Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 28 paź 2019, 9:16

lublin42 pisze:
28 paź 2019, 8:38
Średnio może być i 2, w weekend są to pojedyncze osoby ale na tygodniu są kursy że tym krótkim odcinkiem jedzie i 20 osób.

Co do 190 to ewentualnością jest połączenie z kursami skróconymi 105 od zachodu. Ale nadal będę twierdzić że poza połączeniem 109,155,171 w jedną trasę i pozostawieniem dowozowek(z Górczewskiej/SB oraz z NB, Wrocławskiej, Deotymy lub Ciołka), to wcale nie 520, a 190 powinno być obcięte. I właśnie 520 będzie bardziej odpowiadać pasażerom niż 190. Jak ktoś będzie chciał pojechać na Pragę to wybierze regularne M2. Z Wileńskiego do Feminy czy Żelaznej są tramwaje i też nikt nie będzie płakać. Od Płockiej na Bemowo albo M2 z przesiadką albo 520 z przesiadką. Za to Marki i Radzymińska zyskają regularne połączenie z Wileńskim.
No dobra, ale jak w takim razie dojechać np. z Konarskiego czy Góralskiej do Żelaznej, Feminy, na Bankowy na Stare Miasto jak wywalimy też i 190 ?
Ja uważam, że właśnie 190 i 523 powinny zostać bez zmian (tzn. 190 wyprostowane jak wcześniej przez Leszno rzecz jasna).
Dla jadących z Górczewskiej w okolice Bankowego czy Stare Miasto w dalszym ciągu nie będzie szybszej alternatywy niż 190.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 paź 2019, 9:23

Nawet 20 osób, szanuję! Osobiście najwięcej widziałem chyba 13, fajnie to w przegubie wygląda. Biorąc jednak pod uwagę, że 167 na starej trasie woziło o wiele więcej osób z samego tylko przystanku BW20, jak również że większość frekwencji 184 nadal bierze się z przesiadek na Zachodnim/RZS, to ten absurdalny, idiotyczny, kretyński, bezsensowny, alogiczny, głupi, bezmyślny, tumanowaty, młotowaty, debilny, frajerski, niedorzeczny, błazeński, paranoiczny, bzdurny, nonsensowny, ograniczony, irracjonalny, prymitywny, nieprzemyślany, anachroniczny i typowo ZTMowski przebieg jest nie do obrony.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 paź 2019, 9:34

absurdalny, idiotyczny, kretyński, bezsensowny, alogiczny, głupi, bezmyślny, tumanowaty, młotowaty, debilny, frajerski, niedorzeczny, błazeński, paranoiczny, bzdurny, nonsensowny, ograniczony, irracjonalny, prymitywny, nieprzemyślany, anachroniczny i typowo ZTMowski
Słownik synonimów autorstwa fika :term:

Do repertuaru dodam niesłuszny, niegospodarny, marnotrwawny, niepoprawny i zły.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 paź 2019, 9:59

fik pisze:
28 paź 2019, 9:23
Nawet 20 osób, szanuję! Osobiście najwięcej widziałem chyba 13, fajnie to w przegubie wygląda.
Na Szczęśliwice żadna linia więcej ludzi nie przywozi. Czy to znaczy że należy zaorać tę pętlę i pousuwać wszystkie autobusy z tamtego rejonu?

marts
Posty: 57
Rejestracja: 01 cze 2007, 11:54
Lokalizacja: Ochota, Wola

Post autor: marts » 28 paź 2019, 10:13

A nie jest po prostu tak, że 184 powinno krancować jak najbliżej Dw. Zachodniego, ale nie na samym dworcu, bo wtedy nie byłoby wspólnego przystanku na Wolę z 154/523.
I już choćby dlatego obecne rozwiązanie jest optymalne?

Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 paź 2019, 10:30

Nie. 184 powinno zapewniać połączenie Ochoty z Bemowem i Bielanami, tak jak zapewniało je 167. Kursowanie opłotkami przez Szczęśliwicką tego wymogu nie spełnia, dodatkowo zerwano możliwość przesiadki z tramwajów z kierunku Okęcia. Z ww. warunków jednoznacznie wynika, że 184 MUSI obsługiwać przystanek BW20 i nie rozumiem, co tu jest niezrozumiałego.

Na Szczęśliwice można wyciągnąć 717.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 28 paź 2019, 10:48

KwZ pisze:
27 paź 2019, 19:24
Jak będzie to uzasadnione, czyli przy otwieraniu metra na Mory? Albo chociaż rozpoczęciu budowy tegoż?
Widziałbym podział na:
190 MARKI - Radzymińska - Solidarności - Górczewska - ZNANA
pewne i częste 290 OS. GÓRCZEWSKA - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców - Górczewska - MKJ
fik pisze:
28 paź 2019, 9:23
Nawet 20 osób, szanuję! Osobiście najwięcej widziałem chyba 13, fajnie to w przegubie wygląda. Biorąc jednak pod uwagę, że 167 na starej trasie woziło o wiele więcej osób z samego tylko przystanku BW20, jak również że większość frekwencji 184 nadal bierze się z przesiadek na Zachodnim/RZS, to ten absurdalny, idiotyczny, kretyński, bezsensowny, alogiczny, głupi, bezmyślny, tumanowaty, młotowaty, debilny, frajerski, niedorzeczny, błazeński, paranoiczny, bzdurny, nonsensowny, ograniczony, irracjonalny, prymitywny, nieprzemyślany, anachroniczny i typowo ZTMowski przebieg jest nie do obrony.
Osobiście myślałem o przerzuceniu 172 przez Dickensa-Szczęśliwicką i 184 po trasie 186 (przez Dickensa-Pawińskiego). Wtedy 184 "zbiera" pasażerów z Ochoty i zapewnia połączenie Bitwy-Zachodni. ZP Rakowiec i Pruszkowska zachowują połączenie z ZP Bitwy w postaci 136.

A docelowo najlepiej to zapewnić obsługę na Drawskiej i Śmigłowca. Ale to szersza dyskusja na tematy Ochoty.
fik pisze:
28 paź 2019, 10:30
Na Szczęśliwice można wyciągnąć 717.
Można też PKS Polonus przy takiej częstotliwości 717.

Z dwojga ciągów Szczęśliwicka/Białobrzeska, wolałbym osłabianie Białobrzeskiej

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 paź 2019, 10:57

172 bez BW20 to też średni pomysł. Jeździł kiedyś taki potwór 228 dokładnie tą trasą i woził jeszcze mniej ludzi niż 184. A od Drawskiej bardziej bym widział komunikację na całej długości Opaczewskiej, ale to jeszcze mniej wyobrażalne.

A częstotliwość 717 jest jak najbardziej odpowiadająca socjalnej funkcji tego połączenia.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 28 paź 2019, 16:17

Gdynianin pisze:
28 paź 2019, 10:48
KwZ pisze: Jak będzie to uzasadnione, czyli przy otwieraniu metra na Mory? Albo chociaż rozpoczęciu budowy tegoż?
Widziałbym podział na:
190 MARKI - Radzymińska - Solidarności - Górczewska - ZNANA
pewne i częste 290 OS. GÓRCZEWSKA - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców - Górczewska - MKJ
1. IMHO Znana i Leszno nie zapełnią należycie 190 na wolskim odcinku.
2. Przeszkadza nam dublowanie metra przez 190, dokładnie ten sam odcinek dublowany przez 290, które na odcinku wzdłuż metra nie będzie miało żadnego większego celu istnienia już nas tak w oczy nie kole.
3. Skoro metro zaplanowano tak, by Jelonki były niemal całkowicie pominięte, a ułaskawiono nim pola na Chrzanowie, to ceną tego jest konieczność zaplanowania racjonalnej komunikacji dla Jelonek, a wyrzucanie linii, która jest szybsza i w odróżnieniu od metra ma prosty przebieg w celu przesadzenia mieszkańców Jelonek do tegoż metra, bo większość już w 190 pewnie z powrotem nie wsiądzie, nie jest przykładem racjonalnego planowania. Ustalmy, czy 190 jest na tyle ważną linią, by w ogóle istnieć na lewym brzegu, czy też wygaszamy na nią popyt, bo do tego prowadzi ta zmiana. Skoro równoległa egzystencja 109, a nawet 26 nie przeszkadzała w planach zrobienia z niej metrobusu, odpowiedź na ten dylemat jest jak dla mnie oczywista.

lublin42
Posty: 289
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 29 paź 2019, 10:17

717 na Szczęśliwce trasą 184 to wcale nie taki głupi pomysł. Ale co z 167 i 184? Szczęśliwice nie są z gumy! Może już lepiej 167 na Zachodni od Wawelskiej w miejsce 717, 184 przez Grójecką? No i ewentualnie co z Białobrzeską? Ja bym 154 w takich okolicznościach tam widział.

Co do przetasowań na Znanej:
Może lepiej już 136 przerzucić właśnie na Znaną? Wtedy czas przejazdu rozkładowy powinien się utrzymać, a pasażerowie aktualnego 167 mieli by możliwość dojazdu do BW 1920 tą samą trasą. 154 przez Białobrzeską, Jerozolimskie, Prymasa... na Marymont? na Młynów? Może jednak lepiej nie. Od Zachodniego traci sens istnienia. Ewentualnie wzmocnienie odcinka Zachodni-Górczewska lub zastąpienie 136 na Młynów.
Ale na Młynów 520. Oczywiście może się okazać, że zdecydowanie zwiększy się popyt na relację Młynów-M2 realizowaną tylko przez 103, ale to oddzielny temat. Nikt nie powie że takie 520 dubluje metro. Skoro te 190 ma się zdaniem niektórych utrzymywać to niech się utrzymuje. Ale i tak w dalszej przyszłości będzie do skrócenia do Wileńskiego. A Leszno do obsługi przez coś innego - np linię Konwiktorska-Znana obsługiwaną przez elektryki.

marts
Posty: 57
Rejestracja: 01 cze 2007, 11:54
Lokalizacja: Ochota, Wola

Post autor: marts » 29 paź 2019, 17:00

Tak generalnie, to wydaje się, że na Ochocie jest potrzebna nowa pętla, gdzies na Banacha (184, 186, 414).
Np. wewnątrz pętli tramwajowej (wjazd z Banacha, wyjazd na Pawińskiego).

Ale to już science fiction....


Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka


mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 paź 2019, 19:23

Ale co Wam w ogóle aż tak przeszkadza to 184 na Szczęśliwickiej ? Że słabo wykorzystane ? Mało która linia jest pełna 2 przystanki przed pętlą (no, są wyjątki typu 109 itp. wiadomo). Naprawdę to chyba jeden z mniej istotnych elementów przy całej układance z M2.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 paź 2019, 19:55

184 powinno dojeżdżać do ZP BW1920. Potem może jechać prawie dokądkolwiek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 paź 2019, 20:21

mb112 pisze:
29 paź 2019, 19:23
Ale co Wam w ogóle aż tak przeszkadza to 184 na Szczęśliwickiej ? Że słabo wykorzystane ?
A co komu przeszkadzało połączenie Ochoty z Bemowem? Że dobrze wykorzystane? To ciachniemy na Znaną, hej!
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

lublin42
Posty: 289
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 29 paź 2019, 23:45

BW1920 to nie jest najlepszy ZP na przesiadki, a do tego nie jest to szczególne miejsce docelowe. Z Woli 136, 154, 167 i 186(oraz w szczycie 414) jeździ i jest to wystarczające. 184 przez Grójecką to tylko w przypadku obcięcia 154 i 167. Aktualnie linia ma kończyć jak najbliżej Zachodniego i chyba odpowiednio pełni swoją rolę. A wspomniany wcześniej przeze mnie mini potok ze Szczęśliwickiej na Zachodni to tylko dodatkowy argument do utrzymania aktualnej trasy. No ewentualnie do zamiany np z przytoczonym 717.
Przy czym, jeśli chodzi o Znaną/Strąkową - to lepiej dać tam 136 obsługiwane przegubami jako jedyny autobus jadący w kierunku Kasprzaka. Z Bemowa przez Górczewską, Redutową, Kasprzaka i dalej trasą 171 na Torwar dajemy 109/155/171(moim zdaniem optymalny numer 155). I oprócz 129,197,201,397 na Redutową już nic więcej nie potrzeba. 167 nawet na Szczęśliwice. A na Młynów solówki na 154 oraz przeguby na 520.

ODPOWIEDZ