylko, czy ci ludzie faktycznie biorą się tam z tego, co jedzie od strony Pragi, czy jednak jakiś znaczniejszy odsetek nie przesiada się tam z linii jadących od strony Grójeckiej.
Nie jestem w stanie Ci na to pytanie odpowiedzieć bo ja rzadko kogo tam w ogóle widzę, ale wydaje mi się, że to jest mniej więcej fifty-fifty. Ciężko powiedzieć. 188 ma unikatową relację z Politechniki do Banacha. Pamiętam jak kiedyś często wracałem tą linią i miała bardzo dużo chętnych na to połączenie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 maja 2012, 18:28

Szeregowy_Równoległy pisze:Ciekawi mnie tylko, czy ci ludzie faktycznie biorą się tam z tego, co jedzie od strony Pragi, czy jednak jakiś znaczniejszy odsetek nie przesiada się tam z linii jadących od strony Grójeckiej.
Z czego? Ew. tylko z okolic Wawelskiej i Kopińskiej. Inaczej to jest 136.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 19 maja 2012, 22:10

fik pisze:
ITS A 218 pisze:często zdarza się, że na krańcu przy Dw. Centralnym linia 504 ma już sporo "klientów".
No. Ze dwóch, trzech.

Z DWC nierzadko odjeżdża ze wszystkimi siedzącymi zajętymi, jeśli mowa o przystanku
DW. CENTRALNY 02.

[ Dodano: |19 Maj 2012|, 2012 22:15 ]
Szeregowy_Równoległy pisze:
chester pisze:I tak na sasankach z tego 175 tłum lezie do 504... Wszak ten Twój tłum na lotnicho raczej nie bieży
Gdyby ten tłumek łaknął 504, to chyba od razu by jechał 504, a nie fundował sobie przesiadkę przy Sasanki?
KwZ pisze:Prędzej do 189. Ale Szeregowy twierdzi, że ci ludzie po prostu biorą się z tego rejonu - faktycznie, tam są biura i bloki.
Tamten rejon... Przy Baleya w szczycie wysiada i wsiada całkiem sporo osób. Tam są biura, chyba całkiem sporo biur. A co do zapełnienia 504 się nie porozumiemy, ja święcie wierzę w to, co widzę, a codziennie na Żwirki widzę 504 z wolnymi miejscami siedzącymi. I codziennie widzę, że nie zgarniam wszystkich chętnych przy plotniku. Widzę też przy Zawiszy, jak spora część ludzi wybiera jednak wolniejsze 175. Ja odjeżdżam na granicy zabieralności, 504 do tej granicy ma bardzo, bardzo daleko. Ciężko mi wskazać przystanki inne niż LEŻAJSKA i PRUSZKOWSKA, które 504 miałoby omijać. Ewentualnie ta RASZYŃSKA.
No i co do czasu przejazdu: rozkładowo 504 między Sasanki a Pl. Zawiszy jest 5 minut szybsze. I ewidentnie ma tego czasu za mało, bo z Banacha do Zawiszy w trzy minuty może być bardzo, bardzo ciężko. A to na tym odcinku 504 jest niby dwukrotnie szybsze (175 jedzie 6 minut). Dwie do trzech minut to maksymalny zysk na całym odcinku między Sasanki a Zawiszą. Czyli zysk żaden.
PS Czerwony numerek 504 widocznie wyzwala ukryte moce w pojazdach na tej linii, bo czarnuchy między UM a Banacha mają dwie minuty, 504 ma minutę, więc najwyraźniej fruwa.
Idąc tym tokiem myślenia należałoby zlikwidować wszystkie linie przyspieszone i ekspresowe.
504 jako jedna z niewielu linii czerwonych daje realne przyspieszenie, ale widzę że idziemy w kierunku zapoczątkowanym przez DOLNĄ dla E-2 dla 5-10 osób.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 maja 2012, 22:37

No właśnie z doświadczeń kierowcy wychodzi, że to przyspieszenie jest czysto wirtualne...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 19 maja 2012, 22:52

Bo na odcinku, na którym 504 pokrywa się ze 175 to przyspieszenie jest minimalne, moim zdaniem nieznaczne. E-2 czy 527 są faktycznie przyspieszone, 504 na Żwirki (na Żwirki, nie mam pojęcia jak jest w pozostałej części trasy) nie jest. Jestem ostatnią osobą, popierającą likwidację linii przyspieszonych, ale niech będą faktycznie przyspieszone. Więcej zysku byłoby z dołożenia 504 przystanku czy dwóch, niż jest z pseudoprzyspieszenia. Bo - powtórzę - 3 minuty (bo taka jest realna różnica) między Sasanki a Zawiszą to nie jest realny zysk.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 20 maja 2012, 0:57

Szeregowy_Równoległy pisze:Bo na odcinku, na którym 504 pokrywa się ze 175 to przyspieszenie jest minimalne, moim zdaniem nieznaczne. E-2 czy 527 są faktycznie przyspieszone, 504 na Żwirki (na Żwirki, nie mam pojęcia jak jest w pozostałej części trasy) nie jest. Jestem ostatnią osobą, popierającą likwidację linii przyspieszonych, ale niech będą faktycznie przyspieszone. Więcej zysku byłoby z dołożenia 504 przystanku czy dwóch, niż jest z pseudoprzyspieszenia. Bo - powtórzę - 3 minuty (bo taka jest realna różnica) między Sasanki a Zawiszą to nie jest realny zysk.
ŻiW i okolice są faktycznie ciężkim tematem. Przede wszystkim ze względu na nieprzewidywalność korka na Raszyńskiej. Mało to razy jest po południu taka akcja, że 504 stoi w korku "po trasie", a jakiś co bardziej rozgarnięty kierman 128 ucieka na Grójecką, biorąc te 504, ze 2 x 175 i poprzednie 128? Równie dobrze może być też na odwrót, czyli 504 śmignie bokiem. Natomiast w sytuacjach "normalnego korka" Zdarzało mi się i tak, że wsiadając na Rakowcu w 128 "nic z tyłu na horyzoncie", po czym na wysokości Plotnika bierze nas 504 na pełnym gazie; i tak, że cała trasę jechało jako pierwsze z 1xx na tyłku. Chyba sporo zależy od kierowcy, przypaszeniu świateł, odstępie od poprzedniego busa, itp. Faktem jest, że na całym analizowanym ciągu Sasanki-Zawiszak można dzięki 504 wyjść +5 jak i -5. Trudno tą linię oceniać pod tym względem - przynajmniej w kierunku północnym. W stronę Kabat zdecydowanie częściej zysk czasowy jest odczuwalny, a przynajmniej nie ma tak ekstremalnie wysokiej wariancji.
Natomiast zdecydowanie mówię: w obu kierunkach nie jeździ to to puste, jak by fik chciał :P

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 20 maja 2012, 1:32

Nie jeździ to też tak pełne, jak 175. Dlatego moim zdaniem albo powinno się to uzwyklić, albo w cholerę ze Żwirki wyciąć.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 20 maja 2012, 1:46

Wyciąć, żeby 175 pękło w szwach? Bo podbijać tego nikt ze względów politycznych nie będzie, a 128 jest za krótkie (w sensie nie wozów, tylko trasy, bo za szybko ze Żwirek odbija, nie dowożąc nawet do Rakowca, żeby dać przebitkę na 141 gen Osten).

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 20 maja 2012, 6:18

Glonojad pisze:No właśnie z doświadczeń kierowcy wychodzi, że to przyspieszenie jest czysto wirtualne...
To wszystko zależy od kierowcy i od wozu. Jeśli trafia się Szeregowy_Równoległy z nowym SU18 na 175 i kierowca z 67xx na 504 to oczywiste jest, że 504 mimo przyspieszonego charakteru będzie łapać co chwila światła a z przystanków ruszać z prędkością żółwia. Nie jest do końca tak jak Szeregowy_Równoległy pisze bo sam jechałem bądź jako pasażer bądź jako kierowca 504 i gdy dobrze wpadnie się na światła przy Filtrowej w stronę Kabat albo Wawelskiej w stronę Centralnego to łapie się później zieloną falę i spokojnie na tak krótkim odcinku między Banacha-Szpital a Pl. Zawiszy 3-4 minuty przewagi nad liniami czarnymi. Niestety wystarczy zamulony autobus albo korek czy nie złapanie zielonej fali by było jak opisuje Szeregowy_Równoległy. Dlatego najlepiej odczuć można przyspieszony charakter 504 w weekendy gdy jeszcze do tego ominie się UM to na Rakowiec z Śródmieścia dojeżdża się z czasem konkurencyjnym dla niejednej osobówki. I jeszcze jedna uwaga czemu kierowcy z R7 tak strasznie boją się jeździć przez Niemcewicza. Gdy korek na Raszyńskiej zaczyna się w okolicy Niemcewicza to na prawdę można sporo zaoszczędzić czasu wskakując na Grójecką. Po przejęciu brygad 504 przez R7 czy też na wielu brygadach samolotów z R7 kierowcy z tej zajezdni ładują się w największy korek na Raszyńskiej.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 20 maja 2012, 8:53

Tak z grubsza - piszecie o wycięciu 504 itp. A ja mam wrażenie że po otwarciu SKM na Lotnisko to pierwsze na ostrzał do pocięcia pójdzie jak nic 175. Wtedy 504 będzie mogło spokojnie jeździć co 10/12/15...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 maja 2012, 15:18

Z pododawanymi przystankami. Przecież SKM zastąpi 175 na relacjach długich, a na krótszych, z przystanków pośrednich, trzeba będzie w zamian coś dodać!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ