Strona 20 z 91
: 02 gru 2007, 15:15
autor: Bernard
inż. Glonojad pisze:A co z POŁCZYŃSKĄ-PARKINGIEM?
Jeżdżę tą trasą codziennie w DP o różnych porach i przez cały tydzień na tym przystanku wysiadają góra 2 osoby. Tramwaj zatrzymuje się, uaktywnia CG i po około 2 sekundach znów rusza. O ignorowaniu sygnalizacji dla tramwaju przy wyjeździe z parkingu nie wspomnę. Żaden tramwaj się nie zatrzymuje.
Jeśli chodzi o Bolesławicką to jednak kilka wieżowców w okolicy jest. Więc trochę mieszkańców z niego korzysta.
: 02 gru 2007, 15:37
autor: Glonojad
Nie pamiętam, jak dokładnie wygląda zagospodarowanie Bródna przy Budowlanej, ale może dałoby się przystanki BOLESŁAWICKA i JULIANOWSKA połączyć w jeden zespół z dwukierunkowym dojściem?
Patrząc na google (zaznaczam!) to odnoszę wrażenie, że trzeba skasować Bolesławicką i przesunąc platformę w stronę Centrum na południową stronę skrzyżowania i styknie. Ewentualnie dodatkowe przejście dla pieszych gdzieś w połowie odcinka, musiałbym sprawdzić czy dasię na ulicy tej klasy.
: 02 gru 2007, 16:55
autor: barluk
Do likwidacji przystanki: WYBRZEŻE HELSKIE, zarówno autobusowe jak i tramwajowe. Frekwencja 1%.
: 02 gru 2007, 17:08
autor: Ikarus 5780
barluk pisze: Do likwidacji przystanki: WYBRZEŻE HELSKIE, zarówno autobusowe jak i tramwajowe. Frekwencja 1%.
Na odcinku 16 i 18 od Parku do Żerania nie powinno być : Parku Traugutta, Wybrzeża, Z Pimotu i Platerówek zrobić jeden przystanek pośrodku, bo z niego korzystają studenci dwóch uczelni (Koźminski i Wyższa Szkoła Ceł czy jakoś tak) i uczniowie technikum (im. Starzyńskiego) i masa osób się przewija, ale 2 przystanki są niepotrzebne, dalej następnym przystankiem powinna być albo dyrekcja, bo tam trochę ludzi czasami wysiada, ale Budzyńskiej Tylickiej i Śliwic nie powinno być, bo szkoda hamulców w tramach, a poza tym szkoda czasu ludzi, którzy jeżdżą z Żerania tramami do centrum, bo często rano jest taka opcja, że często tramy odjeżadżają z Żerania nabite po brzegi, a po południu często przyjeżdżają na Żerań nabite w jakiś 60 % a czasem nawet i więcej. Nie mam pojęcia po co te przystanki są utrzymywane.
: 02 gru 2007, 18:04
autor: MeWa
inż. Glonojad pisze:dyskusji jest przystanek przy Berlinie
Jak długo mam czekać na tramwaj (kilka minut) bądź właśnie mi ucieka, to tam idę z przystanku Metro Politechnika, większa szansa na miejsce niż jak tłumy się rzucą przy stacji metra
Ale jakoś szczególnie potrzeby nie wydaje się.
Co do Jagiellońskiej - czy tu przesuwanie przystanków nie jest kłopotliwe z uwagi na rozmieszczenie przejść podziemnych?
A co z jednokierunkowym przystankiem tramwajowym Teatr Komedia?
: 02 gru 2007, 19:28
autor: Glonojad
MeWa pisze:inż. Glonojad pisze:dyskusji jest przystanek przy Berlinie
Jak długo mam czekać na tramwaj (kilka minut) bądź właśnie mi ucieka, to tam idę z przystanku Metro Politechnika, większa szansa na miejsce niż jak tłumy się rzucą przy stacji metra
Ale jakoś szczególnie potrzeby nie wydaje się.
Wiesz, na tej zasadzie, to ja kiedyś podbiłem frekwencję na Połczyńskiej, z ciekawości
Co do Jagiellońskiej - czy tu przesuwanie przystanków nie jest kłopotliwe z uwagi na rozmieszczenie przejść podziemnych?
Proponowałem dwie liwidacje oraz przesuwanie w ramach budowy Trasy Mostu Krasińskiego.
A co z jednokierunkowym przystankiem tramwajowym Teatr Komedia?
To to jest w ogóle Komedia, ten jeden przystanek i torowisko bezpodsypkowe dla 12 kursów na godzinę...
Tak szczerze, to nie znam Żoliborza i nie wiem, czy jest potrzebny (ale łatwo skłonić dzielnicę do jego likwidacji opowiadając o hałasie rozruchu i hamowania), ale szczerze wątpię... dla mnie zresztą cały ten odcinek jest do eksploatacji technicznej raczej niż liniowej i to do czasu wybudowania tramwaju w ul. Krasińskiego (odc. Broniewskiego - pl. Wilsona).
: 02 gru 2007, 19:32
autor: Tm
inż. Glonojad pisze:ale łatwo skłonić dzielnicę do jego likwidacji opowiadając o hałasie rozruchu i hamowania
był nawet artykuł w gazecie o skarżących sie mieszkańcach (z okazji budowy metra chcieli nieodbudowywania torowiska)
: 02 gru 2007, 19:40
autor: Ikarus 5780
MeWa pisze:
Co do Jagiellońskiej - czy tu przesuwanie przystanków nie jest kłopotliwe z uwagi na rozmieszczenie przejść podziemnych?
Ja proponowałem całkowitą kasacje Śliwic i Budzyńskiej, a tam są przejścia podziemne, tam gdzie postulowałem przeniesienie (Platerówek i Pimot) przejść podziemnych nie ma.
IMHO trzeba wreszcie zdać sobie sprawę, że to już nie ten Żerań sprzed lat, kiedy to często z tramów na Jagiellońskiej korzystało kilka tysięcy ludzi na godzine.
: 02 gru 2007, 19:43
autor: Glonojad
Skoro Platerówki połączą się ze Śliwicami na węźle z Trasą Krasińskiego (a to akurat jest dość pewne), to nie bardzo mogą połączyć się z Pimotem... pytanie czy ten ostatni jest wtedy uzasadniony czy też nie powinien wylecieć?
: 02 gru 2007, 19:48
autor: Ikarus 5780
inż. Glonojad pisze:Skoro Platerówki połączą się ze Śliwicami na węźle z Trasą Krasińskiego (a to akurat jest dość pewne), to nie bardzo mogą połączyć się z Pimotem... pytanie czy ten ostatni jest wtedy uzasadniony czy też nie powinien wylecieć?
Nie sądze, bo z Pimotu korzysta więcej osób, jak z Platerówek, ideałem byłoby właśnie zrobienie czegoś pośrodku, wtedy każdy miałby blisko (może poza nieliczną grupą studnetów ze szkoły ceł). Ale szkoła ceł ma 101 i 144 z których jak widzę częściej korzystają jak z tramów - zwłaszcza teraz po zamknięciu wiaduktu przy pimocie, gdzie z tramów trzeba chodzić do specjalnie postawionych świateł (nadrabiają około 300 metrów, Koźmiński zresztą też).
Dokładnie z Pimotu korzysta grupa studentów stosunkowo nieliczna z szkoły celnej i rzesze z Koźmińskiego (bo w budynku D, który jest przy Pimocie korzysta z tego co wiem 6 kierunków studiów i wszystkie mają dziekanat w budynku D, a z Platerówek korzysta LO Starzyńskiego i kierunek prawa Koźmińskiego, z tym, że to jest też duża grupa studentów, bo prawo jest największym kierunkiem w Koźmińskim.
: 02 gru 2007, 20:53
autor: Glonojad
No cóż, to Pimot zostaje... ale zaraz, gdzie jest to przejście dla pieszych? W stronę Platerówek czy Golędzinowa?
: 02 gru 2007, 23:46
autor: Ikarus 5780
inż. Glonojad pisze:No cóż, to Pimot zostaje... ale zaraz, gdzie jest to przejście dla pieszych? W stronę Platerówek czy Golędzinowa?
Po zamknięciu kłądki na której kompletnie nic nie robią, i ludzie i tak chodzą, tylko omijają duże parkany, ale sporo też chodzi do świateł które postawili między Pimotem a Golędzinowem jako zastępstwo kładki. Kolejne światła dla tramów i dla samochodów, jedyny plus dla ludzi jadących samochodem od Starzyniaka do Koźmińskiego, bo jak skręcają to trzeba czasami bardzo długo czekać, teraz są te światła i one zatrzymują ruch przez co nie ma w zasadzie nieustannej fali.
: 03 gru 2007, 21:16
autor: Glonojad
To się z tymi światłami postarali... powinni byli zawiesić przystanek pod nieczynną kładką
.
Tak z ciekawości - a jakby przystanek w miejscu tych świateł był zamiast poprzednich?
: 07 gru 2007, 19:48
autor: Glonojad
Uzupełniłem listę przystanków do likwidacji
viewtopic.php?p=264294#264294
Co powiecie o przystanku BONIFRATERSKA ?
: 07 gru 2007, 21:00
autor: Tm
inż. Glonojad pisze:Co powiecie o przystanku BONIFRATERSKA ?
może i mało pożytku, ale szkody tez mało, Międzyparkowa ma jedynie charakter pomocniczy w całej sieci