Jak EN94 WKD idą spokojnie 80km/h a dały by radę i 90km/h to i EN57 pojedzie 100km/hBJ pisze:Zastanawiam się, czy po tylu latach eksploatacji taka prędkość nadal jest osiągalna dla KM-owskich EN57.
RozkĹad jazdy KM i SKM 2011/2012
Moderator: JacekM
Pojedzie tyle, ile fabryka dała.BJ pisze:Ile taki EN57 pojedzie maksymalnie?
Spokojnie 110 złapie. Przecież przy każdej naprawie rewizyjnej silniki są również na przeglądzie, wręcz wybebeszane często. To od nich zależy, czy jednostka pojedzie no i od utrzymania układu rozruchowego (dla wyższych prędkości boczniki).BJ pisze:Zastanawiam się, czy po tylu latach eksploatacji taka prędkość nadal jest osiągalna dla KM-owskich EN57.
Jak zestawisz 4 EN57 to też pojadą tyle ile trzeba, w końcu łączysz jednostki o zbliżonych parametrach. Szybciej pojedyncza może tyle nie złapać, jak coś jej dolega, na przykład bocznikowanie odpięte
Oczywiście w rozkładzie dalej 100.
AKM. Reszta do doczytania w odpowiednim dziale o taborze.BJ pisze:Na Wikipedii jest o jakichś zmodernizowanych EN57 dla KM, które mogą jeździć 120 km/h,
Jeżeli to coś wyjaśni, to: pociąg odjeżdżający z Warszawy o godzinie 3.44 w Siedlcach jest rozczepiany, dwa ezty wracają do Warszawy pociągiem nr 8926, a dodatkowy trzeci ezt jedzie do Łukowa (odjazd ze stacji Siedlce o godz. 5.55).zofey pisze:Pytanie trochę późno zadane, ale nie bardzo rozumiem obiegi EN57 na KM2.
Poza tym kursowanie pociągów na odcinku Łuków - Siedlce w większości przypadków odbywa się na zasadzie: odjazd z Łukowa xx:02 po pełnej godzinie, przyjazd do Siedlec xx:35, odjazd z Siedlec xx:43, przyjazd do Łukowa xx:15 (postój 47 min), itd. W Siedlcach jest tylko kilka minut na zmianę kierunku jazdy i nie ma dłuższego postoju (poza nielicznymi wyjątkami). Analogicznie wygląda sprawa z drugim obiegiem.
Pozdrawiam.
Od jutra "szkolna" odsłona rozkładu.
Oczywiście PLK nie byłaby sobą, żeby nie zrobiła na najbliższy czas iluś tam wariantów rozkładu dla danego pociągu.
Przykładowo pociąg 88141 ma poza rocznym rozkładem dodatkowo 13 wariantów (przez Centralny wszystkie), przy czym w ośmiu przypadkach godzina odjazdu ze stacji początkowej oraz dojazdu do docelowej jest... oczywiście identyczna. Różnice 1 minuty na przystankach pośrednich załatwił "komputer", który czasem dostanie godzinę 06:31,5 a czasem 06:32,0 (nie wiadomo czemu). A nikt nie zadbał o urealnienie tego badziewia, jak zwykle. Maszyniści i tak pojadą po swojemu.
Dalej: pociąg 8021 ma dwa rozkłady i.... jedną jednominutową różnicę w całym planie na jednym przystanku (można się pobawić w zabawę "znajdź jedną różnicę").
Następne w dobie - podobnie. Po kilka wariantów - minimalne różnice, które nie będą respektowane przez maszynistów, bo jak jeden rozkład ma odjazdy 6:15, 6:18, 6:21, a drugi 6:15, 6:19, 6:21 - to jak to niby ma działać, że jednego dnia tak, drugiego inaczej? Ale nadrukować się za to trzeba.
Oczywiście PLK nie byłaby sobą, żeby nie zrobiła na najbliższy czas iluś tam wariantów rozkładu dla danego pociągu.
Przykładowo pociąg 88141 ma poza rocznym rozkładem dodatkowo 13 wariantów (przez Centralny wszystkie), przy czym w ośmiu przypadkach godzina odjazdu ze stacji początkowej oraz dojazdu do docelowej jest... oczywiście identyczna. Różnice 1 minuty na przystankach pośrednich załatwił "komputer", który czasem dostanie godzinę 06:31,5 a czasem 06:32,0 (nie wiadomo czemu). A nikt nie zadbał o urealnienie tego badziewia, jak zwykle. Maszyniści i tak pojadą po swojemu.
Dalej: pociąg 8021 ma dwa rozkłady i.... jedną jednominutową różnicę w całym planie na jednym przystanku (można się pobawić w zabawę "znajdź jedną różnicę").
Następne w dobie - podobnie. Po kilka wariantów - minimalne różnice, które nie będą respektowane przez maszynistów, bo jak jeden rozkład ma odjazdy 6:15, 6:18, 6:21, a drugi 6:15, 6:19, 6:21 - to jak to niby ma działać, że jednego dnia tak, drugiego inaczej? Ale nadrukować się za to trzeba.
Rozkład dla Legionowa, istna perełka. Zarówno SKM i KM opisały: się rewelacyjne.
Pociąg do Legionowa Piaski odjeżdża ze Sródmiescia 7.28, z Gdańskiej 7.42. W Legionowie różnica 4 minut pomiędzy tymi pociągami
Po południu znowu KM, z Legionowa odjeżdżają pociągi 17.00, 17.05 a potem kompletnie żadnego pociągu do 17.50
Pomijam już fakt że podczas popołudniowego szczytu z Warszawy S9 jeździ praktycznie co godzinę
Potem są narzekania że pociągi wożą powietrze albo są napchane po dach w szczycie
No chyba te rozkłady są układane na zasadzie przypadku, tu się wciśnie, tam się wciśnie a pasażerowie niech sobie dalej kombinują
Pociąg do Legionowa Piaski odjeżdża ze Sródmiescia 7.28, z Gdańskiej 7.42. W Legionowie różnica 4 minut pomiędzy tymi pociągami
Po południu znowu KM, z Legionowa odjeżdżają pociągi 17.00, 17.05 a potem kompletnie żadnego pociągu do 17.50
Pomijam już fakt że podczas popołudniowego szczytu z Warszawy S9 jeździ praktycznie co godzinę
Potem są narzekania że pociągi wożą powietrze albo są napchane po dach w szczycie
No chyba te rozkłady są układane na zasadzie przypadku, tu się wciśnie, tam się wciśnie a pasażerowie niech sobie dalej kombinują
Nie tylko IC-ki, KM-y też przywożą bałagan z Ciechanowa. Zresztą prace trwają też przed Ciechanowem, co prawda nie w takiej skali jak za, ale jednak są.
Zresztą w dalszym ciągu chyba jest zamknięcie jednego toru między Nowym Dworem a Modlinem
Zresztą w dalszym ciągu chyba jest zamknięcie jednego toru między Nowym Dworem a Modlinem
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Prace, pracami ale mam jakieś dziwne wrażenie że wraz z postępem prac każdy rozkład jest coraz gorszy od poprzedniego.
Jeszcze nie zdarzyło mi aż do wczoraj abym nie miał żadnego pociągu po 17 z Legionowa do Warszawy, wczoraj pojechałem już autobusem, nie pamiętam sytuacji z Legionowa Piaski aby przerwa pomiędzy pociągami wyniosła równo 90 minut
Rano też jest mniej pociągów i to kiedy najwięcej ludzi jedzie do pracy. To jest jakaś parodia
Jeszcze nie zdarzyło mi aż do wczoraj abym nie miał żadnego pociągu po 17 z Legionowa do Warszawy, wczoraj pojechałem już autobusem, nie pamiętam sytuacji z Legionowa Piaski aby przerwa pomiędzy pociągami wyniosła równo 90 minut
Rano też jest mniej pociągów i to kiedy najwięcej ludzi jedzie do pracy. To jest jakaś parodia
Raczej Legionowo - NDM, czy tam Chotomów. Ale to w kupie z bałaganem od pociągów spółki IC powoduje zupełny rozpieprz.rufio198 pisze:Zresztą w dalszym ciągu chyba jest zamknięcie jednego toru między Nowym Dworem a Modlinem
Dopóki nie otworzą torów w Legionowie, to będzie słabo.
http://www.legionowo.pl/pl/strefa-mieszkanca/odpowiedzi
Pytanie:
Wegług planowanego rozkładu jazdy na trasie Warszawa - Działdowo pociągi jadące w kierunku Warszawy na stacji Legionowo - Przystanek będą zatrzymywały się kolejno o godz. 6:30 6:39 i 7:39 - czyli kolejno w odstępach 9 i 60 min. Taki rozkład obejmujący godziny szczytu jest co najmniej nie przemyślany. Już w tej chwili, w okresie wakacyjnym warunki jazdy pociągami tej relacji w godzinach szczytu urągają wszelkim normom. Ludzie mdleją zduszeni w jednoczęściowych składach. Tymczasem Koleje Mazowieckie planują od 3 września kolejną zmianę rozkładu jazdy na niekorzyść pasażerów polegającą na wycofaniu z rozkładu jazdy pociągu zatrzymującego się na stacji Warszawa-Przystanek o 7:00 przy przewidywalnym wzroście ilości pasażerów (młodzież szkolna). Czy Pan Prezydent ma zamiar interweniować w samorządowej spółce \"Koleje Mazowieckie\" w związku z niekorzystnym dla mieszkańców Przystanku rozkładem jazdy? Czy jak zwykle problemy mieszkańców Legionowa Przystanek zostaną zignorowane przez władze miasta? Czy Pan Przezydent interesuje się lokalnymi problemami tylko z okazji zbliżających się wyborów samorządowych?
(Magdalena, 04-09-2012)
Odpowiedź:
Szanowna Pani, interweniowałem w sprawie tego połączenia w Kolejach Mazowieckich, lecz z uzyskanych informacji wynika, że skład ten ma status przyspieszonego i dlatego nie zatrzymuje się na stacji PKP Legionowo Przystanek. Koleje Mazowieckie, są co prawda spółką samorządową, lecz Legionowo jest tylko jednym z kilkudziesięciu przystanków na trasie pociągów i nie mamy możliwości żądania opóźnienia składu. A dla wygody mieszkańców miasto zapewnia bezpłatne autobusy dowozowe do linii S9, S3S i S3C.
Pytanie:
Panie Prezydencie! Apeluję i bardzo proszę o zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów ! To, co się dzieje przechodzi wszelkie granice. Zanim jeździły nowe pociągi, kursów było zdecydowanie więcej niż teraz! Chodzi mi głównie o linię S-9, z której korzysta najwięcej ludzi, zwłaszcza z Legionowo Piaski. Od września pociąg jest o 6:14, a potem dopiero 7:07 i 7:52 ! Na 8 do pracy/szkoły, żeby zdążyć, to trzeba się nabiegać niesamowicie. Potrzebny jest dodatkowy pociąg przed 7 z Legionowa Piaski. Proszę jakoś wpłynąć na ZTM, ponieważ za komunikację płacimy także my, mieszkańcy, a nie każdego stać na samochód i chciałby w godnych warunkach podróżować do i ze Stolicy. Pozdrawiam
(Wojciech, 04-09-2012)
Odpowiedź:
Panie Wojciechu, rozkład pociągów uzależniony jest od wielu czynników, w tym przepustowości torów. Pierwszeństwo mają pociągi dalekobieżne, pociągi komunikacji lokalnej są na ostatnim miejscu. Pomiędzy godziną 6:14 a 7:52 odjeżdża także pociąg linii S3C o godz. 7.33 ze stacji Piaski oraz pociągi ze stacji PKP Legionowo - 6.53 (S3S), oraz Koleje Mazowieckie o godz. 6,08, 6,33, 6,43, 7,02, 7,43. Osiedle Piaski położone jest w tak dobrej lokalizacji, że dojście do stacji PKP Legionowo nie zajmuje więcej niż 15 min. W tej chwili miasto dopłaca do komunikacji ok 5 mln zł, a uruchomienie każdego kolejnego pociągu to dodatkowe setki tysięcy zł rocznie.
Pytanie:
Panie Prezydencie! Zapraszam do przeanalizowania nowego rozkładu jazdy pociągów z Legionowa do Warszawy, szczególnie pomiędzy godz. 7 a 8. Zapraszam też na przejażdżkę pociągiem o godz. 7.02 i 7.11 z Legionowa (następny pociąg jest dopiero o godz. 7.37 jest to SKM).
(Dojeżdzająca, 04-09-2012)
Odpowiedź:
Szanowna Pani, przeanalizowałem rozkład jazdy i jest w nim znacznie więcej pociągów niż Pani pisze: 6.43 (KM), 6.53 (S3S), 7.02 (KM), 7.11 (S9), 7.37 (S3C), 7.43 (KM), 7.53 (S9) oraz 8.02 (KM). Przypominam, że w Legionowie obowiązuje tzw. wspólny bilet, który obowiązuje także w pociągach KM.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 17:21