Strona 20 z 271

: 14 kwie 2008, 14:42
autor: Emdegger
Ale to 50-70% to jakiej linii dotyczy - to istotne pytanie.
Nie mniej istotna jest odpowiedź - żadnej.

: 14 kwie 2008, 14:58
autor: pawcio
Bastian pisze:
pawcio pisze:Jeżeli 5xx z Zapłowiecza przy CO są przeciążone, to trzeba je odciążyć.
Jedno z dwojga, albo są niezabieralne, więc mogą się tam nie zatrzymywać, albo mają rezerwę miejsc, wtedy ekspresa tam nie trzeba. Coś w tym nielogicznego? :>
Tak. Nie wzięcie pod uwagę potoku Zapłowiecze-Centrum Optyki. Nie wiem, jak w porannym szczycie, ale po południu i w weekendy całkiem poważny potok.

: 14 kwie 2008, 15:08
autor: jajcys
emdegger pisze:Dziś postaram się dokładnie policzyć, gdy będę wracał z uczelni :)
Zawsze z autobusów wylewa się tłum ludzi właśnie na Saskiej, na pewno to więcej niż 20%, ale OK, ciekaw jestem co takiego policzysz wracając z uczelni :)

: 14 kwie 2008, 15:13
autor: Nazgul
jajcys pisze:
emdegger pisze:Dziś postaram się dokładnie policzyć, gdy będę wracał z uczelni :)
Zawsze z autobusów wylewa się tłum ludzi właśnie na Saskiej, na pewno to więcej niż 20%, ale OK, ciekaw jestem co takiego policzysz wracając z uczelni :)
Mylisz się kolego. Tłum faktycznie może się wylewać na Saskiej z pojedynczych wozów po dłuższej przerwie, kiedy nie jechała żadna 5xx z Politechniki i wtedy to może być np. 60% autobusu. Ale w następnym wozach jadących za chwilę (co zdarza się cały czas, bo nie ma koordynacji) procent wysiadających będzie już malutki, co sumarycznie w dłuższym okresie czasu da nam powiedzmy te 20%.

: 14 kwie 2008, 15:20
autor: jajcys
OK, więc widać jeżdżąc na trasie Politechnika-Saska zawsze trafiam na ten, z którego większość wychodzi na Saskiej...wnioskując z Waszych wypowiedzi autobusy, z których wychodzi "tylko" 20% są mało zapełnione...

: 14 kwie 2008, 15:22
autor: jajcys
pawcio pisze:Tu się niestety muszę zgodzić.
A na Saskiej 502 zatrzymałoby się tam, gdzie pozostałe linie i byłoby OK.

Dzięki manewrowi przeniesienia 502 na Gocław będzie po prostu większy ścisk w autobusach na Trasie Łazienkowskiej...pozornie pozytywna zmiana dla Gocławian zapewne okaże się pudłem osłabiającym KM i na GCW i na Saskiej.

: 14 kwie 2008, 15:25
autor: Paweł D.
jajcys pisze:OK, więc widać jeżdżąc na trasie Politechnika-Saska zawsze trafiam na ten, z którego większość wychodzi na Saskiej...wnioskując z Waszych wypowiedzi autobusy, z których wychodzi "tylko" 20% są mało zapełnione...
Kolego, należy odróżnić różne pory dnia. Rano wozy do strony Płowieckiej przyjeżdzają z ludzmi i się stopniowo napełniają, tak, że faktycznie Saska je dopycha na full. Po południu szczyt jest bardziej rozłożony. Często jadą za sobą 502, 514, 525 i 408. Wówczas w 408 można leżeć już od Politechniki. Ale takie przypadki nie pozwalają twierdzić, że linia jest niepotrzebna.

: 14 kwie 2008, 15:29
autor: pawcio
Niekoniecznie. Musiałyby zostać spełnione tylko następujące warunki:
1. Koordynacja rozkładów na Ostrobramskiej, przede wszystkim poza szczytem.
2. Silne 502 przez cały Gocław, tak, aby zminimalizować przesiadki na Saskiej.
3. Silne E-7 przez Co, aby odciążyć pozostałe 5xx.

: 14 kwie 2008, 15:30
autor: pawcio
jajcys pisze:OK, więc widać jeżdżąc na trasie Politechnika-Saska zawsze trafiam na ten, z którego większość wychodzi na Saskiej...wnioskując z Waszych wypowiedzi autobusy, z których wychodzi "tylko" 20% są mało zapełnione...
Statystycznie tak trafia większość pasażerów.

: 14 kwie 2008, 15:30
autor: jajcys
I uważasz że linia ekspresowa bez udziału Saskiej byłaby tak zapełniona jak pośpiechy w szczycie teraz?

: 14 kwie 2008, 15:31
autor: kozioł
całe szczęście 502 kursuje nieczęsto, a pozatym jest chyba celowo niezkordynowana z innymi liniami na TŁ i Ostrobramskiej

: 14 kwie 2008, 15:32
autor: pawcio
Gdyby była odpowiednio często to tak. 10 minut to minimum, bo wówczas może się opłacać na nią poczekać.

: 14 kwie 2008, 15:33
autor: pawcio
Jest skoordynowana z 514. Z 520 i 525 skoordynować się nie da, bo mają różne częstotliwości. I to jest cała tragedia Ostrobramskiej.

: 14 kwie 2008, 15:39
autor: jajcys
pawcio pisze:Niekoniecznie. Musiałyby zostać spełnione tylko następujące warunki:
1. Koordynacja rozkładów na Ostrobramskiej, przede wszystkim poza szczytem.
2. Silne 502 przez cały Gocław, tak, aby zminimalizować przesiadki na Saskiej.
3. Silne E-7 przez Co, aby odciążyć pozostałe 5xx.
OK, mówiłem o sytuacji, w której nic oprócz trasy 502 się nie zmienia :) w takim wypadku jest syf.
kozioł pisze:całe szczęście 502 kursuje nieczęsto, a pozatym jest chyba celowo niezkordynowana z innymi liniami na TŁ i Ostrobramskiej
Jak mówiłem, 502/514 często ratowały sytuację wieczorami. Będę się powtarzać, tu po zmianie trasy 502 też będzie syf.

ZTM powinno wyrownac kursowanie linii 514,515,520,525 wieczorami. W praktyce w godzinach 21-22 są czasami odstępy ok. 25min, po 1 maja bez zmian będzie wieelki syf.

: 14 kwie 2008, 15:41
autor: Paweł D.
pawcio pisze:Jest skoordynowana z 514. Z 520 i 525 skoordynować się nie da, bo mają różne częstotliwości. I to jest cała tragedia Ostrobramskiej.
Akurat w międzyszczycie i w DS koordynacja jest całkiem ładna