Które jest tak wspaniałe że wczoraj na przystanku spedziłem 35 minut czekajac na to cudo. Jasne, mogłem jechać 514 czy 183 ale naiwnie powtarzałem sobie zasłyszane tu pogłoski że linia co 10 minut nawet jak jest niepunktualna to dzięki częstotliwości zapewnia regularnosc.KwZ pisze:Tak, że w końcu tamten system przeewoluował w czarne 143.
Trasa Łazienkowska i nie tylko
Moderator: Wiliam
Bo musiałbym przechodzic na droga strone torów i przesiadac się w 196 a zakladalem że 143 jednak przyjedzie.KwZ pisze:...lepszą regularność. Myślisz, że na 515/415 co pół godziny każde czekałbyś krócej? I czemu nie pojechałeś 514?
Nie tak dawno było 515, 415 oraz w miarę czeste 168 i tak, uwazam że czekałbym krócej bo nawet jak cos przyblokowałoby 415/515 na TŁ czy Grochowskiej to jechałoby 168 z Ostrobramskiej.
Nic dziwnego, o tej porze to wszyscy są już w pracy/szkole. Moje zaproszenie dotyczyło czasu po 8-ej, czyli 8:00 - 8:30 a nie tuz przed 9-tą. A pomiędzy 7:30 a 8:00 jest jeszcze więcej ludzi, więc wtedy obserwacje byłyby jeszcze bardziej miarodajne.Płowieszczołak pisze:Dzięki za wczorajsze zaproszenie. Skorzystałem. Byłem o 8.50 na Saskiej. Wsiadłem we "wtyczkę" d37 (8570) dojechałem do Pl. Na Rozdrożu wraz z 10 osobami. Tam o 8.55 przesiadłem się we "wtyczkę" d32 (8438) i dojechałem do Marszałkowskiej wraz z 13 osobami. Podtrzymuję więc wcześniejszą opinię o bardzo słabym wykorzystaniu wtycznek w tym czasie. NIC się dziś nie zmieniło w stosunku do września
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08
Ale ze względu na histerezę, zależność przepustowości dróg od ich obciążenia, korki występują później. Jak się zaczną w szczycie zapotrzebowania, to potem trwają (nawet rosną) i trwają...MichalJ pisze:Wydajemisie, że po prostu szczyt w zbiorkomie i szczyt w samochodach są o innych porach (zbiorkomowy jest wcześniej).
Co oznacza, że wcale nie wynika z późniejszych korków, że transport indywidualny jest szybszy. Wynika jedynie, że czas przejazdu o 7:00 i 8:30 może być różny (większy po szczycie).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Nie sądzę aby 515 co pół godziny było lepsze od czarnego ale częstego 143. Jakoś nie słyszę aby Rembertów specjalnie narzekał na to rozwiązanie. Brakowało tylko dojazdu na Ostrobramską po zabraniu 168 więc dodano 225. Marsa w stronę Rembertowa ostatnio zabija każdą linię. Cztery brygady 183 między Ilskiego a Rekrucką - bezcenne. W soboty natomiast po 15 minut w plecy.Rosa pisze: Które jest tak wspaniałe że wczoraj na przystanku spedziłem 35 minut czekajac na to cudo. Jasne, mogłem jechać 514 czy 183 ale naiwnie powtarzałem sobie zasłyszane tu pogłoski że linia co 10 minut nawet jak jest niepunktualna to dzięki częstotliwości zapewnia regularnosc.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08
Tylko tu nie chodzi o powrót 515, tylko o czerwone 143 (pod jakimkolwiek numerem, wraz z obecną częstotliwością i obecnymi przystankami na odcinku Rembertów-Wiatraczna). Nie chodzi też o uszczęśliwianie Rembertowa, tylko Wiatracznej i Saskiej oraz likwidowanie "nie wsiadania do czarnego".Bernard pisze:Nie sądzę aby 515 co pół godziny było lepsze od czarnego ale częstego 143.
(No chyba, że pojawią się zwolennicy uczerniania 523 i mieli by jakieś argumenty, co też rozwiązało by ten problem tylko jakby w drugą stronę. Może pojawią się też lepsze pomysły, choć jak wspomniałem konkluzja wyciągnięta z postów z ostatnich dwóch dni na tym wątku jest taka, że ten pomysł z "czerwonym 143" nie posiada wad tylko same zalety).
Wracając do TŁ. Dziś około 8.30 była stłuczka przy Międzynarodowej. Nic szczególnego, ale policja zamknęła jeden pas ruchu pomiędzy Międzynarodową a Saską. Korek w niedługim czasie osiągnął zajezdnię Ostrobramska. O 8.45 520 i reszta została trochę przyblokowana. W 3 wtyczkach które widziałem z Marszałkowskiej D32,D33 oraz D34 było odpowiednio 13, 28 i 10 osób (przy czym dwie ostatnie przyjechały razem do MP). Można więc powiedzieć że korek aż po kraniec TŁ zwiększa wykorzystanie wtyczek 514 o jakieś 20%. Jest to w zasadzie na korzyść tych wtyczek z racji wspominamniego tu przesunięcia szczytu zbiorkomu i ruchu samochodów na TŁ oraz prawdopodobieństwa występowania takich sytuacji jak dziś.
Mimo tego nadal nie jestem przekonany do tych wtyczek po 8.30.
Dziś kilka minut przed 9 - ruch na trasie Ł z mostu bardzo duży, zmniejszenia przez wypadek nie odczułem.
Jedzie z mostu 523, jakieś 15 sekund za nim 182. 523 pomija przystanek Rozbrat, 182 nie. Na przystanku Marszałkowska 182 dogania poprzednika, do ronda Jazdy Polskiej podjeżdżają już zderzak w zderzak.
Tyle warte te czerwońce...
Jedzie z mostu 523, jakieś 15 sekund za nim 182. 523 pomija przystanek Rozbrat, 182 nie. Na przystanku Marszałkowska 182 dogania poprzednika, do ronda Jazdy Polskiej podjeżdżają już zderzak w zderzak.
Tyle warte te czerwońce...