KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 19 sty 2009, 12:58

A znane są już kompleksowe zmiany od lutego :?: Czy może tylko te 4 linie zmienią swoje trasy :?:
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 19 sty 2009, 12:59

pawcio pisze:Zacznijmy od tego, że komunikacji miejskiej nie układa się pod dni apokalipsy energetycznej. O tym jest stosowny wątek na WC.
;-) Sorki za akurat ten cytat, ale jest ostatni przy dyskusji (?) o skróceniu 121 - OIDP to 121 ma jeździć (na razie) po dotychczasowej trasie od Gwiaździstej na Chomiki (przez Gdańską), czyli wycofanie nastąpi z odcinka Chomiki - ... - Broniewskiego - ... - Pl. Wilsona.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 19 sty 2009, 13:17

Jak zarówno 112, 121 i być może 132 mają być wycięte z Broniewskiego, to domagam się podbicia częstotliwości 114, np do 6/10/10.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 19 sty 2009, 13:24

JacekM pisze:Jak zarówno 112, 121 i być może 132 mają być wycięte z Broniewskiego, to domagam się podbicia częstotliwości 114, np do 6/10/10.
nie no, 121 to ma tam na razie ponoć zostać. za to ze zdania o 132 można wyciąć "być może" ;]
noidea

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 19 sty 2009, 14:01

nie no, 121 to ma tam na razie ponoć zostać.
No jak, jak srócone do Chomiczówki?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 sty 2009, 14:37

ZaciszaniN pisze:A znane są już kompleksowe zmiany od lutego :?: Czy może tylko te 4 linie zmienią swoje trasy :?:
Zmian będzie więcej. Pewnie wkrótce (po zrobieniu map?) trafią na stronę www...

[ Dodano: Pon 19 Sty, 2009 14:38 ]
Jak zarówno 112, 121 i być może 132 mają być wycięte z Broniewskiego, to domagam się podbicia częstotliwości 114, np do 6/10/10.
Czy obecnie autobusy są niezabieralne (rano) na Broniewskiego?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 sty 2009, 15:04

geograf pisze:Czy obecnie autobusy są niezabieralne (rano) na Broniewskiego?
Nie są. W autobusach dojeżdżających do Wilsona jedzie (dane z końca listopada) w ciągu godziny maksymalnie około: 150 os. w 103, 450 os. w 114, 200 os. w 121 i 250 os. w 132. 103 zostaje, reszta daje 900 osób. Podaż: ponad 1000. Zmieszczą się, jeśli będzie ciasno, to i się pomyśli o dalszym wzmocnieniu - to akurat chętnie ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 19 sty 2009, 15:20

Jarek pisze:Zacząłem się jednak wahać. A co, jeśli zrobimy dobrą dowozówkę z Powsina do Metra Wilanowska? Albo będzie dla Powsina za częsta, albo dla Wilanowa za rzadka. Będzie identyczny problem jak z 519, tyle że w dowozie do węzła a nie prosto do Centrum!!
Moim zdaniem potoki Powsin - Metro i Wilanów - Metro powinny zostać rozdzielone nawet kosztem mnożenia linii. Obecny układ można moim zdaniem porównać do wydłużenia 508 z Nowodworów do Bukowa z jednoczesną kasacją 511. Według mnie docelowy układ powinien wyglądać tak:
socjal (umownie 130) przez Sobieskiego do Ogrodu Botanicznego
139 Powsin - Metro Wilanowska z dopasowaniem częstotliwości i długości podeń.
Ewentualnie jakieś 139f Wilanów - Metro Wilanowska, ale tylko jeśli wynikałoby to z faktycznego zapotrzebowania
519 skrócone do Wilanowa
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 sty 2009, 15:32

Bastian pisze:Nie są. W autobusach dojeżdżających do Wilsona jedzie (dane z końca listopada) w ciągu godziny maksymalnie około: 150 os. w 103, 450 os. w 114, 200 os. w 121 i 250 os. w 132. 103 zostaje, reszta daje 900 osób. Podaż: ponad 1000. Zmieszczą się, jeśli będzie ciasno, to i się pomyśli o dalszym wzmocnieniu - to akurat chętnie ;)
No właśnie - od czasu otwarcia Młocin nie widziałem nabitego po dach autobusu na przystanku SUZINA ;) Mam wrażenie, że większym problemem jest zapełnienie tramwajów na Broniewskiego, więc nie płakałbym aż tak za podażą miejsc w tamtejszych autobusach.

michael112
Posty: 2851
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 sty 2009, 15:36

Jeśli chodzi o Powsin, to najlepiej jego sprawę rozwiązywała by chyba dowozówka do Metra Wilanowska, kursująca jako jedyna do parku. Popyt na dojazd w to miejsce różni się w zależności od pory roku i dni tygodnia. Stąd 519, które zimą i latem w dni powszednie wystarcza, a może i bywa nadpodażą w najchłodniejszej części roku, w letnie weekendy okazuje się niewystarczające. Stąd tworzą się te wydłużone kursy 130. A gdyby Powsin obsługiwała tylko dowozówka, to wystarczyło by zmieniać jej częstotliwość zależnie od aktualnych potrzeb.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 19 sty 2009, 15:44

geograf pisze:Mam wrażenie, że większym problemem jest zapełnienie tramwajów na Broniewskiego, więc nie płakałbym aż tak za podażą miejsc w tamtejszych autobusach.
Problemem na Broniewskiego jest brak koordynacji tych linii tramwajowych, zawalidroga w postaci 2, ale na lenistwo ZTM w tej materii nie da się nic poradzic, wystarczająco dużo już sobie na ten temat język strzępiłem...
Bastian pisze:Zmieszczą się, jeśli będzie ciasno, to i się pomyśli o dalszym wzmocnieniu - to akurat chętnie ;)
Spieprzanie komunikacji autobusowej na Broniewskiego postępuje... Bo jak np. z metra w DS inaczej dojechać? Z Gdańskiego 2-28 w koordynacji 1-14 ](*,)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 19 sty 2009, 15:47

michael112 pisze:A gdyby Powsin obsługiwała tylko dowozówka, to wystarczyło by zmieniać jej częstotliwość zależnie od aktualnych potrzeb.
Owszem tylko jeszcze trzeba obsłużyć Ogród Botaniczny a do tego nada się najlepiej jakaś linia "z miasta", która zamknie jednocześnie usta tym, którzy krzyczeliby o zabieraniu linii do centrum.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 19 sty 2009, 15:51

geograf pisze:
Bastian pisze:Nie są. W autobusach dojeżdżających do Wilsona jedzie (dane z końca listopada) w ciągu godziny maksymalnie około: 150 os. w 103, 450 os. w 114, 200 os. w 121 i 250 os. w 132. 103 zostaje, reszta daje 900 osób. Podaż: ponad 1000. Zmieszczą się, jeśli będzie ciasno, to i się pomyśli o dalszym wzmocnieniu - to akurat chętnie ;)
No właśnie - od czasu otwarcia Młocin nie widziałem nabitego po dach autobusu na przystanku SUZINA ;) Mam wrażenie, że większym problemem jest zapełnienie tramwajów na Broniewskiego, więc nie płakałbym aż tak za podażą miejsc w tamtejszych autobusach.
Ja akurat trafiłem dziś, ale to na skutek zatrzymania tramów na Broniewskiego, 114 było azabieralne.
Podaż 1000 miejsc na godz. - jak to wyliczone ? Rozumiem 5,5 x 114 x 120 os. = 660 os., 3 x 132 x 70 os. = 210 os. Razem 870 os. (policzyłem moim zdaniem liczbę pasażerów przewożonych w w miarę godnych warunkach). 103 to chyba nikt "zdrowy" nie jedzie z Broniewskiego do Pl. Wilsona ? Pytanie z ciekawości.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 19 sty 2009, 16:20

Kra pisze:103 to chyba nikt "zdrowy" nie jedzie z Broniewskiego do Pl. Wilsona ? Pytanie z ciekawości.
A dlaczego nie? Przecież tak samo jak 114 czy 121 :-s
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 19 sty 2009, 16:24

Piotrek pisze:
Kra pisze:103 to chyba nikt "zdrowy" nie jedzie z Broniewskiego do Pl. Wilsona ? Pytanie z ciekawości.
A dlaczego nie? Przecież tak samo jak 114 czy 121 :-s
Naokoło przez Powązki wojskowe ?

ODPOWIEDZ