Strona 20 z 52

: 07 gru 2012, 16:46
autor: MeWa
Poboru nie ma, ale wrócą obowiązkowe szkolenia. W przygotowywanym rozporządzeniu jest mowa o "obowiązkowym szkoleniu". Marchewką będzie wynagrodzenie finansowe.
Ćwiczenia, w zależności od stopnia i przydzielonego zadania, mogą trwać od kilku dni do nawet dwóch tygodni. Rezerwista skierowany na podstawie przydziału mobilizacyjnego może liczyć na wynagrodzenie od 2000 do nawet 3800 zł, np. w przypadku szeregowca będzie to 2100 zł.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... e=warszawa

: 07 gru 2012, 17:08
autor: Wolfchen
Dodajmy, że dotyczy to wyłącznie tych, którzy już wcześniej służyli w wojsku - nie dotyczy osób, które przeniesiono do rezerwy bez odbycia służby wojskowej (do 2009 roku bodaj również dostawali tytuł szeregowego rezerwy).
szeregowca
Domki szeregowe też powołują? :mdleje:

: 07 gru 2012, 17:25
autor: Poc Vocem
Swoją drogą, po co wprowadzać coś takiego? Przecież skoro nowych rezerwistów nie będzie to wiadomo, że prędzej czy później system umrze śmiercią naturalną. I to raczej prędzej niż później.

Inną kwestią jest to, że te 2100 (a już zwłaszcza 3800) złotych może być niezłą zachętą do pójścia na takie szkolenie. W porównaniu z pracą na kasie w Tesco czy w innym Callcenter, szkolenie rezerwy to niemal jak wyjazd do sanatorium. ;-)

: 07 gru 2012, 17:47
autor: a/p TALENT
Nic nowego, za moje ostatnie ćwiczenia w rezerwie - 2 dni / sobota/niedziela / w 1999 r. dostałem ponad 130 zł. W 1997 r za tygodniowe ćwiczenia dostałem coś ok. 400 zł. Kwoty wolne od podatku. Sądzę, że teraz za dniówkę jak nic bym miał 100 zł.
Jeśli teraz te ćwiczenia były podobne do tamtych, to pierwszy piszę się na ochotnika (-(
Nie wiem jak teraz, ale wtedy zakład pracy płacił mi normalnie bez potrąceń.

: 07 gru 2012, 17:53
autor: Wolfchen
Poc Vocem pisze:Swoją drogą, po co wprowadzać coś takiego? Przecież skoro nowych rezerwistów nie będzie to wiadomo, że prędzej czy później system umrze śmiercią naturalną.
Osoby, które odchodzą z zawodowej służby wojskowej również mogą być powołani - a więc spokojnie, nadal będą rezerwiści.

: 22 gru 2012, 19:40
autor: Wolfchen
Kolejny NDR? Zastanawiam się czasem, czy decydenci wiedzą, do czego służy Marynarka Wojenna i jakie ma postawione zadania? Bo obecnych nie jest w stanie wykonać na pewno. 8-(

: 22 gru 2012, 20:11
autor: KwZ
Mogę się domyślać, dlaczego nie potrzebujemy rakiet (albo: bardziej potrzebne są okręty), ale w tym artykule o tym sza 8-(

: 22 gru 2012, 20:21
autor: Wolfchen
Ochrona i obrona granicy morskiej i wyłącznej strefy ekonomicznej, a także zadania SAR na przykład - przecież nie odpalisz rakiety, żeby "podjąć" rozbitka ;)

: 24 gru 2012, 10:21
autor: fraktal
Poc Vocem pisze:Inną kwestią jest to, że te 2100 (a już zwłaszcza 3800) złotych może być niezłą zachętą do pójścia na takie szkolenie. W porównaniu z pracą na kasie w Tesco czy w innym Callcenter, szkolenie rezerwy to niemal jak wyjazd do sanatorium.
One mają być obowiązkowe, czyli nie można odmówić (przynajmniej w teorii). Bardziej bym się obawiał tego, co będzie na tych kasach w Tesco, gdy nie będzie personelu albo że połowa autobusów w Warszawie nie wyjedzie, jeśli wezmą do wojska kierowców.

: 24 gru 2012, 10:36
autor: Poc Vocem
Ojej, to nie jest tak, że się bierze wszystkich ludzi z zakładu jednego roku :dontgetit: A przynajmniej za tej złej i nikczemnej komuny tak nie było...

: 24 gru 2012, 10:42
autor: fraktal
Bierze się rocznikami to jasne. Ale mówiono, że będą brać głównie tych młodszych, no i sami będą wybierać, kogo przeszkolić. Tak więc nie będą brać wszystkich po kolei, ale kierowców, to akurat mogą, bo są pożyteczni.

: 24 gru 2012, 14:37
autor: Wolfchen
fraktal pisze:Bierze się rocznikami to jasne.
Bierze sie wg specjalizacji i przydziałów kryzysowych/mobilizacyjnych. :P
fraktal pisze:Tak więc nie będą brać wszystkich po kolei, ale kierowców, to akurat mogą, bo są pożyteczni.
Kierowców na D? Nie, cenieni są kierowcy C+E, szczególnie z ADR.

: 24 gru 2012, 14:43
autor: fraktal
Wolfchen pisze:Kierowców na D? Nie, cenieni są kierowcy C+E, szczególnie z ADR.
Sporo kierowców z D ma przecież też kategorię C. Oczywiście, celowo przesadziłem tym wyrażeniem "połowa autobusów", ale w każdym razie, może to zdezorganizować pracę firm przewozowych i innych, zwłaszcza że są jeszcze urlopy, zwolnienia itp, poza wojskiem.

: 24 gru 2012, 14:50
autor: Wolfchen
Nie ma szansy, aby przy zakładanych ilościach była możliwość wzięcia na ćwiczenia z jednego zakładu więcej jak jednego kierowcy. W ogóle szansa, że jakiś kierowca z MZA dostanie kartę powołania jest... praktycznie zerowa. Z prostego powodu: jak wyszkolić kierowcę jakiegoś konkretnego wozu w 2-3 dni?

: 24 gru 2012, 15:43
autor: fraktal
Chodzi ci o takiego, co już ciężarówkami jeździł? Myślę, że tydzień wystarczy na doszkolenie na konkretny wóz. A brać mają podobno na okres od 2 tygodni, do miesiąca. Ale to na razie plany.