Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 sie 2014, 15:07

Georg pisze:Ale pomysł rozmieszczenia przystanków co 100 metrów jest kiepskim pomysłem i nie bardzo się sprawdza (tyle wynosi odległość między Tułowicką i Dankowicką dla 181 i 303.
Nie za dużo, zwłaszcza w kierunku cmentarza? Tam to te przystanki chyba dzieli jakieś 40-50 metrów.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 sie 2014, 15:45

Przestań wypisywać bzdury. Od słupka do słupka są 102 metry.

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 14 sie 2014, 16:07

Nie. Tym razem, biorąc pod uwagę zalecenia fika sprawdziłem odległości i zaokrągliłem.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 sie 2014, 16:45

To było do shakira ashira przecież.

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 14 sie 2014, 17:31

Też napisałem do ashira, tylko nie zacytowałem jego postu. Przepraszam.

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 14 sie 2014, 18:02

Georg pisze:W komunikacji jest coś takiego jak strefa dojścia do pojazdu. Istnienie obydwu linii równoległych (Włodarzewska - Instalatorów) jest zapewne podyktowane tym, że nie ma możliwości LEGALNEGO przejścia między tymi dwiema ulicami. Kiedyś (chyba nawet jeszcze za czasów pierwszego wcielenia 128) był wiadukt prowadzący z pętli na Instalatorów nad torami i potem droga do Włodarzewskiej. 0bok były ślady po drugim wiadukcie, ale obydwa zostały (nie wiem czemu) rozebrane. Jeśli ktoś czułby się na siłach, to prosiłbym o podanie ile metrów wynosi strefa dojścia dla linii dziennych, a ile dla linii nocnych? Dodam, że Instalatorów powoli przekształca się z dawnych zakładów produkcyjnych na ulicę wzdłuż której powstają bloki. Kiedy bloki zostaną wybudowane i wprowadzą się do nich ludzie 306 z obecną częstotliwością na pewno przestanie wystarczać.
Georg pisze:Reserved, Ty mieszkasz bliżej, to może się orientujesz - czy nie ma tam planów likwidacji tych fabryk i zakładów, które zostały i wybudowania następnych bloków? Bo z tego co pamiętam przy Kambudzie już coś powstawało.
1. Jeśli chodzi o równoległości to znacząca cześć pasażerów korzystających z ZP Instalatorów-KIS dostaje się tam przechodząc przez tory kolejowe.
2. Wiadukty rozebrano z 7 lat temu. Przy okazji modernizacji kolejowej linii radomskiej PLK zamiast usunąć podbudowę, wysypało nową na starej, co podwyższyło skrajnie i wiadukty trzeba było rozebrać. Odcinek Al.Krakowska – ŻiW miał możnego lobbistę i tam postarano się, by kładki zachować.
3. Firma Radius buduje na 8 ha działce przy Instalatorów 7B osiedle Nowy Raków z 2000 mieszkań. Pierwszy budynek ma być oddany na przełomie 2014 i 2015r, następny we wrześniu 2015. Inny deweloper – Longbridge – ogłasza już na swojej stronie rychłe rozpoczęcie inwestycji przy Instalatorów, ale szczegóły nie są jeszcze znane. Ponoć kupili 4 ha działkę, na której chcą wybudować ponad 1000 mieszkań.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 sie 2014, 21:28

A tam po sąsiedzku pod 7C nie jest/miała być jakaś sortownia śmieci?

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 14 sie 2014, 21:45

Włochy naciskają na MPO i próbują zniechęcić. Ostatnio MPO wycofało wniosek o decyzję środowiskową.

Łukasz
Posty: 10718
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 sie 2014, 22:33

Georg pisze:Tylko że jeśli autobus pojedzie częściej to maksymalne co można wyciągnąć.
Bardzo mądre zdanie.

A może 154 powinno pojechać tamtędy, potem do Dźwigowej i Wolskiej?
ŁK

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 14 sie 2014, 23:06

Tyle, że pasażerowie na 1 Sierpnia są zainteresowani dojazdem do tramwajów bez konieczności biegania po kładkach. Przesiadki następują od Korotyńskiego, poprzez Dickensa, aż do Bitwy. Druga rzecz to kiedyś były podjazdy 154 na Instalatorów, ale się z tego wycofano, bo pasażerowie niezainteresowani jazdą na Instalatorów musieli dłużej jechać. No i częstotliwość była zbyt mała, żeby ktoś przy 1 Sierpnia czekał, a zbyt duża, żeby zaspokoić potrzeby przewozowe przez Instalatorów (wtedy były tam tylko jakieś firmy, do których większość osób dojeżdżała samochodami). Do tego na 154 było różnie z punktualnością, więc bardziej opłacalne było przejście do Rakowca niż czekanie na autobus, który albo się pojawi, albo nie. Pod tym względem, trzeba przyznać, że 306 od czasu skrócenia do DHL-u na Osmańskiej jest bardzo punktualne i choć jeździ rzadko, ale zawsze można na nie liczyć. Nie wiem, jak jest teraz, po wydłużeniu kursów do Ursusa.

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 14 sie 2014, 23:36

jak na razie z moich obserwacji wynika, że linia również na nowej trasie jest punktualna i to w obie strony,
w sumie do 1 Sierpnia mam niewiele dalej niż na ZP Jasielska i wreszcie 306 realnie się przyda, gdyż nie jeździ już "donikąd" przynajmniej raz na godzinę
odnośnie powstających osiedli na Instalatorów, mam nadzieję, że wpłynie to w przyszłości na częstotliwość linii oraz wprowadzenie kursów w weekendy, gdyż większych autobusów na tę trasę nie da się wprowadzić
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sie 2014, 20:45

emyl pisze:Przestań wypisywać bzdury. Od słupka do słupka są 102 metry.
Ale od końca przystanku Dankowicka do początku przystanku Tułowicka jest mniej metrów? Tak czy siak jeden z tych przystanków nie powinien istnieć. (-(

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 sie 2014, 23:31

ashir pisze:
emyl pisze:Przestań wypisywać bzdury. Od słupka do słupka są 102 metry.
Ale od końca przystanku Dankowicka do początku przystanku Tułowicka jest mniej metrów? Tak czy siak jeden z tych przystanków nie powinien istnieć. (-(
Licz w ten sposób dystans pokonywany przez pojazd w trakcie półkursu, a wyjdzie ci, że pali za dużo benzyny. Ponawiam apel - przestań pisać bzdury.

Nie do końca zgadzam się również z tezą, że jeden z przystanków nie powinien istnieć. Sugeruję ustawić się w połowie drogi między nimi i dokładnie spisać ilość zatrzymań na jednym, drugim oraz jednym i drugim - oba są na żądanie, przypominam. :/

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 sie 2014, 6:18

To może po prostu wystarczy postawić przystanek po środku? :P

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 16 sie 2014, 22:08

ponieważ wątek dotyczy komunikacji we Włochach, zastanawiam się, po co ul. 1 Sierpnia 1,5 linii skręcających w Żwirki w lewo i 0 - w prawo, a jakby 141 wysłać ul. 1 Sierpnia zamiast Hynka, a 154 bezpośrednio do Okęcia? wymagałoby to jednak ucałotygodniowienia i zwiększenia częstotliwości 317, w przeciwnym wypadku ul. 17 Stycznia byłaby zbyt poszkodowana
docelowo, zarówno 306, jak i 317 powinny stać się liniami całotygodniowymi, po otwarciu M2 trochę brygad się powinno zwolnić ...
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

ODPOWIEDZ