Strona 20 z 91

: 02 gru 2007, 15:15
autor: Bernard
inż. Glonojad pisze:A co z POŁCZYŃSKĄ-PARKINGIEM?
Jeżdżę tą trasą codziennie w DP o różnych porach i przez cały tydzień na tym przystanku wysiadają góra 2 osoby. Tramwaj zatrzymuje się, uaktywnia CG i po około 2 sekundach znów rusza. O ignorowaniu sygnalizacji dla tramwaju przy wyjeździe z parkingu nie wspomnę. Żaden tramwaj się nie zatrzymuje.
Jeśli chodzi o Bolesławicką to jednak kilka wieżowców w okolicy jest. Więc trochę mieszkańców z niego korzysta.

: 02 gru 2007, 15:37
autor: Glonojad
Nie pamiętam, jak dokładnie wygląda zagospodarowanie Bródna przy Budowlanej, ale może dałoby się przystanki BOLESŁAWICKA i JULIANOWSKA połączyć w jeden zespół z dwukierunkowym dojściem? :-k

Patrząc na google (zaznaczam!) to odnoszę wrażenie, że trzeba skasować Bolesławicką i przesunąc platformę w stronę Centrum na południową stronę skrzyżowania i styknie. Ewentualnie dodatkowe przejście dla pieszych gdzieś w połowie odcinka, musiałbym sprawdzić czy dasię na ulicy tej klasy.

: 02 gru 2007, 16:55
autor: barluk
(-o< Do likwidacji przystanki: WYBRZEŻE HELSKIE, zarówno autobusowe jak i tramwajowe. Frekwencja 1%.

: 02 gru 2007, 17:08
autor: Ikarus 5780
barluk pisze:(-o< Do likwidacji przystanki: WYBRZEŻE HELSKIE, zarówno autobusowe jak i tramwajowe. Frekwencja 1%.
Na odcinku 16 i 18 od Parku do Żerania nie powinno być : Parku Traugutta, Wybrzeża, Z Pimotu i Platerówek zrobić jeden przystanek pośrodku, bo z niego korzystają studenci dwóch uczelni (Koźminski i Wyższa Szkoła Ceł czy jakoś tak) i uczniowie technikum (im. Starzyńskiego) i masa osób się przewija, ale 2 przystanki są niepotrzebne, dalej następnym przystankiem powinna być albo dyrekcja, bo tam trochę ludzi czasami wysiada, ale Budzyńskiej Tylickiej i Śliwic nie powinno być, bo szkoda hamulców w tramach, a poza tym szkoda czasu ludzi, którzy jeżdżą z Żerania tramami do centrum, bo często rano jest taka opcja, że często tramy odjeżadżają z Żerania nabite po brzegi, a po południu często przyjeżdżają na Żerań nabite w jakiś 60 % a czasem nawet i więcej. Nie mam pojęcia po co te przystanki są utrzymywane.

: 02 gru 2007, 18:04
autor: MeWa
inż. Glonojad pisze:dyskusji jest przystanek przy Berlinie
Jak długo mam czekać na tramwaj (kilka minut) bądź właśnie mi ucieka, to tam idę z przystanku Metro Politechnika, większa szansa na miejsce niż jak tłumy się rzucą przy stacji metra :D Ale jakoś szczególnie potrzeby nie wydaje się.

Co do Jagiellońskiej - czy tu przesuwanie przystanków nie jest kłopotliwe z uwagi na rozmieszczenie przejść podziemnych?

A co z jednokierunkowym przystankiem tramwajowym Teatr Komedia?

: 02 gru 2007, 19:28
autor: Glonojad
MeWa pisze:
inż. Glonojad pisze:dyskusji jest przystanek przy Berlinie
Jak długo mam czekać na tramwaj (kilka minut) bądź właśnie mi ucieka, to tam idę z przystanku Metro Politechnika, większa szansa na miejsce niż jak tłumy się rzucą przy stacji metra :D Ale jakoś szczególnie potrzeby nie wydaje się.
Wiesz, na tej zasadzie, to ja kiedyś podbiłem frekwencję na Połczyńskiej, z ciekawości :p
Co do Jagiellońskiej - czy tu przesuwanie przystanków nie jest kłopotliwe z uwagi na rozmieszczenie przejść podziemnych?
Proponowałem dwie liwidacje oraz przesuwanie w ramach budowy Trasy Mostu Krasińskiego.
A co z jednokierunkowym przystankiem tramwajowym Teatr Komedia?
To to jest w ogóle Komedia, ten jeden przystanek i torowisko bezpodsypkowe dla 12 kursów na godzinę... ;)

Tak szczerze, to nie znam Żoliborza i nie wiem, czy jest potrzebny (ale łatwo skłonić dzielnicę do jego likwidacji opowiadając o hałasie rozruchu i hamowania), ale szczerze wątpię... dla mnie zresztą cały ten odcinek jest do eksploatacji technicznej raczej niż liniowej i to do czasu wybudowania tramwaju w ul. Krasińskiego (odc. Broniewskiego - pl. Wilsona).

: 02 gru 2007, 19:32
autor: Tm
inż. Glonojad pisze:ale łatwo skłonić dzielnicę do jego likwidacji opowiadając o hałasie rozruchu i hamowania
był nawet artykuł w gazecie o skarżących sie mieszkańcach (z okazji budowy metra chcieli nieodbudowywania torowiska)

: 02 gru 2007, 19:40
autor: Ikarus 5780
MeWa pisze:
Co do Jagiellońskiej - czy tu przesuwanie przystanków nie jest kłopotliwe z uwagi na rozmieszczenie przejść podziemnych?
Ja proponowałem całkowitą kasacje Śliwic i Budzyńskiej, a tam są przejścia podziemne, tam gdzie postulowałem przeniesienie (Platerówek i Pimot) przejść podziemnych nie ma.

IMHO trzeba wreszcie zdać sobie sprawę, że to już nie ten Żerań sprzed lat, kiedy to często z tramów na Jagiellońskiej korzystało kilka tysięcy ludzi na godzine.

: 02 gru 2007, 19:43
autor: Glonojad
Skoro Platerówki połączą się ze Śliwicami na węźle z Trasą Krasińskiego (a to akurat jest dość pewne), to nie bardzo mogą połączyć się z Pimotem... pytanie czy ten ostatni jest wtedy uzasadniony czy też nie powinien wylecieć?

: 02 gru 2007, 19:48
autor: Ikarus 5780
inż. Glonojad pisze:Skoro Platerówki połączą się ze Śliwicami na węźle z Trasą Krasińskiego (a to akurat jest dość pewne), to nie bardzo mogą połączyć się z Pimotem... pytanie czy ten ostatni jest wtedy uzasadniony czy też nie powinien wylecieć?
Nie sądze, bo z Pimotu korzysta więcej osób, jak z Platerówek, ideałem byłoby właśnie zrobienie czegoś pośrodku, wtedy każdy miałby blisko (może poza nieliczną grupą studnetów ze szkoły ceł). Ale szkoła ceł ma 101 i 144 z których jak widzę częściej korzystają jak z tramów - zwłaszcza teraz po zamknięciu wiaduktu przy pimocie, gdzie z tramów trzeba chodzić do specjalnie postawionych świateł (nadrabiają około 300 metrów, Koźmiński zresztą też).
Dokładnie z Pimotu korzysta grupa studentów stosunkowo nieliczna z szkoły celnej i rzesze z Koźmińskiego (bo w budynku D, który jest przy Pimocie korzysta z tego co wiem 6 kierunków studiów i wszystkie mają dziekanat w budynku D, a z Platerówek korzysta LO Starzyńskiego i kierunek prawa Koźmińskiego, z tym, że to jest też duża grupa studentów, bo prawo jest największym kierunkiem w Koźmińskim.

: 02 gru 2007, 20:53
autor: Glonojad
No cóż, to Pimot zostaje... ale zaraz, gdzie jest to przejście dla pieszych? W stronę Platerówek czy Golędzinowa?

: 02 gru 2007, 23:46
autor: Ikarus 5780
inż. Glonojad pisze:No cóż, to Pimot zostaje... ale zaraz, gdzie jest to przejście dla pieszych? W stronę Platerówek czy Golędzinowa?
Po zamknięciu kłądki na której kompletnie nic nie robią, i ludzie i tak chodzą, tylko omijają duże parkany, ale sporo też chodzi do świateł które postawili między Pimotem a Golędzinowem jako zastępstwo kładki. Kolejne światła dla tramów i dla samochodów, jedyny plus dla ludzi jadących samochodem od Starzyniaka do Koźmińskiego, bo jak skręcają to trzeba czasami bardzo długo czekać, teraz są te światła i one zatrzymują ruch przez co nie ma w zasadzie nieustannej fali.

: 03 gru 2007, 21:16
autor: Glonojad
To się z tymi światłami postarali... powinni byli zawiesić przystanek pod nieczynną kładką :/.

Tak z ciekawości - a jakby przystanek w miejscu tych świateł był zamiast poprzednich? :-k

: 07 gru 2007, 19:48
autor: Glonojad
Uzupełniłem listę przystanków do likwidacji

viewtopic.php?p=264294#264294

Co powiecie o przystanku BONIFRATERSKA ?

: 07 gru 2007, 21:00
autor: Tm
inż. Glonojad pisze:Co powiecie o przystanku BONIFRATERSKA ?
może i mało pożytku, ale szkody tez mało, Międzyparkowa ma jedynie charakter pomocniczy w całej sieci